امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

IDO چیست؟ هرآنچه لازم است در مورد آن بدانید!

#1
تکامل صنعت کریپتوکارنسی به عنوان یک کل منجر به ایجاد پیشنهاد اولیه DEX (IDO) شده است، که یکی از بسیاری از رویکردهای جذب سرمایه خلاقانه است. اما اولین رویکرد برای جمع‌آوری سرمایه در ارزهای دیجیتال، پیشنهادات اولیه سکه (ICO) بود که در سال 2017 بدخواهان زیادی را به همراه داشت. همچنین بسیاری از سرمایه گذاران اولیه را به میلیونرهای یک شبه تبدیل کرد.

بنابراین ICO چیست؟ به بیان ساده، ICO ها یک رویکرد غیرقابل تنظیم برای جمع سپاری وجوه از سرمایه گذاران خرد هستند. مشکلات اصلی مرتبط با ICO ها به عدم کنترل و حمایت از سرمایه گذاران مربوط می شود. بدون هیچ مکانیزم کنترلی، تیم های پروژه تحت هیچ گونه بررسی لازم قرار نگرفتند.

تقریباً هر پروژه ICO می تواند بازدهی چشمگیر را نوید دهد، و بسیاری این کار را انجام داده اند. بسیاری از پروژه های ICO تبدیل به برداشت سریع پول نقد یا بدتر از آن کلاهبرداری آشکار شده اند. آنها همچنین نور منفی بر صنعت کریپتو انداختند و بسیاری از سرمایه گذاران جدید را از ورود به آن منصرف کردند.

هدف تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) حل این مشکل از طریق مدل‌های جذب سرمایه جایگزین است. یکی از این مدل‌ها، مدل صرافی غیرمتمرکز (DEX) است. DEX ها به سرمایه گذاران رمزارز امکان دسترسی به مدل متفاوت و برابری تر تامین مالی جمعی را می دهند.

اما قبل از پرداختن به جزئیات پشت IDOها، ابتدا DeFi و DEX به طور خلاصه در اینجا مورد بحث قرار می گیرند. درصورت علاقه مندی به یادگیری عمقی و کامل بازار ارز دیجیتال، در دوره آموزش ارز دیجیتال در تهران پارسیان بورس شرکت کنید، اما الان ما بحث IDO را خیلی کامل اینجا شرح خواهیم داد.

پیشنهاد اولیه DEX چیست؟
پیشنهاد اولیه DEX (IDO) یک رویکرد جمع آوری سرمایه است که سرمایه سرمایه گذاری را از سرمایه گذاران خرد جمع می کند. IDO برای جبران کاستی های مدل «سنتی» سرمایه گذاری رمزنگاری شده ICO ایجاد شد. از آنجایی که IDO بر خلاف یک صرافی متمرکز بر روی DEX عمل می کند، DEX ها را می توان به عنوان مبادلات نقدینگی غیرمتمرکز در نظر گرفت.

IDO آخرین مدل برای پروژه های رمزنگاری است که به دنبال جذب سرمایه از سرمایه گذاران هستند. اما آنها بدون محدودیت نیستند. برای مثال، DEX ها مقیاس پذیری کمتری دارند. برای ICO ها و IEO ها غیرمعمول نیست که بیش از 1 میلیارد دلار جمع آوری کنند. برای DEX ها، این چیز بی سابقه است.

از آنجایی که پلتفرم‌های دی‌فای منحنی یادگیری شدیدی دارند، فقدان دانش در مورد نحوه عملکرد کریپتو می‌تواند مانعی برای ورود معامله‌گران ارز دیجیتال باشد. مقابله موثر با این چالش به بودجه آموزش در DeFi نیاز دارد.

با داشتن اطلاعات مناسب، هیچ چیز نمی تواند اعتماد سرمایه گذار را متزلزل کند. مسئله توانایی DEX ها برای جمع آوری سرمایه برای چنین سرمایه گذاری هایی خواهد بود.

IDO های رمزنگاری چگونه کار می کنند؟
این بخش برخی از مهم ترین ویژگی های DEX را پوشش می دهد که باعث کارکرد IDO می شود.

IDO ها کار می کنند زیرا DEX ها می توانند نقدینگی فوری برای توکن ها فراهم کنند. به همین دلیل است که DEX ها تمایل دارند به ارائه دهندگان استخر نقدینگی با پاداش های سنگین پاداش دهند. نقدینگی به DEX ها اجازه می دهد بدون هیچ گونه اختلال غیرمنتظره ای برای کاربران خود کار کنند.

برای کمک به معاملات، اکثر پروژه ها با تخصیص بخشی از وجوه نقدینگی را در اختیار DEX قرار می دهند. این رویکرد به یک روش استاندارد تبدیل شده است. بسیاری از پروژه ها نیز از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می کنند. اجماع PoS برای ایمن سازی شبکه ها طراحی شده است. اما در این مورد، این مکانیسم عمدتاً برای منصرف کردن سرمایه‌گذاران از فروش زودهنگام استفاده می‌شود.

اجماع PoS فرض می کند که سرمایه گذاران سرمایه خود را در یک توکن پشتوانه در داخل کیف پول خود ذخیره می کنند. در مقابل، سرمایه‌گذاران برای «سهم» خود در شبکه پاداش دریافت می‌کنند.

با راه اندازی پروژه، سرمایه گذاران می توانند بلافاصله معامله توکن پروژه را آغاز کنند. سرمایه گذاران اولیه می توانند به محض اینکه IDO فعال شود، توکن های خود را با قیمت بالاتری بفروشند. سرمایه گذارانی که زودتر می آیند می توانند بسته بزرگی از توکن ها را با نرخ کاهشی خریداری کنند.

پس از شروع فروش عمومی، ارزش توکن افزایش می یابد. به محض وقوع اولین فروش، قیمت شروع به افزایش خواهد کرد.

در بورس مایع، کارمزد گاز برای اجرای یک قرارداد هوشمند جدید ناچیز است زیرا نقدینگی کافی برای جفت‌های معاملاتی فراهم می‌شود. قراردادهای هوشمند به مدیریت توکن‌های دارایی و استخر نقدینگی کمک می‌کنند. و برخلاف مدل‌های سنتی جمع‌آوری سرمایه، IDOها می‌توانند فورا توکن‌ها را ضرب کنند.

علاوه بر این، هر پروژه موجهی می تواند واجد شرایط جذب سرمایه باشد. با دور زدن فرآیند تأیید دقیق، بسیاری از پروژه ها به سرمایه گذاران خرد دسترسی پیدا کرده اند. همین امر را می توان در مورد اجتناب از هزینه های بالای پیشنهادات مبادله اولیه (IEO) گفت.

با این حال، عدم رعایت مراحل قانونی منجر به راه اندازی بسیاری از پروژه های غیر استاندارد نیز شده است. چنین پروژه هایی همچنین شامل کلاهبرداری های آشکار است که در آن صاحبان پروژه از سرمایه سرمایه گذاران سرقت می کنند و ناپدید می شوند.

سرمایه گذاران مجبور نیستند مدت زیادی منتظر بمانند تا توکن های مورد نظرشان در بورس فهرست شود. ثبت نام معمولاً بلافاصله پس از تکمیل IDO انجام می شود. چنین زمانی به سرمایه گذاران این فرصت را می دهد که در مقایسه با ICO سریعتر از سرمایه گذاری خود درآمد کسب کنند.

این بدان معنا نیست که همه دکس ها مثبت هستند. بله، آنها را می توان شمارش کردقابل اعتمادتر باشند چون قابل اعتماد نیستند. (آنها به واسطه انسانی نیاز ندارند.) اما DEX ها در برابر سوء استفاده های فنی آسیب پذیر هستند. به عنوان مثال، اخبار مربوط به سوء استفاده های احتمالی که در آن هکرها با سرمایه سرمایه گذاران فرار کردند، غیر معمول نیست.

نحوه اجرای IDO
این بخش نحوه شروع IDO خود را مرحله به مرحله توضیح می دهد. برای اجرای موفق IDO، کاربران همچنین باید یاد بگیرند که چگونه یک ارز دیجیتال ایجاد کنند.


مرحله 1: توسعه استراتژی کسب و کار
با ایجاد یک استراتژی منطقی، برای انتشار پیشنهاد توکن از طریق DEX برنامه ریزی کنید. این استراتژی باید شامل مشکلی باشد که پروژه به دنبال حل آن است، توزیع وجوه، که پروژه بر روی کدام بلاک چین اجرا خواهد شد، استراتژی بازاریابی کلی، و نحوه هدایت پروژه پس از IDO و حفظ آن شتاب.

مرحله 2: وثیقه بازاریابی ایجاد کنید
حداقل، نرم افزار بازاریابی راه اندازی IDO شامل یک وب سایت و اسناد فنی است. یک وب سایت با برند خوب که از نظر بصری دلپذیر باشد می تواند برای اعتماد سرمایه گذار شگفت انگیز باشد.

یک وب سایت عالی می تواند به سرمایه گذارانی که به طور منطقی روی یک پروژه سرمایه گذاری کرده اند، به اهرم عاطفی کمک کند. یک وب سایت همچنین می تواند یک پروژه را حرفه ای تر جلوه دهد. برای بسیاری از پروژه ها ایجاد تصویر برند می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر وب سایت نداشته باشند.

در مقابل، یک کاغذ سفید عالی تجربه سرمایه گذار را با جزئیات و حقایق افزایش می دهد. این امر سرمایه گذار را به هدف نزدیکتر می کند.

هدف از وایت پیپر فروش از طریق یادگیری است، به همین دلیل است که هیچ نسخه فروش در خود کاغذ سفید وجود ندارد. در عوض، کاغذ سفید آمار، نمودارها، جداول و غیره را ارائه می دهد. کاغذ سفید از حقایق استفاده می کند تا سرمایه گذار را متقاعد کند که پروژه یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

مرحله 3: از لانچ پد DEX دیدن کنید
اگر پروژه الزامات پلتفرم را برآورده کند (معمولاً اجماع و لیست سفید)، IDO تأیید می شود.

مرحله 4: یک ارز دیجیتال ایجاد کنید
اگر کاربران از خود می پرسند: "آیا می توانم ارز دیجیتال خود را راه اندازی کنم؟" پاسخ این است: تقریباً هر کسی که کمی دانش فنی و مهارت‌های بازاریابی مناسب داشته باشد، می‌تواند نحوه راه‌اندازی یک ارز دیجیتال را بیابد.

روند راه اندازی یک ارز دیجیتال ساده شده است. کاربران می توانند در اینجا از اپلیکیشنی مانند CoinTool استفاده کنند تا برنامه را وادار به انجام تمام کارهای سخت کنند. و دقیقا چقدر طول می کشد تا یک ارز دیجیتال ایجاد شود؟ کاربران ممکن است بتوانند از طریق CoinTool متوجه شوند که اصلاً زمان زیادی نمی برد.

مشکل در تولید توکن ها نیست. تقریباً هر کسی می تواند بفهمد که چگونه ارز رمزنگاری شده کسب کند. چالش این است که سرمایه گذاران را متقاعد کنیم تا با شناسایی ارزش واقعی و سودمندی، پول خود را در پروژه سرمایه گذاری کنند.

پس از اتمام موفقیت آمیز IDO و رویداد تولید توکن (TGE)، DEX توکن را برای معامله فهرست می کند. این فهرست از طریق یک بازارساز خودکار (AMM) مانند Sushiswap یا PancakeSwap انجام می شود.

مرحله 5: توکن را راه اندازی کنید تا فورا شروع به جمع آوری کمک کنید
برای کاربرانی که نمی‌دانند چگونه یک توکن رمزنگاری را راه‌اندازی کنند، در زیر به تفکیک اساسی می‌پردازیم. تیم پروژه مجموعه ای از توکن ها را ایجاد می کند. توکن استخر مکانی است که سرمایه گذاران برای توکن های خود پیش پرداخت می کنند.

سرمایه گذاران باید توکن های خود را بلافاصله پس از TGE، اندکی پس از IDO دریافت کنند. بنابراین، ناشر می تواند به جای تعیین قیمت ثابت، مزایده برگزار کند و از این طریق به قیمتی که بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود، دست یابد.

برخی از پروژه ها نیز ممکن است سرمایه گذاران را تشویق به تامین نقدینگی کنند. این می تواند به پروژه کمک کند تا شتاب خود را به دست آورد و حفظ کند. از سوی دیگر، با ارائه نقدینگی، کاربران می توانند توکن های بیشتری کسب کنند.

تفاوت ها و شباهت های بین ICO و IDO
در حال حاضر، خوانندگان باید ایده روشنی از اینکه یک IDO از چه چیزی ساخته شده است و چرا بهتر از یک ICO است، داشته باشند. این بخش ICO ها و IDO ها را پوشش می دهد.

برخلاف، مثلاً، عرضه‌های عمومی اولیه و IEO، نه IDO و نه ICO از صادرکنندگان توکن به پرداخت هزینه به هیچ واسطه‌ای نمی‌خواهند. با این حال، پروژه هایی که مایل به استفاده از مدل جذب سرمایه IDO یا ICO هستند، 100٪ مسئول بازاریابی خود هستند.

تیم های با تجربه تر توسعه دهندگانی را استخدام می کنند که می توانند یک قرارداد هوشمند ایجاد کنند که برای فروش توکن ها استفاده می شود. تیم ها همچنین ممکن است نیاز داشته باشند که ممیزی های خود را انجام دهند و مطمئن شوند که همه چیز "روی کتاب" است. به این ترتیب، هیچ غافلگیری قانونی یا نظارتی بعداً گوی سبقت صاحبان پروژه را نخواهد گرفت.

بیایید نگاهی به مسائل اصلی پشت ICOها بیندازیم و چرا IDOها می توانند جایگزین بهتری ارائه دهند. اول اینکه ICO ها بسیار متمرکز هستند. آنها همچنین در برابر تقلب آسیب پذیر هستند (زمانی که تیم همراه با سرمایه سرمایه گذاران ناپدید می شود). در نهایت، آنها فاقد حمایت از سرمایه گذار هستند.

توکن‌های ICO اغلب پس از فروش ضرب می‌شوند و ضرب توکن‌ها در وب‌سایت شرکت انجام می‌شود. این رویکرد با هزینه های قابل توجهی همراه است. این به دلیل این واقعیت است که صادر کننده توکنلعنت به اینکه توکن در یک یا چند مورد از شناخته شده ترین صرافی ها (بنابراین متمرکز) فهرست شده است.
اما IDO ها چطور؟

در مقایسه با ICOها، یکی از مزایای اصلی IDO ها این است که به طور کامل از پرمین اجتناب می کنند. این می تواند اعتماد سرمایه گذاران را افزایش دهد، به خصوص برای کسانی که برای انتخاب پروژه های خود به تحلیل بنیادی تکیه می کنند. این به این دلیل است که توزیع بالای پرمین می‌تواند باعث نگرانی سرمایه‌گذارانی شود که نگران سطح انتشار توکن در بلندمدت هستند.

IDOها همچنین در ارائه دسترسی به توکن ها برای سرمایه گذاران منصفانه تر دیده می شوند. به طور خاص، توکن های IDO فوراً برای تجارت در دسترس هستند. برخلاف ICOها که دوره‌های قفل معمولی هستند، چنین قفل‌هایی با IDO امکان‌پذیر نیست.

ICO ها اغلب به افراد داخلی و سرمایه گذاران اولیه شرایط مطلوبی را ارائه می دهند که برای سرمایه گذاران خرد در دسترس نیست. چنین خوشبختی با IDO امکان پذیر نیست، زیرا قراردادهای هوشمند چنین فرصتی را فراهم نمی کنند.

همچنین، بر خلاف ICO ها که شامل یک دوره انتظار اولیه برای نقدینگی و معاملات هستند، IDO ها دسترسی فوری را فراهم می کنند. یکی دیگر از مزایای IDO این است که توکن صادر شده بلافاصله در DEX جایی که IDO در آن نگهداری می شد نمایش داده می شود.
هنگام جمع آوری وجوه برای پروژه از طریق ICO، پروژه ها ابتدا باید هزینه های مبادله را پوشش دهند. سپس تیم منتظر می ماند تا پروژه توسط صرافی تایید شود تا توکن فهرست شود. با IDO، پروژه ها نیازی به پرداخت کمیسیون بالایی ندارند. آنها همچنین به اجازه کسی نیاز ندارند زیرا 100٪ غیرمتمرکز هستند.

به این ترتیب تیم پروژه در انتظار تایید صرافی پروژه نمی ماند. در عوض، اعضای بانفوذ جامعه اغلب می‌توانند رهبری را بر عهده بگیرند و پروژه‌ها و نشانه‌ها را زودتر از موعد تأیید کنند. این رویکرد بدون نیاز به پلتفرم های تبلیغاتی سنتی، دسترسی پروژه را افزایش می دهد. چنین پشتیبانی معمولاً از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، دیسکورد و تلگرام ارائه می شود.

این بدان معنا نیست که IDO ها بدون اشکال نیستند. ربات ها چندین بار برای دستکاری قیمت ها استفاده شده اند. استفاده از این ربات‌ها می‌تواند به ضرر سرمایه‌گذاران دیگر برای چند نفر سود کلانی به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، هکرها به سوء استفاده از اشکالات در قراردادهای هوشمند معروف هستند. ناپدید شدن هکرها همراه با سرمایه سرمایه گذاران قبل از اینکه کسی در مورد آن بداند، غیر معمول نیست.

لازم به ذکر است که IDO ها به اندازه ICO ها پول جمع آوری نمی کنند. در حالی که بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده می شود که پروژه ICO غیرممکن است، چنین مبالغی برای یک IDO بی سابقه است.

فضای DeFi در سال های اخیر به طور تصاعدی رشد کرده است. با این حال، حتی DEX های محبوب مانند Uniswap و PancakeSwap در ارائه نقدینگی در مقایسه با همتایان متمرکز خود مانند Binance تلاش کردند. DEX ها همچنین تمایل به منحنی یادگیری بسیار تندتری دارند. یک منحنی یادگیری که بسیار شیب دار است می تواند سرمایه گذاران بالقوه را، به ویژه آنهایی که تازه وارد کریپتو شده اند، بترساند.

IDOها برای حل بسیاری از مشکلات مرتبط با ICOها ایجاد شدند. با IDO، تیم ها می توانند به سرمایه گذاران این فرصت را بدهند که مستقیماً در پروژه های مورد علاقه خود مشارکت کنند.

مانع ورود کمتر ارائه شده توسط IDO نیز می تواند یک مزیت در نظر گرفته شود. اگر IDO نبود، بسیاری از پروژه‌هایی که شایسته فهرست هستند، نمی‌توانستند از طریق روش‌های دیگر جمع‌آوری سرمایه به سرمایه دسترسی داشته باشند.

انصاف درک شده IDOها به این دلیل است که آنها را می توان "یکوالایزر عالی" در نظر گرفت. IDO ها به تیم های کوچک با ایده های نوآورانه اجازه می دهند تا پروژه های خود را راه اندازی کنند و در معرض دید قرار گیرند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  وظایف کارشناس تولید محتوا چیست – بررسی 9 وظیفه اصلی
  دوست پسر چیست ؟
  40 مورد از کم هزینه ترین لذت های دنیا
  سرویس bnpl دی جی کالا چیست؟
  شخصیت شناسی توسط کیک مورد علاقه...
  بلاگر مورد علاقه ات؟؟؟؟
  متن های فوق العاده زیبا در مورد دختر
  مکالمه دو پسر ایرانی و انگلیسی در مورد زنان ایران وانگلیس
Question دوست پسر چیست ؟
  تفاوت دستگاه ایرواشر و زنت در چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان