امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی Sony Xperia L

#1
طراحی و ساخت
از نظر ظاهری، این گوشی شباهت زیادی با Xperia E و Xperia E Dual دارد. با همان قوس در قاب پشتی، و همان رده نقره ای رنگ در دور تا دور گوشی. اما قاب پشتی گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده که جنسی مات دارد و اثر انگشت به سختی بر روی آن به جا می‌ماند. در این گوشی از آن نوار شفاف برای هشدار در زیر گوشی مانند Xperia SP خبری نیست، اما در یک ردیف نازک شفاف، LED وجود دارد که بر حسب تمی که برای گوشی انتخاب می‌نمایید، نور همرنگ آن تولید می‌نماید. البته تغییر رنگ‌های نور در این گوشی مانند Xperia SP قابل تنظیم نیست.
ابعاد 128.7 × 65 و قطر 9.7 میلی متری بدنه این گوشی، آن‌را به یک گوشی خوش دست تبدیل نموده که کار با یک دست نیز با آن امکان پذیر است. اما وزن 137 گرمی آن مقداری زیاد است که در اولین بار در دست گرفتن گوشی، متوجه آن خواهید شد. محل قرار گیری کلید های این گوشی نیز کمی عجیب است، چرا که همه آن‌ها بر روی لبه راست گوشی جا داده شده‌اند.کلید های کنترل صدا، پاور و شاتر دوربین همه بر روی یک لبه قرار دارند و لبه سمت چپ فقط میزبان درگاه microUSB است. جک 3.5 میلی متری صدا نیز بر روی لبه بالایی قرار دارد. نهایتا، دوربین، فلاش LED، بلندگو و چیپ NFC نیز بر روی قاب پشتی تعبیه شده‌اند. اما نواری که پیش‌تر گفتیم، در قسمت زیرین به صورت تقریبا مخفی قرار داده شده است، و وقتی بیشتر به حضور آن پی خواهید برد که اتفاقی در گوشی بیافتد که احتیاج به هشدار داشته باشد، اتفاق‌هایی مانند تماس ورودی و از دست رفته، پیامک، آلارم و ...
در کل، کیفیت ساخت این گوشی به نظرمان قابل قبول است، مخصوصا برای یک گوشی در این قیمت و سطح. به هر حال، از کمپانی سونی، محصول بی کیفیت کم دیده‌ایم و این گوشی نیز کیفیت رضایت بخشی را ارائه می‌نماید.

صفحه نمایش
صفحه نمایش موجود بر روی این گوشی یک صفحه نمایش4.3 اینچی از نوع TFT است. به هر حال وقتی سونی در سطح بالاترین گوشی‌هایش از صفحه نمایش‌های با پنل TFT استفاده می‌نماید، کاملا قابل پیش بینی است که در گوشی‌های سطح متوسط از صفحه نمایش‌های بهتری استفاده نکند. اما رزولوشن این صفحه نمایش 854×480 می‌باشد که با وجود این رزولوشن و ابعاد صفحه نمایش، تراکم پیکسلی 228ppi به دست می‌آید که تراکم متوسطیست. طبق انتظار، این صفحه نمایش قادر است تا 16 میلیون رنگ را تولید نماید و از 4 لمس همزمان پشتیبانی کند.
اما از نظر عملکرد، تا وقتی که از روبرو به صفحه نمایش نگاه کنید، کیفیت آن برایتان کاملا لذت بخش است. اما مشکل صفحه نمایش‌های با پنل TFT وقتی نمایان می‌شود که از زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنید و کاهش کیفیت در آن‌ها کاملا مشهود است. ولی رنگ‌های تولید شده و روشنایی صفحه مناسب هستند و با بالا بردن Brightness در هنگام کار با گوشی در شرایط نوری قوی نیز مشکل چندانی نخواهید داشت. اما باید بپذیریم که برای یک گوشی در این سطح قیمت، صفحه نمایش خوبی را مشاهده نمودیم که برای همچین گوشی‌ای صفحه نمایش مناسبی به شمار می‌رود.

سخت افزار
مغز متفکر Xperia L، چیپ Qualcomm Snapdragon است که دارای پردازنده دو هسته ای 1 گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی Adreno 305 است. چنین سخت افزاری، محیط کاربری روانی را برای کاربر مهیا می‌کند. البته مسلما محیط کاربری این گوشی به روانی گوشی‌های سطح بالا نیست و تقریبا هر از گاهی می‌توان در آن مکث‌هایی را نیز مشاهده نمود. در ضمن این گوشی دارای یک گیگابایت حافظه RAM نیز می‌باشد که باعث می‌شود هنگام اجرای چند برنامه به طور همزمان، کاهش سرعتی را مشاهده نکنید. حافظه داخلی این گوشی 8 گیگابایت است که حدود 5.8 گیگابایت از آن در اختیار کاربر است و می‌توان این حافظه را در صورت نیاز از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش داد.

نرم افزار
Xperia L به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید نسخه 4.1 استفاده می‌کند که به رابط کاربری انحصاری سونی مزین شده است. تعداد زیادی از ویجت های آشنا مثل ویجت پخش کننده موسیقی Walkman یا ویجت آلبوم‌های عکس و ویدئو وجود دارند. اما خبری از Small Apps بر روی این گوشی نیست. امکانی که در گوشی‌هایی مانند Xperia TX یا Xperia SP وجود داشت.
این گوشی دارای کیبورد مناسبی نیز می‌باشد. ظاهر کیبورد بسیار ساده بوده، کلیدها بزرگ و با فاصله مناسب از هم قرار دارند و از حالت Swipe نیز پشتیبانی می‌شود. به راحتی می‌توان گفت که یکی از بهترین کیبوردهاییست که به صورت استاندارد بر روی گوشی‌های اندرویدی دیده بودیم.
به لطف تراکم پیکسلی مناسب صفحه نمایش و پردازنده قدرتمند و البته پشتیبانی گوشی از انواع مختلف راه های ارتباطی مانند 3G، Wi-Fi، GPRS و Edge، مرورگری اینترنت با این گوشی بسیار روان و لذت بخش است و هیچ‌گونه جای شکوه یا گلایه ای وجود ندارد. Xperia L برای پخش موسیقی از نرم افزار Walkman استفاده می‌کند که پیش‌تر آن را در مدل‌های قبلی خانواده Xperia مانند گوشی‌های Xperia S و Xperia T نیز دیده بودیم. این برنامه دارای یک بخش جداگانه برای بهینه سازی کیفیت موسیقی پخش شده نیز می‌باشد که شامل یک Equalizer پیشرفته با قابلیت تنظیم دستی و تعدادی گزینه برای ایجاد فضای سه بعدی مجازی است. پخش کننده ویدئوی گوشی نیز بسیار مناسب است. وجود بلندگوی با کیفیت به یکی از نقاط قوت گوشی‌های خانواده Xperia تبدیل شده است و Xperia L نیز از این قاعده مستثنا نیست. صدا کاملا شفاف است و می‌توان گفت که عملکرد بلندگو نیز مناسب است. وجود چیپ NFC نیز بر روی یک گوشی در این سطح یک مزیت به شمار می‌رود که این گوشی از آن بهره‌مند است.


دوربین
Xperia L از یک دوربین 8 مگا پیکسلی به همراه فلاش LED بهره می‌برد که کیفیت عکس‌برداری خیلی خوبی را ارائه می‌دهد. رزولوشن عکس‌های ثبت شده با این دوربین 2448×3264 پیکسل می‌باشد. عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی جزئیات را به خوبی نشان داده، رنگ‌های تولید شده بسیار طبیعی بوده و سرعت فوکوس دوربین بالاست. تنها در شرایط نوری ضعیف است که سرعت فوکوس پایین می‌آید. همچنین، امکان فوکوس لمسی، ثبت موقعیت مکانی و زمانی، عکاسی HDR و Panorama، تشخیص چهره و لبخند و البته لرزشگیر دست نیز برای این دوربین وجود دارند.اما کیفیت فیلم برداری دوربین نیز Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه می‌باشد. در نهایت، یک دوربین مکالمات تصویری با کیفیت VGA نیز در قسمت جلویی گوشی قرار دارد که برای این منظور کافی به نظر می‌رسد. با اینکه این دوربین نیز همانند دوربین گوشی‌هایی مثل iPhone 5 یا Galaxy Note II دوربینی 8 مگا پیکسلی است، اما باید بگوییم که کیفیت عکس‌های آن چندان شباهتی با آن‌ها ندارد و در سطحی پایین‌تر از آن‌ها قرار می‌گیرد.

باتری
با وجود بزرگی این گوشی، سونی از فضای موجود حداکثر استفاده را کرده و یک باتری لیتیوم یونی 1750 میلی آمپر ساعتی را در گوشی جای داده است. با وجود یک صفحه نمایش 4.3 اینچی ، بیش از هر زمان دیگری نیاز به یک باتری قدرتمند احساس می‌گردد که شاید بهتر بور سونی برای این گوشی نیز از باتری پرظرفیت تری استفاده می‌نمود. با هر مرتبه شارژ باتری، می‌توان به راحتی تا 8 ساعت با گوشی مکالمه ممتد انجام داد. همچنین بیش از 43 ساعت پخش موسیقی در توان این باتری می‌باشد و در حالت آماده به کار، تا بیش از 20 روز گوشی روشن می‌ماند که عملکرد خوبی به شمار می‌رود. در ضمن، امکان تعویض باتری توسط کاربر نیز وجود دارد.

جمع بندی
این گوشی، یکی از گوشی‌های هوشمند سطح متوسط ارزان قیمت سونی است که خرید آن برای گستره بیشتری از کاربران امکان پذیر است. Xperia L یک گوشی هوشمند نسبتا قدرتمند است که با نسخه 4.1 اندروید، عملکرد خوبی را داراست و با ظاهری مناسب، کاربران زیادی را برای خرید خود وسوسه می‌نماید. از رقبای این گوشی می‌توان به One SV از کمپانی HTC اشاره نمود که البته وجود نسخه 4 سیستم عامل اندروید بر روی آن گوشی، یک ضعف آن در برابر Xperia L محسوب می‌گردد. به هر حال اگر خواهان داشتن یک گوشی اندرویدی خوش ساخت و خوش قیمت هستید تا شما هم بتوانید از امکانات فراوان این سیستم عامل دوست داشتنی بهره‌مند شوید، Xperia L یکی از به صرفه‌ترین گزینه های شما محسوب می‌گردد.


نقد و بررسی Sony Xperia L 1
صفحه نمایش 4.3 اینچی با کیفیت خوب
نسخه 4.1 سیستم عامل اندروید
سخت افزار مناسب
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
وجود چیپ NFC و قابلیت DLNA
دوربین 8 مگا پیکسلی با قابلیت فیلم برداری HD
قیمت مناسب

نقد و بررسی Sony Xperia L 1
وزن نسبتا زیاد
کیفیت متوسط دوربین نسبت به دیگر 8 مگا پیکسلی‌ها
نقد و بررسی Sony Xperia L 1
نقد و بررسی Sony Xperia L 1
نقد و بررسی Sony Xperia L 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
 سپاس شده توسط zahra160 ، Meteorite ، gole_pazhmorde
آگهی
#2
من که میخوام گوشی بخرم میارزه اینو بگیرم؟؟؟ تروخدا جواب...!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی دوربین زیر نمایشگر گوشی زد تی ای اکسون ۲۰
  بررسی گوشی هواوی P30 Pro
  بررسی تخصصی جی اس ام؛ مقایسه گلکسی اس 6، آیفون 6 و وان ام 9
  بررسی وان پلاس 3 : قاتل پرچمداران اندرویدی
  تایید Xperia E5 سونی و تاریخ معرفی آن
  افشای اطلاعات جدید از Xperia E5 سونی
  بررسی کامل اچ تی سی 10 : اقتدار تایوانی‌ها
  بررسی تخصصی ال جی G5؛ سرگرمی بیشتر، زندگی بهتر
  افشای رندرهای Xperia C6 Ultra با دوربین سلفی قدرتمند
  اطلاعات جدیدی از تلفن همراه Xperia C6 Ultra منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان