امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی تخصصی Nokia E6

#1
مقدمه

اگر E71 یا E72 دارید ، به آن اجازه ندهید این بررسی را بخواند. نه ، مساله این نیست که گوشی شما دچار حمله قلبی می شود ، مسئله اینجاست که با خواندن این مطلب ، گوشی شما احساس سرافکندگی کرده و دیگر مانند قبل نخواهد بود.حتما شما هم قبول دارید که دوقلوهای E71/E72 دیگر قدیمی شده اند ، چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید ، زمان متوقف نخواهد شد.

Nokia E6 به این سوال جواب نه نخواهد داد. صفحه نمایش لمسی فوق العاده با رزولوشن VGA ، سیمبین آنـــا ، اصل و جوهره والا و بدنه استیل ، ترکیبی وسوسه انگیز را خلق می کنند. این ترکیب سبب خواهد کاربران وفادار سری E احساس غریبگی نکنند و دلایل کافی را برای ارتقای گوشی شان هم داشته باشند.



انتخاب میان صفحه نمایش لمسی یا کلید چند جهته اجبار چندانی را به شما تحمیل نمی کند. آن ها انتخاب را برای شما اسان کرده اند. جایی که صفحه نمایش کوچک گوشی اجازه آسان کار کردن با رابط کاربری را به شما نمی دهد و به دقت بالاتری نیاز دارید ، کلید چندجهته به کمک شما می آید. پنج صفحه اصلی در اختیار شما قرار داده می شود تا آن ها را با میانبرها و ویجت هایی که دوست دارید پر کنید ، این صفحات قطعا از حالت Active Standby که در نسخه های قبلی شاهد آن ها بودیم بهتر هستند.

گرچه مهم تر از آن ، حتی برای قدیمی ترین هواداران وفادار گوشی های سری E ، صفحه نمایش لمسی گوشی با گامی که در جهت ارتقای میزان رزولوشن صفحه برداشته است ، آیتمی با ارزش برای ارتقا محسوب می شود.

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE
پشتیبانی پنج بانده از 3G با HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه
سیستم عامل Symbian Anna
پیام رسان ساده ، بدنه استیل، صفحه کلید QWERTY چهار ردیفه
صفحه نمایش لمسی خازنی TFT با قطر 2.46 اینچی ، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 640 x 480 پیکسل، شیشه ضد خش Gorilla
پردازنده 680 مگاهرتزی ARM 11 و 256 مگابایت حافظه RAM
حافظه داخلی هشت گیگابایتی ، یک گیگابایت ROM ، اسلات کارت حافظه microSD
Wi-Fi 802.11 b/g/n
گیرنده GPS به همراه عملکرد AGPS و امکان مقصدیابی صوتی مادام العمر رایگان
دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و فلاش زنون و امکان ضبط ویدیویی 720P با نرخ 25 فریم بر هر ثانیه، قابلیت های برچسب گذاری جغرافیایی و تشخیص چهره، بزرگنمایی هوشمند در ضبط ویدیویی
سنسورهای شتاب سنج و مجاورت
سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد
رادیو اف ام استریو به همراه RDS ، فرستنده FM
پورت microUSB و پشتیبانی از قابلیت USB OTG
پشتیبانی از فایل های فلش و جاوا در مرورگر وب
بلوتوث استریو v3.0
پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX و XviD
مرورگر و ویرایشگر اسناد آفیس
شماره گیری صوتی و هوشمند
یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی
کیفیت صدای عالی
عمر فوق العاده باتری

نقاط ضعف اصلی

Symbian Anna هنوز هم فاصله زیادی با استانداردهای به کار گیری آندروید و iOS دارد
صفحه نمایش لمسی کوچک
فقدان قابلیت فوکوس خودکار در دوربین
تعداد نسبتا کم نرم افزارهای در دسترس
اجازه دهید وقت بیشتری را تلف نکنیم و به اصل مطلب بپردازیم. در قسمت بعد هم همراه ما باشید تا با هم به بررسی سخت افزاری همیشگی مان بپردازیم

محتویات جعبه

با وجود حافظه داخلی هشت گیگابایتی ، هیچ کارت حافظه ای به همراه Nokia E6 عرضه نمی شود. بسته ساده این گوشی ، شامل یک شارژر ، یک کابل microUSB و یک هدست یک تکه است.



نمای 360 درجه Nokia E6

Nokia E6 ابعادی معادل 115.5 x 59 x 10.5 میلی متر دارد. یک فضای نسبتا بزرگ برای جدا کردن صفحه نمایش از صفحه کلید QWERTY چهار ردیفه و جای دادن کلیدهای کنترلی در نظر گرفته شده است. گوشی وزنی معادل 133 گرم دارد و از یک کاور باتری استیل محکم استفاده می کند.

طراحی

E6 با توجه به استانداردهای طراحی گوشی های سری E ، گوشی بسیار زیبایی است. نیازی به اشاره به مواد با کیفیت به کار رفته در ساخت گوشی و همین طور کیفیت بالای ساخت آن وجود ندارد.





ما این شانس را داشتیم که از هر دو نسخه مشکی و نقره ای رنگ گوشی در این بررسی بهره بگیریم. باید نسخه سفید رنگ این گوشی نیز به زودی ارائه شود. گرچه تنوع رنگی محدود است اما همین تعداد رنگ ها با دقت بالایی و با توجه به مخاطبین برگزیده شده اند.





نمای جلویی نسخه مشکی رنگ گوشی به سرعت پر از لکه می شود اما همین بخش در نسخه نقره ای رنگ گوشی توانایی خوبی در پنهان کردن لکه ها و اثرات انگشت دارد.

در کناره پشتی ، کاور باتری و قطعه ای که لنز دوربین را در خود جای داده است از فلز ساخته شده اند و در سایر قسمت ها هم از پلاستیک مات بهره گرفته شده است.



صفحه نمایش لمسی خازنی TFT گوشی که با قطر 2.46 اینچی و تناسب افقی در نظر گرفته شده است قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داشته و از رزلوشن VGA (640 x 480 پیکسل) پشتیبانی می کند. ما همیشه از گوشی های سری E به دلیل رزولوشن کم صفحه نمایش آن ها انتقاد می کردیم ، آن ها همیشه از پیام رسان های بلک بری عقب می ماندند. E6 به این روند خاتمه می دهد.

صفحه نمایش 2.46 اینچی با رزولوشن VGA تراکم پیکسلی بالاتری را حتی نسبت به صفحه نمایش Retina در iPhone 4 عرضه می کند. برای Retina این عدد معادل 326 پیکسل در هر اینچ و برای Nokia E6 معادل 328 پیکسل در هر اینچ است.



صفحه نمایش خازنی Nokia E6 ، همانطور که از نوع آن پیداست ، پاسخدهی بسیار خوبی دارد. گوشی به سادگی حتی کوچکترین تماس ها را ثبت می کند. از مالتی تاچ هم در این گالری و مرورگر وب پشتیبانی می شود. زوایای دید خوب هستند و رنگ ها هم زنده به نمایش در می آیند.

دراینجا نتایج آزمون ارزیابی روشنایی صفحه نمایش ما را مشاهده می کنید. می توانید در اینجا به اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون دست پیدا کنید.



ازمون اختصاصی روشنایی صفحه نمایش ما مشاهدات مان را تایید کرده و نشان دادن Nokia E6 از صفحه نمایشی با روشنایی بسیار بالا برخوردار است. در واقع این صفحه نمایش با پشت سر گذاشتن LG Optimus Black از بالاترین حد روشنایی که تا به حال در صفحه نمایش ها دیده ایم برخوردار است. اما از سوی دیگر رنگ های تیره عمق چندان بالایی ندارند اما در میان LCDها می توان آن ها را قابل قبول دانست. این به معنای آن است که در کل کنتراست را می توان جزو بهترین هایی دانست که تا به حال از صفحه نمایش های LCD دیده ایم.

چیز دیگری که از نتایج آزمون پیداست ، آن است که تنظیمات روشنایی E6 اثری جزئی بر روشنایی صفحه نمایش دارد. همانطور که مشاهده می کنید ، تفاوت میان تنظیمات 50 و 100 درصد در حد بسیار کمی است.

کلید چند جهته در مواقعی که به کلیک بر روی لینک های کوچک در وب سایت ها نیاز داشته باشید ، قطعا مفید واقع خواهد شد و به شما در پیمایش منوها نیز کمک خواهد نمود. اگر بخواهید می توانید وانمود کنید ، صفحه نمایش گوشی اصلا لمسی نیست. تعبیه یک پد لمسی می توانست مخصوصا در کار با مرورگر وب هم کمک زیادی به کاربر کند. صفحه نمایش لمسی گوشی خوب است اما نمی تواند جای کلید چند جهته را بگیرد.



در بالای صفحه نمایش گوشی خروجی صدا مخاطب ، چند سنسور و دوربین ثانویه مخصوص تماس های ویدیویی تعبیه شده است.

در پایین صفحه نمایش ، فضای نسبتا بزرگی ، کلید چند جهته گوشی را که تا حدی نیز برجسته شده است در خود جای داده است. کلید های آغاز و پایان مکالمه به همراه کلید های موسوم به One Touch در اطراف این کلید جای داده شده اند. کلید های کنترلی اکنون به شکل مجازی در آمده اند. کلید های one Touch با توجه به فشرده شدن کوتاه یا دراز مدت عملکرد های متفاوتی از خود به نمایش می گذارند.



صفحه کلید QWERTY تقریبا همان صفحه کلیدی است که در E5 و C3 به کار گرفته شده بود. کلیدهای از اندازه خوبی برخوردارند و فاصله مناسبی هم در میان آن ها در نظر گرفته شده است ، علاوه بر این بازخورد مناسبی نیز از خود نشان می دهند. کلیدهای این صفحه کلید کمی نرم تر از کلیدهای E71 هستند .



کناره سمت راست Nokia E6 بسیار پرتراکم است.کلیدهای تنظیم صدا در بالا و کلیدی برای فعالسازی فرمان صوتی (با فشردن طولانی مدت) و یا ضبط کننده صدا با فشردن کوتاه مدت در این قسمت تعبیه شده اند. مثل همیشه لغزنده مخصوص قفل/باز کردن قفل صفحه نمایش در این قسمت دیده می شود.



در پایین ترین بخش این سمت از گوشی نیز روزنه مخصوص بند گوشی دیده می شود.

لغزنده مخصوص قفل گوشی کار دیگری نیز انجام می دهد ، با استفاده از آن می توانید از فلاش LED دوگانه به عنوان چراغ قوه استفاده کنید. کافی است آن را به سمت پایین حرکت داده و مدتی در همین حالت نگاه دارید.



کناره بالایی گوشی اسلات کارت حافظه microSD که از قابلیت تعویض سریع کارت حافظه برخوردار است و از محافظی پلاستیکی بهره می برد ، به همراه سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری و کلید Power را در خود جای داده است.



در کناره پشتی ، اسپیکر ؛ لنز دوربین و فلاش LED دوگانه بر روی یک نوار فلزی قرار داده شده اند.



در زیر کاور فلزی این بخش باتری 1500 میلی آمپری Li-Ion که ازنوع BL-4D است و انرژی مورد نیاز E6 را تامین می کند ، قرار گرفته است. آنچنان که اعلام شده است این باتری در حالت مکالمه در شبکه های 2G تا14 ساعت و چهل دقیقه ، دوام می آورد. در زندگی روزمره و در عمل ، باتری در استفاده شدید از گوشی که شامل تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی ، ارتباطات مداوم بی سیم از طریق Wi-Fi و 3G ، مرور وب ، گشت و گذار در سرویس های شبکه های اجتماعی ، ویرایش اسناد ، استفاده سنگین از دوربین و ... بود توانست تا دو روز و نیم دوام آورد.



گوشی های سری E همیشه به نوعی پایه گذار استانداردهای ساخت گوشی بوده اند و E6 هم از آن ها مستثنی نیست. این پیام رسان QWERTY خوش ساخت ، ارگونومی خوب و ظاهر بسیار زیبایی دارد. آن را می توان تلاشی بی نظیر در بازگرداندن گوشی های خانواده سری E به بازار دانست. ترکیب صفحه نمایش لمسی و کلید چند جهته هم خوب از کار در آمده است. رزولوشن صفحه نمایش را می توان بهبود بزرگی دانست که نشان دهنده آن است که بالاخره نوکیا توجهی را که پیام رسان های ساخت این شرکت شایسته آن بودند ، به آن ها نشان داد.





Symbian Anna ، صفحه اصلی جدید و آیکون های جدیدتر!

Nokia E6 و X7 نخستین گوشی هایی هستند که مجهز به بهترین و جدیدترین نسخه سیستم عامل Symbian به نام Anna شده اند. نسخه جدید سیستم عامل ، رابط کاربرپسندتر و مدرن تری دارد ، از مرورگر وب بهتری استفاده می کند و از روش جدیدی برای درج متن با صفحه اصلی بهتر برخوردار است.

صفحه اصلی به ما نشان می دهد که Anna قرار است چگونه باشد ، ظاهر سیستم عامل کمی تغییر کرده است و قابلیت های جدیدی در برخی از بخش های آن دیده می شوند.صفحه اصلی E6 به پنج بخش مجزا تقسیم شده است. می توانید هر طور که می خواهید ، این صفحات را پر از ویدجت ها کرده و آن ها را به ترتیب دلخواه مرتب نمایید. امکان حذف این بخش ها وجود دارد اما نمی توانید بیش از پنج صفحه در اختیار داشته باشید.



این بار بسیار سریع می توانید به حرکت در میان صفحات اصلی بپردازید و نیازی نیست تا انگشت تان را در سرتاسر عرض صفحه حرکت دهید.پیمایش صفحات به روانی انجام می پذیرد .



ساختار منوی اصلی دست نخورده و به همان شکل پوشه ای باقی مانده است. آیکون های منوی اصلی اکنون به صورت مربع هایی با گوشه های گرد در آمده اند. با اینکه کلیک کردن آن ها آسان تر شده است ، اما این تغییر را بیشتر می تواند به بخش بصری رابط مرتبط دانست.

آیکون ها را می توانید به هر شکلی که دوست دارید ، مرتب کرده ، آن ها را در یک پوشه جای داده و یا از ساختار مسطح استفاده کنید اما برای این کار ، باید تک تک آن ها را به صورت دستی منتقل کنید ، چراکه گزینه ای برای انجام این کار به صورت گروهی تعبیه نشده است.امکان ایجاد پوشه های سفارشی شده هم وجود دارد که در سازمان دهی نرم افزارها به شما کمک می کنند. حالت نمایش فهرست وار هم در دسترس است اما در استفاده از آن به مقدار پیمایش بسیار بیشتری نیاز خواهید داشت و این همان دلیلی است که ما را مجبور به استفاده از نمای مشبک کرد.



Task Manager هم همانی است که در Symbian^3 دیده بودیم و اکنون تصاویری از نرم افزارهای در حال اجرا را به نمایش می گذارد. برای بستن هر یک از آن ها تنها یک ضربه کفایت می کند. مشکل task Manager این است که تنها سه نرم افزار در یک صفحه به نمایش در آمده و برای دیدن سایر آن ها باید به کناره ها پیمایش کنید.



یکی از قابلیت های هوشمندانه تعبیه شده ، بخشی است که پس از کلیک بر روی گوشه بالای سمت راست به نمایش در می آید. این بخش یک ساعت بزرگتر ، میانبری به منوی امکانات ارتباطی و کلیدی برای دستیابی به اطلاعات وضعیت باتری را به همراه یادآورهایی چون تماس های از دست رفته ، پیام ها و ... نمایش می دهد.این بخش تنها تعداد رویدادهای از دست رفته را نمایش می دهد و همانند آندروید به نمایش سطر اول پیام نمی پردازد.



امکان تغییر تنظیمات Wi-Fi و همین طور اتصال USB نیز از طریق این بخش وجود دارد.



لغزنده مخصوص قفل گوشی طبیعتا ، صفحه نمایش را قفل می کند اما می توانید با نگاه داشتن آن در سمت پایین از فلاش LED گوشی به جای چراغ قوه استفاده کنید.

از نظر کارآیی Nokia E6 بسیار شبیه به دیگر مدل های مبتنی بر Symbian^3 است که پیش از این عرضه شدند. و اینکه آنا بیشتر بر افزودن قابلیت های جدید تمرکز کرده است تا بهبود عملکرد ، این موضوع جای تعجب چندانی هم ندارد. با اینکه ممکن است 256 مگابایت حافظه RAM بسیاری از کاربران را ناامید کند اما ما در اجرای نرم افزارها هیچگاه با مشکل کمبود حافظه روبرو نشدیم.

Symbian Anna قطعا گامی در جهت درست محسوب می شود اما رقبا فاصله بسیاری گرفته اند. با اینکه اپــل و گوگـــل سعی دارند با نوآوری و ابتکار هر یک بر دیگری غلبه کنند ، سیمبین هنوز هم در رویاهای چند سال پیش غرق شده است. یکی دیگر از تغییرات مثبت آن است که کلید مجازی Back همیشه و در همه حال نمایش داده شده و همین نکته کار با نرم افزارها را آسان تر می سازد.

از سوی دیگر منوی Options همچنان از همان ساختار لیست/زیر لیست استفاده می کند که برای گوشی های غیر لمسی سیمبین ساخته شده بود و بهتر بود با راهکاری چون رویکرد در نظر گرفته شده در آندروید (که فشردن کلید منو شش تا هشت گزینه رایج و پرکاربرد را به نمایش می گذارد) برای آن در نظر گرفته می شد.

دفترچه تلفن خوب

Nokia E6 دفترچه تلفنی با همان قابلیت های دفترچه تلفن های گوشی های مبتنی بر Symbian^3 مجهز است. تغییرات کوچکی در این دفترچه تلفن صورت داده شده اند اما تقریبا می توانید به بسیاری از امکانات در آن دسترسی داشته باشید. این دفترچه می تواند به آسانی با حساب کاربری Exchange همگام سازی شود. آنــا بر خلاف نسخه های قبلی سیمبین در این بخش با مشکلات آزار دهنده ای روبروست.

سیمبین فضایی نامحدود برای ذخیره شماره تلفن ها در اختیار کاربران می گذارد و علاوه بر این به طرزی عالی اطلاعات مخاطبین را مدیریت می نماید. و اکنون این دفترچه تلفن در حال یکپارچه سازی با برخی از سرویسهای شبکه های اجتماعی هم هست.



جزئیات مخاطبین در دو لبه به نمایش در می آیند. نخستین لبه خلاصه ای از اطلاعات مخاطب را به همراه میانبری برای برقراری تماس و ارسال پیام کوتاه به نمایش می گذارد. در این بخش میانبری به نرم افزار Social Services نیز تعبیه شده است.

لبه دوم تمامی اطلاعات مخاطب را به شکلی مرتب (اسامی ، شماره ها ، ایمیل ها و ...) نمایش می دهد. اطلاعات این لبه آنچنان سازمان دهی شده نیستند و به همین سبب ممکن است پیمایش آنها به اندکی زمان نیاز داشته باشد.



مخاطبین را می توان بر حسب نام کوچک یا خانوادگی مرتب کرد. می توانید تعیین کنید که مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت ، گوشی و یا شماره های خدمات به نمایش در آیند.

با انتخاب برخی از مخاطبین و افزودن آن ها به لیست علاقمندی ها ، آن ها در لیست دفترچه تلفن به بالای فهرست انتقال می یابند. با این کار به میزان زیادی از پیمایش این بخش آسوده خواهید شد.

در ویرایش مخاطبین ، فیلدهای متنوعی در دسترس هسند و میتوانید هر یک از آن ها را تا هر چند بار که بخواهید تکرار نمایید.
می توانید به مخاطبین زنگ های صوتی و تصویری اختصاصی تخصیص دهید. اگر بخواهید می توانید به گروه بندی مخاطبین پرداخته و به هر گروه زنگ اختصاصی تخصیص بدهید.



یکی از امکانات جالب توجه در هنگام ویرایش مخاطبین امکان درج آدرس آن ها با انتخاب از روی نقشه است.



یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی شامل FaceBook و Twitter می شود که برای اغلب کاربران کافیست. آخرین به روز رسانی های مخاطبین یا حداقل دو خطر نخست این به روز رسانی ها را می توانید در اینجا مشاهده کنید. با کلیک بر روی این قسمت می توانید به متن کامل آن دست یابید. گرچه برای دسترسی به متن کامل باید چند ثانیه ای انتظار بکشید تا نرم افزار Social اجرا شود.

قابلیت های تلفنی فوق العاده

برقراری تماس های تلفنی برای همه گوشی های تجاری یک ضرورت است و بنابراین E6 دلیلی برای کم کاری در این بخش نداشته است. ما با هیچ مشکلی در حین تماس ها مواجه نشدیم ،سیگنال ها به خوبی دریافت می شوند ، صدا به اندازه کافی واضح است و در کل هیچ نوع اختلالی در مکالمات به چشم نمی خورد.



شماره گیری هوشمند هم در اینجا در دسترس است و مثل همیشه کاربردی است. تنها کافی است چند حرف از نام مخاطب مورد نظرتان را تایپ کنید و آن را برای برقراری تماس یا ارسال پیام از لیست به نمایش در آمده انتخاب نمایید.گرچه نمی توانید با درج بخشی از شماره یک مخاطب به جستجوی وی بپردازید.

شماره گیری صوتی از دیگر گزینه های در دسترس در Nokia E6 است و با فشردن و نگاه داشتن کلید مجازی تماس در صفحه اصلی یا فشردن کلید Voice که در میان کلیدهای تنظیم صداست ، فعال می شود. این بخش کاملا مستقل از اسپیکر عمل می کند و در شناسایی دستورات و اسامی انتقال داده شده به آن عملکرد فوق العاده ای دارد.

گرچه در محیط های پر سر و صداتر ، کارآیی آن کمی تحت تاثیر قرار می گیرد. همین طور باید به یاد داشته باشید که اگر چند شماره به یک مخاطب تخصیص داده باشید ، سیستم به شماره گیری نخستین شماره ذخیره شده و یا شماره پیش فرض مخاطب خواهد پرداخت.

گزینه دیگر برای برقراری تماس در صفحه اصلی ، ویجت Favourties است .

به لطف وجود سنسور مجاورت صفحه نمایش در هنگامی که گوشی را به گوش تان نزدیک می کند ، به صورت خودکار خاموش می شود. E6 همچنین از قابلیت های مبتنی بر شتاب سنج هم برخوردار است که به شما اجازه می دهد با بر گرداندن گوشی به سمت پایین صدای زنگ آن را قطع نمایید. همین ترفند در قطع صدای هشدار ها نیز کار می کند.

Nokia E6 تحت آزمون بلندی صدای ما هم قرار گرفت. متاسفانه گوشی تنها موفق به کسب امتیاز متوسط شد.اطلاعات بیشتر در مورد این آزمون و نتایج دیگر گوشی ها در آن را می توانید در اینجا مشاهده کنید.



پیام رسانی

Nokia E6 یک گوشی هوشمند تجاری است و بنابراین پیام رسانی جزو اصلی ترین بخش های آن به شمار می رود.E6 از صفحه کلید سخت افزاری QWERTY فوق العاده برخوردار است و به آسانی می تواند تمامی احتیاجات شما را در بخش پیام رسانی مرتفع سازد .



تمامی پیام های کوتاه شما در یک صندوق ورودی مشترک دریافت می شوند. اگر دوست داشته باشید می توانید آن ها را به صورت حباب وار چون حالت مکالمه هم مشاهده کنید.Nokia E6 از یک ویرایشگر مشترک برای تمامی انواع پیام ها بهره می گیرد. نیازی به اشاره به قابلیت هایی چون شمارشگر کاراکتر ها در بخش SMS و ... نیست.



اگر محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید ، پیام مربوطه به صورت خودکار به یک MMS تبدیل خواهد گشت. اگر یک آدرس ایمیل را به عنوان گیرنده تایپ کنید ، پیام به یک ایمیل تبدیل می شود. در هر دو حالت ، شمارشگر کاراکتر ها به شمارشگر داده تبدیل شده و به جای تعداد کاراکترها ، کیلوبایت ها را به شما نمایش خواهد داد.

بخش ایمیل Nokia E6 به ما اجازه داد تا به آسانی به تنظیم حساب کاربری Gmail مان و همین طور همگام سازی آن با یک سرور Exchange ActiveSync بپردازیم . در بسیاری از موارد تنها نیاز به درج نام کاربری و کلمه عبور دارید و نیاز به انجام تنظیمات دیگری نیست. تنظیمات ActiveSync به چند مرحله تنظیم دستی نیاز دارد و به همین دلیل تصور می کنم نوکیا باید برای این قسمت نیز رویکرد بهتری در نظر بگیرد.

از چندین حساب کاربری و پروتکل های امنیتی مختلف در این قسمت پشتیبانی می شود و بنابراین می توانید تقریبا از تمامی سرویس های ایمیل به آسانی و بدون درد سر در Nokia E6 بهره مند شوید.



پیام ها می توانند با توجه به تاریخ ، فرستنده ، موضوع ، اولویت و حتی ضمایم مرتب شوند. جستجو در میان ایمیل ها از دیگر قابلیت های در دسترس در این بخش است.

در این بخش امکان دانلود تمامی ایمیل ها و یا فقط سرتیتر آن ها وجود دارد و می توانید گوشی را برای چک کردن دائمی ایمیل ها یا با وقفه چک کردن آنها تنظیم نمایید. یک قابلیت جالب به شما اجازه می دهد که ارسال ایمیل های تان را برای نخستین باری که یک اتصال اینترنتی در دسترس خواهد بود تنظیم کنید. به این ترتیب می توانید از هزینه های مربوط به اینترنت خود بکاهید و ارسال ایمیل ها را تا زمانی که یک اتصال بی سیم در دسترس خواهد بود به تاخیر بیاندازید.

از ضمایم ، امضاها و تقریبا هر چیزی که در مورد ایمیل ها در یک گوشی تلفن همراه بدان نیاز است ، در این قسمت پشتیبانی می شود.

گالری عکس

سیمبین آنـــا دقیقا از همان گالری نسخه های پیشین این سیستم عامل استفاده می کند که با توجه به استانداردهای مدرن و امروزی تنها می توان آن را قابل قبول دانست. تنها قابلیت جدید تعبیه شده در این نرم افزار پیمایش حرکتی است.



جا به جایی میان عکس ها با کشیدن انگشت بر روی آن ها و بزرگنمایی با استفاده از pinch Zooming جزو قابلیت های پشتیبانی شده هستند اما با اینحال نمی توان آن ها را چشم گیر دانست.

بر خلاف گوشی های مبتنی بر Symbian^3 ، E6 از پیمایش حرکتی تصاویر پشتیبانی می کند . البته باز هم از Panning حرکتی اثری نیست ، جستجوی چنین قابلیت های ساده ای دیگر برای ما و سایر کاربران خسته کننده شده است.



علاوه بر Pinch Zooming می توانید از ضربات دوگانه ، و یا حتی کلید های مجازی برای بزرگنمایی استفاده کنید.البته امکان استفاده از کلیدهای تنظیم صدا را در اینجا برای افزایش و کاهش بزرگنمایی ندارید.

میتوانید به صورت مستقیم در گالری به انتخاب چند عکس به صورت همزمان برای حذف یا به اشتراک گذاری بپردازید. متاسفانه به اشتراک گذاری تنها از طریق MMS ، بلوتوث و ایمیل در دسترس است و خبری از یکپارچگی با سرویسهای شبکه های اجتماعی در این قسمت به چشم نمی خورد. البته این کار به آسانی و با نصب نرم افزارهای اختصاصی سرویس هایی که مایل هستید ، امکانپذیر خواهد بود. حداقل این روش در گوشی های غیرلمسی سیمبین کار می کرد.

آخرین قابلیت گالری عکس ، برچسب گذاری تصاویر برای آسان تر شدن مرتب کردن آن ها، پخش اسلاید شو و سازمان دهی آلبوم هاست .

در کل مرور تصاویر و حتی تصاویر 12 مگاپیکسلی نسبتا سریع است و بزرگنمایی بر روی آن ها با سرعت بالایی انجام می شود.

ویرایشگرهای عکس و ویدیویی

Nokia E6 دو نرم افزار کاربردی را در خود جای داده است:ویرایشگرهای عکس و ویدیو. هر دوی این نرم افزارها رابط بسیار ساده ای دارند اما مجموعه امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما می گذارند.

به وسیله ویرایشگر عکس ها می توانید به برش ، چرخاندن ، تغییر اندازه ، به کارگیری جلوه های مختلف ، حذف قرمزی چشم و ... بپردازید. همه چیز در این نرم افزار به خوبی با رابط لمسی سازگاری داده شده است و تنها در صورتی دچار مشکل خواهید شد که انگشتان بسیار بزرگی داشته باشید.



ویرایشگر ویدیوها امکان ایجاد ویدیوها و اسلاید شو های ویدیویی را به شما می دهد.در اینجا هم کنترل ها به خوبی با رابط لمسی سازگاری یافته و استفاده از آن ها هم آسان است.



پخش کننده موسیقی عالی

سیمبین آنـــا از همان پخش کننده ای استفاده می کنند که در Symbian^3 دیده بودیم و رابطی مشابه Cover Flow داشت.



این نرم افزار امکان مرتب کردن آهنگ ها بوسیله خواننده ، آلبوم ، سبک را دارد و گزینه ای هم برای ساخت لیست های پخش سفارشی سازی شده به صورت مستقیم در گوشی در نظر گرفته شده است. از فرمت های بسیاری در این نرم افزار پشتیبانی می شود و حالت های مختلف اکولایزر و جلوه های در دسترس این نرم افزار را کامل تر از همیشه می کنند.

پنج حالت مختلف برای اکولایزر در دسترس است اما نمی توانید شخصا به ایجاد آن ها بپردازید.



مثل همیشه این نرم افزار امکان اجرا در پس زمینه را هم دارد. در این حالت شما می توانید کنترل آن را از طریق ویدجت اختصاصی که بدین منظور در نظر گرفته شده است در دست بگیرید. این ویدجت عنوان آهنگ در حال پخش را هم به شما نمایش می دهد.

رادیو اف ام با RDS

رادیو اف ام موجود در Nokia E6 از همان رابط ساده و مرتبی استفاده می کند که در گوشی های پیشین سیمبین دیده بودیم. E6 از RDS پشتیبانی می کند و امکان جستجوی خودکار فرکانس های جایگزین را هم دارد. نام ایستگاه رادیویی با جلوه های جذابی بر روی صفحه نمایش به نمایش در می آید و بقیه مشخصه های RDS همان در متنی خوانا و در خطی در زیر آن نمایش داده می شود.



پخش کننده ویدیویی ؛ پشتیبانی از رزولوشن 720p ؛ پشتیبانی از زیر نویس ها

پخش کننده ویدیویی Nokia E6 حتی توانمندتر از نرم افزار همتا در N8 یا E7 است. این نرم افزاربه صورت پیش فرض از فرمت های DivX و XviD پشتیبانی می کند.

پخش این فایل ها تا رزولوشن 720p به روانی صورت می گیرد که از این نظر باید E6 را ستود.



نرم افزار Media Player تنها قابلیت کار کردن در حالت تمام صفحه را دارد اما به دلیل اینکه هر چیزی جز این سبب بی استفاده ماندن بخشی از این صفحه نمایش واید می شد ، دلیل آن به آسانی قابل درک است. در حالت تمام صفحه با فشردن صفحه نمایش می توانید به کنترل هایی که در حالت عادی پنهان هستند ، دست پیدا کنید.به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش توصیه می کنم از گزینه Zoom To Fit استفاده کنید تا نهایت لذت را از این پخش کننده ویدیویی قدرتمند ببرید.



E6 توانست از اداره همه فرمت هایی که به آن انتقال دادیم (MP4 ، AVI ، WMV و حتی MKV) به آسانی بر آمد ، این نرم افزار حتی از زیر نویس ها هم پشتیبانی می کند اما نباید در این بخش انتظار پشتیبانی از زبان های متعددی را داشته باشید. Nokia E6 در پخش فایل هایی با حجم بیش از دو گیگابایت هم مشکلی ندارد.

مشکلی که در پخش کننده ویدیویی به چشم می خورد ، عدم توانایی آن در پشتیبانی از فرمت MOV و کدک صوتی AC3 است. اگر برخی از فایل های شما از این کدک استفاده کنید ، در هنگام پخش آن ها هیچ صدایی نخواهید شنید.

در هیچ شرایطی شاهد هیچ نوع کندی در پخش فایل های ویدیویی و یا حرکت در آن ها مشاهده نکردیم.

کیفیت صدای عالی

همانند دیگر اعضای سری E که پیش از این آزمودیم ، Nokia E6 هم عملکرد فوق العاده ای از خود در این آزمون به جای گذاشت. صدای آن بلند و واضح است و به جرات می توان آن را شایسته تحسین دانست.

هنگامی که گوشی را به یک تقویت کننده صوتی (چون سیستم صوتی خانه یا اتومبیل) متصل می کنید ، Nokia E6 عملکرد خارق العاده ای دارد و هیچگونه نقطه ضعفی در آن مشاهده نمی شود.



هنگامی که گوشی را به هدست ها متصل می کنید هم تغییر چندانی در کیفیت صدا به وجود نمی آید. مطمئنا تغییرات بین فرکانسی و سطوح سیگنال های ناخواسته کمی تغییر می کند اما آن ها هنوز هم در سطحی بالاتر از حد متوسط جای دارند.

دوربین هشت مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار

Nokia E6 به یک دوربین هشت مگاپیکسلی مجهز است که قادر است عکس هایی با حداکثر رزولوشن 3264 x 2448 پیکسل ثبت نماید. یک فلاش دوگانه LED هم در کنار دوربین دیده می شود. گرچه این دوربین هشت مگاپیپسلی با فوکوس ثابت با بهترین هشت مگاپیکسلی های بازار فاصله دارد.

رابط کاربری بسیار ساده است ،تنها سه میانبر در کناره منظره یاب دیده می شوند . این میانبرها اجازه سوییچ بین دوربین عکاسی و فیلمبرداری ، روشن و خاموش کردن فلاش و به نمایش در آمدن دیگر گزینه های در دسترس را فراهم می کنند.



سایر گزینه ها در منوی تنظیمات جای داده شده اند که نسبت به Symbian^3 یک پیشرفت محسوب می شود. این بخش اجازه تنظیم تراز سفیدی ، تن رنگی ، نوردهی ، ISO ، کنتراست و وضوح را برای شما به ارمغان می آورد. میتوانید از حالت های پیش فرض صحنه ها هم استفاده کنید و از گزینه ای هم که برای ساخت یک حالت صحنه سفارشی سازی شده در نظر گرفته شده است ، بهره بگیرید.

برچسب گذاری جغرافیایی به شما امکان می دهد که بااستفاده از گیرنده GPS داخلی ، اطلاعات مکان ثبت عکس را در داخل اطلاعات EXIF آن جای دهید.

متاسفانه کیفیت عکس ها نقطه ضغف همیشگی دوربین های هشت مگاپیکسلی با فوکوس ثابت نوکیاست. با اینکه چندی از مشکلاتی که پیش از این دیده بودیم حل شده است اما این کار هم کافی نبوده است. کنتراست و رنگ ها خوب هستند اما علیرغم رزولوشن هشت مگاپیکسلی ، میزان جزئیات ثبت شده خیلی زیاد نیست ، نویز ها بسیار زیادند و گوشه های عکس ها به صورت محو شده در می آیند.

از سوی دیگر اگر به عکس هایی با رزولوشن کامل هشت مگاپیکسلی نیاز ندارید ، بعد از کاهش دادن اندازه عکس ها ، نتایج بسیار قابل قبول هستند و بسیاری از کاربران را راضی خواهند کرد.

ما سعی کردیم یک عکس از فاصله نزدیک ثبت کنیم که جزو نقاط ضعف دوربین های با فوکوس ثابت است و نتایج حاصل هم اصلا شگفت انگیز نبود. هر چیزی نزدیک تر از فاصله پنجاه سانتی متری تار و مبهم شده و بنابراین باید قید ثبت عکس از فواصلی نزدیک تر از این مقدار را بزنید.

مقایسه کیفیت عکس ها

دوربین هشت مگاپیکسلی E6 از اغلب دوربین های هشت مگاپیکسلی گوشی های تلفن همراه در مقام پایین تری قرار می گیرد.

ضبط ویدیویی 720p

با اینکه E6 در ثبت عکس ها عملکرد خوبی ندارد اما این گوشی می تواند ویدیوهایی با رزولوشن 720p (1280 x 720 پیکسل) و نرخ 25 فریم بر ثانیه ضبط نماید و در حین فیلمبرداری امکان استفاده از لرزش گیر دیجیتال را هم در اختیار شما قرار دهد. کلیپ ها در فرمت MP4 ضبط می شوند. عملکرد ضعیف دوربین در بخش عکاسی ، با عملکرد خوب آن در این بخش تا حد زیادی جبران می شود.

در کل E6 توانست به آسانی در این بخش ما را تحت تاثیر قرار دهد ، میزان جزئیات به اندازه کافی خوب است ، رنگ ها خوب به نظر می رسد و میزان نویزها در حدی منطقی پایین نگاه داشته می شود. ویدیوها درست با نرخ 25 فریم بر ثانیه ضبط شده و بسیار روان هستند.



فشرده سازی کمتر ویدیوها ، حجم فایل های ویدیویی را تحت تاثیر قرار می دهد ، یک ویدیوی 15 ثانیه ای حجمی معادل 26 مگابایت دارد.

درست همانند N8 امکان استفاده از بزرگنمایی هوشمند دیجیتال در ویدیوها وجود دارد. این قابلیت به معنای آن است که می توانید بدون اینکه هیچ جزئیاتی را از دست بدهید ، از بزرگنمایی 3 برابر بهره بگیرید. این قابلیت بسیار هیجان انگیز است و اغلب به خوبی کار می کند.

در اینجا نمونه ویدیویی از E6 با رزولوشن 720p و نرخ 25 ثانیه در معرض دید شما گذاشته شده است.

می توانید نگاهی به نمونه طولانی تری که به یوتیوب آپلود شده است هم بیاندازید.

مقایسه کیفیت ویدیوها

ما E6 را هم به پایگاه داده ابزار مقایسه کیفیت ویدیوهای مان افزودیم و آن را با دیگر گوشی هایی که توان ضبط ویدیویی 720p دارند ، مواجه کردیم.

شاید عکس های ثبت شده توسط گوشی خوب نباشند اما ویدیوهای HD ضبط شده قطعا توجه شما را نیز به خود جلب خواهند کرد.ویدیوهای ضبط شده توسط E6 ، با هر چیزی که مقایسه شوند در حد بسیار خوبی ارزیابی خواهند شد.

امکانات ارتباطی بدون خروجی ویدیویی

نوکیا در زمینه عرضه امکانات ارتباطی از هیچ چیز دریغ نمی کند.

Nokia E6 از تمامی امکانات ارتباطی شبکه ای چون GPRS ، EDGE و 3G با HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 2 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. پشتیبانی از GPRS/EDGE چهاربانده و پشتیبانی از 3G پنج بانده و شامل تمامی باندهای پشتیبانی شده در سطح دنیا یعنی 850/900/1700/1900/2100 مگاهرتزی است.

از بلوتوث نسخه 3.0 در این گوشی پشتیبانی می شود و طبیعتا بلوتوث استریو با A2DP هم جزو موارد پشتیبانی شده است. آنتن Wi-Fi توانایی پشتیبانی از WirelessN را هم دارد.

از USB 2.0 هم به همراه پورت استاندارد microUSB پشتیبانی شده و علاوه بر انتقال داده از این طریق می توانید به شارژ گوشی هم بپردازید. پیش ازاین به قابلیت USB On-The-Go اشاره شد اما تنها باید اشاره کنم که گوشی در شناسایی کارتخوان ها و یا برخی از گوشی های آندرویدی دچار مشکل بود.

و بعد به سوکت صوتی 3.5 میلی متری می رسیم که امکان استفاده از کابل A/V 3.5 میلی متری نوکیا را هم برای بهره گیری از خروجی صوتی و هم تصویری عرضه می کند. گرچه این بار خبری از خروجی HDنیست.

مرورگر وب بهبود یافته

متاسفانه Symbian^3 علیرغم افزودن مالتی تاچ و پشتیبانی از Flash Lite آن تغییر بنیادین و اساسی را که مرورگر پلت فرم به آن نیاز داشت، عرضه نکرد. سیمبین آنــا می خواهد این مشکل را جبران کند و به همین دلیل هم E6 به مرورگر وب بهتری تجهیز شده است.

مرورگر وب جدید (v7.3) از سرعت بارگذاری سریع تر ، پاسخدهی بهتر ، فیلد آدرس به همراه جستجوی یکپارچه ، کلید بازگشت و ... بهره می برد. واقعیت به آنچه نوکیا قول داده بود بسیار نزدیک است و مرورگر هم از سرعت ، هم از پاسخدهی و هم تاریخچه بهتر به همراه فیلد آدرس بهبود یافته برخوردار است.



مدیریت لبه ها هم بهتر شده و اکنون بیشتر به iOS Safari شباهت پیدا کرده است. ابتدا شماره اختصاصی هر پنجره را از منو انتخاب می کنید و سپس امکان افزودن ، حذف و یا حرکت میان لبه های باز را در اختیار دارید.



مرورگر وب Nokia E6 الگوریتم رندر خوبی دارد و قابلیت های خوبی چون اندازه قلم های متفاوت (در پنج اندازه) ، تکمیل خودکار فرم های وب و یک مدیر کلمه عبور را در خود دارد.Panning نسبتا روان است اما بزرگنمایی گاهی با کندی روبرو می شود و بنابراین باید چند لحظه ای برای ترسیم مجدد صفحه پس از کاهش بزرگنمایی منتظر بمانید.

نوار آدرس با پیمایش صفحه به سمت پایین مخفی شده و از جستجو نیز پشتیبانی می کند. هنگامی متنی را درج می کنید ، باید صریحا گزینه Search در پایین آن را انتخاب کنید ، چراکه در غیر این صورت احتمالا با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

Back قابلیت Find On Page به شما اجازه می دهد که در درون محتویات یک صفحه به دنبال کلمه یا عبارت مورد نظرتان بگردید. تاریخچه تصویری هم قابلیتی است که به شما در یافتن آنچه که قبلا مشاهده کرده اید ، کمک شایان توجهی می کند. یک Pop Up Blocker هم در این مرورگر تعبیه شده است.

با اینکه پشتیبانی از Flash Lite 4.0 برای پخش ویدیوهای فلش کافیست اما تنها ویدیوهای 360p سایت یوتیوب را می توانید مشاهده کنید امکان پشتیبانی از بازی های فلش نیز وجود ندارد. می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها یا زمان بار شدن صفحات فلش را غیرفعال کنید.



در کل Nokia E6 ، در مرور وب تجربه خوبی را به کاربران عرضه می دارد ، شاید نتوان از نظر عملکرد آن را با بسیاری از رقبای امروزی مقایسه نمود اما قطعا گام بزرگی در جهت صحیح است. قطعا این بخش بسیاری از کاربران هدف E6 را راضی خواهد کرد.

ویرایشگر اسناد آفیس

Nokia E6 به همراه نرم افزار Quick Office به عنوان ویرایشگر اسناد آفیس عرضه می شود. این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد و می توان از آن به عنوان یک File Manager هم استفاده کرد. گزینه Recent Files سریع روش دستیابی به فایل هایی است که برای آخرین بار بر روی آن ها کار می کرده اید.



Quick Office امکان نمایش و ویرایش فایل های Word ، Excel و PowerPoint را دارد. مرورگر بسیار خوب و سریع کار می کند و از Pinch Zooming هم پشتیبانی می کند.



ویرایشگرها قابلیت های بسیاری دارند.از جمله آن ها می توان به قالب بندی پیشرفته متون ، عملکردهای کامل Excel و ... اشاره کرد اما رابط منو/زیرمنویی آن ها اصلا کاربر پسند نیست و با کاهش سهولت استفاده سبب می شود تا از ارزش این نرم افزار هم کاسته شود.



ویرایشگر PowerPoint بیشترین آسیب را از این مشکل می بیند، با زوم کردن دیگر امکان ویرایش نخواهید داشت و برای ویرایش یک متن هم باید چندین بار بر روی آن کلیک کنید.

ویرایش اسناد به غیر از مواردی که با فایل های 2007 کار می کنید بسیار سریع است ، در هنگام کار با این فایل ها سرعت تا حد غیرقابل تحملی کاهش پیدا می کند.



از نظر قابلیت های این نرم افزار به عنوان یک File Manager هم باید گفت که نمی توان آن را به خوبی نرم افزار اصلی گوشی که به این منظور در نظر گرفته شده است ، دانست . در هنگام پیمایش ها هم کندی جزئی اما آزاردهنده ملاحظه می شود.
برای مشاهده فایل های PDF هم می توانید از نرم افزار استاندارد Adobe بهره بگیرید که بسیار کند است و از Pinch Zooming هم پشتیبانی نمی کند.

سازمان دهنده

E6 جزو برترین گوشی های تجاری نوکیاست و به همین دلیل آن ها می خواستند از عرضه امکانات کامل در بخش سازمان دهنده گوشی اطمینان حاصل کنند.

در نرم افزار تقویم یا calendar از چهارحالت مختلف نمایش هفتگی ، ماهانه ، سالانه و to do که فهرست درج شده در لیست To-DO را بدون توجه به تاریخ آن ها نمایش می دهد ،می توان استفاده نمود. و سه نوع حالت در آن برای ثبت رویدادها در نظر گرفته شده اند که عبارتند از قرار ملاقات (meeting )، سالگردها (Anniversary) و کارهای که باید انجام بدهم (To do) .هر رویداد فیلدهای مخصوص به خود را دارد و برخی از آنها امکان تنظیم زنگ هشدار برای یاددآوری را هم می دهند.
ZIP Manager و آنتی ویروس F-Secure از دیگر نرم افزارهای نصب شده هستند.
متاسفانه نسخه نصب شده Quick Office از ویرایش فایل های آفیس پشتیبانی نمی کند اما تردید داریم که تعداد زیادی از مخاطبین هدف E6 هم به آن نیاز داشته باشند. به هر حال اگر به داشتن چنین قابلیتی علاقمندید می توانید با پرداخت هزینه و دریافت نسخه کامل نرم افزار ، امکان ویرایش فایل ها را هم فعال کنید.



نرم افزار ماشین حساب بسیار آشناست اما از نظر عملکردها نمی تواند با برخی از رقبا رقابت کند. جذر گرفتن پیچیده ترین عملی است که این ماشین حساب قادر به انجام آن است و این را دیگر نمی توان یک موفقیت دانست. اگر تمامی کاری که می خواهید با آن انجام دهید ، محاسبه صورت حساب تان باشد ، می توانید جمله آخرم را نادیده بگیرید.



سازمان دهنده به یک دیکشنری ، ضبط کننده صدا و نرم افزار Notes مجهز است.اثری از مبدل خوبی که در Symbian^1 شاهد آن بودیم دیده نمی شود اما می توانید از نرم افزارهای موجود در Ovi Store به این منظور بهره بگیرید.



نرم افزار Alarm به شما اجازه تنظیم تعداد زیادی زنگ هشدار با نام ، زمان و الگوی تکرار مخصوص به خودشان را می دهد .



می توانید با استفاده از شتاب سنج و با چرخاندن گوشی صدای آن را در هنگام به صدا در آمدن زنگ بیدارباش قطع نمایید.

و در پایان باید به نرم افزار Message Reader اشاره کنم که پیام های متنی شما را با صدای بلند برای تان می خواند.

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی

Nokia E6 با یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی عرضه می شود که در واقع بخشی از آن را در دفترچه تلفن دیده بودیم. نرم افزار Social پیوندگاه تمامی سرویس های اجتماعی است ، این نرم افزار از سرویس های محبوب فیس بوک و Twitter پشتیبانی می کند. می توانید در هر یک از این شبکه ها چند حساب کاربری داشته باشید اما تنها یکی از آن ها می توانید در آن واحد استفاده کنید.

بخش فیس بوک از گزینه های بسیاری پشتیبانی می کند که در رابطی با سهولت استفاده بالا تعبیه شده اند. ارسال به روز رسانی یا الصاق عکس و ویدیو به آن بسیار ساده است.



دسترسی به Twitter هم از طریق رابط مشابهی صورت می پذیرد. کلیدی در این قسمت برای مختصر کردن لینک ها تعبیه شده است و باز هم امکان الصاق عکس و ویدیو ها را به همراه ارسال به روز رسانی ها خواهید داشت.



یکی از قابلیت های مفید در این قسمت بخش All Activity است که با فعال کردن دو حساب کاربری فیس بوک و Twitter فعال می شود. این قابلیت به روز رسانی های هر دو سایت را به صورت یک لیست متحد در می آورد. از این بخش امکان به روز رسانی همزمان در هر دو سایت را هم خواهید داشت. متاسفانه گزینه ای برای ارسال مطلب تنها به یکی از شبکه ها در نظر گرفته نشده است و برای این منظور باید به قسمت خاص هر سایت مراجعه کنید.



امکان جستجو دوستان هم در هر دو شبکه وجود دارد و هم در میان اسامی و هم نام های کاربری به جستجو می پردازد.

OVI Store

گوشی های سیمبین هنوز هم پرفروش ترین گوشی های هوشمند در دنیا هستند اما با مروری بر فروشگاه های نرم افزاری پلت فرم های مختلف به چنین نتیجه ای نخواهید رسید. Ovi Store فاصله زیادی با Android Market و همین طور App Store پیشتاز دارد.

شرکت رابط Ovi Store را تغییر داده و آن را کاربرپسند تر کرده است و علاوه بر آن تلاش جدیدی را برای جذب توسعه دهندگان نرم افزاری بیشتر آغاز کرده است. با وجود رابط کاربرپسند ، تعداد محدود نرم افزارها یک مشکل اساسی به شمار می آید.



می توانید نرم افزارهای موجود در Ovi Store را با دسته بندی هایی چون نرم افزارها ، بازی ها ، محتویات صوتی و تصویری و یا شخصی سازی مشاهده نمایید . روش دیگر برای انجام این کار استفاده از مجموعه هایی چون Go Green ، Tools For Professional ، Home screen Apps ، Highly Addictive Games و Web TV است.



پروفایل حساب کاربری شما در بخش My Stuff ردی از تمامی نرم افزارهایی که نصب کرده اید را نگاهداری می کند. همین طور می توانید جای نصب نرم افزارها و بازی ها و جای قرارگیری محتویات صوتی و تصویری را هم تعیین کنید. این امکان بسیار خوب است و آرزو داشتیم آندروید هم از روز نخست چنین امکانی داشت.

Ovi Maps با مسیریابی صوتی رایگان مادام العمر

Nokia E6 به یک گیرنده GPS مجهز است که با غیرفعال بودن AGPS به زمانی طولانی و اندکی کمتر دو دقیقه ای برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیازمند است. بعد از قفل شدن بر روی ماهواره ها ، حتی در خیابان های شلوغ هم مشکلی نخواهید داشت و گوشی ماهواره ها را گم نخواهد کرد.

همانطور که احتمالا می دانید نوکیا از ابتدای سال پیش میلادی مسیریابی با استفاده از Ovi maps را برای تمامی گوشی های هوشمندش که طبیعتا E6 را می توان برترین آن ها دانست ، رایگان اعلام کرد. راهنمای صوتی در حال حاضر در بیش از هفتاد کشور و در بیش از 40 زبان متفاوت در دسترس است و حتی در ده کشور اطلاعات ترافیکی هم در اختیار کاربران قرار داده می شود.

علاوه بر این نوکیا کاری تحسین برانگیز در مورد نرم افزار Ovi Maps به انجام رسانده و با بخشیدن ظاهری جدید و سازگار با رابط لمسی ، قابلیت هایی نظیر راهنمای شهرهای Lonely Planet ، هتل های HRS و راهنمای رستوران های Michelin را به آن اضافه کرده است. یک راهنمای رخداد هم در این نرم افزار تعبیه شده است که تمامی رویدادهایی را که تا شعاع سه کیلومتری از محل در حال به وقوع پیوستن است ، با جزئیات شان به اطلاع شما می رساند.



با استفاده از ovi Maps 3.06 به نماهای متفاوتی چون نمای ماهواره ای و زمینی دست می یابید. گرچه این نماها با اتصال اینترنتی نیازمند هستند. نماهای عادی تر دو و سه بعدی هم در دسترس هستند و می توانید با استفاده از نقشه های پیش فرض از آن ها بهره بگیرید.

الگوریتم مسیریابی هم برای تطابق یافتن با نیازهای شما ، به آسانی قابل سفارشی سازی است. می توان آن را طوری تنظیم نمود که از نمایش دادن جاده های مسدود یا یک طرفه ، و همین طور تونل ها و جاده های دارای عوارضی اجتناب نماید.

Ovi Maps برای راهنمایی در حین پیاده روی هم مفید است . همین طور این امکان را دارید که با خاموش کردن گیرنده GPS از آن بعنوان یک نقشه الکترونیکی بهره بگیرید.Ovi Maps 3.06 هم دیگر اکنون به جمع سایر سرویس هایی پیوست که امکان نمایش مکان کاربر را دارند و از لیست بلند بالایی از شبکه ها نیز در این بخش پشتیبانی می کند.

سخن پایانی

از زمانی که E72 جای خود را در میان هواداران گوشی های سری E باز کرد ، حدودا دو سالی می گذرد. با توجه به سرعت پیشرفت فناوری ، به نظر می رسد که این دو سال زمان بسیار زیادی باشد. بعد از این گوشی ، چند نسخه دیگر از آیفون به همراه چندین گوشی مبتنی بر آندروید به بازار عرضه شدند .


 سپاس شده توسط SABER ، 887 ، FARID.SHOMPET ، sepi kobe ، .ali. ، ps3000 ، ~SoLTaN~
آگهی
#2
دمت گرم خیلی باحال بودWinkWinkHeartHeart خیلی مدیر باحالی هستی
#3
بردیا تو رو جونه هرکی دوست داری عکس هم بزار قبلا که عکس می گذاشتی
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











#4
به خدا اپلود نمیشه


#5
بازی بده Angry
#6
مرسی بردیا اطلاعات کامل و عالی
 سپاس شده توسط bardia001
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان