امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی آزمون های موجود در کشور برای کنکور سراسری سال 1401

#1
بررسی آزمون های موجود در کشور
برای کنکور سراسری سال 1401



۱_ قلم چی:

از آزمون های سابقه دار در ایران است. (تاسیس در سال 1370 ) برگزاری بیش از بیست سال آن در کشور تجربه های خوبی برای برگزارکنندگانش به ارمغان آورده است.سطح سوالات آن در سال گذشته تقریبا در تمام دروس بالا بود. برخی خطاهای جزئی علمی در دروس عربی و ادبیات قابل چشم پوشی است. چون به هر حال سوالات از نوع تالیفی می باشد ولی بالا بودن تعداد شرکت کنندگان در قلم چی یکی از امتیازات آن محسوب می شود. ابتکار و نوع آوری برگزارکنندگان مخصوصا در راس آنها آقای کاظم قلم چی اجازه نمی دهد که از تعداد علاقه مندان آزمون های قلم چی کاسته شود.
فقط در سال تحصیلی 95 شاید اولین بار بود که بخاطر بالا بودن سطح سوالات، معدودی از شرکت کنندگان قلم چی، از این آزمون انصراف دادند.
چنانکه اشاره شد آمار کسانی که در این آزمون شرکت می کنند بالا هست و این یک نکته خوب برای این آزمون تلقی می شود.
سوالات زیست آزمون قلم چی خیلی بهتر است؛ یعنی به سطح کنکور سراسری نزدیک تر هست.
ولی در درس های دیگر در برخی موارد سطح سوالات فراتر از سطح استاندارد کنکور می باشد.

۲_ گزینه دو:
سطح سوالات تستی آن در تمام دروس تقریبا بالاست. بجز درس زیست شناسی که به نظر اکثر دبیران و دانش آموزان سطح متوسط و بعضا پایین تری دارد.
دروس ریاضی، فیزیک و شیمی گزینه دو نسبت به بقیه دروس سطح عالی تری دارند.نوع انتخاب سوالات به طوری است که بیشترین تطابق را با سوالات کنکور سراسری دارد. ولی این که ادعا شود حدود 90 درصد سوالات کنکور سراسری با آن شبیه یا هماهنگ است، البته ادعایی است قابل تامل! و بیشتر به یک شعار تبلیغی مشابه است تا واقعیت. و قطعا در عرصه رقابت با بقیه آزمون ها مطرح شده ولی به هر حال آزمونی است قابل اعتماد و بعد از قلم چی بیشترین طرفدار را دارد.
برای کسانی که در آزمونهای دیگر شرکت می کنند، مشاوران برجسته کنکور غالبا حل و تمربن سوالات اختصاصی گزینه دو را پیشنهاد می کنند.

۳_ سازمان سنجش کشور:
یک امتحان اصولی و استاندارد هست منطبق با اهداف آموزشی کنکور سراسری که از طرف خود کارکنان سازمان سنجش برگزار می شود و سوالهای آن هم توسط اساتید مجرب سازمان سنجش طراحی می گردد.
این طراحان کسانی هستند که حداقل یکی دو بار تجربه طرح سوالات اصلی کنکور را داشته اند. به همین جهت در نظر اکثر مخاطبان کنکور نزدیک ترین و مشابه ترین آزمون به کنکور سراسری قلمداد می شود.
هر ماه یک آزمون برگزار می کند که در اوایل آزمونها معمولا شرکت کننده کمتری دارد ولی هرچه به آزمون های جامع نردیک تر می شود، به طور چشمگیری بر تعداد آن افزوده می شود. به طوری که در آزمون های جامع و پایانی تقریبا با قلم چی از لحاظ تعداد برابری می کند.
به نظر این بنده که سالهاست با دروس عربی و ادبیات مستقیما ارتباط داشته و دارم، آزمون های سازمان سنجش با در نظر گرفتن تمام جوانب، بهترین و کامل ترین آزمونی است که در محیط آموزشی ایران برگزار می شود و به قول مولانا:
"چون که صد آمد، نود هم پیش ماست!"
یعنی این آزمون تقریبا تمام کمالات بقیه آزمون ها را دارد و به راحتی به نتایج آن می توان اعتماد داشت.

۴_ آزمون های گاج:
موسسه آموزشی و انتشاراتی گاج در سال 1381 در تهران با مدیریت ابولفضل جوکار که خود دبیر شیمی بوده است، بنیان گذاری شده است.
گاج همچنان پرتیراژترین ناشر کشور به شمار می رود و با نشر بیش از هزار کتاب و دارابودن حدود هزار مولف و ویراستار، همچنان در بازار نشر و فروش کتاب ایران حرف اول را می زند.
جوکار شیوه کار آقای قلم چی را قابل تقدیر می داند ولی از لحاظ شیوه نشر کتابهای آموزشی با موسسه وی اختلاف سلیقه دارد. چند سالی است که آزمون های گاج می کوشد در میان بقیه آزمون های مطرح کشور جایی برای خود باز کند و البته تا حدودی موفق بوده است.
واقعیت این است که قدرتمندی کتابهای آموزشی گاج، آزمون های آزمایشی آن را تا حدی تضعیف کرده است! و علت اصلی آن استفاده از تیم مولفان گاج برای طرح سوال است. و مسلما هر مولف زبده لزوما طراح مجرب نیز نخواهد بود.
به هرحال سوالات زیست شناسی گاج - به نظر اکثر دبیران - مثل قلمچی واقعا عالی است. و درس فیزیک آن هم تا حدی قابل قبول است. ولی دروس عمومی نیازمند کار کارشناسی بیشتری است.
در کل ازمون گاج سطح مناسبی به عنوان یک آزمون معیار دارد؛ ولی تعداد شرکت کنندگانش نسبت به بقیه آزمون های مذکور به مراتب کمتر است و این نکته یکی دیگر از ضعف های آن به شمار می رود.
این نکته هم لازم به یادآوری است که کتاب "عربی جامع" از انتشارات خیلی سبز، فعلا بهترین اثر در زمینه عربی کنکور است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
:}
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb ● ویژه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳
Star2 ♧ زبان انگلیسی : ویژه کنکور زبان خارجه
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Question پک جمع‌بندی پایه انسانی برای کنکور
  چهار آزمون جامع سنجش ۱۴۰۲ | رشته انسانی
Snowman جمعبندی عربی کنکور (درسنامه و تست)
Minioni آرشیو آزمون های جامع | ویژه رشته انسانی
  سه آزمون جامع قلمچی سال ۱۴۰۲ | ویژه انسانی
Brick اقتصاد لقمه کنکور مهروماه
  حذفیات کنکور 1403

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان