امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

9 قدم برای امنیت لپ تاپ

#1
9 قدم برای امنیت لپ تاپ 1



کارکردن مناسب با لپ تاپ هم به سلامت و طول عمر لپ تاپ کمک می کند و هم به سلامت شما. پس برای امنیت بیشتر خودتان و لپ تاپ تان این 9 قدم را رعایت کنید.

1. لپ تاپ را خاموش کنید
برخلاف کامپیوترهای خانگی بهتر است اگر از لپ تاپ خود استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید خاموش کردن لپ تاپ هنگامیکه در حال کار با آن نیستید از گرم شدن بیش از اندازه آن جلوگیری می کند.

2. تنظیمات گزینه مصرف انرژی
تنظیم کردن گزینه مصرف انرژی از گرم شدن لپ تاپ حتی زمانیکه برای مدت کمی بلا استفاده می ماند جلوگیری می کند. شما می توانید لپ تاپ خود را به شکلی تنظیم کنید که پس از مدت زمان مشخصی کار نکردن با آن به صورت اتوماتیک صفحه نمایش و هارددرایو خاموش شوند. یک گزینه دیگر تنظیم لپ تاپ برای رفتن به حالت Standby یا Hibernate است.

3. قبل از حمل لپ تاپ
قبل از آنکه لپ تاپ را در کیف مخصوص حمل قرار دهید از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید اگر لپ تاپ داخل کیف روشن باشد حتی خطر ذوب شدن سخت افزار آن وجود دارد چون در داخل کیف هوا جریان ندارد نتیجه حتی ممکن است از ذوب شدن سخت افزار باشد.

4. تمیز کردن دریچه ها
قسمتی از برنامه هفتگی شما باید بررسی و تمیز کردن دریچه های هوا در لپ تاپ باشد کثیف بودن این دریچه ها باعث عدم جریان هوا می شود. به خاطر داشته باشید که هرگز چیزی را درون دریچه ها نگذارید.

5. چک کردن فن
اگر فن لپ تاپ به درستی کار نکند نتیجه داغ شدن بیش از حد لپ تاپ خواهد بود و همیشه اطلاعات موجود در برگه گارانتی و وب سایت پشتیبانی تولید کننده را چک کنید ممکن است نرم افزارهایی برای امتحان سالم بودن فن لپ تاپ موجود باشد.

6. به روز رسانی BIOS
برخی لپ تاپ ها فن را از طریق BIOS کنترل می کنند. وب سایت تولید کننده را برای به روز رسانی BIOS چک کنید. اگر خودتان نمی توانید کار به روز رسانی BIOS را انجام دهید از یک متخصص کمک بگیرید.

7. از سوختگی جلوگیری کنید
با استفاده از میز لپ تاپ یا کولر در لپ تاپ از آسیب رساندن به خودتان جلوگیری کنید یک میز مناسب باید دریچه ای مناسب برای جریان داشتن هوا بین شما و لپ تاپ داشته باشید. برخی میزهای مخصوص لپ تاپ دارای فن های اضافه برای خنک نگه داشتن لپ تاپ هستند.

8. از سطوح نرم استفاده نکنید
از هر سطح نرمی به عنوان رابط بین خود و لپ تاپ استفاده نکنید. همیشه حتماً لپ تاپ را روی یک سطح سفت قرار دهید. سطوح نرم مانع از جریان هوا و در نتیجه باعث داغ شدن دستگاه می شوند.

9. قطعات جانبی را جدا کنید
حتی اگر برای مدت زمان کوتاه از لپ تاپ خود استفاده نمی کنید تمامی قطعات جانبی را جدا کنید. چرا که این قطعات نه تنها انرژی مصرف می کنند بلکه باعث گرمای بیشتر دستگاه هم می شود. به ویژه هنگامیکه قصد قرار دادن لپ تاپ در کیف را دارید حتماً تمامی قطعات جانبی را از آن جدا کنید.





دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

9 قدم برای امنیت لپ تاپ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، azarakhshgs ، mhidden ، Ali MuSiC ، pink devil ، shytonbala162 ، ღ ற£ђЯᏙVЄђ ღ ، پوری ومپایر ، نیلوفر جوووووووووون ، elena.r ، امیر‌حسین
آگهی
#2
لپ تاپ که در فارسی به آن رایانه همراه می گوییم، برای بسیاری از ما مثل تلفن همراه یک همراه دوست داشتنی است که با وجود ویژگی قابل حمل بودن، به یکی از ضروریات زندگی بسیاری ما تبدیل شده است.در صورتی که به عنوان یک صاحب لپ تاپ خواهان شادابی و سلامتی این همراه دوست داشتنی هستید، خواندن این گزارش را از دست ندهید.





در این گزارش راهکارهایی را برای شما می گوییم که به با به کار بستن آنها می توانید لپ تاپی سالم و سرزنده داشته باشید:

۱٫ به اطلاعات سر و سامان دهید
تلاش کنید اطلاعاتی که دانلود می کنید یا از دیگران می گیرید را به صورت دسته بندی شده و کاملا مرتب در جای خود قرار دهید و هر درایو را مخصوص یک سری اطلاعات تعیین کنید و اطلاعاتی که به آنها نیاز ندارید را هم پاک کنید. به این ترتیب هم لپ تاپتان ظاهر مرتبی دارد و هم سرعت و کارایی خود شما برای یافتن اطلاعات مورد نظر افزایش می یابد.

۲٫ لپ تاپ خود را خاموش کنید
وقتی کارتان تمام شد، تمام برنامه های باز را ببندید و به جای اینکه لپ تاپ را ببندید، آن را خاموش کنید، به این ترتیب به دستگاه فرصت می دهید تا کمی استراحت کند و خنک شود. این کار به ویژه زمانی توصیه می شود که شما بخواهید یا مجبور باشید چند ساعتی از لپ تاپتان دل بکنید.
۳٫ به لپ تاپ خود به عنوان یک سرمایه نگاه کنید
اگر در جریان قیمت این روزهای لپ تاپ باشید، هیچگاه اجازه نمی دهید که این سرمایه ارزشمندتان آسیبی ببیند، چون در صورت وقوع چنین اتفاقی شما بخشی از سرمایه خود را از دست داده اید.
یکی از بهترین راه های حفاظت از لپ تاپ، نگهداری و حمل و نقل آن در کیف مخصوص لپ تاپ است.

۴٫آب مانع حیات لپ تاپ است
در صورتی که به هر دلیلی آب یا مایع دیگری روی لپ تاپ شما ریخت، بلافاصله باتری آن را درآورید، آن را تا آنجا که ممکن است، خشک کنید و در کیف یا جای امنی بگذارید. آب دوست خوبی برای لپ تاپ شما نیست و بهترین راه این است که اصلا اجازه ندهید لپ تاپ شما خیس شود.

۵٫ لپ تاپ شما آب و هوای مطلوب را می پسندد
لپ تاپ شما نه سرمایی است و نه گرمایی. این وسیله الکترونیکی هوای مطلوب و مطبوع بهاری را می پسندد و از گرما یا سرمای بیش از حد آسیب می بیند. هوای بیش از حد گرم یا خیلی سرد، عمر باتری لپ تاپ را کاهش می دهد.

۶٫ لپ تاپ خود را تمیز نگه دارید
همیشه وسائل تمیز کننده لپ تاپ را همراه داشته باشید و اجازه ندهید تا کثیفی و به ویژه گرد و خاک برای مدت طولانی روی صفحه نمایش یا دیگر قسمت های لپ تاپ شما باقی بماند.
when everything is wrong you meke it right
موقیی همه چیز اشتباه است تو درستشون کن
پاسخ
 سپاس شده توسط poya ، azarakhshgs ، pink devil ، shytonbala162 ، elena.r
#3
موضوعات ادغام شدند.....
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

9 قدم برای امنیت لپ تاپ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط azarakhshgs
#4
من هروقت دارم بازی با گرافیک بالا میکنم کامپیوترم داغ میکنه خاموش میشه بعد من براش یه فن خریدم زیرش میذارم دیگه داغ نمیکنه خیلی خوبه ممنونHeart
پاسخ
 سپاس شده توسط poya ، pink devil
#5
اینجور موضوعات زیاد هستند ؛ نیازی نیست مهم باشه !

خارج شد ..
پاسخ
#6
زیروکلاینت چیست؟

(این محصول را با نام های : اکسس ترمینال – ترمینال – زیرو پی سی نیز میشناسند)

زیرو کلاینت صرفا یک درگاه است برای اتصال به یک سرویس دهنده ی مرکزی (سرویس دهنده ی مرکزی با توجه به تعداد کاربران و نوع کاربری میتواند یک کامپیوتر شخصی (دسکتاپ پی سی) و یا یک سرور باشد (فیزیکی یا مجازی)).

در زیروکلاینت هیچگونه سخت افزاری که در استفاده ی کاربر از سخت افزار و نرم افزارهای سرویس دهنده ی مرکزی دخیل باشد وجود ندارد.

یک زیرو کلاینت به طور متوسط بین ۳ الی ۵ وات انرژی الکتریکی استفاده میکند.

به بیان ساده تر : برای مراکزی که بیش از ۲ رایانه دارند این محصول (زیرو کلاینت) به جای کِیس کاربران استفاده میشود(در واقع برای کل مجموعه به یک رایانه نیاز است و برای کاربران به جای تهیه ی رایانه صرفا یک زیرو کلاینت به آنها میدهیم و آنها همانند یک دستگاه رایانه بصورت مستقل از آن استفاده میکنند) و مزایای بسیاری دارد که بارز ترین آنها صرفه جویی اقتصادی است.


<h4 style="text-align: center;"><a href="http://vcloudpoint.ir/">زیروکلاینت</a></h4>
<h4 style="text-align: center;"><a href="http://vcloudpoint.ir/">زیروکلاینت</a></h4>
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان