امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقشه‌ ي عجیب دانشمندان برای قابل سکونت کردن مریخ

#1
Earth 
این طرح برپایه طراحی و ساخت یک کره مغناطیسی در مریخ بنا شده است. همانطور که می‌دانیم سیاره سرخ درحال حاضر فاقد میدان مغناطیسی قوی است و ایجاد یک میدان مغناطیسی در آن می‌تواند تنها گزینه‌ای باشد که مریخ را به یک سیاره قابل سکونت تبدیل کند. البته‌ همچنان مشکلات دیگری بر سر راه بشر قرار دارد، اما حل این مسئله پیشبرد بزرگی محسوب می‌شود.

زندگی در مریخ چند سالی است که به یکی از جاه‌طلبانه‌ترین اهداف بشریت تبدیل شده است. تاکنون اطلاعات بسیار زیادی را درباره این سیاره بدست آورده‌ایم. تعداد زیادی مریخ‌نورد و ربات‌های مختلف را برای بررسی به سطح آن فرستاده‌ایم و به کمک آن‌ها به سوالات بسیاری پاسخ داده‌ایم. اما هنوز نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم آیا مریخ روزی قابل سکونت خواهد شد یا خیر؟

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهیم، این است که به دنبال ایجاد محیطی امن برای زندگی و شکوفایی انسان‌ها باشیم. درحالیکه برنامه‌هایی برای شکل‌گیری این محیط وجود دارد، برای به واقعیت پیوستن آن‌ها باید تغییراتی شگرف ایجاد کرد. مریخ نیازمند یک کره دارای میدان مغناطیسی است – همانند زمین. این میدان مغناطیسی به محافظت از سطح سیاره در برابر بادهای شدید خورشیدی کمک می‌کند – دانشمندان معتقد هستند محافظت این پوسته از زمین دربرابر پارامترهای خارجی به شکل‌گیری حیات در زمین کمک کرده است.


اما ساخت چنین پوسته مغناطیسی بسیار دشوار است.

براساس مطالعات اخیر، دانشمندان طرح جدیدی را برای چگونگی ایجاد میدان مغناطیسی مصنوعی در اطراف سیاره سرخ ارائه کرده‌اند. ایده اصلی استفاده از ذرات باردار برای ایجاد حلقه‌ای در اطراف این سیاره است. دانشمندان می‌خواهند این کار را با یونیزه کردن ذرات «فوبوس» - بزرگترین قمر سیاره مریخ – انجام دهند. فوبوس هر هشت ساعت یکبار به دور مریخ می‌چرخد. این بدان معناست که یک حلقه ثابت از ذرات باردار در اطراف سیاره ایجاد خواهد شد.

سپس دانشمندان قصد دارند تا ذرات را شتاب دهند و آنچه را که پلاسما نامیده می‌شود، در امتداد مدار ماه شکل دهند. این نظر از لحاظ تئوری باید یک میدان مغناطیسی – به اندازه کافی قوی – ایجاد کند که حیات در مریخ، در برابر بادهای خورشیدی و دیگر عوامل تهدید کننده – محافظت شود.سپس دانشمندان قصد دارند تا ذرات را شتاب دهند و آنچه را که پلاسما نامیده می‌شود، در امتداد مدار ماه شکل دهند. این نظر از لحاظ تئوری باید یک میدان مغناطیسی – به اندازه کافی قوی – ایجاد کند که حیات در مریخ، در برابر بادهای خورشیدی و دیگر عوامل تهدید کننده – محافظت شود.

مشخص نیست که این میدان برای فعالیت به چه مقدار انرژی نیاز دارد. با این‌ حال، دانشمندان می‌گویند این ایده، یکی از بهترین تفکرات حال حاضر محسوب می‌شود. اگر هریک از ایده‌های دیگر نیز نتیجه‌بخش باشد، می‌توانیم درنهایت با شانس بیشتری پروژه زندگی در مریخ را پیش ببریم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
LIFE
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth نقشه‌ آسمان
  کهکشان راه شیری مسکن میلیاردها سیاره احتمالی قابل سکونت
  کاوشی در عجیب‌ترین اجرام کیهان
  مریخ مقصدی مهم برای کاوش فضایی
  شانس زنده ماندن موقتی برخی ریزموجودات در مریخ
  آیا حیات اولیه از “مریخ” آغاز شده است؟
  پرسش و پاسخ دربارۀ ماموریت مریخ‌نورد “استقامت”
  یک نوع ستارۀ عجیب پس از 40 سال جستجو کشف شد
  ربات کنترل از راه دور چین بر سطح مریخ چه خواهد کرد؟
  ناسا مریخ نورد خود را ژوئیه پرتاب می‌کند .

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان