امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا موها سفید می‌شوند؟چه باید کرد؟

#1

چرا موها سفید می‌شوند؟چه باید کرد؟


این پدیدۀ اجتناب ناپذیر، نشانه ای از گذشت زمان است ... و این که همۀ ما در مقابل آن برابریم.

موی سفید
ظاهر شدن موهای سفید نگرانی بسیاری ازماست.
این پدیدۀ اجتناب ناپذیر، نشانه ای از گذشت زمان است ... و این که همۀ ما در مقابل آن برابریم.


چرا موها سفید می‌شوند؟
مِلانین، رنگ دانه ای است که رنگ پوست و موها را تعیین می‌کند. هرچه ملانین بیشتری وجود داشته باشد، رنگ موها تیره تر خواهد بود. وقتی که تولیدش در سطح فولیکول مو متوقف می‌شود، موها رنگشان را از دست داده و سفید می‌شوند.
ممکن است تمام موها با هم و یا قسمتی از آنها سفید شود (موی جوگندمی) ، همچنین ممکن است در بعضی اشخاص این پدیده زودتر از موعد طبیعی روی دهد.
در واقع، تولید ملانین ارتباط مستقیم با سن دارد (با افزایش سن و آغاز دوره کهنسالی، موها سفید می‌شوند)، البته در این میان وراثت هم عامل مؤثری است (اگر موهای والدینتان زود سفید شده اند، این احتمال وجود دارد که موهای شما هم زودتر از موعد سفید شوند).


دلایل سفید شدن مو
دلیل اصلی سفید شدن مو، افزایش سن است. عموماً، اولین تار موهای سفید بین 20 تا 40 سالگی ظاهر می‌شوند. به هیچ وجه سعی نکنید که آنها را بکنید: یک موی سفید، بازهم سفید درمی‌آید!


استعداد ژنتیکی.


برخی آسیب‌ها مانند التهاب پوست سر، کم کاری تیروئید، نارسایی غدد فوق کلیوی مزمن و... ممکن است سفید شدن موها را جلو بیندازند.


به دنبال مصرف برخی داروها یا برخی درمان‌های خاص (مانند رادیو تراپی در منطقۀ خاصی از سر) و داروهایی مانند اینترفرونِ آلفا یا داروهای ضد صرع نیز ممکن است موها سفید شوند.


محیط زیست، رعایت اصول بهداشتی، تغذیه، استعمال دخانیات، استرس و... نیز می‌توانند در پیدایش موهای سفید نقش مهمی بازی کنند.


پنهان کردن موهای سفید
هیچ درمانی برای جلوگیری از سفید شدن موها وجود ندارد. البته، یک سری مکمل‌های غذایی در دسترس هستند که می‌توانند فرآیند سفید شدن موها را کمی کند کنند. اما در این رابطه هیچ چیزی ثابت نشده است...
اگر موهای سفید خیلی زود در بین موهایتان ظاهر شدند، مشورت با یک متخصص پوست و مو می‌تواند مفید باشد.


یک روش امکان پذیر دیگر:
رنگ کردن موها! رنگ کردن موها، به آقایان یا خانم ها این امکان را می‌دهد که نخستین تار موهای سفیدشان را پنهان کنند. برای رنگ کردن موها، محصولاتی را انتخاب کنید که مخصوص موهای سفید تولید شده اند و ضمناً در مشورت کردن با آرایشگرتان هم تردید نکنید.


زنان و مردانی که گرد زمان بر روی موهایشان نشسته است، می‌توانند از شامپوهای مخصوص موهای خاکستری یا سفید استفاده کنند: این کار باعث تقویت موها و درخشندگی بیشترشان می‌شود
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

 چرا موها سفید می‌شوند؟چه باید کرد؟ 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، Vampire2
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان