امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد آهنگ نفرت از هیچکس

#1
تحلیل موضوع آهنگ
موضوع آهنگ که شاید هر شنونده ای اول به اون پی ببره موضوعی نسبتا فان و کلکل بود . در این آهنگ میشه گفت سروش به بعضی از رپر ها (رپ کن ها) به صورت غیر مستقیم و تمسخر آمیز تیکه میندازه که شاید از بین اونها میشه به رپلرزه و سروش سیدی یا شاید به زدبازی باشه . پدر رپ فارس که اخیرا بیشتر آهنگهایی با موضوع های اجتماعی و سیاسی ولی در عین حال پر مفهوم بوده این بار رو به آهنگ فان و پر تیکه میاره که در سبک خودش جالبه . موضوع این آهنگ و تقریبا میشه با آهنگ واقعی تر از مستند یا منم همینطور یا چرا ازم بدت میاد که به با اشخاصی تیکه میندازه مقایسه کرد ولی در این آهنگ از تیکه های نیشدار تری استفاده کرده .

بررسی آهنگ
این آهنگ که از 3 دقیقه و حدودا 7 ثانیه تشکیل شده است که شامل 3 کوروس و 2 ورس و یک اینترو و یک اوترو بود.

اینترو
ببین پسر جان این یک رمیکسه . این یه رمیکسه . البته خارجیا میگن رمیکسه . بذار ببینم من چی بگم . من میگم تدوین 2 . کار بدی هم هست. ولی هر از چند گاهی آدم یه کار بد باید بده بیرون که انتظار شنونده ها بیاد پایین . میدونی چی میگم وگرنه نه مضمون خاصی داره نه چیزی ... توشم همش الکی ها ها ها ... میخندم .

بررسی اینترو
سروش در اینتروی آهنگ میگه که اسم رمیکس خارجی هست و آدم باید اصالت خودش رو حفظ کنه یعنی ایرانی و فارسی بودن که به جای کلمه ی رمیکس کلمه ی تدوین رو انتخاب کرده که تو همه ی آهنگاش هم به این نکته اشاره داره (مثال : در آهنگ واقعی تر از مستند : اول فارسیتو خوب کن بعد این آهنگ و گوش بده و ...). و شاید داره شکست نفسی میکنه یا میخواد به بقیه ی رپر هایی که اخیرا خودشونو گرفتند یاد بده که رپ کن باید خاکی باشه .

کوروس
هو هو هاها هو هو هاها میخندم
هو هو هاها هو هو هاها میخندم ....

بررسی کوروس آهنگ
همونطور که میبینید کوروس، تکست یا مفهوم خاصی نداره و تنها مفهومی که میشه ازش فهمید اینه که آدم فقط به بعضی چیزها و مشکلات و غیره باید بخندد . و نکته ی دوم میشه اشاره کرد که سروش داره یه عده ای رو مسخره میکنه و بهشون میخنده .

تکست ورس 1
از دیشب چریده رو کاغذ خودکار / منم از صبح کردم نشخوار

شعر رو تا ببینم اگه خوشمزست واست بذارم تو بشقاب

پس دهنیه از اونجایی هم که مریضم من

سریع بغل کن مستراح رو / قفل کن درا رو چون می‌زنی تگری حتماً

ببین انقدر عجیب و غریبم من

مردم چشماشونو همچین می‌مالن و نگاه می‌کنن که انگار تو سفینم من

عربا هم می‌دونن بزرگم تو رپ

همینم هست صدام نمی‌کنن هیچکس / بهم می‌گن به عربی اکبر

اگر بخوام به مخم فشار بیاد / زیر فشار کمه کم شاهنامه می‌زلد

اونم دوقلو / سنگین و توپولو

یه نیگا بندا ببین آب وصله؟ / اگه وصله به مخت راحت فشار بیار

دسمال اون بغله، سیفونم بکشی که دیگه حله / درد نکنه دستت

از اون الکیام یا خودمم؟ داری شک بِم؟ / پیرنمو بزنی بالا می‌بینی اصله


بررسی ورس 1
نکته ی اول که از بِیت های اول ورس میشه متوجه شد که هیچکس داره میگه که از من تقلید نکنید و هر کسی باید خودش باشه . نکته ی دوم در اوایل ورس میگه که من رو آهنگ خیلی کار میکنم که یه کار قوی رو به شنوده تقدیم کنم که آهنگ ضعیفی نباشه . نکته ی بعدی شاید بشه به تیکه ای که به رپلرزه و آهنگ چالیم 2 انداخته اشاره کرد (قفل کن درا رو چون می‌زنی تگری حتماً ). همونطور که میبینید سروش لشگری با تکستی کاملا تمسخر آمیز این ورس و خونده . مضمون بعدی این بار باز هم شاید متلک هایی به رپلرزه و موژان و زدبازی باشه . نکته ی آخر هم که به وضوح دیده میشه این هست که در بیت (( از اون الکیام یا خودمم؟ داری شک بِم؟ / پیرنمو بزنی بالا می‌بینی اصله )) به سروش هیچکس قلابی (سروش سیدی) اشاره داره که لقب و استایل هیچکس رو دزدیده و میگه که من خودم هیچکس اصلی هستم و اگه پیرهنم رو بزنید بالا خالکوبی 021 روش هست و این نشانه ی شناخت منه . در کل این ورس مضمونی فان و دیس داشت .

بررسی استایل و اجرای ورس 1
استایلی که هیچکس در این ورس به خودش گرفته بود استیلی تمسخر آمیز و فان بود که از هیچکس کمتر دیده بودیم . و با این کار نشان داد که در هر ضمینه ای از رپ تبهر و مهارت داره . استایل تکست استایلی خاص بود و شعری بی کلیشه و نو بود . یعنی قافیه ها به درستی در شعر جای خاصی نداشت که به زیبایی کار افزوده است و در بعضی از قسمت ها کلمات و مصراع ها تیکه تیکه اجرا شده . کار دیگری که سروش در بهتر فهمیده شدن مطالب کرده بک وکال کار و تاکید بر روی بعضی کلمات و قافیه هاست . ( * بک وکال : صدا ها و کلمات که در شعر اصلی نیست و فقط در ضمینه و پشت آهنگ گفته میشه و کمی پایین تر از صدای اصلی خواننده هست .* )

تکست ورس 2

من بازم بی کلید خونه و ماشینت پیشتم

به راحتی بدون شیکستن در و شیشه بیخ ریشتم

صدام میاد تصویر نی؟ / اینم میشه حل

کافیِ الف و ب رو مثل بابا بچینی و پشت رپ فارسی بنویسی و من رو ببینی

واسه قهوه‌ی تلخ هزینه کردم / ولی لازم نبود اصلاً

چون همین رپ‌‌کن‌های مسخره بسن / که ها ها ها ها بگیره خندم

ما نمی‌خونیم، هر چی میکروفن دیدیم خوردیم با هسته / رپ‌کنا رو هم یا کره کردیم یا مزه

یه میکسرم قورت بدم میشه یه استودیوی خسته / آدرسشم می‌نویسین؟ شیکم بنده

دشمنا مثل ۹ کله گندن / بدم نشون بت؟

ما تیزیم مثل تقسیم می‌کنیمشون ۱ / ماتیزیم ولی موتور بوگاتی روشه


بررسی ورس 2

در اوایل ورس میشه فهمید که هیچکس یکم داره از خودش تعریف میکنه و میگه که از این به بعد فقط صوتی نیستیم و کلیپ هایی هم در راه است . نکته ی بزرگ دوم این هست که هیچکس به پدر رپ فارس بودن خودش اشاره داره و میگه که من همیشه پشت رپ فارسی هستم مثله پدر !!!! (کافیِ الف و ب رو مثل بابا بچینی و پشت رپ فارسی بنویسی و من رو ببینی) .
مفهوم بعدی که باز هم واضح هست سروش میگه ((واسه قهوه‌ی تلخ هزینه کردم / چون همین رپ‌‌کن‌های مسخره بسن / که ها ها ها ها بگیره خندم )) که این بار خالطور ها و کسایی که رپ رو به شیش و هشت و این ها کشیده اند مورد انتقاد قرار داره . که منظورش این هست که کلیپ و آهنگ و کنسرت هایی که این ها اجرا میکنند حتی خنده دار تر از فیلم های کمدی (مثلا قهوه تلخ که سروش خریدتش !!! ) است.
و در آخر هم کمی از قوی بودن و پر تجربه بودن خودش تعریف میکنه و میگه مثله 9 کله گنده ایم تو رپ (شایدم منظورش این بوده 9 ساله دارم کار میکنم )

بررسی استایل ورس 2

این ورس هم مثله ورس پیش استیلی فان داشت با این تفاوت که سروش اول ورس رو با حالتی خسته و آهسته تر اجرا میکنه که این هم از هوش و ذکاوت سروش هست که منظورش رو بهتر برسونه . و در قسمت دوم این ورس حالت رو عوض میکنه و با استایلی تند تر تا آخر ورس ادامه میده . و تقریبا استایلشو شبیه عرفان تو همین آهنگ نفرت میکنه . در این ورس هم مثله ورس 1 از بک و وکال و تیکه هایی استفاده میشه.

اوترو
عظیم علی من اعتبار ندارم . اینو شنیدی یه زنگ بزن ممدی پور بزن بهش بگو یه زنگی به من بزنه کار مهمی باهاش دارم . دمت گرم . جای همتون الله وکیلی خیلی خالیه .اجرا مجرا داره شروع میشه . خیلی حیفه نیستینا... تور انجام وظیفه تو راه است ....

بررسی اوترو
در اوترو باز هم سروش کمی شوخی میکند... ودر آخر هم میگه که کنسرت ها و آهنگ و ها در راه هستند . و بقیه ی اعضای صامت هم قرار هست که به اون بپیوندند.


بررسی و نقد فنی و موزیک آهنگ
همونطور که میدونید آهنگ رمیکس بوده و آهنگسازی و تنظیم اون بر عهده ی آهنگساز عرفان (پایدار) امیر a plus بوده . در موزیک این کار یکه ملودی ساده در زیر آهنگ به کار رفته است و آکورد و ریتم اصلی تا پایان حفظ شده و در شروع ورس ها و کوروس ها سمپل هایی اضافه میشه . در این موزیک که به نظر میرسه با چند برنامه ی مختلف از جمله کیو بیس آهنگسازی شده از سمپل هایی از سازهای مختلف از جمله پیانو ودرام استفاده شده . تنظیم و میکس و مستر کار که واقعا حرف نداره و نمیشه مشکلی ازش گرفت . فقط نکته ای که میشه گفت این هست که صدای خواننده کمی بالاتر از صدای موزیک هست که این هم میتونه دو دلیل داشته باشه . یک اینکه کار رمیکس هست و دوم اینکه سروش میخواسته مفهوم وتکست آهنگ رو بیشتر بفهمونه . صدای سروش هم که توضیحی نمیخواد و همه آشنا هستند . صدایی که خش خاصی داره و تو رپ معروفه که همه ی سبک ها روش خوب تا این آخری هم که فان بود.


امتیازها به آهنگ :

نمره به تکست و مفهوم کلی آهنگ :
ورس 1 : 20 از 20
ورس 2 : 18 از 20
کوروس : 15 از 20

نمره به استایل و نحوه اجرا :
ورس1 : 19 از 20
ورس2 : 19 از 20
کوروس : 17 از 20

نمره به آهنگسازی و میکس و مستر :
آهنگسازی : 18 از 20
میکس و مستر : 20 از 20

نمره به کل آهنگ : 19 از 20
مهم نیست که قشنگ نیستی ، قشنگ اینه که مهم نیستی!!!
پاسخ
 سپاس شده توسط میلاد صادقی
آگهی
#2
چه اهنگی به به
پاسخ
 سپاس شده توسط یه دختر تنها
#3
ممنون
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد آهنگ نفرت از هیچکس 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ Betty از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ Epiphany از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ Mad Womam از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ illicit affairs از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ This is me Trying از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ(feat Bon Iver)Exile از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ Aguast از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ Seven از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ Mirrorball از تیلور سویفت
  ترجمه و متن آهنگ آهنگ Cardigan از تیلور سویفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان