امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟

#1
والدین معمولاً ابتدا علائم بواسیر را در نوزادان مشاهده می کنند. سپس متخصص اطفال و گوارش معمولاً می تواند هموروئید خارجی را با معاینه فیزیکی تشخیص دهد.

در صورت مشکوک شدن به هموروئید داخلی، پزشک ممکن است نیاز به انجام معاینه دیجیتال رکتوم (DRE) داشته باشد. پزشک ممکن است یک انگشت دستکش و روغن کاری شده را کمی وارد مقعد او می کند تا هموروئید یا سایر ناهنجاری ها را بررسی کند.

   My.clevelandclinic.org گزارش می دهد:
   Your child might need a colonoscopy if they have rectal bleeding with no clear cause, such as hemorrhoids. During a colonoscopy, your child receives general anesthesia.
   اگر کودک خونریزی مقعدی بدون علت مشخصی مانند هموروئید را تجربه کند، ممکن است نیاز به کولونوسکوپی داشته باشد. در طول کولونوسکوپی، کودک شما داروی بیهوشی دریافت خواهد کرد. ارائه دهنده آنها یک آندوسکوپ (لوله نازک و منعطف با یک دوربین فیلمبرداری در یک طرف) را در رکتوم آنها قرار می دهد. آنها رکتوم، روده بزرگ و روده کوچک خود را بررسی می کنند.

عکس بواسیر خفیف در کودکان زیر دو سال

از آنجایی که هموروئید در نوزادان غیرمعمول است، پزشک کودک سعی می کند تعیین کند که آیا مسائل دیگری می تواند باعث علائم آنها شود یا خیر. بیماری های زیر اغلب با هموروئید در نوزادان اشتباه گرفته می شوند:

   شقاق مقعد: ترک یا پارگی در پوست مقعد می‌تواند منجر به خون یا درد در حین حرکات روده شود. شقاق زمانی ایجاد شده که نوزادان شروع به دفع مدفوع بزرگتر و سفت تر می کنند که باعث کش آمدن مقعد خواهد شد.
   زگیل مقعد: زگیل تناسلی معمولاً نتیجه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. نوزادان می توانند از طریق تماس با فردی که به این ویروس مبتلا است، به زگیل مبتلا شوند.
   پولیپ رکتوم: رشد غیرطبیعی سلول ها در رکتوم معمولاً بی ضرر هستند. پولیپ ها می توانند صاف یا برجسته باشند. بسیار نادر است که پولیپ رکتوم در کودکان سرطانی باشد.
   تگ های پوستی (آکروکوردون): تگ های پوستی رشدهای کوچک و غیرسرطانی پوست هستند. آنها شبیه فلپ ها یا برآمدگی های کوچک می باشند.

حتما بخوانید: درمان هموروئید داخلی
درمان هموروئید یا بواسیر در کودکان

هموروئید در نوزادان معمولاً خود به خود از بین می رود. اگر بواسیر به دلیل یبوست باشد، پزشک ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

   آموزش رفتار مناسب برای دستشویی: زمانی را که کودک نوپا پس از اجابت مزاج در توالت می گذراند، محدود کنید. این تنظیم می تواند فشار یا فشار ناخواسته روی مقعد را کاهش دهد.
   تغییرات رژیم غذایی: غذاهای غنی از فیبر بیشتری را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید. پوره های میوه و سبزیجات، آب میوه های کاملا طبیعی و غذاهای کودک با گندم یا جو می توانند به رفع یبوست و نرم شدن مدفوع کمک کنند.
   تنقیه یا ملین‌ها: ممکن است پزشک شما ملین‌ها (دارو برای رفع یبوست) یا تنقیه (تزریق مایع به رکتوم برای شل شدن مدفوع) را توصیه کند. این روشهای درمان برای کودکان نوپا بیشتر از نوزادان رایج است. هرگز بدون تایید پزشک به کودک تنقیه یا ملین ندهید.
   پمادهای پوستی: پمادهای پوستی بدون نسخه می توانند هموروئید را کوچک کرده و علائم را کاهش دهند. قبل از استفاده از این پمادها با ارائه دهنده کودک خود صحبت کنید.

در موارد نادر، پزشک کودک شما ممکن است برداشتن هموروئید شدید را با جراحی توصیه کند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی این روش را هموروئیدکتومی می نامند.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  علت خونریزی و درد بواسیر داخلی
  عوامل تاثیر گذار بر عود هموروئید یا بواسیر
Subarrow چگونه صبح زود بیدار شویم ؟
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  درمان خونریزی بواسیر (بواسیر خونی)
  فیستول مقعدی چیست؟ علت، علائم و روشهای تشخیص
  عکس انواع هموروئید یا بواسیر خارجی، بیرون زده و خفیف
  خونریزی مقعد چه ارتباطی با بیماری بواسیر دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان