امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 FHD - 16GB

#1
طراحی و ساخت
از نظر طراحی و کیفیت ساخت، می‌توان گفت که هواوی در مورد این تبلت سنگ تمام گذاشته است. یک دستگاه خوش ساخت، شکیل و بسیار با کیفیت که از این نظر حتی می‌توان گفت در مواردی از تبلت های سامسونگ نیز با کیفیت‌تر به نظر می‌رسد. ابعاد 176×257 میلی متری برای یک تبلت 10.1 اینچی ابعاد کاملا متناسبیست و وزن 580 گرمی آن به همراه قطر 8.8 میلی متری یک مزیت. اگر وزن این تبلت را با تبلت های مشابه مانند Note 10.1 با 597 گرم، Nexus 10 با 600 گرم، TF700 با 586 گرم و یا حتی آیپد4 با 650 گرم مقایسه نمایید متوجه گفته ما خواهید شد. در جلوی تبلت و طرفین صفحه نمایش، تنها دوربین دوم را مشاهده می‌نمایید و این تبلت از هر گونه کلید فیزیکی برای کنترل اندروید عاری است. تنها بر روی لبه سمت راست دستگاه، کلیدهای پاور و کنترل صدا قرار دارند. در قسمت زیرین تبلت درگاه اتصال کابل جهت انتقال اطلاعات و شارژ و دو شکاف که برای اتصال داک است تعبیه گشته‌اند. بر روی لبه سمت چپ دستگاه، جک 3.5 میلی متری هدفون و در آخر بر روی ضلع چهارم یا بالایی دستگاه نیز شکاف قرار گیری کارت حافظه ( به همراه سیم کارت در مدل‌های سیم کارت خور ) که البته توسط درپوشی محفوظ گردیده قرار گرفته است. بر روی قاب پشتی تبلت نیز دوربین به همراه فلاش LED و بلندگوها جاسازی شده‌اند که با وجود قاب سفید رنگ دوربین، نمای پشتی تبلت نیز بسیار زیبا و شکیل گشته است.

صفحه نمایش
اما می‌رسیم به مزیت اصلی این تبلت بر دیگر تبلت های موجود در بازار یعنی صفحه نمایش آن . صفحه نمایش موجود بر روی MediaPad 10 یک صفحه نمایش 10.1 اینچی از نوع IPS می‌باشد که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست و در کمال شگفتی، رزولوشن 1200×1920 را ارائه می‌نماید که تا به این تاریخ در بین تبلت های اندرویدی بی رقیب است. این رزولوشن، باعث می‌گردد تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 226ppi باشد که بسیار مناسب است. به دلیل وجود پنل IPS بر روی این صفحه نمایش، عملکرد آن در زوایای مختلف نیز بسیار مناسب و قابل قبول است. در ضمن، در شرایط نوری قوی و در زیر نور مستقیم آفتاب نیز برای کار با MediaPad 10 مشکلی نخواهید داشت. بر روی این صفحه نمایش نیز محافظ Corning Gorilla Glass وجود دارد که وظیفه مراقبت از صفحه نمایش در برابر خش را بر عهده دارد. با وجود قابلیت پشتیبانی صفحه نمایش این تبلت از دستورات چند لمسی نیز، برای انجام چندین لمس همزمان با تاخیری مواجه نخواهید شد.در کل، عملکرد صفحه نمایش MediaPad 10 به واقع ما را خشنود نمود. بعد از مدت‌ها از یک کمپانی به غیر از اپل و ایسوس و سامسونگ، تبلتی با صفحه نمایش بسیار خوب مشاهده نمودیم.

سخت افزار
هواوی برای تبلت خود، سخت افزاری قدرتمند را در نظر گرفته است. یک پردازنده چهار هسته ای از نوع Cortex-A9 با فرکانس 1.2 گیگاهرتز به همراه یک گیگاهرتز حافظه رم و پردازشگر گرافیکی بسیار قدرتمند، تشکیل دهنده سخت افزار این تبلت می‌باشند. هواوی برای تبلت خود از چیپ K3V2 استفاده نموده است که ساخت‌های سیلیکون می‌باشد و در تعدادی از گوشی‌های هواوی نیز استفاده شده است. با وجود این مشخصات، تمامی دستورات در MediaPad 10 به سرعت و بسیار روان اجرا می‌گردند. لازم به ذکر است که نسخه جهانی این تبلت دارای پردازنده 1.4 گیگاهرتزی و 2 گیگابایت رم می‌باشد که این نسخه وارد ایران نشده و نسخه حاضر دارای 1 گیگابایت رم و پردازنده 1.2 گیگاهرتزی است. با این حال، در هنگام کار با این دستگاه به راحتی می‌توانید به عملکرد کم نقص آن پی ببرید. این دستگاه در سه ظرفیت 8، 16 و 32 گیگابایتی تولید گردیده که با وجود قابلیت پشتیبانی آن از کارت حافظه جانبی، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر نیز به آن افزود.

نرم افزار
سیستم عامل به کار رفته بر روی این تبلت نسخه 4.0 از سیستم عامل قدرتمند اندروید می‌باشد. رابط کاربری استاندارد اندروید نیز به شما کمک می‌کند تا به راحتی با آن کار کنید. برای باز کردن قفل صفحه نمایش، کافیست انگشت خود را بر روی صفحه نمایش به سمت راست بکشید. همچنین در جهت‌های دیگر نیز میانبر های دیگری مانند دوربین، گالری تصاویر و ایمیل وجود دارد که کافیست انگشتتان را به جهت هر یک از آن‌ها بکشید. در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش یک آیکون گوگل مشاهده می‌نمایید که در واقع یک میانبر برای دسترسی سریع به سایت گوگل می‌باشد. همچنین در سمت مقابل آیکون افزودن به صفحات زمینه قرار دارد. جالب است که خبری از صفحه برنامه‌ها نیست و برای دیدن همه برنامه های موجود بر روی تبلت، باید در همین صفحات اصلی به جستجو بپردازید.
مرورگر اینترنت همان مرورگر استاندارد اندروید است که کارایی مناسبی دارد. با وجود فلش پلیرکه به صورت پیش فرض بر روی آن قرار دارد، مشکلی برای مشاهده فیلم‌ها و بازی‌های فلش نخواهید داشت. موزیک و ویدیو پلیر موجود به خوبی فایل‌های مورد نظر شما را در اکثر فرمت ها پخش خواهد کرد. بلندگوها نیز دارای کیفیت بسیار خوبی هستند که وضوح خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. و در نهایت، برنامه‌هایی مانند ماشین حساب، تقویم، صندوق پست الکترونیکی، ضبط صدا، DLNA، بازی Fruit Ninja، بازی جت اسکی، نرم افزار Kingsoft Office، فیس‌بوک، Twitter و چند برنامه دیگر بر روی سیستم عامل MediaPad 10 FHD به صورت پیش فرض قرار دارد. در کل، سرعت عمل سیستم عامل با کمک سخت افزار قوی، خوب و حرکت در منوها روان صورت می‌پذیرد. اما با وجود امکانات مختلف ارتباطی بر روی این تبلت مانند4G، Wi-Fi، 3G و GPRS، به راحتی و با حداکثر سرعت می‌توان به مرورگری اینترنت پرداخت. سیستم عامل نیز در این زمینه هیچ مانعی برای لذت بردن از گشت و گذار در دنیای اینترنت ایجاد نمی‌نماید. همچنین نسخه 3 از فناوری بلوتوث و فناوری DLNA نیز بر روی این تبلت وجود دارد. از دیگر موارد لازم به ذکر، وجود یک نوار شبیه به نوارNotification در سمت راست پایین صفحه نمایش است که می‌توان از داخل آن به راحتی به بلوتوث و دیگر ملزومات تبلت دسترسی داشت. در ضمن، یک پکیج از نرم افزار های کاربردی ساخت گوگل نیز در اختیار کاربران هواوی مدیاپد 10 قرار دارد که برنامه‌هایی مانند Gmail، Google Plus، YouTube، Google Maps، Google Chrome و غیره را شامل می‌شود.

دوربین
هواوی در MediaPad 10 یک دوربین 8 مگاپیکسلی قرار داده است. تصاویر گرفته شده با دوربین این تبلت کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند. حتی عکس‌های پانوراما نیز بسیار شارپ بوده و جزئیات خیلی دقیقی دارند. رنگ‌های تولید شده بسیار زنده و طبیعی بوده و نویز تصاویر نیز کم است. به علاوه این تبلت می‌تواند با کیفیت Full HD 1080p فیلم‌برداری کند. همانند عکس‌های گرفته شده، کیفیت فیلم‌برداری این تبلت نیز بسیار خوب و رضایت بخش است. در حقیقت می‌توان به جرات گفت که کمتر تبلتی در بازار وجود که دوربینی به خوبی دوربینMediaPad 10 FHD داشته باشد. رابط کاربری دوربین نیز بسیار ساده و کاربردی است. با این دوربین امکان عکاسی در حالت‌های پیاپی، HDR، Panorama و عکاسی در شرایط نوری ضعیف را خواهید داشت. همچنین تنوع مود بسیار خوبی برای انتخاب مود های مختلف عکاسی وجود دارد تا با آن‌ها بتوان عکس‌هایی با افکت‌های مختلف را ثبت نمود. در ضمن، یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی نیز برای انجام مکالمات تصویری وجود دارد که برای این منظور بسیار مناسب و با کیفیت است. در کل، با اینکه عکاسی با تبلت را همواره جزو موارد غیر ضروری نامیده‌ایم، ولی در مورد این دستگاه برای کسانی که علاقه‌مند به عکاسی نیز هستند، هواوی شرایطی را فراهم نموده است که کاملا آن‌ها را راضی خواهد نمود.

باتری
باتری استفاده شده در این تبلت یک باتری لیتیوم پلیمری 6600 میلی آمپر ساعتی است. این باتری تا حدود 7 ساعت کار ممتد با دستگاه را پشتیبانی می‌نماید. این مقدار در مقابل حدود 12 ساعت آیپد و یا حدود 10 ساعت TF700 شاید مقداری کم به نظر برسد، اما در کل مقداری متوسط و قابل قبول است.

جمع بندی
کمپانی چینی هواوی یک بار دیگر با ارائه این محصول به بازار، قدرت و توانایی خود در ارائه محصولات با کیفیت را به اثبات رسانید. این تبلت در کنار سه تبلت دیگر 7 و 10 اینچی هواوی، همگی نمایندگانی شایسته برای هواوی در بازار هستند که از اعتبار این کمپانی چینی دفاع می‌نمایند. وجود سخت افزار بسیار قدرتمند، صفحه نمایش شگفت انگیز FullHD، دوربین‌های بسیار با کیفیت و طراحی بسیار خوب در کنار سیستم عامل محبوب اندروید 4، باعث می‌گردد این تبلت نیز به یک گزینه خوب برای طرفداران تبلت های سطح بالا تبدیل گردد که در این سطح قیمت تقریبا بی رقیب نیز به نظر می‌رسد. ضمن اینکه برای این تبلت امکان تهیه داک کیبورد به صورت جداگانه نیز وجود دارد که این نیز یک مزیت دیگر این دستگاه به شمار می‌آید.

:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 FHD - 16GB 1
صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن FullHD
طراحی مناسب و کیفیت ساخت بسیار خوب
پشتیبانی از 4G، 3G، GPRS و Wi-Fi
سخت افزار بسیار قدرتمند با عملکرد عالی
قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD
دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه دوربین مکالمات تصویری 1.3 مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید نسخه 4
قابلیت DLNA

:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 FHD - 16GB 1
عملکرد متوسط باتری
:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 FHD - 16GB 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی
#2
بی کیفیت
پاسخ
#3
ای کاش عکسم میذاشتی
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط ~KiAηA~
#4
یه عکسی مذاشتی بد نمیشدا
:: نقد و بررسی Huawei MediaPad 10 FHD - 16GB 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان