امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اولین تلفن همراه جهان 38 سال پیش رونمایی شد!

#1
اولین تلفن همراه جهان 38 سال پیش رونمایی شد!
دانش > فناوری - تلفن‌های همراه در طول 15 سال گذشته تحول زیادی در زندگی ما به وجود آورده‌اند. اما شاید شنیدن این خبر برای شما هم عجیب باشد که اولین تلفن همراه جهان 38 سال پیش ساخته و در خیابان رونمایی شد!
اولین تلفن همراه جهان 38 سال پیش رونمایی شد! 1
اولین باری که تلفن‌های همراه در جامعه ظاهر شدند، 38 سال پیش بود. در حقیقت در سال 1973 / 1352 برای اولین بار فردی در حال قدم زدن در خیابان و در مقابل چشمان همه اقدام به برقراری تماس با این وسیله در مقابل چشمان مردم متعجب زده کرد.

به گزارش دیلی‌میل، در تاریخ 3 آوریل / 14 فروردین آن سال، مارتین کوپر 44 ساله اولین نمونه تلفن همراه را با خود به خیابان‌های شهر نیویورک آورد. البته عجیب نیست که عابرانی که از کنار او می‌گذاشتند با سردرگمی و تعجب به او نگاه می‌کردند و نسبت به حرف زدن او با یک وسیله دستی واکنش نشان می‌دادند.

آقای کوپر که اکنون 82 سال دارد با یادآوری اتفاقات آن زمان گفت:« یادم می‌آید که در حال قدم زدن در خیابان با تلفن همراه صحبت می‌کردم و مردم هم با تعجب به من نگاه می‌کردند.در آن‌ زمان تلفن‌های بی‌سیم هم نبودند، چه برسد به گوشی‌های همراه. در آن زمان من تماس‌های زیادی با آن تلفن برقرار کردم. یک بار هم در حالی که از خیابان عبور می‌کردم با یکی از گزارشگران رادیویی نیویورک صحبت کردم که شاید یکی از خطرناک‌ترین کارهایی باشد که تاکنون در زندگی خود انجام داده‌ام.»

در آن زمان آقای کوپر مدیرکل بخش سیستم‌های ارتباطی موتورولا بود. کوپر اولین تماس تلفنی خود را با دکتر جوئل اس انگل، رئیس تحقیقات در شرکت تلفن همراه آزمایشگاه بل که در اصل رقیبش به حساب می‌آید، برقرار کرد. آقای کوپر با دفتر او تماس گرفته بود تا اعلام کند موتورولا در رقابت برای ساخت اولین تلفن همراه جهان، بل را شکست داده است.
اولین تلفن همراه جهان 38 سال پیش رونمایی شد! 1
موبایل
او سپس به خبرنگاران اجازه داد از این تلفن همراه استفاده کنند تا به آن‌ها اثبات شود اختراع شرکت موتورولا واقعا کار می‌کند.

از مدت‌ها قبل ساخت تلفن‌های همراه یکی از رویاهای آقای کوپر به حساب می‌آمد. حتی از زمانی که جیمز باند هم فکر نمی‌کرد بتواند در خارج از اتومبیلش از تلفن استفاده کند! با وجود آن‌که افراد ثروتمند می‌توانستند یک تلفن در خودروی خود نصب کنند، اما این تلفن‌ها تجهیزات جانبی زیادی نیاز داشتند تا بتوان با آن‌ها با دیگران ارتباط برقرار کرد.

البته اولین تلفن همراه جهان چندان هم کوچک و سبک نبود. دستگاه آقای کوپر در آن زمان 1.13 کیلوگرم وزن داشت و در حال حاضر یک پاره آجر به حساب می‌آید!

ظهور اولین تلفن همراه تقریبا 10 سال قبل از زمانی بود که موتورولا، اولین تلفن همراه تجاری جهان را با نام Dyna-TAC در سال 1983 / 1362 معرفی کرد. این تلفن نزدیک به 450 گرم وزن داشت و حدود 3500 دلار قیمت‌گذاری شده بود.
نصیحت:با کسی که ارزش نداره حرفم نزن.

پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، SABER ، elya ، deymon 20 ، hooman555 ، poya ، .ali. ، ps3000 ، serpico ، 卐WaffenSS卐 ، ✓SHINE AGAIN✓
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود
  ماژول دوربین شیائومی می ۱۱ پرو با یک نمایشگر کوچک همراه است
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  معرفی Find X3 Neo به همراه نسخه Lite
  گوشی ریلمی جی‌تی رونمایی شد
  معرفی Vivo S9 5G اولین گوشی جهان با Dimensity 1100
  افشای رندرهای گوشی K13 لنوو به همراه مشخصات اصلی
  اولین آیفون تاشو اپل احتمالا از قلم پشتیبانی خواهد کرد
  آیفون ۱۳ ممکن است اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش همیشه روشن باشد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان