امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فولاد چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟

#1
فلزات ، فولادها ، همه آنها یکسان هستند ، درست است؟ خوب ، نه کاملاً.

به طور دقیق ، فلزات عناصر طبیعی هستند که در پوسته زمین یافت می شوند. به شیمی شیمی دبیرستان و فلزات جدول تناوبی مانند مس ، روی و آهن فکر کنید. اگر به خاطر دارید فولاد شامل نمی شد.

دلیلش این است که فولاد به عنوان تنوع فلز طبقه بندی می شود. به طور خاص ، به عنوان آلیاژ آهن شناخته می شود. این بدان معنی است که ترکیب شیمیایی آن در واقع ترکیبی است که بخشی از فلز (آهن) و بخشی غیر فلز (کربن) است.

در اصل ، شما می توانید فولاد را به عنوان یک شکل تصفیه شده از آهن تصور کنید. این فلز ویژگی های فلزی آهن را حفظ می کند اما دارای مقدار کربن است که بین 0.02 تا 1.7 درصد متغیر است. علاوه بر این ، عناصر فلزی و غیر فلزی اغلب در طول فرایند تولید اضافه می شوند.

تصویر محصولات فولادی

افزودن مقادیر مشخص کربن و سایر عناصر آلیاژی خواص فیزیکی-شیمیایی مانند قدرت ، مقاومت و تنوع را افزایش می دهد. این پیشرفت های شدید فولاد را به یکی از پرکاربردترین مصالح در جهان تبدیل کرده است.

نحوه تولید
بسیار خوب ، بنابراین فولاد اساساً آهن با کربن و برخی عناصر دیگر پاشیده شده است - عالی است. اما ، چگونه در جهان از یک سنگ در خاک به محصول نهایی می رویم؟

خوب ، امروزه دو روش اصلی تولید فولاد وجود دارد: روش BOS (کوره اکسیژن پایه) یا روش EAF (کوره قوس الکتریکی).

روش BOS از فرآیند Bessemer اصلی (اولین فرآیند صنعتی ارزان برای تولید انبوه فولاد) نشات می گیرد و از ورودی های مواد اولیه برای ایجاد فولاد استفاده می کند.

در روش BOS ، آهن از سنگ معدن خود در کوره بلند ذوب می شود و با دمیدن اکسیژن از طریق آهن گرم شده مجدداً پردازش می شود. اکسیژن میزان کربن را کاهش داده و ناخالصی های موجود در آهن را کاهش داده و آن را به فولاد مذاب تبدیل می کند.

برخلاف روش BOS ، روش EAF رویکردی مدرنتر را در پیش گرفته و با استفاده از فولاد ضایعات بازیافتی-فولادی که قبلاً تولید شده و آماده بازیافت است ، عمل می کند. فولاد بازیافتی به جای استفاده از مواد اولیه مانند سنگ آهن ، از طریق قوس الکتریکی با قدرت بالا تغذیه شده و در فولاد با کیفیت بالا ذوب می شود.

در ابتدا ، روشهای BOS و EAF متفاوت هستند ، اما هر دو نتیجه نهایی یکسانی را تولید می کنند: فولاد مذاب.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان