امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روشهایی برای افزایش قدرت یادگیری

#1
همه ما این واقعیت را می دانیم: یادگرفتن یک چیز تازه کار سختی است. اما اگر یک دانش آموز، دانشجو، متخصص یا بیزنس من باشید، لازم است که هر روز چیزهای تازه ای یاد بگیرید. با رشد استفاده از اینترنت، اطلاعات پیرامون ما با سرعت غیرقابل کنترلی رو به افزایش است. باید از خیلی مسائل آگاه شویم، خیلی چیزها یاد بگیریم و در خیلی از موضوعات متخصص شویم و این خیلی سخت است.

اما بد نیست طوری دیگر به آن فکر کنید. اگر می توانستید همه این موارد را خیلی راحت یاد بگیرید چه اتفاقی می افتاد؟ همه دشمن شما می شدند و به شما حسادت می کردند. آنوقت هر کاری می کردید، در آن بهترین بودید و در همه رقابت ها و مسابقات اول می شدید. بیزنس شما به طرز قابل توجهی رشد می کرد و در زندگی کاریتان پشت سر هم ترفیع می یافتید.

اما برای این باید به طور منظم و البته موثر چیزهای تازه ای یاد بگیرید.

اگر یک فرشته راه را به شما نشان می داد و با بالا بردن قدرت یادگیری شما، حقایق لازم برای موفقیت را در اختیارتان می گذاشت چه اتفاقی می افتاد؟

خوب البته همچنین فرشته ای وجود ندارد اما ما برایتان لیستی تدارک دیده ایم که با کمک آن می توانید با رمز و راز های یادگیری آشنا شوید و خوشبختانه این لیست کاملاً مجانی است.

مهم نیست که چه میخواهید یاد بگیرید، می تواند فیزیک یا اقتصاد باشد یا حتی جامعه شناسی یا هر چیز دیگری. مهم نیست که در چه مقطعی باشید، داشن آموز، دانشجو، یک متخصص یا حتی فردی بازنشسته. با کمک این مقاله می توانید مسائل تازه را آسانتر یاد بگیرید.

اما چند هشدار:

هیچ پیشینه تاریخی مطرح نمی شود.

این یکی از آن مقالات 200 صفحه ای نیست که دنبال کردن آن خسته تان کند.

در این مقاله یکسری تکنیک به شما آموزش داده می شود که با کمک آنها می توانید نتیجه بهتری بگیرید.

علاقه مندید؟

سفر خوش!

◄ نکته 1:

آیا تا به حال فکر کرده اید که چه زمان از روز بهترین زمان برای یادگیری و درس خواندن است؟ خیلی ها می گویند اول صبح بهترین وقت است و بعضی دیگر عقیده دارند شب ها قبل از خواب بهترین ساعت است.

از تجربه خودم می توانم بگویم که اگر لازم است چیزی را حفظ کنید باید شب قبل از خواب اینکار را بکنید. چون در آن حالت مغزتان بعد از یاد گرفتن یک چیز جدید استراحت می کند و به خاطر آوردن آنها راحت تر خواهد بود.

اما اگر می خواهید مسائل ریاضی حل کنید یا یاد بگیرید بهتر است اینکار را اول صبح بکنید چون در آن ساعت مغزتان به خاطر خواب شب قبل کاملاً سرزنده است و ایده هایی نو پیش رویتان قرار می دهد. اما دقت کنید که حتماً باید خواب خوبی داشته باشید تا صبح سرزنده بیدار شوید.

◄ نکته 2:

قبل از درس خواندن به هیچ وجه غذای سنگین نخورید. اینکار باعث می شود احساس خواب آلودگی به شما دست دهد چون بعد از غذا خوردن خون بیشتر در نواحی شکم گردش پیدا می کند تا مغزتان.

◄ نکته 3:

خواندن در حالت ایستاده باعث می شود بتوانید سریعتر بخوانید. می توانید از این تکنیک در زمان هایی که کمبود وقت دارید استفاده کنید.

◄ نکته 4:

بعد از خواندن یا یاد گرفتن چیزی که نیاز به فعالیت فیزیکی هم داشته است حتماً استراحت کنید و بخوابید و کار دیگری نکنید.

◄ نکته 5:

در صورت امکان سعی کنید مطالب را بلند بلند بخوانید. بلند خواندن مطالب سرعت شما را پایین می آورد و این مسئله باعث می شود که بخش های بیشتری از مغزتان درگیر شود. با بلند خواندن شما صدای خودتان را می شنوید و بخشی از مغزتان که کار شنیدن را برعهده دارد نیز فعال می شود و آنچه میخوانید را ضبط میکند.

◄ نکته 6:

استفاده از رسانه ها هم باعث می شود استفاده بیشتری از مغزتان بکشید. می توانید از ضبط صوت استفاده کنید یا از ویدئوهایی درمورد موضوع مورد نظرتان استفاده کنید. همچنین دانش آموزان می توانند از بازی های کامپیوتری درمورد درس مورد نظرشان استفاده کنند.

◄ نکته 7:

درصورت امکان می توانید آموزشهای مربوط به سخنرانی در عموم را یاد بگیرید. اینکار باعث می شود در جمع یا گروهتان برای حرف زدن احساس خجالت نکنید.

◄ نکته 8:

برای استراحت هم وقت بگذارید. هیچوقت ساعت های طولانی پشت سر هم درس نخوانید. حداقل هر یک ساعت یکبار 10 تا 15 دقیقه به خودتان استراحت بدهید. وقتی موضوع خسته تان کرد کمی استراحت کنید و دوباره از نو شروع کنید. وقتی بعد از استراحت دوباره به سراغ آن موضوع می روید بینش جدیدی برای یادگرفتن آن پیدا خواهید کرد.

◄ نکته 9:

به طور منظم یک ورزش خاص را انجام دهید. اگر وقت ندارید حتی 20 دقیقه ورزش سبک هم کافی است. به این دلیل به آن نیاز دارید که همانطور که می دانید از قدیم گفته اند عقل سالم در بدن سالم است. می توانید حتی در یک کلاس رقص ثبت نام کنید. رقص نه تنها ورزش است بلکه بسیار مفرح بوده و برایتان لذت بخش خواهد بود.

خودتان را آنطور که هستید بپذیرید و دوست داشته باشید. اگر خودتان را قبول نداشته باشید نخواهید توانست کار خوبی انجام دهید. البته منظورم این نیست که درمقابل خصوصیات و ویژگی های منفی خودتان کور باشید. باید از نقاط منفی خود آگاه شوی و برای از بین بردن آنها تلاش کنید. همه ما انسان هستیم و خصوصیات مثبت و منفی در همه ما در کنار هم وجود دارد.

◄ نکته 10:

درسی را که قرار است آن روز به شماآموزش دهند از قبل بخوانید حتی اگر متوجه چیزی در آن نشوید. با اینکار خواهید توانست سوالات بهتری سر کلاس بپرسید و مطلب را بهتر هضم کنید. و باور کنید بااینکار از همه در کلاس جلو می افتید.

◄ نکته 11:

اگر لازم است درمورد موضوعی مرتبط با درس سر کلاس صحبت کنید، اول مطالبتان را آماده کنید و بعد آنرا جلو آینه تمرین کنید. اینکار باعث می شود آمادگی بیشتری بپیدا کنید.

◄ نکته 12:

اگر قرار است گروهی درسی را بخوانید اول مطمئن شوید که گروهتان بیشتر از 3 نفر نباشد. البته بهتر است که درس خواندنتان به تنهایی و در اتاقی با تهویه و نور مناسب انجام شود.

◄ نکته 13:

وقتی خسته اید درس نخوانید. وقتی خسته اید مغزتان خوب کار نمی کند و در فهم مطالب به مشکل خواهید خورد و باعث می شود فکر کنید درس مورد نظر دشوار است. زمانتان را برنامه ریزی کنید.

◄ نکته 14:

اگر برای درس خواندن یا انجام پروژه های خود از کامپیوتر استفاده می کنید در وضع نشستن خود دقت کنید. اطلاعات خود را به طور منظم ذخیره کنید تا با قطع برق یا اتفاقات دیگر به مشکل نخورید.

◄ نکته 15:

وقتی می خوانید یا می نویسید، نور را طوری تنظیم کنید که به شانه چپ شما بتابد. اینکار باعث می شود موقع نوشتن سایه دستتان اذیتتان نکند. (البته اگر راست-دست هستید برای چپ دست ها دقیقاً متضاد این صحیح است.)

◄ نکته 16:

از خواندن در ماشین یا وسیله در حال حرکت خودداری کنید. در این حالت تمرکز برای چشم های شما دشوار خواهد شد و خیلی زود خسته می شوند. اگر واقعاً می خواهید از زمانتان استفاده کنید می توانید از قبل درستان را ضبط کرده و در ماشین گوش دهید.


پایگاه فرهنگی هنری تکناز
دستهــايم را محکمتر بگيـر

من هنوز هم نميخواهــم

تورا...

به دست خاطرات بسپارم...

روشهایی برای افزایش قدرت یادگیری 1
پاسخ
 سپاس شده توسط مهسا 97
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راه های افزایش عمر ماهی قرمز+.+
  5 حقیقت جالب در مورد قدرت ذهن
  مزایای یادگیری موسیقی و ساز برای مغز
  افزایش تمرکز و کنترل احساسات در کودکان با نواختن موسیقی
  قیمت بیت کوین و دلایل افزایش قیمت بیت کوین
  تقویت حافظه و یادگیری با موسیقی
  آیا با افزایش سن، زمان سرعت می‌گیرد؟
  چگونه عمر خود را 10% افزایش دهیم؟
  افزایش قد تا چه سنی امکان پذیر است؟
  »10 راه برای افزایش عمر باتری موبایل«

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان