امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش جامع تولید محتوا در اینستاگرام

#1
شبکه‌های اجتماعی به شدت در حال رشد و پیشرفت هستند و به ویژه اگر در جهت توسعه کسب و کار از آنها استفاده شود، می‌توانند ارزش واقعی خود را برای صاحبان کسب و کار نشان دهند. اما شما به عنوان کسی که قصد استفاده از اینستاگرام برای اهداف تجاری خود را دارید، تا چه حد با روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا هستید؟
با آژانس تولید محتوا همراه باشید و آموزش جامع تولید محتوا در اینستاگرام را با دقت مطالعه کنید.
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا در اینستاگرام به معنی تولید عکس، ویدئو، متن و … به صورت هدف‌مند و از پیش برنامه‌ریزی شده است. شما با این کار پیج اینستاگرامی خودتان را در معرض بازدید مخاطبانی که قبلاً شما را فالو کرده‌اند و یا کسانی که بعد از این به جمع آنها خواهند پیوست، قرار می‌دهید.
چگونگی تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام
1- بررسی قالب‌های از پیش آماده
حتی اگر کاربرهای حرفه‌ای هم نداشته باشید، باید با استفاده از ابزارهای طراحی آنلاین که برای نقاشی و تصاویر جذاب در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند دست به تولید محتوای فاخر برای اینستاگرام بزنید.
می‌توانید مجموعه‌ای از تصاویر با وضوح بالا از محصولات خودتان تهیه کنید.
اگر بنا به هر دلیل امکان تهیۀ عکس‌های با وضوح بالا را ندارید، می‌توانید از عکس‌های موجود هم استفاده کنید. هر چند که این کار خیلی توصیه نمی‌شود، ولی می‌توانید با استفاده از تصاویر موجود و مرتبط با حیطۀ کاری خودتان دست به تولید محتوای باکیفیتی بزنید.
2- ترکیب فرمت‌های مختلف
در اینستاگرام این موضوع اهمیت دارد که شما به عنوان کاربر، با فرمت‌های مختلف محتوا کار کنید. به عنوان مثال می‌توانید با چند پُست (حداکثر ۱۰ پُست) یک آلبوم درست کنید و یا با استفاده از یک فیلم یک دقیقه‌ای، به آموزش کوتاهی در زمینۀ تولیدات و خدمات خود بپردازید. در این بین باید متوجه ظرافت‌هایی نیز باشید. مثلاً به گونه‌ای محتواسازی نکنید که کاربر خسته شود و یا اگر از موسیقی پس‌زمینه استفاده می‌کنید، صرفاً به مطلوبیت‌ها و سلیقۀ خودتان مراجعه نکنید و سلیقۀ مخاطب را نیز در نظر داشته باشید. با تنوع بخشیدن به محتوای تصاویر، کاربر را تشویق به خواندن ادامۀ پُست کنید. در ادامه می‌توانید به سراغ ایجاد گیف بروید که برای
3- بازسازی محتوا با استفاده از برندهای موجود
اگر بنا به هر دلیل فرصت و زمان لازم برای محتواسازی اینستاگرام را ندارید، می‌توانید با رعایت قانون کپی رایت از محتویات پیج‌هایی که محصولات یا خدمات مشابه شما را دارند، استفاده کنید؛ هر چند که تأثیر آن به مراتب کم‌تر از تولید محتوای دست اول می‌باشد. برای این موضوع دو راه‌کار در پیش‌رو دارید:
3-1- سرچ هشتگ‌های مشابه با حیطۀ کاری خود
یکی از روش‌های رایج برای تولید محتوای جدید، استفاده از هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار خودتان می باشد. لذا فهرستی از پیج‌های برندها یا افرادی که مطالب با کیفیتی را در رابطه با کسب و کار شما پُست می‌کنند، برای خود تهیه کنید، آنها را فالو کنید، پُست‌های جدید آنها را نیز مشاهده کنید و اگر مورد علاقۀ شما قرار گرفتند با استفاده از آیکون زیر پُست آن را ذخیره کنید تا در زمان لازم از آن استفاده نمایید. فراموش نکنید که هشتگ باید کاملاً مرتبط با کسب و کار شما باشد.
3-2- برای استفادۀ دوباره از پیج مورد نظر اجازه بگیرید
برای این کار از طریق علامت پیکان زیر پُست مورد نظر، وارد دایرکت آن پیج شوید و کسب اجازه کنید تا پُست آنها را در فضای دیگری از مخاطبان هم به اشتراک بگذارید.
4-  از محتوای با کیفیت تولید شده توسط کاربران استفاده کنید
یک فکر خوب!

به بهانه‌های مختلف کاربران خود را تشویق کنید که محتوا تولید کنند. مثلاً در مورد موضوع خاصی که ارتباط با کسب و کار شما دارد از آنها نظر بخواهید. پُست حاصل از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) از تأثیر بسیار بالایی در جذب مخاطب برخوردار است. پس دست به کار شوید و به بهانۀ جایزه، یک مسابقه راه بیندازید و پذیرای تعداد بسیار زیادی UGC شوید.
5- همکاری با اینفلوئنسرها
اگر می‌خواهید یک جریان پیوسته از محتوا برای اینستاگرام خود داشته باشید، روی اینفلوئنسرها هم حساب کنید.  اینفلوئنسرهایی که فالوورهای زیادی دارند، می‌توانند از این فرصت برای افزایش فالوورهای پیج شما نیز استفاده کنند. البته برای آن که مخاطبان اینفلوئنسر مذکور از محصولات شما استقبال کنند، باید روی اینفلوئنسرهای کار کنید که در حوزۀ کسب و کار شما فعالیت می‌کنند؛
نه غیر از آن.
نکات عمده در مورد تولید محتوای اینستاگرامی
1-  طراحی عکس برای اینستاگرام
نقطۀ کانونی تصویر خود را با دقت انتخاب کنید تا تأثیر بالایی در مخاطب ایجاد کند.
در تصویربرداری، از قانون یک سوم استفاده کنید. کادر خود را به نُه قسمت مساوی تقسیم کنید و نقاط طلایی عکس خود را در محل تلاقی خطوط عمومی و افقی قرار دهید.
در عکس اینستاگرامی از حاشیه سفید استفاده کنید. حاشیۀ سفید، شلوغی عکس را کاهش می دهد.
با استفاده از فیلترهای تصویر در اینستاگرام، از تضاد رنگی، شکلی، مقیاسی، نور، فونت و … به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.
بیش تر بخوانید:  آموزش جامع پاک کردن فالورهای فیک در اینستاگرام
2- تولید محتوای متنی برای اینستاگرام
برای تصویری که انتخاب کرده‌اید، یک داستان مرتبط بنویسید؛ به طوری که برای خواننده خسته کننده نباشد.
بین هر پُست با پُست قبلی، یک ارتباط معنادار وجود داشته باشد. همچنین خود را ملزم به انتشار پست در زمان‌های مشخصی کنید.
با توجه به جامعۀ مخاطبین هدف‌تان پُست‌گذاری کنید.به عنوان مثال، در پست مربوط به نکات کنکوری، مخاطبین شما نوجوانانی هستند که در آستانۀ برگزاری آزمون کنکور قرار دارند.
از جملات انگیزه دهنده و انرژی بخش استفاده کنید.بسیاری از مخاطبان جملاتی که حاوی انرژی مثبت هستند را دوست دارند و آنها را با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارند. لذا از این جنبۀ زیبایی پسندی مخاطب نهایت استفاده را ببرید.
کامنت ها و دایرکت‌هایی که مخاطبان شما در زیر پست‌ها قرار می‌دهند، می‌توانند در تولید محتواهای آینده به شما کمک کنند.به عنوان مثال می‌توانید پاسخ پرسش‌های آنها را به صورت عمومی دهید تا نقش یک پُست جدید و مفید برای گروه دیگری از مخاطبین را نیز ایفا کند.
اگر امکان مصاحبه با افراد مشهور و سرشناس را دارید، می‌توانید با محوریت برند خود یک مصاحبه کوتاه با آنها انجام دهید و از آن به عنوان یک پست متنی خوب استفاده کنید. البته اگر در قبال مصاحبۀ مذکور ملزم به پرداخت وجه باشید، روی توجیه اقتصادی آن فکر کنید.
آگهی
#2
تولید محتوا واقعا کار سختیه، آدم دیگه یه جاهایی کم میاره، ولی شرکت هایی هتسند که با مبلغ کم این کارو می کنن. منم با یکیشون کار کردم آدرسشو براتون میزارم.


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش سئو سایت
  آموزش ساخت اکانت تیک تاک
  چگونه بفهیم کسی غیر از خودمان وارد اکانت اینستاگرام ما شده؟
Thumbsdown آموزش روش خالی کردن Cache گوشى،تلگرام_فعال سازی امضای پیام تلگرام
  آموزش ریست اپل
  آموزش مخفی کردن آخرین بازدید اینستاگرام
  راحت و بدون دردسر برای پیچ اینستاگرام خود لایک و ویو بزنید!
  اینستاگرام قابلیت Recently Deleted رو معرفی کرده
  قابلیت افزودن چند عکس به استوری اینستاگرام اضافه شد
  استفاده از گیف در استوری اینستاگرام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان