امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پورشه پانامرا جی.تی.اس 2012

#1
پورشه پانامرا جی.تی.اس 2012
اسپرت ترين مدل پورشه پانامرا با غرش زيبا و قابل توجه موتور خود، سرنشينان و افرادي كه از بيرون آن را تماشا مي كنند را به حيرت و تحسين وا مي دارد. پورشه پانامرا جي.تي.اس جديد با طراحي اعجاب انگيز بدنه كه در ارتفاع ده ميليمتر كوتاهتر شده و همچنين اصلاحات فني نظير قدرت بيشتر، ترمزهاي پيشرفته، شاسي اسپرت، سيستم تعليق بادي و مديريت تعليق فعال پورشه(PASM) در ميدان مسابقه عملكرد قابل قبولي خواهد داشت. داخل اتاق نيز با صندليهاي اسپرت، غربيلك فرمان اسپرت با سيستم تعويض دنده از روي فرمان، روكش چرم و سطوح داشبورد آلكانتارا(Alcantara) به صورت كاملاً اسپرت طراحي شده است. سيستم موتور، پانامرا جي.تي.اس را قادر مي سازد كه تنها در طي مدت 4.5 ثانيه به سرعت 100 كيلومتر در ساعت برسد و همچنين به حداكثر سرعت 288 كيلومتر در ساعت دست يابد. اين خودرو با مصرف سوخت 10.7 ليتر در صد كيلومتر، در بين كليه مدلهاي پورشه و در قلمروي خود، يك خودرو با بازدهي بالا محسوب گردد. البته مقادير استاندارد شتاب صفر تا صد و يا حداكثر سرعت پورشه پانامرا جي.تي.اس، قضاوت درستي از مشخصات اسپرت اين خودرو نمي دهد. چرا كه تنها شاسي اسپرت آن باعث شده كه آن براي ميدان مسابقه مناسب گردد و يا سيستم تعليق بادي تطبيق پذير و سيستم مديريت تعليق فعال پورشه(PASM) كه به عنوان اتصالات استاندارد به بدنه و شاسي تعبيه شده اند، توسط سيستمهاي تنظيم ارتفاع خودرو، تنظيم فنرها و تنظيم برقي سيستم كمك فنرها و لرزه گيرها، اين خودرو را با شرايط رانندگي تطبيق مي دهند. فاصله اندازهاي نسبتاً ضخيم 5 ميليمتري تعبيه شده در بين چرخها و كاسه چرخهاي عقب، با عريض كردن محور عقب خودرو شرايط رانندگي را پايدارتر نموده اند، مخصوصاً كه با لاستيكهاي 19 اينچي سايز 45/255 محور جلو و 40/285 محور عقب چسبندگي لازم چرخها به سطح جاده فراهم گرديده است. سيستم ترمز پانامرا جي.تي.اس همان سيستم ترمز پانامرا توربو مي باشد كه كمترين زمان لازم را براي ايست كامل خودرو تامين مي نمايد.
مشخصات فني خودرو:
سيستمها و اصلاحات فني زيادي، رانندگي راحت و اسپرتي را براي راننده فراهم نموده اند. تعدادي از اين مشخصات به اين قرار مي باشند: سيستم مديريت كشش پورشه(PTM) با سيستم انتقال چهار چرخ، دنده هفت سرعته دو كلاچه پورشه(PDK مخفف عبارت آلمانيPorsche Doppel Kupplungs getriebe) با سيستم تعويض دنده از روي فرمان، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانيه، حداكثر سرعت 288 كيلومتر برساعت، مصرف سوخت 10.9 ليتر بر صد كيلومتر و انتشار گاز CO2 به ميزان 256 گرم بر كيلومتر.
موتور پورشه پانامرا جي.تي.اس هشت سيلندر با حجم موتور 4.8 ليتر مي باشد كه قدرتي برابر 430 اسب بخار را در دور موتور 6700 دور در دقيقه ايجاد مي كند و توسط هوا و با تنفس طبيعي خنك مي شود. اصلاحاتي كه روي موتور اين خودرو انجام شده، باعث عملكرد بهتر اين خودرو نسبت به مدلهاي S و 4S پورشه پانامرا شده است و اين دو مدل را با 30 اسب بخار بيشتر مغلوب ساخته است. همچنين در مقايسه با مدلهاي پانامراي S و 4S حداكثر گشتاور موتور نيز از 500 نيوتون متر به 520 نيوتون متر افزايش يافته است و اين باعث شده كه حداكثر گشتاور 520 نيوتون متري خود را در دور 3500 دور در دقيقه ايجاد كند، در دور موتور 6700 دور در دقيقه به حداكثر قدرت 430 اسب بخاري خود دست يابد و در حداكثر سرعت 288 كيلومتر بر ساعت، سرعت موتور به 7100 دور در دقيقه برسد. دريچه هاي هواي پهن با دو فيلتر هواي اضافه در قسمت جلويي خودرو، تامين هواي مورد نياز موتور را فراهم مي نمايد. در سرعتهاي پايين، مسير وروديهاي هوا توسط دو صفحه صاف بسته مي شوند، ولي اگر راننده قدرت بيشتري از موتور بخواهد و دور موتور را به بالاي 3500 دور در دقيقه برساند، هر دو دريچه هوا باز شده و ميزان هواي تازه ورودي به محفظه موتور افزايش مي يابد. با فشار دكمه اسپرت روي دسته دنده، سيستم انتقال قدرت دو كلاچه(PDK) پورشه فعال شده و قدرت خروجي موتور به چهارچرخ انتقال مي يابد. با فشار اين دكمه، راننده و سرنشينان صداي تنفس موتور را به خوبي مي شنوند كه در حقيقت لرزش هواي ورودي بين دريچه گاز و فيلتر هوا مي باشد و اين صداي لرزش همراه با صداي موتور به منزله صداي اسپرت خودرو محسوب مي شود. گاز خروجي موتور اين خودرو، از يك سيستم اگزوز اسپرت خارج مي گردد كه با قطر لوله بزرگتر، فشار خروجي را كاهش داده است. سيستم مديريت موتور(EMS) اصلاح يافته در اين خودرو، باعث شده كه در هنگام تعويض دنده، سيلندرها به مدت بسيار كوتاهي ساكن باشند و تنظيم سرعت موتور از سرعت تعويض دنده سريعتر انجام گيرد. وقتي كه با اين خودرو دنده معكوس مي كشيد، يك صداي كوتاه و تند از سيستم اگزوز آن قابل شنيدن مي باشد، كه اصطلاحاً به آن «آتش پشت خودرو» مي گويند و اين صدا احساس سواري يك خودرو كاملاً اسپرت را به راننده مي دهد.
پورشه پانامرا جي.تي .اس عملكرد بسيار عالي را ارائه نموده است. مثلاً سيستم تعليق بادي تطبيق پذير(AAS) به همراه سيستم مديريت تعليق فعال پورشه(PASM) با سيستمهاي تنظيم ارتفاع خودرو، تنظيم فنرها و تنظيم برقي كمك فنرها هم لذت رانندگي را افزايش مي دهد و هم ديناميك خودرو را به رخ مي كشد. ظاهر اسپرت اين خودرو همچنين از ارتفاع كمتر آن نسبت به مدلهاي S و 4S و سيستم ترمز توربو با كليپرهاي قرمز رنگ مشخص مي باشد. يكي ديگر از آپشنهايي كه اين خودرو را متمايز مي كند، سيستم كنترل ديناميكي شاسي پورشه(PDCC) است كه به عنوان آخرين طرح از پروژه توسعه شاسي پانامرا جي.تي .اس با سيستمهاي تعيين جهت گشتاور پورشه(PTV Plus) و سيستم كنترل الكترونيكي قفل ديفرانسيل محور عقب متصل شده است و عملكرد شاسي و سيستم تعليق اين خودرو را فوق العاده پيشرفته نموده اند.
سيستم كنترل ديناميكي شاسي، توسط پايدار كننده هاي فعال روي محورهاي عقب و جلوي خودرو و اعمال نيروي تعادلي، از واژگون شدن خودرو در محور طولي بدنه جلوگيري مي كند و همچنين تعادل خودرو را به وسيله تقسيم ديناميكي گشتاور چرخشي افزايش مي دهد. سيستم تعيين جهت گشتاور در اصول با تغيير ميزان گشتاور روي چرخهاي عقب خودرو كار مي كند و در زماني كه خودرو در حالت اسپرت رانده مي شود، با تنظيم الكترونيكي قفل ديفرانسيل عقب خودرو، فرمان پذيري را بهينه مي كند.
طراحي بدنه:
پورشه پانامرا جي.تي.اس با بدنه اي آيروديناميك و دريچه هاي وروديهاي هواي بزرگ جلوي سپر طراحي بدنه پورشه پانامراي توربو را به ياد بيننده مي اندازد و طراحي قسمت جلوي بدنه در اين خودرو با مدل توربو شباهتهاي زيادي دارد. همچنين در قسمت عقب خودرو، اسپويلر مدل توربو روي مدل جي.تي.اس تعبيه شده شده است. در سرعتهاي بالاتر از 205 كيلومتر در ساعت، اسپويلر در وضعيت مخصوص خود قرار مي گيرد تا توسط نيروي هواي فشرده در عقب خودرو، روي محور عقب نيرويي به سمت پايين وارد كند و در سرعتهاي بالا رانندگي ايمن و پايداري را ارائه دهد. براي افزايش حس اسپرت بودن در اين خودرو، ارتفاع اين مدل نسبت به پورشه پانامرا مدل S و 4S حدود يك سانتيمتر كوتاهتر مي باشد. مشخصه ظاهري اين مدل از پانامرا، استفاده از قطعات و وسائل روي بدنه به رنگ مشكي مي باشد كه آن را از ديگر مدلها متمايز نموده است. كاربرد قطعات خارجي و وسائل جانبي مشكي با براقيت بالا در لبه پنجره هاي جانبي، تريم دور چراغ عقب، پوشش شوينده چراغهاي جلو، پنلهاي روي سايد بدنه و پخش كننده عقب، ظاهري اسپرت به اين خودرو داده است. همچنين با سيستم اگزوز، دريچه هاي هوا و قطعات زير دربهاي جانبي به رنگ مشكي مات، زيبايي و اسپرت بودن خودرو دو چندان گرديده است. اختلافهاي ديگر پانامراي مدل جي.تي.اس با ديگر مدلهاي آن، چراغهاي جلوي زنون با قاب داخلي مشكي با چراغهاي LED روز مي باشد. رنگ انتخابي براي اين مدل از پورشه، رنگ زرشكي(Carmine Red) مي باشد كه با قطعات مشكي رنگ بدنه هماهنگي زيبايي داشته و از طرفي خاصيت اسپرت آن را بيشتر نشان مي دهد.
طراحي داخلي:
نمايشگر افقي سرعت در سمت راست پانل داشبورد، ديد بهتري به راننده مي دهد. همچنين سيستم مديريت ارتباطات پورشه(PCM) در خصوص سرعت بالاي خودرو، شتابگيري يكباره خودرو و شرايط عملكرد خودرو اطلاعات گسترده اي به راننده مي دهد. صندليهاي راننده و سرنشينان از چرم و آلكانتارا(Alcantara) با امكان انتخاب پنج رنگ پوشيده شده است. پانل مركزي با قابليت تنظيم 18جهت براي صندليهاي اسپرت و ارگونوميك اين خودرو به صورت استاندارد تعبيه گرديده است. قسمت بالايي جاي استراحت دست روي دربهاي جانبي و كنسول وسط جلوي اتاق و پوشش سقف از جنس آلكانتارا مي باشند.
كنسول وسط سنگين و باوقار در تركيب با غربيلك فرمان اسپرت با پدالهاي تعويض دنده روي آن حالتي ديناميك و اسپرت به داشبورد داده اند. براي ايجاد اختلاف آشكار با مدلهاي ديگر، روي زه فولادي ضد زنگ كناره دربهاي جانبي عبارت GTS مشخص شده است و همچنين روي پانل داشبورد زيبا و پشت سريهاي قابل تنظيم صندليها نيز اين عبارت گلدوزي گرديده است. پورشه براي مدل پانامرا GTS به طور خاص، تجهيزات انتخابي متنوعي را همراه با تودوزي مشكي در نظر گرفته است. همچنين دوختها و وصله هاي زيبا براي دور صندليها، موكتهاي كف اتاق، داشبورد، دور غربيلك فرمان و دسته دنده، رودري ها، دستگيره درها و كنسول وسط خودرو به رنگهاي زرشكي(Carmine Red) و نقره اي(GT Silver) به صورت انتخابي موجود است. عبارت گلدوزي شده GTS روي پشت سريهاي صندليها و روي كمربند ايمني نيز به رنگ دلخواه ارائه گرديده است.
سيستمهاي پيشرفته:
سرنشينان پورشه پانامرا جي.تي.اس مي توانند از صداي سيستم ساراند(Surround System) سيستم صوتي BOSE كه به صورت استاندارد براي اين مدل تعبيه شده به همراه چهارده اسپيكر و تعداد نه آمپليفاير(Amplifier) با سطح خروجي صداي كلاس D و ساب ووفر(Subwoofer) دويست واتي لذت ببرند. كل خروجي سيستم صوتي 585 وات مي باشد. حتي كساني كه مايل باشند، مي توانند به صورت انتخابي سيستم صوتي پيشرفته Burmester با آخرين تكنولوژي سيستم ساراند را جايگزين كنند كه در اين صورت يك تجربه منحصر به فرد با شانزده اسپيكر و شانزده آمپليفاير كلاس D و خروجي 1000 وات و ساب ووفر 300 وات خواهند داشت. در اين مدل از پورشه سيستم كمكي تغيير خطوط رانندگي(LCA) تعبيه شده است، به اين صورت كه اين سيستم از دو سنسور راداري استفاده مي كند كه در سپر عقب تعبيه شده اند و تا 70 متر عقب خودرو، خطوط سمت راست و چپ خودرو را كنترل مي كنند تا خودرو از خط خود خارج نگردد. در صورت خواب آلودگي راننده و يا چرت زدن او در صورت فشار يك ثانيه اي روي ستون فرمان، اين سيستم به راننده هشدار مي دهد كه در حال خروج از لاين رانندگي خود مي باشد و احتمال تصادف را پايين مي آورد. همچنين سيستم نقطه كور آينه جانبي، با لرزش فرمان خودرو و يا با آلارم چند ثانيه اي به راننده هشدار مي دهد كه خودروي ديگري در نقطه كور آينه جانبي او قرار دارد. اين سيستمها راحتي را به همراه ايمني ارائه مي كنند و جالب اينكه كاربرد اين سيستمها از سرعت 30 تا 250 كيلومتر در ساعت مي باشد. همچنين سيستم ناوبري براي جهت يابي و نقشه خواني در جهت راحتي و رفاه راننده و سرنشينان مي باشند.دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پورشه پانامرا جی.تی.اس 2012 1
خبر از من داری؟

خبر از دلتنگی های من چطور؟

و آن پروانه های شادی که در نگاهم بودند

خبرش رسیده که مرده اند؟

هیچ سراغ دلم را میگیری؟

کسی خبر داده که آب رفته ام از خستگی؟

مچاله ام از دلتنگی؟

آه….. که هیچ کلاغی نساختیم میان هم

وجدانت راحت….

خبرهای من به تو نمیرسد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پورشه
  پورشه 840 اسب بخاری به سبک ویمر
  بی ام و M5‌ برقی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به جنگ تسلا و پورشه می‌رود
  مشخصات فنی پورشه کاین کوپه مدل ۲۰۲۰ _ سریعترین شاسی بلند جهان
  تصاویر لو رفته پورشه پانامرا تنها چهار روز قبل از رونمایی رسمی!
  کشف ۶۴ خودروی لوکس قاچاق در کشور/ بنز، پورشه، لندرور و رولز رویس گرانترین خودروها
  حکایت تمسخر آکورا توسط پورشه!
  پورشه کیمن با تیونینگ تک‌آرت
  پورشه ۸۲۸ اسبی ویمر
  پورشه نعش‌کش هم آمد! +عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان