امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه دو غول دنیای ویندوز فون 8 HTC8X vs NOKIA LUMIA920

#1
امروز قصد داریم دو غول دنیای ویندوزفون یعنی Lumia 920 و HTC 8X را با یکدیگر مقایسه کنیم.



این دو گوشی از جهات بسیار زیادی با یکدیگر یکسان هستند و علت آن نیز سیستم عامل جدید این دو گوشی یعنی Windows Phone 8 است. اما نه تنها در سخت افزار این دو گوشی بلکه در سیستم عامل این دو سوپرفون نیز تفاوت‌هایی وجود دارد که شخصیتی جداگانه را برای آن‌ها به همراه می‌آورد.



امروز نمی‌خواهیم این دو گوشی را بررسی کنیم بلکه می‌خواهیم یک مقایسه بین آن‌ها انجام دهیم و در هر کدام از این مقایسه‌ها برنده را نیز اعلام کنیم. پس شروع می‌کنیم.



صفحه نمایش



امروزه با تمام لمسی شدن گوشی‌های هوشمند صفحه نمایش یکی از رکن‌های اساسی در انتخاب گوشی مناسب است. هر دو گوشی از صفحه نمایش بسیاربا کیفیتی بهره برده‌اند. Lumia 920 به یک صفحه نمایش 4.5 اینچی با کیفیت 768×1280 و تراکم پیکسلی 332 پیکسل در اینچ مجهز است در عین حال نوکیا در این صفحه نمایش از تکنولوژی PureMotion HD+ استفاده کرده که به شارپ شدن رنگ‌ها در صفحه نمایش و عمیق شدن رنگ مشکی کمک بسیار زیادی کرده است. اما در 8X یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با کیفیت 720×1280 و تراکم پیکسلی 342 پیکسل در اینچ استفاده شده است که این صفحه نمایش نیز رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و عمق رنگ مشکی نیز در آن مناسب است. شاید انتخاب برنده در این قسمت کمی سخت باشد اما عقیده ما بر این است که لومیا 920 در این مورد از رقیب خود جلوتر است و در مقایسه صفحه نمایش دو گوشی متوجه می‌شوید که کیفیت صفحه نمایش Lumia 920 از 8X بهتر است.

برنده Lumia 920









دوربین



هر دو گوشی دارای دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئویی فول اچ دی هستند. دوربین هر دو گوشی قابلیت عکسبرداری از تصاویر را با کیفیت 3264 × 2448 دارد.

اما در اینجا یک نکته وجود دارد و آن این است که نوکیا در اینجا علاوه بر استفاده از لنز کارخانه کارل زایس از یک تکنولوژی به نام PureView استفاده کرده است که قبلا نیز این تکنولوژی را در دوربین 41 مگاپیکسلی گوشی PureView 808 خود به کار گرفته بود این دوربین علاوه بر تهیه عکس‌های بسیار با کیفیت، در نور کم بسیار خوب عمل می‌کند و در واقع هیچ گوشی در دنیا نیست که بتواند Lumia 920 را در عکاسی در نور کم شکست دهد. کار ما در اینجا برای انتخاب برنده بسیار راحت است زیرا دوربین Lumia 920 نه تنها در این رقابت بلکه در رقابت با تمام رقیبان فعلی خود یک برنده بلامنازع است و حقیقتا این گوشی بهترین دوربین را در بین تمام گوشی‌های هوشمند بازار دارد.

برنده Lumia 920









نمونه عکس 8X

نمونه عکس لومیا 920



*برای دیدن نمونه عکس با کیفیت روی عکس‌ها کلیک کنید (حجم عکس‌های با کیفیت برای نوکیا در حدود 2.4 و برای اچ تی سی در حدود 1.8 مگابایت است)



کیفیت مکالمه



امروزه شاید کمتر کسی زمانی که قصد انتخاب یک گوشی را دارد به این نکته که کیفیت مکالمه آن در چه حدی است توجه کند و حقیقتا تمام گوشی‌های موجود در بازار نیز از کیفیت مکالمه خوبی برخوردارند که نیاز به تحقیق در این مورد توسط کاربران را از بین می‌برد. هر دو گوشی از یک میکروفون برای حذف صداهای اضافی در حین مکالمه استفاده کرده‌اند بنابراین در محیط‌های شلوغ نیز تجربه مکالمه خوبی را خواهید داشت و ارسال و دریافت صدا در حین مکالمه نیز شفاف و به اندازه کافی بلند است بنابراین بیایید در اینجا هر دو گوشی را با هم برنده اعلام کنیم و حقیقتا نیز همینطور است و هیچ کدام بر دیگری برتری چشمگیری ندارند.

برنده هر دو گوشی









طراحی و کیفیت ساخت



تمام گوشی‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند طراحی‌های تقریبا یکسانی دارند در همه گوشی‌های یک صفحه نمایش بزرگ لمسی در جلوی گوشی قرار گرفته که در زیر این صفحه نمایش حداقل یک دکمه، چه لمسی و چه سخت افزاری جای گرفته است، اما با این حال طراحان تمام سعی خود را می‌کنند تا آنجا که ممکن است گوشی‌هایی زیباتر از نسل‌های قبلی را به بازار عرضه کنند (البته به جز طراحان شرکت سونی).

و طراحان نوکیا و اچ تی سی نیز در واقع تمام تلاش خود را انجام داده‌اند، هر دو گوشی از نظر شکل ظاهری بسیار زیبا هستند و در هر دو گوشی در زیر صفحه نمایش سه دکمه مخصوص ویندوزفون قرار گرفته است. در اینجا جنس بدنه هر دو گوشی نیز بسیار خوب است و وقتی آن‌ها در دست می‌گیرید حس در دست گرفتن یک گوشی گران قیمت را به شما القاء می‌کند. در اینجا ما جنس بدنه 8X را بیشتر دوست داشتیم اما نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که جنس بدنه 8X بهتر از Lumia 920 است زیرا لومیا نیز جنس بدنه بسیار عالی دارد. اما اجازه دهید در مورد جنس بدنه و کیفیت ساخت با اختلاف بسیار کمی 8X را به عنوان برنده معرفی کنیم.

برنده HTC 8X















اندازه و راحتی در دست



Lumia 920 و 8X به علت طراحی بسیار خوبی که در قسمت پشتی دستگاه و جود دارد و یک حالت موربی در قاب پشتی ایجاد شده به خوبی در کف دست شما جای می‌گیرند. 8X ابعادی برابر 132.4 x 66.2 x 10.1 و Lumia 920 نیز ابعادی برابر 130.3 x 70.8 x 10.7 دارد. همانطور که متوجه شدید این دو گوشی از نظر ابعاد تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند در اینجا 8X کمی از رقیب خود کشیده‌تر است در حالی که Lumia 920 کمی عریض تر و کمی نیز ضخیم‌تر است. اما تفاوت آشکار این دو گوشی در وزن آن‌ها است، 8X وزنی برابر 130 گرم و Lumia 920 وزنی برابر 185 گرم دارد همانطور که می‌بینید Lumia 920 در حدود 55 گرم از 8X سنگین تر است و باعث شده که Lumia 920 به یک گوشی سنگین وزن معروف شده باشد و در واقع بسیاری از منتقدان دنیای موبایل از این بابت بر نوکیا بسیار خرده گرفته‌اند.

بنابراین در این مورد به علت وزن زیاد گوشی Lumia 920 ما 8X را به عنوان برنده اعلام می‌کنیم.

برنده HTC 8X







نرم افزاره و سیستم عامل



هر دو گوشی مجهز به یک سیستم عامل یعنی ویندوزفون 8 هستند، می‌دانیم که ویندوزفون 8 یک سیستم عامل نوپا است بنابراین شاید به اندازه اندروید و آی او اس محبوبیت و طرفدار نداشته باشد، اما همانطور که در اخبارها خوانده‌اید این سیستم عامل که پشتیبانی غول نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت را در اختیار دارد به سرعت در حال پیشرفت است و برنامه‌های بازار آن با سرعت زیادی در حال افزایش است. ما از کار کردن با سیستم عامل ویندوزفون 8 بسیار بسیار هیجان زده شدیم زیرا این سسیستم عامل علاوه بر ظاهری زیبایی که دارد سرعت و عملکرد مناسبی را نیز ارائه می‌دهد که در هیچ کجا حس اینکه سیستم عامل تاخیر دارد و یا کند است به شما دست نخواهد داد.

علاوه بر این هر کدام از دو گوشی برنامه‌های مخصوص شرکت‌های نوکیا و اچ تی سی را در خود جای دادند به عنوان مثال در گوشی لومیا می‌توان از نقشه‌های نوکیا و برنامه مخصوص رانندگی نوکیا و در گوشی 8X می‌توان از برنامه HTC که مخصوص آب و هوا است نام برد.

ما تصمیم گرفتیم در اینجا برنده خودمان را ویندوزفون 8 بنامیم زیرا از لحاظ نرم افزاری هیچ کدام از دو گوشی بر یکدیگر برتری ندارند و در واقع برنده واقعی در اینجا ویندوزفون است.

برنده ویندوزفون 8













باتری



گوشی Lumia 920 مجهز به یک باتری 2000 میلی آپری است که بر طبق گفته‌های نوکیا مدت زمان 17 ساعت مکالمه و 67 ساعت پخش موسیقی را به ارمغان می‌آورد در حالی که 8X مجهز به یک باتری 1800 میلی آمپری است که از سوی شرکت به صورت رسمی اعلام نشده که چه مدت زمانی را برای مکالمه پاسخگو است. اما در استفاده‌هایی که ما از گوشی داشتیم به طور کلی گوشی نوکیا Lumia 920 بازخورد بهتری را برای مدت زمان عمر باتری بیشتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با توجه به ظرفیت بیشتر باتری Lumia 920 این امر زیاد هم دور از انتظار نبود. بنابراین برنده ما در اینجا با اختلاف نه چندان زیادی گوشی Lumia 920 است.

برنده Lumia 920







در کل نمی‌توان هیچ کدام از این دو گوشی را برنده قطعی این مقایسه دانست هر کدام از این دو گوشی مزایایی دارند که رقیب آن از این مزایا بی بهره است. اما با توجه به مواردی که ذکر کردیم و معایب و مزایایی که در این مقایسه مشاهده کردید انتخاب با خود شما است که بتوانید تشخیص دهید به کدام یک از این دو گوشی نیاز دارید و کدامیک برای شما مناسب‌تر است.



در اینجا باید این نکته را ذکر کنیم که Lumia 920 را می‌توان آخرین برگ برنده نوکیا برای حضور پر قدرت در دنیای اسمارت فون‌ها دانست اگر این گوشی با استقبال خوب خریداران مواجه نشود معلوم نخواهد شد که چه بلایی بر سر کمپانی بزرگ نوکیا خواهد آمد اما برای اچ تی سی موضوع کمی متفاوت است HTC تمرکز خود را بیشتر بر روی اندروید گذاشته است در حالی که نمی‌خواهد از دنیای ویندوزفون نیز عقب بماند. بنابراین Lumia 920 را می‌توان آخرین قهرمان نوکیا دانست که ارائه شده است تا بتواند در این مبارزه نفس گیر نوکیا را از مشکلاتی که گریبان گیر آن شده است نجات دهد.
:494:وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هرچه میخواهد ببارد:494:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا
  اولین گوشی های ویندوز فون
  مقایسه تراشه اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 در گلکسی اس 21 اولترا
  مقایسه شیائومی می ۱۱ با سامسونگ گلکسی اس ۲۱
  مقایسه گلکسی اس 21 و گلکسی اس 20 FE
Bug مقایسه گلکسی اس 21 و پیکسل 5
  مقایسه شیائومی می ۱۰ و سامسونگ گلکسی S20
  مقایسه آیفون 5s و آیفون 5c
  مقایسه ای میان ویژگی های گلکسی اس 8 و گلکسی ای 8 2018 سامسونگ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان