امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega)

#1
جنا ماری اورتگا (انگلیسی: Jenna Marie Ortega؛ زادهٔ ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲بازیگر آمریکایی است. او فعالیتش را به عنوان بازیگر خردسال آغاز کرد و به‌خاطر نقش جین جوان در مجموعهٔ کمدی-درام جین باکره (۲۰۱۴–۲۰۱۹) از شبکهٔ سی‌دابلیو شناخته شد. او موفقیت خود را برای بازی در نقش هارلی دیاز در مجموعهٔ گیر افتادن در وسط (۲۰۱۶–۲۰۱۸) از شبکه دیزنی به دست آورد، که برای آن جایزهٔ ایماجن را کسب کرد.او همچنین از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ صداپیشگی پرنسس ایزابل را در سریال النا آوالور به عهده داشت.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega) 1

زادهٔ : ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ ‏(۲۰ سال)درۀ کواچلا، کالیفرنیا، ایالات متحده
پیشه : بازیگر
سال‌های فعالیت : ۲۰۱۲–اکنون
در سال ۲۰۱۹، اورتگا در فصل دوم سریال هیجان‌انگیز تو از شبکهٔ نتفلیکس حضور داشت و در فیلم خانوادگی روز بله‌گویی (۲۰۲۱) نقش اصلی را ایفا کرد. او برای نقش‌آفرینی‌اش در درام نوجوانی فال‌اوت (۲۰۲۱) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در فیلم‌های اسلشر ایکس و جیغ (هر دو در ۲۰۲۲) بازی کرد که باعث شد به عنوان ملکهٔ جیغ مشهور شود.در سال ۲۰۲۲، اورتگا نقش اصلی ونزدی آدامز را در مجموعهٔ کمدی ترسناک ونزدی از نتفلیکس بازی کرد که با استقبال بالایی از طرف تماشاگران مواجه شد.

اوایل زندگی
جنا اورتگا در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ در درهٔ کوآچلا، کالیفرنیا به دنیا آمد و چهارمین فرزند از شش فرزند خانواده است.


پدرش متعلق به نژاد مکزیکی است و مادرش تبار مکزیکی و پورتوریکویی دارد.اورتگا به‌سبب شغلش «واقعاً سبک زندگی معمولی نداشته‌است» و به‌دلیل از دست دادن تجربیات دبیرستان و نقاط عطف نوجوانی مانند جشن فارغ‌التحصیلی ابراز اندوه کرده‌است.

حرفه
۲۰۱۲–۲۰۱۷: کار اولیه

اورتگا از شش سالگی به بازیگری علاقه‌مند شده بود. او در هشت سالگی با کمک مادرش و مدیر برنامه، مصاحبهٔ بازیگری را آغاز، و به زودی اولین نقشش را در سال ۲۰۱۲ با حضور مهمان در راب (در قسمت "بیبی باگ") ایفا کرد.او پس از آن در سی‌اس‌آی: نیویورک در قسمت «ناگفته» در نقش ایمی مور ظاهر شد. در سال ۲۰۱۳، او اولین حضور سینمایی‌اش را با نقشی کوتاه در فیلم ابرقهرمانی مرد آهنی ۳ به عنوان دختر معاون رئیس‌جمهور تجربه کرد. پس از آن، اورتگا در فیلم ترسناک توطئه‌آمیز: قسمت ۲ که دومین فیلم از مجموعهٔ توطئه‌آمیز بود، در نقش مکمل آنی بازی کرد. هر دو فیلم در گیشه موفق بودند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega) 1


در سال ۲۰۱۴، اورتگا برای نقش زوئی لئون در سریال ریک انتخاب شد، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، نسخه جوان‌تر تکرارشوندهٔ جین را در سریال رمانتیک-درام جین باکره بازی کرد.همچنین در سال ۲۰۱۴، او در نقش مری آن در فیلم کمدی ویدئویی شیطون‌های کوچولو جلوی فاجعه را گرفتند بازی کرد.در سال ۲۰۱۵، اورتگا برای سریال ریچی ریچ محصول نتفلیکس به عنوان بخشی از بازیگران اصلی،جوینده‌ای طلا که پول ریچی را حتی بدون رضایت او خرج می‌کند، انتخاب شد. این مجموعه مورد انتقاد قرار گرفت.در همان سال در فیلم سخنان پایانی در نقش آنا چاپا ظاهر شد.

از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، اورتگا در مجموعهٔ گیر افتادن در وسط، نقش هارلی دیاز، فرزند میانی هفت خواهر و برادر دیاز که یک مخترع مشتاق است، را ایفا کرد. این نمایش با استقبال خوبی روبرو شد و اورتگا جایزهٔ ایماجن را کسب و برای دو جایزهٔ دیگر نیز نامزد شد. در همان سال، او به عنوان صدای پرنسس ایزابل، که در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید، به گروه بازیگران فیلم النا آوالور از شبکهٔ دیزنی پیوست این نمایش با استقبال خوبی روبرو شد و او به همراه بازیگران این مجموعه جایزهٔ ایماجن را کسب کرد، و علاوه بر این نامزدی دیگری را در سال ۲۰۱۹ به دست آورد.در سال ۲۰۱۷، او در موزیک ویدیوی " لب تر کن " از جیکوب سارتوریوس حضور داشت.در این ویدئو، اورتگا نقش معشوقهٔ سارتوریوس را بازی کرد که بازتاب قابل توجهی در رسانه‌ها پیدا کرد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Vibe
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی سیدنی سوئینی(Sydney Sweeney)
  بیوگرافی بازیگران hollywood `
  بیوگرافی الکساندرا داداریو Alexandra Daddario
  بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland)
  بیوگرافی زندایا (Zendaya Maree )
  بیوگرافی جسیکا باردن (Jessica Barden)
  بیوگرافی جنیفر لارنس (اJennifer Shrader Lawrence)
  بیوگرافی مَریلین مونرو (Marilyn Monroe)
  بیوگرافی اینگرید برگمن(Ingrid Bergman)
  بیوگرافی آدری هِپبورن (Audrey Hepburn)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان