امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بدترین مکانها برای سلامتی شما

#1
بدترین مکانها برای سلامتی شما

 بدترین مکانها برای سلامتی شما 1

برای حفظ سلامتی خود، رعایت کنید.

شما وسایل خود را از جمله، تلویزیون، مسواک، لوازم ورزشی و... را در کجای منزل قرار می دهید.

۱) Gerba Chuck استاد میکروب شناسی دانشگاه آریزونا معتقد است، بدترین مکان برای نگه داری مسواک، روشویی می باشد. نه به دلیل اینکه خود روشویی مشکلی دارد، بدی کار در این است که روشویی در مجاورت سنگ توالت قرار دارد که خود منشاٌ هزاران میکروب و بیماری است. وقتی که فلاش تانک یا همان سیفون را می کشید، تا شش قدم دورتر از سنگ توالت میکروبها پراکنده می شوند. چه برسد به سینک روشویی یا مسواک شما.

ایشان معتقد است بهترین جا برای نگه داری مسواک، پشت در دستشویی و کنار جعبه کمکهای اولیه می باشد.

۲) بدترین جا برای نگه داری کفشهای کتان و اسپورت کمد لباسی در اتاق خواب شماست.

استفاده از کفش در داخل خانه مواد آلرژی زایی را از بیرون وارد خانه می کند. مطالعات نشان داده، ذرات شیمیایی درون چمن و سبزه ها که با کفش وارد خانه می شوند، بعد از گذشت یک هفته در خانه متمرکز شده و ایجاد بیماری و حساسیت می کنند. کفشها همچنین گرده های گیاهان و دیگر مواد حساسیت زا را با خود وارد خانه می کنند.

بهترین جا: کفشهای خود را در ورودی منزل درآورده و برای نگه داری آنها از سبد یا جا کفشی استفاده کنید.

۳) بدترین جا برای خوابیدن در زیر انبوهی از پتوست

در ساعات مشخصی از شب بدن شما آماده خواب می شود. کمک کنید تا بدنتان گرمای موجود در پاها و سرتان را بیرون کند.جورابتان را درآورید و اجازه دهید پاهایتان از پتو بیرون باشد تا راحت تر بخوابید.

۴) بدترین کار برای سرد کردن غذا، استفاده از یخچال است.

گذاشتن ظرف بزرگ غذای گرم در یخچال یکی از بدترین راههای خنک کردن غذاست که ایجاد سم خطرناک می کند.دلیلش هم این است که دمای قسمتهای میانی غذا دیرتر از جاهای دیگر پایین آمده و تولید باکتری درمحیط غذا را تسهیل می کند.

بهترین کار این است که ابتدا ظرف حاوی غذا را در محیط آشپزخانه خنک کرده ویا در ظرفهای کوچکتر ریخته و سپس آنرا در یخچال قرار دهید.

۵) چسباندن یادداشت برنامه ریزی و یادآوری برای ورزش روی در یخچال روش مناسبی نمی باشد.

به گفته یکی از روانشناسان دانشگاه ایووا قرار دادن یادداشت در معرض دید، خوب است اما به شرط اینکه به آن توجه شود. در مطالعات انجام شده مردم با یک گوشزد کوچک از پله ساده استفاده می کنند، اما اگر پله برقی و معمولی در کنار هم باشند،هیچکس به این فکر نمی کند که استفاده از پله معمولی برای سلامتی بهتر است ، بر روی کناره تلویزیون یا فرمان اتومبیل برچسب کوچکی بزنید تا یادتان بیاید که کلاس ورزش دارید و... به هر حال در نظر داشته باشید پیشرفتی که از یادداشت کردن کسب می کنید، کوتاه خواهد بود ، بنابراین سعی کنید از روشهای در معرض دید قرار دادن استفاده نکنید.

۶) بدترین جا برای نشستن در هواپیما عقب هواپیماست.

مریل گت لاین، که خود در سیستم هوانوردی بوده، می گوید موقع سوار شدن به هواپیما یک الاکلنگ را در نظر بگیرید که بالا و پائین میرود که در هواپیما قسمت عقب بیشترین حرکت را دارد. پس بهتر است در وسط که نزدیک به بال هواپیماست، بنشینید.

۷) گرفتن نسخه در داروخانه ها

بررسی ها نشان داده اند داروخانه هایی که از پنجره شیشه ای برای دادن نسخه های دارویی استفاده می کنند ، بیشتر دچار سردرگمی و گیجی مشتریان می شوند. بنابراین بهترین راه این است که پس از دریافت دارو آن را چک کنید که با آنچه دکتر در نسخه نوشته، یکی باشد.

۸) بدترین جا برای قرار دادن کیف دستی خانمها، گوشه ی آشپز خانه می با شد.

آزمایشات نشان داده اند در کیف خانمها در هر اینچ حدود ۱۰۰۰۰ باکتری وجود دارد. حتی در بیشتر موارد جواب آزمایشات مدفوعی مثبت بوده است. کیف های خانمها در مکانهایی چون کف دستشویی های عمومی و کف اتوبوس و حتی زیر میز ناهارخوری در رستورانها میکروبها را جذب می کنند.

بنابراین بهترین مکان برای نگه داری کیف دستی در درون کشوها یا روی صندلی و یا به هر حال هر جایی به جز مکانی که در آن غذا آماده می شود مناسب می باشد.

۹) در حمام و توالت عمومی، در مرکز آن بیشترین میکروب وارد بدن اشخاص می شود.

با نشستن بر روی کاسه توالت هیچگاه دچار بیماری نمی شوید اما اگر دست خود را به کاسه بزنید و یادتان برود که آنرا بشویید به انواع و اقسام بیماریها مبتلا می شوید.

پس سعی کنید در دستشویهای عمومی حتما دستانتا ن را بشویید.تا میکروب وارد بدنتان نشود.

۱۰) در کلاسهای تناسب اندام بدترین مکان برای ایستادن، در قسمت جلو یا مرکز صف می باشد.

در سال ۲۰۰۳، یک سری تحقیق بر روی ۵۸ زن نشان داد ، کسانی که در سالن در برابر آینه قرار می گیرند نسبت به دیگران بیشتر احساس بی انگیزه گی دارند و از تناسب اندام خود ناراضیند اما در سالنی که آینه نداشت افراد با اعتماد به نفس و انگیزه بیشتر به حرکات خود ادامه می دادند.

بنابراین بهترین مکان در سالنهای ورزشی ایستادن در آخر صف و دور از آینه می باشد.

۱۱) بدترین مکان برای چراغ مطالعه در شب، قسمت بالای سر می باشد.

مطالعات نشان داده اند لوازم برقی موجود در منزل که دارای روشنایی هستند، به اندازه کافی میزان ترشح ملاتونین در بدن را کاهش می دهند. در واقع ملاتونین ماده ای است که بدن را برای خواب شبانه آماده می کند.

برای مطالعه در شب نور کمرنگی را بر روی کتابی که می خوانید ، قرار دهید با این روش بقیه اتاق تاریک مانده و مغز شما کم کم آمادگی رفتن به خواب را پیدا می کند.

۱۲) نگه داری دارو ها در قفسه دارو جای مناسبی برای آ نها نیست.

دمای هوا در دستشویی حمام که قفسه داروها در آنجاست گاهی اوقات به ۱۰۰ درجه سانتی گراد می رسد که این درجه برای داروها به خصوص داروهای کلسترول که نباید بیشتر از ۷۷ درجه را تحمل کنند، بسیار بالاست بنابراین نباید آنها رادر قفسه ای که در این مکان قرار دارد، بگذارید بلکه یک جای خنک و خشک بهترین مکان می باشد.

۱۳) گذاشتن میوه ها قبل از شستن، در سینک ظرفشویی کار اشتباهی است.

به گفته ی کِلی رِین اُلدز، استاد دانشگاه آریزونا و میکروب شناس محیطی، سینک ظرفشویی بیشتر از توالت میکروب و باکتری دارد.

بنابراین میوه ها را قبل از شستن روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید . اگر میوه ای درحین شستن له شد، آنرا به سطل آشغال بیاندازید، نه به دهانتان!

۱۴) هواپیما، قطار و مترو جای مناسبی برای استفاده از هدفون نیست.

مطمئناً در زمان مسافرت گوش دادن به موسیقی بهتر ازشنیدن مکالمات همسفرتان با موبایل می باشد. اما مطالعات نشان داده اند استفاده از هدفون در مکانهای شلوغ باعث می شود تا صدای آنرا بیشتر کنید.

تحقیقات دانشگاه هاروارد بر روی افراد نشان داده زمانی که در یک مکان خلوت به هدفون گوش می دادند، از صدای با وولوم پائین استفاده می کردند اما به محض اینکه مقداری صدای مبهم در دور و بر اضافه شد، این وولوم تا ۸۰% افزایش پیدا کرده و ۸۹ دسیبل افزایش می یابد که برای گوش و شنوایی بسیار مضر می باشد.

اگر در مکانهای شلوغ خواستید به موسیقی گوش دهید، از هدفونهای خنثی کننده صدای اطراف استفاده کنید. تنها ۲۰% از افراد مورد آزمایش قرار داده شده با استفاده از هدفونهای خنثی کننده دچار اختلالات شنوایی شدند.

۱۵) استفاده از دانه های قهوه در یخچال و فریزر توصیه نمی شود.

فرض کنیم که شما قهوه را در فریزر گذاشتید ، حالا تصور کنیدکه آنرا از فریزر خارج می کنید ، درش را باز میکنید ، دانه ها جا به جا می شوند، دما متغیر می شود ، رطوبت وارد بطری شده و طعم اصلی قهوه را از بین می برد. مثل این می ماند که یک قهوه را چندبن بار پشت سر هم دم می کنید.

بهترین کار این است که دانه های قهوه یا چای را در ظرف تیره که نور واردش نشود و همچنین هوا وارد آن نشود در یک مکان خنک مثل پیشخوان یا قفسه قرار دهید.

۱۶) بدترین موقعیت برای تماشای تلویزیون جایی است که در آن غذا میل میکنید.

مطالعات نشان داده اند، بدترین دشمن کاهش وزن حواس پرتی هنگام غذا خوردن است. غذا خوردن به هنگام تماشای تلویزیون مانع از این می شود که متوجه مقدار غذای خورده شده خود باشید. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ بر روی تعدادی داوطلب انجام شد، نشان داد کسانی که به هنگام خوردن غذا تلویزیون تماشا می کنند، ۷۱% بیشتر از کسانی که موسیقی گوش می دهند، پنیر و ماکارونی می خورند. اگر از هدفون هنگام غذا درست کردن استفاده می کنید، قبل از شام آنرا باز کرده و کنار بگذارید و در هنگام صرف غذا تلویزیون را خاموش کنید.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ
 سپاس شده توسط poya
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موثرترین و ساده ترین ورزش ها برای سلامتی بدن
  آیا امواج مودم اینترنت برای سلامتی مضر است؟
  10 کار مضر برای سلامتی که هر روزه انجام می دهیم
  میوه های پاییزی برای برای مبارزه با بیماریها و بهبود خلق و خو موثرند
  آشنایی با3 کاربرد عجیب پوست تخم ‌مرغ برای سلامتی بدن
  آیا مداد ابرو و خط چشم برای سلامتی مضر است؟
  شناسایی بهترین و بدترین محصولات و مواد غذایی
  ✘✘فلسفه بهم زدن پیک{}به سلامتی{}✘✘
  تاثیر آواز خواندن بر سلامتی
  10 کار مضر برای سلامتی که هر روزه انجام می دهیم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان