نظرسنجی: چند تا رو دوست داشتید؟
این نظرسنجی بسته شده است.
1
30.00%
3 30.00%
2
10.00%
1 10.00%
3
0%
0 0%
4
10.00%
1 10.00%
5
0%
0 0%
6
0%
0 0%
7
0%
0 0%
8
0%
0 0%
9
10.00%
1 10.00%
10
0%
0 0%
11
40.00%
4 40.00%
در کل 10 رأی 100%
*شما به این گزینه رأی داده‌اید. [نمایش نتایج]

امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انواع اسلحه های کمری

#1
سلاح كمري روجر 357 مگنوم
مشخصات فني:
كاليبر: 357 مگنوم و 38 اسپيشيال
طول لوله: 76 ، 102 و 152 ميليمتر (در 3 مدل توليد مي شود.)
مكانيزم ماشه: دو حالته
ظرفيت توپي: 6 گلوله
وزن: 1000 تا 1300 گرم (در مدل هاي مختلف)
انواع اسلحه های کمری 1
تپانچه لوگر
کالیبر 9 میل
وزن: 870 گرم
طول: 222 میلیمتر
طول لوله: از 98 تا 203 میلیمتر
گلوله: 7.65 و 9 میلیمتری لوگر
ظرفیت: 8 تیر
انواع اسلحه های کمری 1
کلت زعاف(ساخت ایران)
اين کلت کمري ساخت ايران در سال 1369توسط وزارت دفاع در قسمت ج .ا(جنگ افزار ) ساخته شد که از جمله توليداتي بود که هم در بخش نظامي و هم در بخش انتظامي کاربرد داشت وهم اکنون نيز نيروي انتظامي هم به همراه سپاه و ارتش از اين نوع سلاح تغذيه مي گردد.


شرکت هاي مختلف اسلحه سازي در کشور هاي جهان هميشه به قسمت سلاح هاي انفرادي سبک دقت نظر داشته اند و ديده ايم که از اولين زمان هايي که سلاح ها را از حالت سرد به سلاح هاي گرم تبديل کردند در پي توليد سلاح کوچک ولي سرنوشت ساز به نام سلاح کمري بودند و حتي هنوز هم برخي از افراد قديمي در خانه خودشان اسلحه ي کمري شاهکش را نگه مي دارند ياتپانچه ي لوگر به عنوان بهترين سلاح هاي کمري قرن قبل هنوز هم زبان زد است.همکنون نيز بريتانيا با توليد کلت واقعا تحسين برنگيز وبلي مارک توانسته خود را به عنوان يکي ازبهترين کشور کلت ساز جهان معرفي کند.وهم چنين در کنار آن بسياري از کشور ها،از جمله آمريکا توانستند با معرفي خود به عنوان کلت ساز برتر داراي توليدات مناسبي از اين نوع سلاح باشند.مثلا کشوري مثل ايتاليا برتا99 را توليد کرده و صادر مي کند،آمريکا ام-1911را توليد و ارزه مي کند،روسيه ام پي-448در انواع مختلف توليد مي کند،آمريکا سلاح کمري قوي روگر پي-89را توليد مي کند،آلمان سلاح والتر پي-99را توليد وارزه مي کند،اتريش گلاک17 و 19 را توليد مي کند،آلمان سلاح پر قدرت هکلر و کخ9-2000را توليد ميکند،جمهوري چک سلاح هايي در نسل سي- زد- جي2000توليد مي کنندوبسياري از کشور هاي ديگر با توليدات ديگر که اين فقط بخشي از آنها بود، توليد سلاح کمري را در کشورشان نهادينه کردند و در نهايت ايران سلاح کمري زعاف را توليد و احتمالا صادر مي کند.
پس خوشبختانه جايگاه توليد اسلحه کمري در ايران نيز وجود دارد و ايران نيز مي تواند کلت استاندارد زعاف را توليد و صادر کند.


البته کلتي مثل برتا99ايتاليا که داراي برد موثر15متر بوده و نواخت تير125کلتي بسيار مناسب تر ازام-1911آمريکا با برد موثر7 متر ونواخت تير 120 است.
در مورد کلت ايراني زعاف هم بايد گفت که اين سلاح الهامي از کلت هاي زمان جنگ جهاني دوم است.واين باعث شده که کلت هاي ايراني همانند کلت هاي آلماني و روسي وفرانسوي الهاماتي از کلت هاي آلمان غربي داشته باشد.و اين موجب توليد کلتي در سطح استاندارد جهاني است.


خصوصيات فني کلت زعاف :
اين کلت نيز مثل بسياري از کلت هاي ديگر با فشار مستقيم گاز باروت مسلح شده و در نهايت پس از شليک اين کلت که داراي کاليبري9در19با جريان هوا لوله اش خنک مي شود.درضمن اين کلت داراي 4ضامن مي باشد که ضامن هاي قفل بدنه کلت،ضامن تير نهايي،ضامن اصلي و در نهايت ضامن نگهدارنده ي خشاب که به ترتيب ضامن ها براي تشريح و بازوبست سلاح - جهت نشان دادن خلاءخشاب- جهت مسلح شدن ضامن چخماق- جهت بيرون کشيدن خشاب از سلاح به کار مي روند(به ترتيب بالايي).
از اين رو اين سلاح داراي سيستم حفاظتي مناسب بوده ودر نتيجه آن برخلاف کلت هاي زمان شاهنشاه ديگر اين کلت ها وقتي که صاحب آن راه مي رود خود به خود به زمين تيرندازي نمي کند.!!!


به هر حال اين سلاح براي ملي سازي کشور در ايران توليد شده وشايد هم صادر مي شود.همانطور که مي دانيد بيش از ده کشور آسيايي و آفريقايي از بابت سلاح انفرادي از ايران هم تغذيه مي شوند و شايد هم اين سلاح خود جزو صادرات به اين کشورها باشد.
کلت زعاف نيز داراي برد موثر نزديک به 15 متر و بردنهايي 50 متر مي باشد.اين سلاح بنا به گفته هايي 15تير مي خورد و لود کردن آن نيز به صورت کشش گلنگدن صورت مي گيرد.
انواع اسلحه های کمری 1
Walther PPK
کالیبر ۳۵/۶ برونینگ، ۶۵/۷ برونینگ،۹ میلی متر کوتاه
طول ۱۵۵ میلی متر
طول لوله ۸۳ میلی متر
وزن ۵۹۰ گرم
تعداد و گام خان ۶ عدد راستگرد
ظزفیت خشاب ۷ گلوله
انواع اسلحه های کمری 1
برتا FS92
مشخصات فنی :


مدل:90 TOW
انواع:GوF
کالیبر:19*9 و 0/45 S&W
ظرفیت خشاب:15،10 و 17 تیر برای 19*9و11،10و 12 تیر برای 0/45 S&W
گام خان:250 میلی متر در مدلF، 400 میلی متر در مدلG
نوع خان:راست گرد، شش خان
عملکرد:نیمه خودکار با عقب نشینی کوتاه لوله
سیستم قفل لوله:قفل لوله و پیشانی جنگی
دستگاه نشانه روی:سایت قابل تعویض در عقب و جلو
قاب:آلیاژ سبک آلومینیوم
اسلاید:فولاد، پوشش فسفات و Bruniton
لوله:فولاد آبی ساخته شده به روش تراش ماشه با پوشش کروم در داخل.
انواع اسلحه های کمری 1
سری 900 تاروس برزیل





انواع اسلحه های کمری 1

شرکت اسلحه سازی "تاروس" برزیل از جمله شرکت های شناخت شده برای دوست داران اسلحه های کمری در جهان به شمار می رود اما باید اعتراف کرد که این شرکت از جمله نام های آشنا در دنیای اسلحه برای ایرانیان نیست. این شرکت برزیلی سابقه طولانی در بحث طراحی و ساخت انواع سلاح های انفرادی و خصوصا سلاح کمری دارد و توانسته است نیازهای پلیس و ارتش برزیل به عنوان یکی از نیروهای نظامی یکی از بزرگترین و پرجمعیترین کشورها در منطقه ناآرام آمریکای لاتین را تامین کند.


سری 900 از جمله محصولات جدید این شرکت است که در کالیبرهای گوناگون برای نیازهای مختلف نیروهای نظامی و انتظامی طراحی و ساخته شده است. این مدل در سه کالیبر 9 میلی متری، 40 اسمیت ویسون و 45 به بازار عرضه شده است.
استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه این سلاح باعث شده است تا وزن آنها به حدود 850 گرم محدود شود. این سلاح ها با توجه به نوع کالیبر با ظرفیت های خشاب متفاوتی بین 8 تا 15 تیر و به همراه سیستم هدف گیری لیزری برای درگیری در محیط های کم نور عرضه می شود. 






وکتور آفریقای جنوبی


انواع اسلحه های کمری 1

نظام آپارتاید حاکم در آفریقای جنوبی در سالهای قبل مسلما یکی از بی رحمانه ترین نظامهای حاکم در جهان بود که از هم پاشید. اما یک نکته در زمان رژیم آپارتاید وجود داشت که امروزه نیز به آفریقای جنوبی کمک کرده است تا به عنوان یکی از کشورهای معدود در قاره آفریقا با صنعت بومی تسلیحاتی شناخته شود.
در سالهای حکومت آپارتاید، این کشور به دلیل سیاستهای نژاد پرستانه و همچنین داشتن سلاح های اتمی از لحاظ خرید سلاح تحت تحریم قرار گرفت. این مسئله باعث شد تا آفریقای جنوبی به سمت داشتن یک صنعت خودکفای دفاعی پیش برود که امروزه نیز در بخش های مختلف به همین گونه است و آفریقای جنوبی بدون نیاز به دیگران به تامین نیازهای تسلیحاتی خود قادر است.
تپانچه های سری وکتور در دو مدل " SP-1 " و " SP-2 " در حال حاضر در آفریقای جنوبی ساخته می شوند و به غیر از این کشور به مالزی نیز صادر شده اند. طراحان آفریقایی برای ساخت این سلاح از سلاح معروف ایتالیایی " برتا 92 " الگو گرفته اند و در صورتی که کمی به ظاهر این سلاح نیز دقت کنید متوجه شباهت های ظاهری بین این دو سلاح می شوید.

ین سلاح در مدل " SP-1 " با کالیبر 9 میلی متری و در مدل " SP-2 " با کالیبر 40 اسمیت و وسون به بازار عرضه شده است. این سلاح به گونه ای طراحی شده است که دارای کمترین لگد و عقب نشینی در هنگام تیراندازی باشد که در نتیجه دقت آن افزایش می یابد.
این سلاح با وزنی در حدود 1 کیلوگرم با خشابهایی به ظرفیت 15 گلوله برای کالیبر 9 میلی متری و 11 تیر برای کالیبر 40 اسمیت و وسون به بازار ارائه شده است.










کا 5 دوو کره جنوبی
انواع اسلحه های کمری 1

بله، شرکت دوو کره جنوبی که برای ما ایرانی ها بیشتر به عنوان یک سازنده اتومبیل و یا لوازم خانگی شناخته شده است دستی در طراحی سلاح نیز دارد. سلاح کمری " K5 " ساخت شرکت دووی کره جنوبی در حال حاضر سلاح سازمانی کمری ارتش کره جنوبی است. 
این سلاح 9 میلی متری از بدنه ترکیبی از جنس فولاد و آلومنیوم ساخته شده است و وزنی در حدود 800 گرم دارد. " K5 " با خشاب هایی به ظرفیت 12 یا 13 گلوله مسلح می شود. نکته مهم و به نوعی متفاوت در این سلاح به نسبت سایر سلاح های کمری در این بخش بحثی با عنوان " ماشه سریع " است. ماشه " K5 " به گونه ای طراحی شده است که با صرف انرژی کمتر کشیده شده است و در نتیجه سرعت تیراندازی را افزایش می دهد.
وزن کم به همراه سرعت بالای تیراندازی این سلاح را به انتخاب اول نیروهای مسلح کره جنوبی تبدیل کرده است. فراموش نکنید که کشور کره جنوبی از جمله متحدین غرب به شمار می رود و می توانست به راحتی یک مدل سلاح کمری از سازندگان اروپایی و یا آمریکای شمالی را تهیه کند اما این کشور با ترجیح دادن صنایع داخلی امروزه توانسته است تا سلاحی مناسب برای نیروهای خود که در داخل کشورش ساخته می شود داشته باشد.










برتا 93 آر


انواع اسلحه های کمری 1

نام برتا دیگر نام مشهور در جهان سلاح های سبک است و مدل 92 آن نیز یکی از شناخته ترین گونه های موجود در بازار جهانی سلاح های کمری است. اما گونه جالبی از سلاح کمری توسط این شرکت ایتالیایی طراحی شده است که می تواند در در حالتی از تیراندازی با هر بار کشیدن ماشه سه گلوله را شلیک کند.
برتا 93 آر در نیمه دوم دهه 1970 میلادی طراحی شده و در سال 1977 میلادی اولین مدلهای آن به بازار معرفی شد. با توجه به نیاز واحدهای عملیات ویژه و ضد تروریسم در ایتالیا این سلاح بر پایه مدل " برتا 92 " طراحی شد. خاصیت اضافه شده به این سلاح وضعیت آتشی است که بر اساس آن تیرانداز می تواند با هر بار کشیدن ماشه سه گلوله شلیک کند. این قابلیت در درگیری های فاصله نزدیک قدرت آتش بسیار بیشتری را به کاربر سلاح می دهد.



از دیگر تفاوت های موجود در این سلاح با مدلهای دیگر می توان به عرضه شدن یک قنداق قابل نصب برای آن اشاره کرد. این قنداق که در انتهای قبضه سلاح نصب می شود به همراه زائده ای در جلوی حافظ ماشه، به تیرانداز کمک می کند تا در حالت تیراندازی 3 تیر بتواند سلاح را بهتر کنترل کند.
شعله پوش این سلاح نیز قدری بلندتر طراحی شده است تا بتواند به دلیل نرخ بالاتر آتش از لوله حفاظت به عمل آورد. این مدل از سلاح کمری با یک خشاب 20 تیر عرضه شده و دارای وزنی در 1 کیلو و 170 گرم است. " برتا 93 آر " می تواند در حالت شلیک سه تیر نرخ آتشی در حدود 1100 گلوله در دقیقه داشته باشد. این سلاح امروزه دیگر تولید نمی شود و واحدهای محدودی از پلیس ایتالیا و هندوراس از این مدل استفاده می کنند.










P239 زیگ زاور


انواع اسلحه های کمری 1

شرکت اسلحه سازی زیگ زاور برای بسیاری از پرسنل نیروهای مسلح و علاقمندان به سلاح در ایران نامی شناخته شده است. کپی سلاح کمری مدل " P226 " این شرکت در ایران با نام "زعاف" تولید می شود. این شرکت سوئیسی از جمله شناخته شده ترین سازندگان سلاح های سبک در جهان به حساب می آید و محصولات آن در بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای صاحب صنعت سلاح به مانند آمریکا و یا انگلستان نیز توسط نیروهای نظامی و انتظامی مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از جدیدترین مدل های سلاح کمری این زیگ مدل " P 239 " است که از نظر ظاهری و همچنین نحوه عملکرد تفاوت آنچنانی با مدل های قبلی سلاح وجود ندارد و کاربری که با مدل های قبلی "زیگ زاور" کار کرده باشد به راحتی با این مدل جدید نیز کار خواهد کرد. اما نکته متفاوت در مدل این مدل این است که با 3 کالیبر متفاوت به بازار عرضه شده است. این سلاح با توجه به نوع کالیبر با خشابهای مختلف 7، 8 و 10 تیر به بازار عرضه شده است.



وزنی در حدود 700 گرم و طول کمتر از 170 میلی متر این سلاح را به یک انتخاب مناسب برای نیروهای نظامی و انتظامی تبدیل کرده است. اما نکته جالب در مورد این مدل از سلاح این است که " P239 " در حال حاضر به یکی از سلاح های بسیار پرطرفدار در بازار غیر نظامی آمریکا بدل شده است. ظاهرا بالا گرفتن تب اسلحه در این کشور باعث شده است تا بسیاری به دنبال یک انتخاب سبک، کوچک و مطمئن باشند که سلاح مورد نظر تمام این گزینه ها را در اختیار دارد.
استقبال از این سلاح در آمریکا به حدی بالا است که خط تولیدی برای آن در آمریکا توسط شرکت " زیگ زاور " ساخته شده است تا این مدل را تولید کند.










اسلحه کمری سی زد 100 (CZ100 


انواع اسلحه های کمری 1

این تپانچه نمایانگر نسل جدیدی از سلاح های کمری با ظرفیت های بالا می باشد.
ترکیب فوق العاده پلاستیک فشرده و فولاد در ساختار این سلاح بسیار جالب توجه می باشد که باعث کاهش وزن و امکان استفاده روزمره شده است. مکانیزم ماشه با یک سوزن امنیتی برای انصراف از شلیک همراه شده است. با شلیک آخرین گلوله ، گلنگدن عقب می ماند. همچنین این سلاح دارای ضامن انصراف از شلیک می باشد.
طرح خوب سلاح حتی زمانی که تیرانداز دستکش بدست کرده است ، وی را قادر می سازد تا به راحتی شلیک نماید. مکانیزم عملکردی و امنیتی در این سلاح ، آن را در رده سلاح های به اصطلاح «فقط پر کن و تیراندازی کن» قرار می دهد.







مشخصات سلاح سی زد 100 (CZ100):
کالیبر : 9 میلیمتری لوگر و 0/40 اسمیت وسون
ظرفیت خشاب : 10 گلوله
طول کل سلاح : 180 میلیمتر
طول لوله سلاح : 98 میلیمتر
ارتفاع سلاح : 130 میلیمتر
عرض سلاح : 31 میلینتر
فاصله شکاف درجه تا مگسک : 148 میلیمتر
وزن سلاح خالی : 665 گرم
مکانیزم ایمنی دارای پیم سوزن
 
سپاسو بدی ضرر نکردی هااااا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیا اینجا تا یه نظری هم بدی بهش
پاسخ
 سپاس شده توسط hEMlocK ، قاتل ، ارمين2012 ، farshadtttt ، پيشي ي ملوس ، own_95 ، *mrm* ، sepehr13 ، ارمین h ، Azarbayjanliam ، طاها کشفی ، iman10 ، parisa16 ، Reza8196 ، فائزه.شاکری ، •ДmịrHoSsiŋ• ، ehsanrohaneian ، MAMAD*ALONE ، KOH ، parmida.a ، میلاد صادقی ، T A R A ، طفرقه ، FARID.SHOMPET ، KᏙ¥றᏙƝ ، هیچکاک ، پری استار ، masoud-19 ، Mohammad 77 ، reza789 ، محمد2000 ، Matin Dj ، info11 ، ~ CrAzY HuMaN ~ ، دانشمند بزرگ ، جوجه طلاz ، SABER ، رجب 12354 ، saye641 ، *GANDOM* ، oprah vinfrey ، پرهام 15 ، reza-n ، mr.destiny ، علي١٩ ، امیرحسین آی آر آی ، オスイン
آگهی
#2
بچه ها میشه یه نفر برام درباره ی کلت زغاف برام بذارید لطفااااااااااااااااااااااً
سپاسو بدی ضرر نکردی هااااا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیا اینجا تا یه نظری هم بدی بهش
پاسخ
 سپاس شده توسط sdxsd
#3
کلت زعاف
انواع اسلحه های کمری 1
اين کلت کمري ساخت ايران در سال 1369توسط وزارت دفاع در قسمت ج .ا(جنگ افزار ) ساخته شد که از جمله توليداتي بود که هم در بخش نظامي و هم در بخش انتظامي کاربرد داشت وهم اکنون نيز نيروي انتظامي هم به همراه سپاه و ارتش از اين نوع سلاح تغذيه مي گردد.

شرکت هاي مختلف اسلحه سازي در کشور هاي جهان هميشه به قسمت سلاح هاي انفرادي سبک دقت نظر داشته اند و ديده ايم که از اولين زمان هايي که سلاح ها را از حالت سرد به سلاح هاي گرم تبديل کردند در پي توليد سلاح کوچک ولي سرنوشت ساز به نام سلاح کمري بودند و حتي هنوز هم برخي از افراد قديمي در خانه خودشان اسلحه ي کمري شاهکش را نگه مي دارند ياتپانچه ي لوگر به عنوان بهترين سلاح هاي کمري قرن قبل هنوز هم زبان زد است.همکنون نيز بريتانيا با توليد کلت واقعا تحسين برنگيز وبلي مارک توانسته خود را به عنوان يکي ازبهترين کشور کلت ساز جهان معرفي کند.وهم چنين در کنار آن بسياري از کشور ها،از جمله آمريکا توانستند با معرفي خود به عنوان کلت ساز برتر داراي توليدات مناسبي از اين نوع سلاح باشند.مثلا کشوري مثل ايتاليا برتا99 را توليد کرده و صادر مي کند،آمريکا ام-1911را توليد و ارزه مي کند،روسيه ام پي-448در انواع مختلف توليد مي کند،آمريکا سلاح کمري قوي روگر پي-89را توليد مي کند،آلمان سلاح والتر پي-99را توليد وارزه مي کند،اتريش گلاک17 و 19 را توليد مي کند،آلمان سلاح پر قدرت هکلر و کخ9-2000را توليد ميکند،جمهوري چک سلاح هايي در نسل سي- زد- جي2000توليد مي کنندوبسياري از کشور هاي ديگر با توليدات ديگر که اين فقط بخشي از آنها بود، توليد سلاح کمري را در کشورشان نهادينه کردند و در نهايت ايران سلاح کمري زعاف را توليد و احتمالا صادر مي کند.
پس خوشبختانه جايگاه توليد اسلحه کمري در ايران نيز وجود دارد و ايران نيز مي تواند کلت استاندارد زعاف را توليد و صادر کند.

البته کلتي مثل برتا99ايتاليا که داراي برد موثر15متر بوده و نواخت تير125کلتي بسيار مناسب تر ازام-1911آمريکا با برد موثر7 متر ونواخت تير 120 است.
در مورد کلت ايراني زعاف هم بايد گفت که اين سلاح الهامي از کلت هاي زمان جنگ جهاني دوم است.واين باعث شده که کلت هاي ايراني همانند کلت هاي آلماني و روسي وفرانسوي الهاماتي از کلت هاي آلمان غربي داشته باشد.و اين موجب توليد کلتي در سطح استاندارد جهاني است.

خصوصيات فني کلت زعاف :
اين کلت نيز مثل بسياري از کلت هاي ديگر با فشار مستقيم گاز باروت مسلح شده و در نهايت پس از شليک اين کلت که داراي کاليبري9در19با جريان هوا لوله اش خنک مي شود.درضمن اين کلت داراي 4ضامن مي باشد که ضامن هاي قفل بدنه کلت،ضامن تير نهايي،ضامن اصلي و در نهايت ضامن نگهدارنده ي خشاب که به ترتيب ضامن ها براي تشريح و بازوبست سلاح - جهت نشان دادن خلاءخشاب- جهت مسلح شدن ضامن چخماق- جهت بيرون کشيدن خشاب از سلاح به کار مي روند(به ترتيب بالايي).
از اين رو اين سلاح داراي سيستم حفاظتي مناسب بوده ودر نتيجه آن برخلاف کلت هاي زمان شاهنشاه ديگر اين کلت ها وقتي که صاحب آن راه مي رود خود به خود به زمين تيرندازي نمي کند.!!!

به هر حال اين سلاح براي ملي سازي کشور در ايران توليد شده وشايد هم صادر مي شود.همانطور که مي دانيد بيش از ده کشور آسيايي و آفريقايي از بابت سلاح انفرادي از ايران هم تغذيه مي شوند و شايد هم اين سلاح خود جزو صادرات به اين کشورها باشد.
کلت زعاف نيز داراي برد موثر نزديک به 15 متر و بردنهايي 50 متر مي باشد.اين سلاح بنا به گفته هايي 15تير مي خورد و لود کردن آن نيز به صورت کشش گلنگدن صورت مي گيرد.
سپاس نشه فراموش

راستی کلت زغاف نیست کلت زعافه
ســـــاکـت ، ســــنـگـیـن ، گــرفـتـه ، غــــمـــگـــیـن ، تـنـهـا
پــایــیــن - بــالا ، دوبـاره ، پـــایــیــن - بــالا
گــاهـی احــساس مــیکــنم هــمـزادیـم:

دریـــــا،دریـــــا،دریـــــا،دریـــــا.....
پاسخ
 سپاس شده توسط ANDIKFAR ، reza-n
#4
doost aziz baraye goftane khoob bood ya mamnoonam az sepas estefade konWink
سپاسو بدی ضرر نکردی هااااا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیا اینجا تا یه نظری هم بدی بهش
پاسخ
#5
سری 900تاروس برزیل از همه بهتره

بهش میاد خوش دست باشهUndecided
انواع اسلحه های کمری 1

پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  این اسلحه تهاجمی و پیشرفته نیروهای نظامی ایران را بشناسید /بُرد «مصاف» چقدر است؟
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  |4 اسلحه که در آینده از آن استفاده میشود|
  تاریخچه اسلحه های لیزری
  معرفی|سه عدد از عجیب ترین اسلحه های تاریخ
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا
  کنترل اسلحه روی گجت هوشمند
  درباره یک اسلحه مخفی و تاریخی در آمریکا(+تصاویر)
  اسلحه ای مخفی؛ از جنگ جهانی تا فیلم تارانتینو!
  اسلحه تک تیرانداز SAKOTRG ساخت فنلاند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان