امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی Sony Xperia Go

#1
اگر بخواهیم گوشی‌های ضد آب موجود در بازار را بررسی نماییم، در نهایت باز هم به کمپانی سونی می‌رسیم. رقبای Xperia Go در واقع اکثرا از خود سونی می‌باشند. مانند Xperia Advance و یا Xperia Acro S. به علاوه Xperia Advance نیز برای بازار آمریکا تولید گشت و می‌توان این‌گونه گفت که برادر مدل Xperia Go می‌باشد. در مورد Acro S هم که هنوز وارد بازار خیلی از کشورها از جمله ایران نگشته است، پس در واقع Xperia Go به نظر بی رقیب می‌رسد.

• طراحی و ساخت
طراحی کلی این مدل مناسب است. یک گوشی باریک با طراحی زیبا که شبیه به خیلی از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است و از این نظر چیزی از دیگر گوشی‌ها کم ندارد. همان طور که اشاره کردیم این گوشی قابلیت مقاومت در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار را دارد. گواهی نامه IP67 این گوشی این نکته را تداعی می‌کند که این گوشی در مقابل غبار کاملا مقاوم است و در مورد آب نیز تا 30 دقیقه در عمق یک متری، مقاومت آن تضمین شده است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که مگر می‌شود از خروجی‌های گوشی آب به داخل آن نفوذ نکند؟ در جواب باید بگوییم که بله، درپوش‌های پلاستیکی و کاملا چفت شده خروجی‌ها باعث می‌شوند که آب به هیچ وجه از این راه به داخل گوشی نفوذ ننماید. البته در عین استحکام، خارج کردن درپوش‌ها نیز بسیار آسان است. سیم کارت و کارت حافظه هم که در داخل گوشی و زیر درپوش جایشان کاملا امن است. کلید کنترل صدا و درگاه USB در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. دکمه پاور در قسمت بالا، خروجی 3.5 میلی متری بلندگو در سمت چپ و نهایتا دوربین و فلاش LED آن در پشت گوشی تعبیه شده‌اند. اما مسلما برای اینکه یک گوشی در مقابل آب مقاوم گردد نمی‌توان از بدنه آلومینیومی و یا فلزی استفاده کرد. سونی هم برای این منظور بدنه این گوشی را از جنس پلاستیک خام تهیه کرده است. شاید این مورد در طراحی این گوشی مقداری از زیبایی آن کاسته باشد ولی طبیعتا امتیازی به آن اضافه کرده که قابل مقایسه با اکثر گوشی‌های موجود در بازار نیست. شاید اگر انسان حساس و خیلی سخت گیری باشید پلاستیک بکار رفته در بدنه این گوشی به نظرتان زشت و حتی در بدترین حالت زننده بیاید، ولی اگر منصفانه بخواهیم در مورد آن نظر بدهیم در کل از ظاهر بدی برخوردار نیست. فراموش نکنید که به هر حال یک گوشی ضد آب را دارید انتخاب می‌کنید.

• صفحه نمایش
صفحه نمایش ال سی دی 3.5 اینچی به کار رفته در این گوشی که از نوع لمسی خازنی می‌باشد، با فناوری نور پس زمینه LED-BackLit که از تکنولوژی Bravia سونی بهره برده است، کنتراست رنگ بسیار خوب و رنگ‌های بسیار زنده ای را تولید می‌نماید.این صفحه نمایش قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. اما در هنگام نگاه کردن با زاویه به صفحه نمایش و همچنین هنگام کار با گوشی در زیر نور آفتاب، عملکرد صفحه نمایش کاهش می‌یابد. به هر حال با اینکه صفحه نمایش Xperia Go شما را شگفت زده نمی‌کند، ولی در کل کاملا رضایت بخش به نظر می‌رسد.

• سخت افزار
چیزی که بیش از پیش ما را در مورد این گوشی متعجب کرد، استفاده سونی از سخت افزار بسیار خوب در این مدل بود. معمولا در گوشی‌های با مصارف خاص مانند این گوشی، کمپانی‌ها بیشتر انرژی خود را روی قابلیت‌های خاص آن گوشی متمرکز می‌نمایند و چندان به امکانات دیگر گوشی توجه نمی‌کنند، اما سونی با قرار دادن یک پردازنده دو هسته ای یک گیگا هرتزی نشان داده که می‌خواهد این مدل را در بازار رقابت وارد نماید. در کنار پردازنده قوی این گوشی، رم 512 مگابایتی آن نیز به آن کمک می‌کند تا در سیستم عامل اندروید نسخه 2.3 عملکرد روانی را از آن شاهد باشیم. در کنار همه این‌ها یک پردازشگر گرافیکی Mali-400 رو هم در نظر بگیرید تا بیشتر به توانایی‌های این گوشی اطمینان کنید. در ضمن، وجود 4 گیگا بایت حافظه داخلی و قابلیت پشتیبانی از یک کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت، شما را از نظر فضا برای ذخیره اطلاعات غنی می‌سازد.

• نرم افزار
سیستم عامل اندروید نسخه 2.3 یا همان نان زنجبیلی به همراه رابط کاربری UXP NXT گوشی‌های سونی، کار را با این گوشی بسیار راحت و لذت بخش می‌کند. به علت وجود سخت افزار قوی، روان بودن گوشی را به راحتی احساس می‌کنید. بسیاری از برنامه های کاربردی به صورت پیش فرض بر روی گوشی قرار داده شده است، اما با وجود اندروید 2.3 و هزاران برنامه موجود برای آن، مشکلی از جهت نرم افزار نخواهید داشت.

• دوربین
دوربین نصب شده بر روی Xperia Go با دقت 5 مگاپیکسل، عکس‌هایی با رزولوشن 1944×2592 پیکسل را برای ما ثبت می‌نماید. فلاش LED تعبیه شده در کنار دوربین این امکان را می‌دهد که در جاهایی با نور کم هم عکس‌های با کیفیتی ثبت گردد.
فیلم برداری این دوربین نیز با کیفیت HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه صورت می‌پذیرد. از دیگر امکانات موجود بر روی این دوربین، امکان تشخیص چهره، ثبت موقعیت مکانی عکس، عکاسی پانوراما و تشخیص لبخند می‌باشد.

• باتری
باتری به کار رفته در این گوشی یک باتری لیتیوم یونی 1305 میلی آمپریست که با هر بار شارژ توانایی مکالمه ممتد تا 6 ساعت و یا حالت آماده باش تا 520 ساعت را ارائه می‌دهد. ضمنا می‌توانید بیش از 40 ساعت نیز با آن به موزیک دلخواهتان گوش فرا دهید.

• جمع بندی
در کل، سونی در تولید این گوشی علاوه بر امکانات مناسب یک گوشی هوشمند، یک ویژگی خاص را نیز به آن افزوده است تا یک گوشی منحصر به فرد را راهی بازار نماید. صفحه نمایش بزرگ و مناسب و دوربین 5 مگاپیکسلی در کنار سخت افزار قوی و سیستم عامل به روز اندروید 2.3، آن‌را در بین گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه قرار داده است. حالا به این امکانات، خاصیت ضد آب بودن آن‌را نیز اضافه نمایید. تنها پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید Xperia Go، حداقل یکبار آن‌را از نزدیک ببینید و در دست بگیرید. شاید جنس بدنه آن در دستان شما احساس خوبی را به شما منتقل ننماید ولی در صورتی که با پلاستیکی بودن آن مشکلی ندارید، می‌توانید از امکانات بسیار خوب آن حداکثر استفاده را ببرید و مطمئن باشید که این گوشی سال‌ها برای شما کار خواهد کرد.

نقد و بررسی Sony Xperia Go 1
طراحی خاص، مقاومت در برابر آب و گرد و خاک
صفحه نمایش 3.5 اینچی
دوربین 5 مگاپیکسلی
موزیک پلیر کاربردی
پردازنده قوی و دو هسته ای
ابعاد مناسب
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی حداکثر تا 32 گیگابایت
پشتیبانی از Wi-Fi و DLNA

نقد و بررسی Sony Xperia Go 1
صفحه نمایش با دقت متوسط
بدنه پلاستیکی
نقد و بررسی Sony Xperia Go 1
نقد و بررسی Sony Xperia Go 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
 سپاس شده توسط asal.hz
آگهی
#2
خیلی ممنون کمک بزرگی کردی
پاسخ
#3
(12-02-2014، 12:07)Love song نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
خیلی ممنون کمک بزرگی کردی

تکلیف خودتو معلوم کن دیگه بالاخره چی میخوای بخریBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
نقد و بررسی Sony Xperia Go 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی دوربین زیر نمایشگر گوشی زد تی ای اکسون ۲۰
  بررسی گوشی هواوی P30 Pro
  بررسی تخصصی جی اس ام؛ مقایسه گلکسی اس 6، آیفون 6 و وان ام 9
  بررسی وان پلاس 3 : قاتل پرچمداران اندرویدی
  تایید Xperia E5 سونی و تاریخ معرفی آن
  افشای اطلاعات جدید از Xperia E5 سونی
  بررسی کامل اچ تی سی 10 : اقتدار تایوانی‌ها
  بررسی تخصصی ال جی G5؛ سرگرمی بیشتر، زندگی بهتر
  افشای رندرهای Xperia C6 Ultra با دوربین سلفی قدرتمند
  اطلاعات جدیدی از تلفن همراه Xperia C6 Ultra منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان