امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کوه خدای کنیا

#1
Wink 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کوه خدای کنیا 1
مونت کنیا دومین قله بلند قاره آفریقا با 5199 متر ارتفاع بعنوان مرتفع ترین پارک ملی جهان، بی تردید از زیباترین و غنی ترین پدیده های طبیعی کره خاکی ما با سه و نیم میلیون سال قدمت می باشد.
 
این کوه شگفت انگیز که به باور ساکنان پیرامون آن محل زندگی خداوند می باشد و نام کشور کنیا نیز از آن گرفته شده، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان ذخیره ژنتیک کره زمین و سرمایه ژنیتیکی انسانها معرفی و مورد حفاظت قرار گرفته است.
 
برای صعود به این کوه 9 راه وجود دارد ولی سه مسیر نارومورو (اصلی ترین مسیر و سریعترین راه برای دسترسی به قله لنانا میباشد که به راه اتریش ها نیز معروف است ضمنا کمپ های آن مناسب تر و مجهزتر هستند)، سیریمون و چیگوریا (زیباترین مسیر که دارای چندین دریاچه است) مناسبترین مسیرهای صعود این کوه زیبا می باشند.
 
حداقل زمان برای صعود و فرود از این قله 3 شب و 4 روز است و کوه پیمایان پس از طی مراحل اداری و ثبت نام رایانه ای در گیت ورودی و معرفی راهنما مجوز صعود دریافت می نمایند.
 
همچنین از مسیر نارومورو در ارتفاع 4800 متری کمپ دائمی مجهزی از سوی کوهنوردان اتریشی به منظور استفاده سنگ نوردان برای صعود و فرود از دیواره فنی چند صد متری مونت کنیا احداث شده است.
 
در تمام طول سال مونت کنیا قابل صعود ولی بهترین زمان آن ماه های ژانویه، فوریه و جولای، آگوست و سپتامبر می باشد. مونت کنیا در حدفاصل ماههای مارچ تا جون فصل پر باران و اکتبر تا دسامبر فصل بارانی را سپری می نماید.
 
مونت کنیا که در سال 1949 بعنوان پارک ملی با مساحت 2124 کیلومتر مربع ثبت جهانی شده در فاصله 175 کیلومتری شمالشرقی نایروبی در جاده تیکا قرار دارد.
 
Climbing The Mountain Of God  نامی است که برای کوهنوردی در این کوه که در ارتفاع بالای 4000 متری بسیار سرد و دارای جنگل درختان بامبو زیبایی می باشد برگزیده شده است. در هنگام راهپیمایی برای صعود به مونت کنیا شانس دیدن میمون سیاه و سفید، بوفالو و گاهی اوقات فیل وجود دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Nashenas(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موزه های کنیا
  دریاچه ناکورو کنیا
  دریاچه نیواشا کنیا
  پارک ملی ابردیر کنیا
  پارک ملی کنیا
  شهر نایروبی کنیا
  معبد تاریخی خدای خورشيد در هند (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان