امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی htc 8x

#1
به نظر می‌رسد که مایکروسافت با عرضه‌ی ویندوز‌فون 8 آغازگر فصل جدیدی از سیستم عامل‌ها بوده است. هم اکنون بسیاری از شرکت‌های معتبر جهان بر این باورند که این سیستم عامل تازه اول راه است و در آینده‌ای نه چندان دور رشد چشمگیری خواهد داشت به همین دلیل سرمایه گذاری‌های بسیاری بر روی آن شده است. البته همه‌ی ما می‌دانیم که 2 شرکت اچ‌تی‌سی و مایکروسافت در این زمینه کاملاً وابسته‌ی به همکاری با یکدیگر هستند. آیا می‌توانید باور کنید که تنها 6 ماه از زمان عرضه‌ی آخرین ویندوز‌فون پر قدرت اچ‌تی‌سی یعنی Titan II گذشته است و اکنون این شرکت از 8X رونمایی می‌کند !؟ 8X می‌تواند برای شرکت اچ‌تی‌سی سکوی پرتابی باشد زیرا این اولین تلفن همراهی است که با ویندوز 8 عرضه می‌شود. حال باید دید که آیا مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن به اندازه‌ای هست که بتواند در رینگ رقابت‌های شدید این روزها دستش را به نشانه‌ی پیروزی بالا ببریم یا خیر ؟



















محتویات داخل جعبه: سیم microUSB، شارژر و هدفون استریو







طراحی



برخی بر این باورند که اچ‌تی‌سی در طراحی و مخصوصاً رنگ‌های 8X از ویندوز‌فون های نوکیا یا همان سری لومیا تقلید کرده است. شاید از دور این ادعا رنگ واقعیت به خود بگیرد اما با دقت بیشتر متوجه خواهید شد که طراحی 8X فقط به خودش شبیه است. در سری لومیا بالا و پایین گوشی دارای خطوطی صاف و سطحی کاملاً تخت هستند که از رو به رو گوشی را به یک مستطیل شبیه می‌کند اما در 8X گوشه‌های بدنه مخروطی بوده و پشت گوشی نیز شیب‌هایی به سمت بالا و پایین دیده می‌شوند که از زاویه‌ی کناری این تفاوت میان دو گوشی کاملاً واضح است. به همین دلیل که 8X دارای گوشه‌هایی برآمده و گرد است در دست بهتر جای گرفته و کاربر با آن احساس راحتی بیشتری می‌کند. علاوه بر آن طراحی یکپارچه‌ی بدنه، وزن کم(130 گرم) و بدنه‌ی نرم آن به زیبایی 8X افزوده است. صادقانه باید گفت که طراحی بدنه‌ی آن بسیار قابل ستایش است زیرا تا کنون همچنین طراحی را از اچ‌تی‌سی ندیده بودیم. اگرچه رنگ‌های شادی که قابل سفارش هستند از آن ابهت و شخصیت گوشی می‌کاهد اما بسیار جلب توجه کرده و مورد پسند جوانان امروزی خواهد بود.













طبق روال همیشگی در پایین صفحه نمایش 3 دکمه‌ی مخصوص ویندوز را می‌بینیم که برای کاهش خطای احتمالی با فاصله مناسبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. دوربین 2 مگاپیکسلی مکالمه‌ی تصویری با زاویه‌ی دید فوق‌العاده‌ی 88 درجه‌ای خود در بالا گوشه‌ی سمت چپ واقع شده است. به دلیل ظرافت خاصی که در طراحی بدنه و کلیدها به کار رفته است، پیدا کردن کلید های تنظیم صدا، خاموش/روشن و عکس‌برداری کار سختی است. کلید عکس‌برداری به منظور فوکوس بهتر دو مرحله‌ای بوده و با نگه داشتن آن می‌توانید مستقیماً به رابط کاربری دوربین بروید. در لبه‌ی بالای گوشی جک 3.5 میلی‌متری هدفون، کلید خاموش/روشن و میکروفون کاهش دهنده‌ی نویز قرار گرفته است و در لبه‌ی پایینی پورت microUSB و میکروفون مکالمه دیده می‌شود. در پشت گوشی دوربین 8 مگاپیکسلی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند. این دوربین مجهز به لنز UltraWide با فاصله کانونی 2، سیستم انحصاری اچ‌تی‌سی یعنی Image Sense، فلاش LED و کیفیت فیلم‌برداری p1080 است. در پایین گوشی سوراخ‌های ریز متعددی را می‌بینیم که لوگوی آشنای Beats Audio در بالای آن خبر از راز نهفته‌ی زیر این سوراخ می‌دهد.





















صفحه نمایش



8X بر خلاف بسیاری از گوشی‌های امروزی صفحه نمایشی بسیار بزرگ ندارد و اچ‌تی‌سی در اندازه‌ی این صفحه نمایش به 4.3 اینچ بسنده کرده است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1280×720 پیکسل و تراکم پیکسلی معادل ppi342 است. به لطف این اعداد و ارقام ما تصاویری بسیار شفاف، پر از جزئیات، زاویه‌ی دید گسترده و روشنایی خوبی را از آن شاهد بودیم که در زیر نور آفتاب نیز خواناست. لبه‌های این صفحه نمایش همانند OneX دارای انحنا هستند تا ظرافت طراحی 8X را به نهایت برسانند.









رابط کاربری



به ویندوزفون 8 سلام کنید و بگویید که چقدر برای آمدنش انتظار کشیده‌اید! 8X را که روشن می‌کنید پس از لوگوی ویندوز صفحه‌ی Start باز می‌شود که در آن مربع و مستطیل‌هایی مشابه ویندوزفون 7 را می‌بینیم. اما تفاوت این آیکون‌ها در ویندوزفون 8 این است که کاربر می‌تواند رنگ، اندازه و جایگاه هرکدام از آن‌ها را با سلیقه‌ی شخصی خود تغییر دهد. در کل نسبت به نسخه‌ی قبلی در آن تغییرات زیادی مشاهده نمی‌شود. در پایین صفحه lockscreen اطلاعاتی نظیر تعداد ایمیل‌های دریافتی، رخ دادهای شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها و پیام‌های صوتی نشان داده می‌شوند که تا 5 برنامه را می‌توان در این مکان قرار داد. البته یادتان نرود در این قسمت فقط تعداد اتفاقات نشان داده می‌شود و از اطلاعات مربوط به آن‌ها هیچ خبری نیست. تنها 1 برنامه نظیر تقویم را می‌توانید انتخاب کنید که توضیح داشته باشد. این ویژگی نسبت به آندروید که در نوار بالا اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، نقطه ضعف بزرگی به حساب می‌آید.



روی هم رفته از ویندوز‌فون 8 انتظار تغییرات بیشتری را داشتیم. امکان تنظیم نوع قرار گیری، اندازه و رنگ برنامه‌ها در صفحه‌ی اصلی ایده‌ای دوست داشتنی است، اما ویندوزفون 8 باید در این زمینه تلاش بیشتری کند تا در مقابل دیگر سیستم عامل‌ها ضعف نداشته باشد.
















پردازشگر و حافظه



یکی از نکات مثبتی که ما از ویندوزفون‌ها دریافتیم این است که گوشی مورد نظر برای اجرای این سیستم عامل به یک سخت افزار پیشرفته و سنگین نیاز ندارد. به جز پشتیبانی از صفحه نمایش 720 پیکسلی دیگر نکته‌ای که ما را شیفته‌ی خود کرده است، عملکرد فوق‌العاده‌ی آن با پردازشگر 2 هسته‌ای Qualcomm Snapdragon S4 Plus با فرکانس 4.5 گیگاهرتز و 1 گیگابایت رم است. شاید بر روی کاغذ به نظر برسد که 8X با این سخت افزار در بازارهای امروزی با غول‌های چهار هسته‌ای حرفی برای گفتن ندارد اما در واقعیت عملکردی فوق‌العاده روان و سریعی را از آن شاهد بودیم. وقتی که گوشی را از جعبه خارج می‌کنید 14.56 گیگابایت حافظه در اختیار شما خواهد گذاشت که برای عموم کاربران به نظر کافی است. اگرچه ویندوزفون 8 از حافظه‌ی جانبی یا microSD پشتیبانی می‌کند اما در 8X هیچ درگاهی برای آن در نظر گرفته نشده است.



اینترنت و ارتباطات



به لطف سیستم ارتباطی 4G LTE و اینترنت اکسپلورر10، چرخیدن در اینترنت بسیار لذت بخش بود. صفحات با سرعتی باور نکردنی باز می‌شدند و اینترنت اکسپلورر 10 هم روان‌تر از قبل عمل می‌کرد. یکی از امکانات جدیدی که در آن دیده می‌شود امکان "به اشتراک گذاشتن" است. با استفاده از گزینه "Share" می‌توانید صفحات اینترنتی را به سرعت از طریق ایمیل، پیامک و یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.



خوشبختانه امکان "Find on Page" که برای پیدا کردن لغت در یک صفحه اینترنتی به کار می‌رود، پس از اینکه در نسخه‌ی ویندوزفون 7.5 یعنی Mango به صورت عجیبی حذف شده بود، دوباره در ویندوزفون 8 قرار داده شده است.



در ویندوزفون 8 بسیاری از امکانات ارتباطی که در قبل جایگاهشان خالی بود فراهم شده‌‌اند. امکاناتی نظیر aGPS، بلوتوث 3.1، WiFi همراه با802.11 a/b/g/n ، HotSpot و از همه مهم‌تر آنتن NFC. به دنبال این امکانات یک ویژگی منحصر به فرد به نام "Tap+Send" به ویندوزفون 8 اضافه شده است. به واسطه‌ی این ویژگی کاربر می‌تواند با زدن پشت دو گوشی به یکدیگر (جایی که آنتن‌های NFC واقع شده‌اند) اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت انتقال داده و یا دریافت کند. خوشبختانه برای انتقال داده‌ها از کامپیوتر شخصی به 8X دیگر به نرم‌افزار Zune احتیاجی ندارید و کامپیوتر گوشی را همانند یک حافظه جانبی می‌شناسد.











باتری



انتظار داشتیم باتری 1800 میلی‌آمپری 8X که درون بدنه قرار گرفته است بتواند مدت زمان زیادی شارژ نگه دارد. اما با استفاده از سیستم ارتباطی HSPA+ و استفاده‌ی معمولی توانست فقط 1 روز شارژ نگه دارد که در میان گوشی‌های امروزی زمان مناسبی به حساب نمی‌آید.



جمع بندی



طراحی 8X به منزله‌ی انقلابی در طراحی‌های شرکت اچ‌تی‌سی به حساب می‌آید که در گذشته ما از طراحی‌های این شرکت بسیار انتقاد کرده بودیم. ویندوزفون 8 از جذابیت‌های خوبی برخوردار بوده و کار با آن لذت بخش است. اما نسبت به گذشته تفاوت چندانی نکرده و بیشتر از آن انتظار می‌رفت. در اینکه 8X در بین گوشی‌های ویندوزفون پادشاهی خواهد کرد شکی نیست اما به نظر نمی‌آید بتواند با غول‌های آندروبد گلاویز شود. البته ظاهر جذاب و قیمت مقرون به صرفه آن بسیار تحریک کننده هستند. رقیب اصلی 8X نوکیا Lumia 920 با ویندوزفون 8 است. حال باید دید که بین 8X و Lumia 920 کدام یک می‌توانند پیروز میدان باشند.



مزایا



· طراحی بسیار جذاب

· صفحه نمایش با کیفیت

· قیمت مقرون به صرف





معایب



· تغییرات جزئی در ویندوزفون 8

· کیفیت پایین عکاسی در نور کم

· اسپیکر درونی ضعیف


[img]http://[/img]
:494:وقتی چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هرچه میخواهد ببارد:494:
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان