امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی فیلتر های تصفیه آب خانگی

#1
این مسئله بر هیچکس پوشیده نیست؛ آب مایه حیات است و تاثیری مستقیم بر سلامت انسان دارد. به همین دلیل آب های تصفیه شهری از حداقل کیفیت برخوردار هستند. هرچند که این روزها به واسطه آلودگی های مختلف؛ هر خانواده ای ملزم به استفاده از این دستگاه در خانه خود می باشد. این دستگاه ها با فیلترهای مخصوصی که در اختیار دارند کمک می کنند تا مواد مضر از آب جدا شود. در نتیجه آبی عاری از هرگونه آلودگی را بنوشید.
البته هر فیلتر به واسطه اشباع شدن، هرازگاهی خاصیت جذب کنندگی خود را از دست می دهد. از همین رو به تعویض فیلتر تصفیه آب احتیاج پیدا خواهید کرد. تاکنون چندبار فیلتر تصفیه آب خانگی خود را تعویض کرده اید؟
اگر قصد تعویض فیلترهای تصفیه آب خانگی خود را دارید، باید در ابتدا نسبت به وضعیت فیلترهای آب و کاربرد آنها اطلاعات کاملی بدست آورید. این آگاهی باعث می شود تا نظارت کاملی بر عملکرد آنها داشته باشید. از همین رو در ادامه این مقاله توضیحات کاملی را در این زمینه خدمت شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
تصفیه آب خانگی
اگر نگاهی به چند سال گذشته بیاندازید، متوجه خواهید شد کمتر کسی به لزوم خرید و استفاده از دستگاه های تصفیه آب آگاه بود. اما گذشت زمان و پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داد، همچنین موج شدید تبلیغاتی که در این میان صورت گرفت باعث شد خیل عظیمی از مردم برای خرید این دستگاه اقدام کنند. در حال حاضر کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که به واسطه نوشیدن آب غیربهداشتی یا مشخص شدن آلودگی در آب به بیماری های مختلف دچار شود. در حال حاضر تمامی خانه ها دارای حداقل کیفیت آب خروجی هستند. چه بسا که اکثریت آنها از دستگاه تصفیه آب خانگی نیز بهره مند می باشند.
اما مسئله اصلی به فیلترهای آنان مرتبط است. جایی که وظیفه و بار اصلی دستگاه را به دوش می کشد. در واقع این فیلترها هستند که از ورود هرگونه آلودگی به آب آشامیدنی جلوگیری می کنند. اما به واسطه اشباع شدن هرازگاهی به تعویض احتیاج پیدا می کنند. اینجاست که خرید یک فیلتر کارآمد به عنوان دغدغه ای مهم شناسایی خواهد شد.
آیا می دانید کدام فیلتر برای تصفیه آب خانگی شما مناسب است؟ آیا انواع مختلف فیلتر را می شناسید؟
انواع فیلتر تصفیه اب خانگی
امروزه در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، پس خیلی دور از انتظار نیست اگر بگوییم در حال حاضر انواع مختلفی از فیلترهای تصفیه آب خانگی در دنیا وجود دارد. این فیلترها عبارتند از:
فیلتر پلی پروپیلن
فیلتر پلی پروپیلن که به آن فیلتر pp نیز گفته می شود، اغلب جهت از بین بردن مواد فیزیکی نسبتا درشت استفاده می شود. از جمله این مواد می توان به سنگریزه ها، ماسه، گل، جلبک ها و... اشاره کرد که توسط فیلتر جذب می شود. این فیلتر دارای الیافی از جنس پروپیلن است که با جذب ذرات نامطلوب شناور موجود در آب، ابتدایی ترین بخش تصفیه آب را برعهده میگیرد.
ذرات درشت ‌تر در قسمت‌ های بیرونی‌ تر و ذرات ریز تر در قسمت ‌های درونی این فیلتر قرار می‌ گیرند. سپس از آب جدا می ‌شوند. از فیلتر الیافی در صنعت به عنوان مرحله‌ پیش تصفیه نیز استفاده شده و در صنایع مختلف از جمله صنایع بهداشتی، دارویی و مواد غذایی مورد استفاده‌ی وسیعی قرار می‌گیرند.
دقت داشته باشید این نوع از فیلتر تنها بر روی حذف عوامل فیزیکی نامطلوب از آب موثر عمل می کند و هیچ تاثیری از آن بر روی مواد شیمیایی یا از بین بردن باکتری ها مشاهده نخواهید کرد.
فیلتر کربن پودری
تاکنون به گوشه ای ترین بخش ذهن تان خطور کرده که فیلتر تصفیه آب خانگی از جنس نارگیل ساخته شود؟ فیلتر کربن پودری یا همان فیلتر udf، از مواد موجود در پوسته نارگیل ساخته شده است. و معمولا از آن برای حذف و از بین بردن حشرات و باکتری هایی استفاده می شود که رنگ، بو و مزه ی آب را تغییر می دهد و در آن حالت نامطلوب به وجود می آورد.
به طور کلی در حال حاضر از کلر برای سم زدایی در مقیاس بالای آب استفاده می شود. اما برهیچکس پوشیده نیست که کلر خود نوعی ماده سمی می باشد و بهره گیری از آنها در آب های تصفیه شده شهری، آن هم بدون دستگاه های تصفیه آب خانی در بلند مدت به بافت های گوشتی و پوستی بدن نفوذ می کند و آسیب های جدی را برای سلامتی ما به همراه می آورد.
از همین رو فیلتر کربن پودری در این مسیر کمک می کند تا آبی پاکیزه را برای شما فراهم آورد. فیلتر کربن پودری را علاوه بر پوسته‌ی نارگیل از پوسته‌ی بادام زمینی یا پوسته‌ی گردو نیز می‌سازند. این فیلترها دارای ذرات بسیار ریز کربن بوده که قابلیت جذب‌کنندگی بالایی دارند و هنگامی‌که آب از بین این ذرات به هم فشرده شده عبور می‌کند، مواد شیمیایی آن جذب کربن‌ها می‌شود.
فیلتر UF
در قسمت بالا دو مورد از انواع فیلترهای تصفیه آب خانگی را خدمت شما معرفی کردیم. فیلتر یواف ( uf) که مخفف کلمه فیلتر ultra filteration است. از آن معمولا برای از بین بردن ارگانیسم های زنده موجود در آب استفاده می شود. این نوع از فیلترها را باید یکی از جدیدترین روش ها برای تصفیه و پاکسازی آب بدانید. با کمک این فیلتر، آب از منافذ ریز آن عبور کرده و هر میکرو ارگانیسم بزرگتر از این منافذ را در خود جذب می کند. و اجاره عبور نمی دهد.
همین مسئله منجر شده تا از آن در صنایع مختلف، خصوصا جهت از بین بردن مواد آلی طبیعی استفاده شود. نمونه بارزی از کاربرد آن را می توانید در صنایع مختلف مواد غذایی، صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، الکترونیکی و... مشاهده کنید.

کلام آخر
در دنیای پیشرفته امروزی انواع مختلفی از فیلتر وجود دارد که باید نسبت به آن آگاه شوید. اگر قصد خرید و تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی خود را دارید، توصیه می شود به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان سایت اکو پرو فیلتر، می توانند راهنمایی ها و اطلاعات کامل و دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند
فیلتر تصفیه اب یخچال آکوا پرو فیلتر - aquaprofilter.com
پاسخ
آگهی
#2
سلام دوست عزیز
مطلبون خیلی حق بود
رومون تاثیر گزاشت و زخمی شدیم
لطفا دیگه ازین دست مطالب حق استفاده نکنید بمولا
با تشکر .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
#3
فیلتر اسمز معکوس بنظرم بهترینشه
که فلوراید آب هم مییگره
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus ، Mohlek


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان