امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اهمیت خواب برای قبولی در کنکور

#1
اهمیت خواب برای قبولی در کنکور


بالا رفتن هوشیاری



اگر در طول شب راحت بخوابید، در طی روز هم انرژی و آمادگی بیشتری برای انجام کارهایتان دارید. هر چه کیفیت خوابتان بیشتر باشد، انرژی شما در طول روز، بالاتر خواهد بود. در نتیجه احساس کسالت و خستگی نخواهید کرد. بنابراین به صورت مفیدتری می‌توانید درس بخوانید و تست بزنید.

بهبود عملکرد مغز با خواب منظم



علاوه بر جا دادن خوراکی‌های موثر برای تقویت حافظه در رژیم غذایی دوره کنکور، خواب اندازه و عمیق در شب امتحان و البته در دوران درس خواندن برای کنکور هم می‌تواند به تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز کمک کند. زمانی که می‌خوابید، مغز فرصت دارد که اطلاعات را طبقه‌بندی و تثبیت کند.

اگر نتوانید به خوبی بخوابید، مطالعه‌هایی که در طول روز انجام داده‌اید، به صورت درست و منطقی، پردازش نخواهند شد. بنابراین در این فاصله اطلاعاتی را که از طریق درس خواندن و مطالعه در حافظه کوتاه مدت خود ذخیره کرده‌اید، به حافظه بلندمدتتان منتقل و ثبت خواهد شد.


تاثیر خواب بر وزن فرد کنکوری



شاید خیلی‌ها به این موضوع دقت چندانی نکنند ولی خواب کم یا زیاد، می‌تواند به کاهش یا افزایش غیر معمول وزن منجر شود. اختلال در پروسه و روند ترشح هورمون‌ها می‌تواند بر وزن فرد موثر باشد. برای این که وقتی پشت کنکوری هستید دچار افزایش وزن نشوید، ۴ ساعت قبل از خواب، از خوردن غذا بپرهیزید تا بدنتان در طول شب بتواند خواب راحت‌تری را تجربه کند.


کاهش استرس و اضطراب کنکور



بسیاری از کنکوری‌ها به جای بیدار شدن در صبح زود، شب‌ها را دیرتر می‌خوابند و در نتیجه روز خود را دیرتر شروع می‌کنند. اما دیر خوابیدن باعث ایجاد مشکلات جسمی متعدد در فرد می‌شود. بالا رفتن فشار خون، تپش قلب، اختلال در عملکرد ارگان‌های بدن و ترشح هورمون‌ها، از عوارض نداشتن خواب مناسب و کافی است. خواب مفید شبانه تا حد زیادی می‌تواند استرس را از کنکوری‌ها دور کند.

ضرورت کیفیت خواب بر سلامت کنکوری‌ها



نه تنها سلامت جسم، بلکه سلامت روان هم در گرو خواب خوب شبانه است. اگر به هر دلیلی در هنگام خوابیدن، با مشکل مواجه می‌شوید و سخت می‌خوابید یا با دشواری زیاد از خواب بیدار می‌شوید، به معنی کم بودن کیفیت خوابتان است. اما مهم‌ترین نشانه پایین بودن کیفیت خواب، بیدار شدن‌های متوالی در طول شب است.

خواب منقطع باعث می‌شود بعد از بیداری، احساس خستگی و خواب‌آلودگی کنید. علاوه بر این، بر تمرکز کردن شما، تاثیر منفی خواهد گذاشت. به طور کلی، پایین بودن کیفیت خواب، عملکرد مثبت بدنتان را کاهش خواهد داد و از انرژی شما کم خواهد کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://t.me/mutemit_daily
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb ● ویژه کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳
Star2 ♧ زبان انگلیسی : ویژه کنکور زبان خارجه
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Question پک جمع‌بندی پایه انسانی برای کنکور
Snowman جمعبندی عربی کنکور (درسنامه و تست)
Brick اقتصاد لقمه کنکور مهروماه
  حذفیات کنکور 1403
  رشته های بدون کنکور
  مجموعه آزمون جامع کنکور | ویژه رشته تجربی
Minioni PDF کتاب های رشته انسانی | ویژه کنکور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان