امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۳ درمـــــــان گـــــــیاهی ســــــرماخوردگی

#1
.آویشن:

این گیاه از عهد باستان به عنوان یک گیاه خوراکی دارویی استفاده می شده و امروزه از پرمصرف ترین هاست. رایحه (اسانس) آن آثار قوی ضدمیکروب و قارچ و برطرف کنندگی مشکلات تنفسی و سرما خوردگی دارد، به همین دلیل در سال های اخیر کارخانه های داروسازی زیادی در جهان فرآورده هایی به صورت شربت از آن تهیه و عرضه کرده اند...
آثار آویشن در تسکین و درمان عوارض و علایم سرماخوردگی از جمله ضددرد، خلط آور، ضدسرفه، ضدحساسیت، ضدتب، ضداحتقان بینی، بازکننده برونش ها، کاهش ترشحات بزاقی، محرک سیستم ایمنی بدن و سرکوب میکروارگانیسم های بیماری زای تنفسی هنگام سرماخوردگی است. ویژگی گیاه آویشن، داشتن چند اثر مفید در تسکین و درمان سرماخوردگی است همچنین می تواند به جای چند داروی موثر به کار رود. با توجه به خوراکی بودن این گیاه، محدودیتی برای مصرف در کودکان وجود ندارد و عوارض جانبی اش زیاد نیست.


۲.زنجبیل:

زنجفیل یا زنجبیل در ایران نمی روید و از نواحی شرقی به خصوص چین وارد می شود. این گیاه از زمان قدیم در طب چین و هند جایگاه مهمی داشته است و در قرن سیزدهم به اروپا راه یافت. زنجبیل هنوز یکی از پرمصرف ترین ادویه های جهان به شمار می رود و نتیجه آخرین تحقیقات علمی تایید شده نشان می دهد آثار ضددرد، ضدآرتریت، ضدآمیب، ضدباکتری، ضدحساسیت، ضدسرطان، آنتی اکسیدان، ضدنفخ و درد و اسپاسم، محافظ کبد، مقوی و محرک سیستم ایمنی بدن، خلط آور و کاهش دهنده چربی خون دارد. زنجبیل در رفع عوارض سرماخوردگی بسیار مفید است و فرآورده های زیادی به طور مستقل یا با گیاهان دارویی دیگر برای درمان سرماخوردگی از آن تهیه می شود. برای مصرف زنجبیل می توان پودر آن را در غذاها استفاده یا در مایعات حل کرد ولی یکی از بهترین اشکال دارویی آن، قطره است که می توان آنها را با غذاها، مایعات، چای و آب مصرف کرد.


۳.نعناع:

گیاه نعناع که در دنیا به نام «مینت» مشهور است، از پرمصرف ترین گیاهان دارویی خوراکی جهان محسوب می شود. بسیاری از آثار نعناع به رایحه برگ های آن مربوط است که حاوی ماده ای به نام منتول و دارای خاصیت ضددرد و ضداحتقان (ضدگرفتگی بینی) قوی است. در گذشته آن را به صورت دم کرده، جوشانده یا تنتور استفاده و از آن داروهایی به صورت پماد یا ضماد تهیه می کردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، از برگ های نعناع محصولات جدیدی به شکل لوسیون یا پماد تولید می شود. یکی از اشکال ایده آل روغن نعناع، قطره منتول است که آثار ضداحتقان بینی به خصوص در افراد سرماخورده و مبتلا به آسم یا حساسیت دارد و می تواند در چند ثانیه باعث باز شدن گرفتگی بینی شود. آثار دیگر آن شامل ضددرد دست و پا و کمر و دردهای اسکلتی و ماهیچه ای، تسکین سردرد و سینوزیت است. در ضمن، با توجه به خوراکی بودن گیاه نعناع، محصولات تهیه شده از آن برای کودکان محدودیت مصرف ندارد.
دوسال وهشت ماهه که کنارهمیم Heart
پاسخ
 سپاس شده توسط Aisan2 ، poya
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان