امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟

#1
بواسیر یکی از انواع بیماریهای مزمن است که هر چند وقت یکبار عود کرده و علائم آن به تدریج شدیدتر شده و می تواند با درد شدید؛ خونریزی، خارش و سوزش همراه باشد. این بیماری با درمان های خانگی و دارویی درمان نمی‌شود، و تنها راه برطرف کردن این عارضه روشهای جراحی است. برای جراحی هموروئید تکنیک های مختلف درمان شامل لیزر، استاپلر، رابربند، اسفنکتروتومی داخلی-جانبی و هموروئیدکتومی وجود دارد. اما همه تکنیک ها تاثیرگذاری یکسان ندارند و معایب و مزایای مختلفی دارند. برای اطلاعات تکمیلی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
نگاهی به بیماری بواسیر
بیماری بواسیر یا همان هموروئید شایع ترین بیماری مقعدی است که در اثر اتساع، تورم و یا گشاد شدن دیواره عروق در این ناحیه ایجاد می‌شود. علت این بیماری فشار و کشش شدید عضلات مقعدی است. بواسیر می تواند زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و علائمی از جمله درد، سوزش، خارش، خونریزی و .. را ایجاد نماید.
عمل بواسیر
درمان قطعی این بیماری تنها با حذف توده هموروئید امکان پذیر است.عمل هموروئید نیز شامل روشهای مختلف برای برداشت بافت هموروئیدی است. هر یک از این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب روش درمان مناسب میتواند به نتیجه گیری بهتر از درمان و تسریع روند بهبودی کمک ویژه ای نماید. رایج ترین روشهای جراحی هموروئید می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

لیزر
درمان بواسیر با لیزر بهترین روش تایید شده برای درمان این بیماری است. در این روش سرپایی با استفاده از تابش اشعه لیزر توده هموروئید برداشته می‌شود.

لیزر بدون ایجاد برش و زخم یا خونریزی این بیماری را از بین می برد.در ضمن لیزر هیچ یک از عوارض و مشکلات جراحی های سنتی را نداشته و میتواند در کمتر از نیم ساعت برای همیشه این بیماری را از بین ببرد.

مزایا
از مزیت های درمان با این روش می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

درمان سرپایی بدون نیاز به بستری در بیمارستان
بدون درد یا خونریزی
بدون نیاز به دوران نقاهت
صرفه جویی در زمان و هزینه ها با حذف هزینه بیمارستان
نتیجه گیری از درمان
هموروئیدکتومی
هموروئیدکتومی
به زبانی ساده می توان گفت هموروئیدکتومی، به جراحی برداشت بافت هموروئیدی گفته می شود. این روش جراحی برای درمان هموروئیدهای درجه ۳ و ۴ کاربرد دارد. این روش درمان بواسیر به دو طریق زیر انجام می شود.

هموروئیدکتومی بسته : از هموروئیدکتومی بسته بیشتر برای درمان هموروئید های نوع داخلی که عروق داخل مقعد را درگیر نموده استفاده میشود. در این روش برای از بین بردن بافت هموروئیدی بیمار تحت بیهوشی قرار گرفته و پزشک با استفاده از چاقوی جراحی، الکتروکوتر اقدام به برش کرده و بافت هموروئیدی را خارج می کند. در مرحله آخر با استفاده از بخیه زخم ترمیم می شود.
هموروئیدکتومی باز : این روش جراحی بواسیر مشابه هموروئیدکتومی بسته انجام می شود. با این تفاوت که بعد از خروج بافت هموروئیدی، زخم بخیه زده نمی شود و رها می شود تا به مرور برطرف شود. در مواردی بسته به شرایط بیمار و محل برش پزشک از ترکیبی از روش باز و بسته استفاده می نماید.
عوارض هموروئیدکتومی
هموروئیدکتومی یکی از روشهای موثر برای درمان این بیماری است، اما به دلیل عوارض متعدد و جدی مثل خطر آسیب به اسفنکتر و بی اختیاری و یا عفونت انجام آن توصیه نمی‌شود!

از عوارض احتمالی درمان با این روش می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

درد،
خونریزی
احتباس ادرار/عفونت مجاری ادراری
نهفتگی مدفوع،
عفونت
بی اختیاری مدفوع
تنگی مقعد
درمان کلینیک
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
  مراقبت های بعد از عمل هموروئید با لیزر
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  راههای پیشگیری از ابتلا به هموروئید
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان