امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی|استاد محمود فرشچیان|

#1
به نام خدا

نام: محمود فرشچیان

زاده: ۴ بهمن ۱۳۰۸ شمسی اصفهان

ملیت: ایرانی

شناخته شده برای: نگارگری

سبک: مینیاتور

دین: اسلام

بیوگرافی محمود فرشچیان
محمود فرشچیان در شهر هنرپرور اصفهان در سال ۱۳۰۸ متولد شد. پدرش که نماینده فرش اصفهان بود، وی را به کارگاه نقاشی میرزا آقا امامی برد و امامی متوجه استعداد های محمود فرشچیان در زمینه نقاشی شد.


هنرهایی که محمود فرشچیان در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان فراگرفت طراحی قالی و سرامیک سازی بود و در سال ۱۳۲۸ش آنقدر مهارت یافت که یکی از گلدان هایی که او ساخته بود را عیسی بهادری به آرتور پوپ، محقق معروف فرهنگ و معماری ایرانی اهدا کرد. او مدرک دیپلم عالی خویش را در سال ۱۳۲۹ش از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان گرفت. محمود فرشچیان بعد از آموزش نزد میرزا آقا امامی و عیسی بهادری و دانش آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، در سال ۱۳۲۹ برای سپری کردن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر کرد و در آن جا چند سال به مطالعه و بررسی آثار نقاشان برجسته غرب همت گماشت و بر اثر همین مطالعات بود كه به ره یافتی جدید از هنر نقاشان با معیارهای جهانی رسید.

بنا بر گفته ی محمود فرشچیان، اول کسی که در اروپا با بسته ای از کتاب و قلم وارد موزه می شد و آخر از همه از موزه خارج می شد خودش بود. بعد از این که به ایران برگشت در اداره كل هنرهای زیبای تهران كار خود را آغاز كرد و بعد از مدتی به مدیریت اداره هنرهای ملی و استادی دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران انتخاب شد. در این بین آوازه هنری او در ایران و در فراسوی مرزها با كار و كوشش مداوم و خلق آثار شگفت آور، توسعه و گسترش یافت. آثار محمود فرشچیان از نظر محتوا و مضمون، عمدتاً باالهام از ادبیات عرفانی و باورهای دینی ساخته و پرداخته شده اند حاصل کار بی وقفه ی این استاد آثار نقاشی بسیار زیادیست که در کتاب های هنریش به چاپ رسیده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نآشِنآسَم(:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان