امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

15 نکته نگارش برای نویسندگان داستان

#1
15 نکته نگارش برای نویسندگان داستان 1


15 نکته نگارش برای نویسندگان داستان


نوشتن یک داستان تخیلی یک کار ماجراجویانه است که به تخیل شما اجازه می‌دهد تا هنگام خلق شخصیت‌ها و ساختن جهان، به وحشت بیفتد. در حالی که هیچ لیست مشخصی از قوانین وجود ندارد که باید برای داستان نویسی رعایت کنید، تعدادی تکنیک پرکاربرد وجود دارد که به شما کمک می کند شروع به نوشتن کنید ، بهتر بنویسید و یک داستان عالی بسازید.

داستان نویسی عالی نیاز به فداکاری و سخت کوشی دارد، اما روش‌هایی وجود دارد که این روند را آسان‌تر می کند. در اینجا 15 نکته برای نوشتن داستان وجود دارد:


1- شما ممکن است لیستی از ایده‌های داستانی داشته باشید که منتظر ارائه شدن هستند، ولی احتمالاً یکی از آنها وجود دارد که بیشتر به آن علاقه دارید. با آن داستان شروع کنید. بسیاری از نویسندگان هنگامی که عمیقا روی شخصیت‌ها و طرح خود سرمایه گذاری می‌کنند، بهترین نویسندگی خود را انجام می‌دهند.

2- اطلاعات را از خوانندگان خود محروم کنید. هنگام نوشتن داستان، فقط اطلاعاتی را که باید در لحظه بدانید به خوانندگان بدهید. نظریه کوه یخ ارنست همینگوی در نوشتن این است که فقط نوک کوه یخ را به خوانندگان خود نشان دهید. جزئیات پشتیبان (مانند پشت صحنه) باید مانند توده کوه یخ زیر سطح آب دیده نشوند. این امر از غرق شدن اطلاعات در خوانندگان جلوگیری می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد از تخیل خود برای پر کردن جاهای خالی استفاده کنند.
3- جملات ساده بنویسید. به این خط شکسپیر ، "بودن یا نبودن؟" فکر کنید. به دلیل مختصر بودن و نحوه توصیف سریع زحمت یک شخصیت در زندگی خود مشهور است. زمان و مکان برای کلمات بزرگ‌تر و متن متراکم‌تر وجود دارد، اما می‌توانید در جملات و زبان ساده به نقاط قصه برسید. سعی کنید هنگام نوشتن از زبان مختصر استفاده کنید، به طوری که هرکلمه و جمله هدف مشخصی داشته باشد.
4- برای تبدیل شدن به نویسنده‌ای بهتر انواع مختلف نوشتن را امتحان کنید. اگر داستان نویس هستید، به یک داستان کوتاه ضربه بزنید. اگر داستان می‌نویسید، سعی کنید داستان نویسی بنویسید. با نوشتن وبلاگ، سبک نوشتن معمولی‌تری را امتحان کنید. هر قطعه‌ای از دیدگاه متفاوت و قوانین سبک متفاوتی دارد که به مهارت‌های کلی نوشتن شما کمک می‌کند.

5- هر روز بنویسید. نویسندگان بزرگ عادت به نوشتن معمولی دارند. این یعنی که هر روز زمانی را به صنعت نوشتن اختصاص دهید. برخی از نویسندگان تعداد کلمات روزانه خود را تعیین می‌کنند. استفان کینگ روزانه 2000 کلمه می‌نویسد. شما همچنین ممکن است به یک گروه نویسندگی بپیوندید. پاسخگو بودن در برابر افراد دیگر یک انگیزه بزرگ است. اگر آنچه را که یادداشت می‌کنید از نظرفنی نادرست است یا برای به دست آوردن چیزی در یک صفحه خالی مشکل دارید نگران نباشید. بعضی روزها پربارتر از روزهای دیگر خواهد بود. هرچه بیشتر بنویسید راحت تر می‌شود.


6-  نقاط عطف را تعیین کنید. میانگین تعداد کلمات برای یک کتاب 75000 کلمه است. این می‌تواند نوشتن رمان را ترسناک سازد. اگر روی اولین رمان خود کار می‌کنید، با تعیین نقاط عطف انگیزه خود را حفظ کنید. این به شما کمک می‌کند کتاب را از نظر ذهنی تجزیه کنید، بنابراین مدیریت آن آسان‌تر و پایبند ماندن آسان‌تر است.

7- نویسندگان حرفه‌ای در چارچوبی که اکثر داستان‌ها دنبال می‌کنند، به خوبی آگاهی دارند، از نمایش و افزایش عملکرد تا اوج و سقوط، قبل از شروع  یک طرح کلی برای ترسیم نقشه اصلی و فرعی‌های اصلی خود روی کاغذ ایجاد کنید.

8- تکنیک های تقویت شخصیت قوی را بیاموزید. راه‌های موثر برای ایجاد یک قوس شخصیت در ادبیات وجود دارد. بیاموزید که چه اطلاعات شخصیتی را برای افزایش تنش در داستان خود نشان دهید. شخصیت‌های اصلی شما باید دارای پشتوانه‌ای باشند که اقدامات، انگیزه‌ها و اهداف آن‌ها را آگاه کند. تعیین کنید که چه زاویه‌دیدی (اولین شخص یا سوم شخص) تفسیر شخصیت از رویدادها را تکمیل می‌کند.

9- هدف شما به عنوان نویسنده نوشتن صفحه گردان است. (کتابی که خوانندگان را از ابتدا تا انتها درگیر خود می‌کند.) از صدای فعال در داستان‌های خود استفاده کنید. جملات به طور کلی باید از ساختار اساسی اسم، فعل مفعول پیروی کنند. در حالی که صدای منفعل همیشه چیز بدی نیست، آن را در داستان نویسی خود محدود کنید.

10- از میز خود فاصله بگیرید و کمی ورزش کنید. جریان دادن خون و قرار گرفتن در محیطی متفاوت می تواند ایده‌ها را شعله ور کند. نوشتن را در همان روز یا حتی روز بعد ادامه دهید.

11- عزیزانتان را بکشید! یک توصیه مهم برای نویسندگان این است که بدانند کلمات، پاراگراف‌ها، فصل‌ها یا حتی شخصیت‌ها برای داستان غیر ضروری هستند. نویسنده خوب بودن به این معنی است که می‌توانید اطلاعات اضافی را ویرایش کنید.


12- نویسندگان دیگر را بخوانید. خواندن نوشته‌های عالی می‌تواند به شما کمک کند صدای خود را پیدا کرده و مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید. انواع ژانرها را بخوانید. همچنین به خواندن ژانر مشابه رمان شما کمک می‌کند. اگر شما در حال نوشتن یک تریلر هستید، تریلرهای دیگری را بخوانید که نشان می‌دهد چگونه تنش ایجاد کنید، نقاط طرح ایجاد کنید و چگونه در نقطه اوج داستان افشاگری بزرگی انجام دهید.

13- اکنون بنویسید، بعداً ویرایش کنید. نویسندگان جوان و نویسندگان مشتاق ممکن است وسوسه شوند وقت زیادی را صرف ویرایش و بازنویسی با تایپ خود کنند. در برابر این وسوسه مقاومت کنید. نوشتن آزاد را تمرین کنید. یک تکنیک نوشتاری خلاقانه که نویسندگان را تشویق می‌کند ایده های خود را بدون وقفه جریان دهند. زمان خاصی را برای ویرایش تعیین کنید.

14- بازخورد بگیرید. انتقاد از نوشته خود می‌تواند سخت باشد. هنگامی که یک نوشته یا اولین پیش‌نویس را به پایان رساندید، آن را به کسی بدهید تا بخواند. درخواست بازخورد صادقانه و خاص داشته باشید. این یک راه خوب برای یادگیری این است که چه چیزی درست کار می‌کند و چه چیزی نه!

15- تعداد کمی از نویسندگان فقط برای خود می‌نویسند. تصور کنید که کجا می‌خواهید داستان شما منتشر شود. اگر داستان کوتاهی دارید، به ارسال آن به مجلات ادبی فکر کنید. اگر رمانی دارید، می‌توانید آن را برای عوامل ادبی و انتشارات ارسال کنید. اگر واقعاً می‌خواهید کتاب خود را به صورت چاپ شده ببینید، می‌توانید چاپ خود را در نظر بگیرید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
:}
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation مجنون (داستان ترسناک واقعی) +18
  این یک داستان بی معنی است.
Heart یه داستان عاشقانه غمگین و زیبا از یک دختر((( حتما بخونید)))
Exclamation داستان بسیار ترسناک خونه جدید !
  داستان عاشقی یک پسر خیلی قشنگه(تکراری نیست)
Eye-blink داستان ترسناک +18
  داستان کوتاه دختر هوس باز(خیلی قشنگه)
Rainbow یک داستان ترسناک +18
  داستان|خيانت آرمان به دختر همسايه|
Heart داستان عاشقانه و غم انگیز ستاره و پرهام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان