امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین راه های خرید صنایع دستی یزد چیست

#1
صنایع دستی استان یزد را از کجا بخریم؟
صنایع دستی استان یزد را می‌توانید هم از بازارهای معروف این استان و هم به‌صورت آنلاین تهیه کنید. در ادامه به معرفی برخی بازارهای معروف یزد خواهیم پرداخت.

بازار حاجی قنبر؛ بازاری قدیمی اما مهم
یکی از کهن‌ترین و مشهورترین بازارهای یزد، بازار حاجی قنبر است که به‌وسیله نظام‌الدین خواجه قنبر جهانشاهی ساخته ‌شده است و علت نام‌گذاری آن نیز همین است. تاریخی‌ترین قسمت این بازار، بازار امیر چخماق است که قدمت آن به قرن ۹ هجری بازمی‌گردد. علت بنا کردن این بازار، رونق دادن به اقتصاد شهر و فروش صنایع دستی استان یزد بوده است. مسجدی نیز در این بازار بناشده است که به دوره تیموریان بازمی‌گردد. این بازار با کاشی‌های گوناگون و متنوعی تزیین‌شده است و علاوه بر مکانی برای خرید یکی از مکان‌های تاریخی یزد نیز به شمار می‌رود.

بازار تبریزیان
یکی دیگر از کهن‌ترین بازارهای استان یزد، بازار تبریزیان است. معماری و ساخت این بازار به زمان قاجار برمی‌گردد و طاق‌ها و قوس‌های آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. طاق‌ها و قوس‌های این بازار نقطه اوج قوت و زیبایی آن است و چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. درهای تاریخی و چوبی بازار هم آن‌قدر چشم‌نواز هستند که یک سوژه مناسب برای عکاسی به شمار می‌آیند.

بازار خان یزد
یکی از عظیم‌ترین و زیباترین بازارهای سنتی استان یزد، بازار خان یزد است که قدمت آن به زمان ناصرالدین‌شاه برمی‌گردد. سازنده این بازار منحصربه‌فرد محمد تقی‌خان بافقی است که آن را به یکی از مراکز تاریخی یزد مبدل کرده است.

زمانی که به این بازار رفتید، افزون بر صنایع دستی استان یزد که می‌توانید بخرید؛ به‌جاهای تاریخی و زیبای آن مانند حمام، میدان و مدرسه هم بروید و از دیدن این‌همه زیبایی، به وجد بیایید. درون این بازار از بازارهای متنوع دیگری به وجود آمده است که عبارت‌اند از: بازار زرگری، بازار پنجه علی، بازار قیصریه، بازار مسگری و…

بازار قیصریه یزد
یکی دیگر از زیباترین بازارهای سنتی استان یزد، بازار قیصریه است. بازار قیصریه به علت داشتن معماری زیبا یکی از پنج بازار مشهور در ایران است. اگر در حق بقیه بازارها کم لطفی کرده باشیم، می‌توان این بازار را به عنوان بهترین بازار سنتی این استان انتخاب نمود. این بازار در سال ۱۳۸۱ در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است. برای رسیدن به این بازار باید به حد فاصل میدان و مدرسه خان در این استان بروید.

خرید آنلاین صنایع دستی استان یزد
اگر توانایی حضوری خریدن صنایع دستی استان یزد را ندارید به‌راحتی و بدون صرف هزینه‌های اضافی می‌توانید با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین محصول موردنیاز خود را تهیه فرمایید. برای خرید غیرحضوری محصولات صنایع دستی بهتر است از فروشگاه‌های معتبر و مشهور استفاده کنید.
با استفاده از خرید از این فروشگاه‌ها هم در وقت خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم توانایی مقایسه قیمت را خواهید داشت.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان