امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بلوتوث چیست ؟

#1
بلوتوث چیست ؟ 1
بلوتوث از نام پادشاه دانمارکی (Harold Bluetooth Blatant) در قرن 10 برگرفته شده او کسی بود که دیپلماسی را از جنگ به سمت گفتگو سوق داد مخترعان تکنولوژی بلوتوث فکر میکردند این نام مناسب برای تکنولوژی آنهاست که به وسایل مختلف اجازه میدهد نوعی گفتگو با هم داشته باشند. Bluetooth یک سیتم رادیویی برای مصارفی با توان پایین در یک برد کوتاه (10 سانتی متر 10 متر و 100 متر )که توسط یک میکروچیپ ارزان طراحی شده می‌باشد.کاربران حرفه ای زیادی هستند که حتی به بلوتوث فکر هم نمیکنند با اینکه امروزه بلوتوث بر روی اکثر لپ تاپ ها فعال است. البته تعداد این کاربران چندان کم هم نیست ! در آغاز بلوتوث با سر وصدای زیادی به بازار عرضه شد. شعارهایی که اکثر آنها مبنی بر این بود که ما از شر کابلهای پیچیده و درهم وبرهم خلاص میشویم. ولی ظاهرا هنوز بلوتوث مورد توجه اکثریت قرار نگرفته است.





از سیستمهای مبتنی بر بلوتوث تا حالا محصولاتی نظیر iPaq ها مورد توجه قرار گرفته اند. چرا که کاربران میتوانند براحتی این سیستمها را حمل کنند و با کیبورد ها – پرینترها و هد ستهای قابل حمل از زندگی لذت ببرند. در حقیقت برای ابزارهای قابل حمل که پورتهای زیادی روی خود ندارند بلوتوث مورد توجه شدید قرار گرفته است. موبایلهای مبتنی بر بلوتوث به شما اجازه میدهند که به یک PDA یا کامپیوتر قابل حمل متصل شوید و بدرون اینترنت شیرجه بزنید !



به زبان ساده‌تربلوتوث ، دندان آبی چیست ؟

بلوتوث یک ابزار صنعتی برای اتصال از نوع بی سیم به شبکه های محلی و جهانی است. در واقع بلوتوث وسیله ای است که راهی برای ارتباط بین ابزارهای مختلف دیجیتالی پیدا می کند. به عنوان مثال کامپیوترها، موبایل، لپ تاپ، پرینترها و دوربین های دیجیتالی می توانند با این وسیله و با امواج رادیویی کوتاه با یکدیگر ارتباط پیدا کنند.

نام بلوتوث از نام پادشاهی وایکینگ گرفته شده است که در قرن دهم می زیسته.( هارولد بلوتوث علاقه فراوانی به بحث احزاب و تفکرات آنها داشت. او به دلیل علاقه اش به تمشک آبی، دندان هایش همیشه آبی بوده!) بلوتوث که در ابتدا برای تلفن همراه طراحی شده بود یک آی سی نسبتاً ارزان است که روی نوک تلفن های همراه وصل می شود و می تواند امواج را از ۱۰ سانتی متری تا ۱۰۰ متری تشخیص داده و دریافت کند. البته بلوتوث ها سه کلاس مختلف دارند که همگی توانایی تشخیص ۱۰ تا ۱۰۰ متر را ندارند.

از طریق بلوتوث می توان فایل های مختلف نظیر MP3 و JPG را منتقل نمود همچنین می توان با آن GPS را دریافت کرد و به همین دلیل تعدادی از کارخانه های ماشین سازی پیشرفته دنیا از آن استفاده کرده اند.

اکنون تمام شرکت های سازنده تلفن همراه از این ابزار استفاده می کنند. بلوتوث از استاندارد شبکه IEEE802 استفاده می نماید.

تاریخچه بلوتوث

ابتدا بلوتوث در نسخه های ۱ و ۱۸ به بازار ارائه شد که مشکلات بسیاری داشت. مثلاً در هنگام تکان خوردن دست، ارتباط قطع شده و ابزارها نمی توانستند همدیگر را پیدا کنند. پس از آن، نسخه ۲/۱ ارائه گردید که با اضافه کردن AIH به آن فرکانس های مختلف از هم جدا شده و از تداخل آنها در سرعت های بالا و به هنگام حرکت جلوگیری می شد.

نسخه ۲ بلوتوث در حالی که تمام نسخه ۱۰X را ساپورت می کرد دارای مزیت EDR بود که با سرعت ۱/۲ مگابیت در ثانیه توانایی انتقال اطلاعات را دارا بود و در ضمن منبع تغذیه ضعیف تری را در طول یک سیکل کار لازم داشته و محدوده خطایی آن بسیار کم است.

نسخه بعدی بلوتوث که به نام Lisbon نیز شناخته می شود قابلیت های جدیدی دارد که از جمله آنها افزایش سرعت و امنیت انتقال اطلاعات است که باعث افزایش ارزش این ابزار برای کاربران می گردد.

در مدل لیسبون یک کلید رمز وجوددارد که به منظور افزایش امنیت حرکت کرده و بین لینک های مختلف سوئیچ می کند. این کلید رمز شامل نام سخت افزار و کدهای آن می باشد و قبل از انتقال احتیاج به بازگشایی دارد.

انتظار می رود در آینده نزدیک بلوتوث در ماوس و صفحه کلید هم استفاده شود و باعث کاهش مصرف الکتریسیته بین ۳ تا۱۰ مرتبه در آنها شود.

نسخه بعد از لیسبون به نام Seattle می باشد که انتظار می رود دارای سرعت و امنیت فوق العاده ای باشد.

با توجه به روند استفاده از بلوتوث در ابزارهای دیجیتال، انتظار استفاده از آن در مکانیزه کردن وسایل خانگی و کنترل از راه دور آنها روز به روز افزایش می یابد
پاسخ
 سپاس شده توسط T A R A ، ERF@N ، dj amir 1992 ، ★MoRpHeUsS★ ، !!sheatoonak!! ، سحرخانوم
آگهی
#2
برد بلوتوث حداکثر 10 متره ولی وای فای حتی میتونه به چند کیلومتر برسه اگه از آنتنای قوی پخش بشه به محیط اطراف
پاسخ
#3
افرین یعنی ما اصلا نمیدونستیم
یه چند مدت از خدا یه دوچرخه میخواستم

بعدش دیدم خدا به دعا های دیگه توجه میکنه
تصمیم گرفتم یه دوچرخه بدزدم

واز خدا طلب ببخشش کنمBig Grin
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان