امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پارچه های قلمکار چه کاربردهایی دارند؟

#1
حالا که با این هنر و تاریخچه آن آشنا شدید بهتر است که وقت را هدر ندهیم و به اصل موضوع که مربوط به کاربردهای این پارچه‌های جذاب است بپردازیم. برای آشنایی با کاربردهای پارچه‌های قلمکاری شده.

استفاده از پارچه قلمکاری شده به عنوان رومیزی
می‌توانید برای رومیزی‌های مختلف خود از پارچه های قلمکار استفاده کنید. رومیزی‌ها نقش مهمی در زیباتر کردن فضای داخلی هر خانه‌ای دارند. میزها معمولا بدون یک رومیزی، سرد و بی‌روح هستند و به همین دلیل یکی از دغدغه‌های افراد این است که چه نوع از رومیزی را انتخاب کنند.
رومیزی‌های قلمکاری در طرح‌ها، ابعاد و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. یعنی اگر میز شما کوچک است یا میزی بزرگ دارید، می‌توانید از این پارچه‌های جذاب نقاشی شده برای رومیزی خود استفاده کنید. چون این رومیزی‌ها قیمت مناسبی دارند، می‌توانید برای تنوع، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف آن را خریداری کنید و به صورت دوره‌ای رومیزی‌های خود را عوض کنید تا فضای داخلی منزلتان هیچ وقت یکنواخت نشود.

کوسن‌های قلمکاری شده برای مبل‌ها
بخش مهمی از زیبایی مبل‌ها به کوسن‌های آن ارتباط دارد. پارچه‌هایی که با استفاده از قلمکاری نقاشی شده‌اند می‌توانند گزینه انتخابی مناسبی به عنوان روکش برای کوسن باشند. می‌توانید خودتان این پارچه‌ها را بخرید و روی کوسن‌های خود بدوزید و هم می‌توانید به صورت آماده کوسن‌های قلمکاری شده را خریداری کنید.
اگر هم دوست داشتید، برای اینکه کوسن قلمکاری شما بتواند با مبلتان همخوانی داشته باشد، می‌توانید برای روکش مبل خود نیز به سراغ این پارچه‌ها بروید و با این کار زیبایی خیره‌کننده‌ای به دکوراسیون داخلی منزل خود ببخشید

تزئین خانه با پرده‌های قلمکاری شده
پرده، جزئی جدا نشدنی از دکوراسیون داخلی خانه‌های ایرانی به شمار می‌رود. ایرانی‌ها از گذشته‌های دور تأکید ویژه‌ای روی حریم خصوصی داخل خانه در ارتباط با محیط بیرون داشته‌اند. به همین دلیل در همه خانه‌ها حتی برای کوچک‌ترین پنجره‌ها و گاها برای درب‌ها نیز پرده‌ها را قرار می‌دادند. در گذشته، بیشتر پرده‌ها حالتی تور مانند داشتند و بسیار ساده بودند. اما از زمانی که پارچه‌های نقاشی شده روی کار آمدند مردم تمایل پیدا کردند که این پارچه‌ها را به عنوان پرده استفاده کنند.

کاربرد پارچه قلمکار در نقش تابلوهای دیواری
در برخی از این پارچه‌ها نقوش بسیار خاصی چاپ می‌شوند. این طرح‌ها آن‌قدر ارزشمند هستند که می‌توانید پارچه‌هایی که با این نقوش طراحی شده‌اند را به عنوان تابلو به دیوار خانه بزنید. برخی در این مورد سلیقه بیشتری به خرج می‌دهند و با کمک چند میخ کوچک، کل پارچه را به دیواری از خانه که بیشتر در معرض دید قرار دارد، آویزان می‌کنند. به عنوان مثال پارچه‌هایی که طرح محراب، بته‌جقه، طرح‌های اسلامی، طرح‌های کتیبه‌های هخامنشیان و نقوش مینیاتوری دارند می‌توانند در دسته طرح‌های خاص قرار بگیرند و کاربرد این را دارند که به عنوان تابلو یا دیوارپوش آن‌ها را روی دیوار قرار دهید.

پارچه‌های قلمکاری شده در گذشته به دلیل اینکه زیاد در دسترس نبودند، به عنوان پارچه‌های گران‌قیمتی شناخته می‌شدند. اما امروزه به دلیل رونق گرفتن این هنر می‌توانید به راحتی آن‌ها را به صورت حضوری و اینترنتی خریداری کنید. باید بدانید که حمایت‌های مادی و معنوی شما به رشد و توسعه این هنر اصیل و کهن ایرانی کمک شایانی خواهد کرد. به عنوان نکته پایانی فراموش نکنید که می‌توانید محصولاتی که در مقاله معرفی شدند و از داشتن پارچه‌های جذاب قلمکار در منزل خود لذت ببرید.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تولید پارچه قلمکاری چه مراحلی دارد؟
  هنر چاپ روی پارچه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان