امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلیل گودی کمر چیست؟

#1
شایع ترین علل قوس کمر در زنان

یك فیزیوتراپ یكی از عوامل قوس كمر در زنان را استفاده از كفش‌های پاشنه بلند عنوان كرد و افزود: استفاده از این كفشها سبب خم شدن زانو و به دنبال‌ آن ناحیه مفصل ران‌ها و افزایش قوس كمر می‌شود.

ذبیح ا.. برجسته گفت: عمدتا گودی كمر به دلیل عوامل محیطی نظیر وضعیت غلط ایستادن، نشستن و خوابیدن و همچنین ضعف عضلات ناحیه شكم و كمر ایجاد می‌شود كه عامل توارث هم می‌تواند یكی از عوامل ضعف باشد.

وی با بیان اینكه بر حسب نوع علت گودی كمر، درمان نیز متفاوت است، گفت: معمولا گودی كمر به علت ضعف عضلات ستون فقرات و ناحیه شكم ایجاد می‌شود.

وی افزود: همچنین با توجه به اینكه ضعف عضلانی مربوط به كدام قسمت باشد، انجام تمرینات خاص عضلات آن ناحیه توصیه می‌شود به عنوان مثال اگر به علت ضعف عضلات شكم، قوس كمر زیاد شود تمریناتی مانند دراز نشست داده می‌شود تا بیمار آنها را در وضعیت طاق باز و خوابیده انجام دهد.

این فیزیوتراپ خاطرنشان كرد: اگر ضعف عضلانی مربوط به عضلات ستون فقرات باشد تمرینات وضعیت خوابیده به بیمار داده می‌شود. علاوه بر این تمرینات وضعیت ایستادن و نشستن و همچنین اصلاح قوس ناحیه كمر به بیمار آموزش داده می‌شود.

برجسته در مورد اندازه‌گیری قوس كمر فرد اظهار كرد: فرد باید در وضعیت ایستاده و پشت به دیوار باشد و پاشنه پا، ناحیه باسن، ناحیه پشت سر و شانه‌ها با دیوار تماس داشته باشد و در این حالت كف دست خود را پشت ناحیه كمر قرار دهد كه در وضعیت ایده‌آل فقط انگشتان از پشت كمر عبور می‌كنند و كف دست عبور نمی‌كند و در صورتی كه قوس كمر زیاد باشد تا مچ دست به راحتی از پشت كمر عبور می كند.

وی افزود: برای تشخیص پزشكی قوس كمر، عكس رادیولوژی از فرد گرفته می‌شود و با اندازه‌گیری خاص آن زاویه قوس افزایش یا كاهش مشخص می‌شود.

وی در خاتمه علت شایع بودن قوس كمر در زنان را كاهش قدرت عضلات ناحیه شكم به ویژه عضلات عرضی ناحیه شكم از ناف به پایین دانست و گفت: قدرت این عضلات به دنبال بارداری بطور شدید كاسته می‌شود و به علت انجام ندادن تمرینات و تقویت این عضلات در حین بارداری یا پس از زایمان موجب كاهش قدرت عضلات باقی مانده و در نهایت ماندگاری و افزایش قوس كمر می‌شود.


میــــگذرد روزی این شبهای دلتنگی ، میگذرد روزی این فاصله و دوری، میگذرد روزهای بی قراری و انتظار ، میرسد همان روزی که به خاطرش گذراندیم فصلها را بی بهار ، و از ترس اینکه بهم نرسیم شب تا صبح را اشک میریختیم
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، ~SoLTaN~ ، mohamad66 ، istanbul ، aidaaa ، poya
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان