امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی Sony Xperia U

#1
طراحی و ساخت
بدون شک طراحی و ظاهر گوشی Sony Xperia U یکی از نقاط قوت آن است زیرا بدنه زاویه دار آن اگر چه از جنس پلاستیک ساخته شده است، اما زیبا و در عین حال بسیار مقاوم است. یکی از قسمت‌هایی که بیش از همه جلب نظر می‌کند پوشش قابل تعویض قسمت انتهای گوشی است. رنگ‌های متنوع این پوشش امکان انتخاب رنگ دلخواه را متناسب با علاقه شخصی به کاربر می‌دهد و نور پس زمینه نوار شفاف قرار گرفته در بالای این قسمت، متناسب با رنگ این پوشش تغییر می‌کند. این طراحی بسیار زیبا و در عین حال جوان پسند است.

در قسمت پایین صفحه نمایش 3.5 اینچی این گوشی سه دکمه لمسی قرار دارند که می‌توان از آن‌ها برای دستیابی به قسمت‌های مختلف رابط کاربری استفاده کرد. این دکمه‌ها توسط سه نقطه مشخص می‌شوند و آیکون آن‌ها بر روی نوار شفاف پایین دکمه‌ها قابل مشاهده است. نور پس زمینه این نوار شفاف متناسب با تم انتخاب شده برای گوشی تغییر می‌کند و خصوصا در شب جلوه زیبایی به آن می‌دهد. دوربین دوم VGA به همراه سنسور مجاورت در بالای صفحه نمایش جای گرفته‌اند. در لبه سمت چپ پورت micro USB و محل قرار گیری سیم کارت قرار دارند که برای قرار دادن سیم کارت باید قاب پشت گوشی را برداشت. در لبه سمت راست این دستگاه نیز دکمه کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور/قفل و کلید شاتر دوربین تعبیه شده‌اند و به دلیل طراحی مناسب این دکمه‌ها، فشردن آن‌ها به آسانی امکان پذیر است. در لبه بالایی گوشی نیز جک هدفون 3.5 میلی متری و دومین میکروفون آن (برای کاهش نویز) تعبیه شده‌اند و میکروفون اصلی این دستگاه نیز در لبه پایینی قرار دارد. دوربین 5 مگاپیکسلی، فلاش LED و بلندگوی این گوشی نیز در پشت آن قرار دارند.

صفحه نمایش
صفحه نمایش 3.5 اینچی Sony Xperia U از نوع LCD است و قادر است تصاویر را با دقت 480x854 پیکسل نمایش دهد. در این صفحه نمایش از موتور پردازش تصویری Bravia Engine استفاده شده است و برای محافظت بیشتر یک پوشش محافظتی ضد خش نیز بر روی آن قرار گرفته است. اگرچه اندازه این صفحه نمایش چندان بزرگ نیست اما به طور کلی کیفیت تصاویر بر روی آن مناسب بوده و کنتراست، میزان روشنایی، غلظت رنگ‌ها و زوایای دید آن خوب هستند و به دلیل تراکم پیکسلی بالا (280 پیکسل در هر اینچ) حتی کوچک‌ترین جزئیات نیز کاملا واضح و مشخص به نظر می‌رسند.

سخت افزار
در قلب این گوشی یک پردازنده دو هسته ای با قدرت پردازشی یک گیگاهرتز قرار دارد. این میزان قدرت پردازشی در کنار 512 مگابایت حافظه RAM و چیپ گرافیکی Mail-400 MP قدرت فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این سخت افزار مناسب موجب عملکرد روان و مناسب این گوشی خواهد شد. اگر چه Sony Xperia U از قابلیت ارتقاء حافظه بی بهره است اما 4 گیگابایت حافظه داخلی آن امکان ذخیره تعداد مناسبی فایل را به کاربر می‌دهد.
پشتیبانی از Wi-Fi، 3G و GPRS امکان ارتباط با اینترنت را برای کاربر مهیا می‌سازد و با بهره گیری از نسخه 2.1 بلوتوث نیز می‌توان فایل‌های گوناگون را بین دستگاه های مختلف به اشتراک گذاشت.

نرم افزار
سیستم عامل ارائه شده بر روی Sony Xperia U نسخه 2.3 (GingerBread) اندروید است و امکان ارتقا آن به نسخه 4.0 (Ice cream sandwich) نیز در آینده نزدیک وجود دارد. کمپانی Sony رابط کاربری Timescape خود را در کنار رابط کاربری استاندارد اندروید ارائه کرده است. به لطف وجود سیستم عامل اندروید امکان شخصی سازی صفحات، اضافه کردن ویجت ها، تغییر تصاویر پس زمینه و... برای کاربر فراهم است. همچنین برنامه های متنوعی از قبل بر روی این گوشی نصب شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه نقشه گوگل ، ایمیل، نمایشگر اسناد آفیس و ... اشاره کرد. علاوه بر این امکان دریافت برنامه های دیگری نیز از طریق اینترنت وجود دارد. Sony نیز تعدادی از برنامه‌ها و سرویس‌های معروف خود نظیر سرویس‌های دسترسی به موزیک و ویدیو را بر روی این گوشی عرضه کرده است. تایپ کردن به وسیله کیبورد مجازی این گوشی بسیار راحت است و جای گیری مناسب دکمه‌ها امکان تایپ کردن اشتباه را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که این گوشی به طور پیش فرض، کاملا از زبان فارسی (خواندن و نوشتن) پشتیبانی می‌کند.

به لطف پردازنده دو هسته ای، مرور وب با سرعت بالا امکان پذیر است. خواندن متون سایت‌ها بر روی صفحه نمایش با کیفیت این گوشی برای کاربر بسیار راحت است و پشتیبانی از فناوری‌های Flash به همراه قابلیت استفاده از حرکات مالتی تاچ، مرور وب را به تجربه ای لذت بخش بدل خواهد کرد.
بدون شک برنامه پخش موسیقی Sony بهتر از برنامه استاندارد سیستم عامل اندروید است. رابط کاربری این قسمت بسیار زیبا و در عین حال کاربردی است. آلبوم‌ها و قطعات موسیقی در گروه های مختلفی دسته بندی شده و حرکت بین آن‌ها به سادگی امکان پذیر است. Sony Xperia U قادر است فرمت هایی نظیر MP3، WAV و WMA را پخش نماید و با بهره گیری از فناوری Sony xLOUD می‌توان صدایی رسا و شفاف را از بلندگوی آن شنید. از جمله امکانات جالب در این قسمت می‌توان به تغییر نور نوار شفاف انتهای گوشی مطابق با موسیقی در حال پخش اشاره کرد. همچنین این دستگاه قادر است فایل‌های ویدیویی را با فرمت هایی نظیر MP4 و WMV تا کیفیت 720p پخش نماید. همچنین با بهره گیری از فناوری DLNA می‌توان محتوای موجود بر روی گوشی را به دستگاه های صوتی و تصویری سازگار با این فناوری منتقل کرد.

دوربین
دوربین 5 مگاپیکسلی Sony Xperia U قادر است عکس‌هایی با رزولوشن 2592X1944 پیکسل را ثبت نماید. به لطف وجود دکمه شاتر سخت افزاری دیگر برای فعال کردن دوربین و گرفتن عکس نیازی به استفاده از کلید های مجازی نیست. این دوربین از قابلیت‌هایی نظیر تشخیص چهره، تشخیص لبخند، ژئوتگینگ بهره می‌برد. همچنین با استفاده از قابلیت عکس‌برداری پانوراما می‌توان عکس‌های متعددی را از یک منظره وسیع گرفت و سپس با کمک برنامه ویرایشگر داخلی گوشی، این عکس‌ها را به هم پیوند داد و یک عکس پانورامای زیبا از آن‌ها ساخت. همچنین با کمک قابلیت پانورامای سه بعدی می‌توان عکس‌های پانورامای سه بعدی تهیه کرد و سپس آن‌ها را بر روی تلویزیون‌های سه بعدی مشاهده کرد. رابط کاربری دوربین بسیار ساده و در عین حال کاربردی است و امکان اعمال تنظیمات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به طور کلی دوربین این گوشی عملکرد خوب و پاسخ دهی سریعی دارد و عکس‌های گرفته شده توسط آن دارای کیفیت خوبی هستند، میزان جزئیات و غلظت رنگ‌ها نیز در حد قابل قبولی قرار دارند.
این دوربین قادر است با کیفیت HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. می‌توان از فلاش LED نیز در هنگام فیلم برداری استفاده کرد. همان‌گونه که از چنین دوربینی انتظار می‌رود فیلم‌ها نیز دارای کیفیتی قابل قبولی هستند.
دوربین دوم Sony Xperia U نیز با کیفیت VGA برای برقراری تماس‌های ویدیویی و عکاسی از خود مناسب است.

باتری
انرژی مورد نیاز برای این دستگاه توسط یک باتری لیتیوم یونی تامین می‌شود که دارای ظرفیت 1320 میلی آمپر است. باتری این گوشی قادر است با یک بار شارژ حدودا تا 6 ساعت و نیم در حالت مکالمه مداوم و تا 260 ساعت در حالت آماده به کار شارژ دهی داشته باشد.

جمع بندی
Sony Xperia U یکی از گوشی‌های زیبای سری Xperia است و طراحی متفاوت و قیمت مناسب آن خصوصا توجه قشر جوان را به خود جلب خواهد کرد. جدا از ظاهر زیبا، امکاناتی مانند پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی، چیپ گرافیکی Mali-400 MP، صفحه نمایش 3.5 اینچی ، دوربین 5 مگاپیکسلی و همچنین سیستم عامل اندروید این گوشی را از هر نظر برای کار های روزمره مناسب می‌کند. به هر حال اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی زیبا، کارآمد و با قیمت مناسب هستید Sony Xperia U را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نقد و بررسی Sony Xperia U 1
ابعاد بسیار مناسب گوشی
طراحی بسیار زیبا و در رنگهای متنوع و مد روز
پردازنده دو هسته ای یک گیگاهرتزی
تراکم پیکسلی بالای صفحه نمایش
سیستم عامل اندروید نسخه ۲.۳ قابل ارتقا به نسخه ۴
قیمت بسیار مناسب در مقایسه با کیفیت و امکانات
دوربین 5 مگاپیکسلی با فلاش LED
پشتیبانی از Wi-Fi و DLNA
کیفیت مکالمه خوب

نقد و بررسی Sony Xperia U 1
فاقد شیار کارت حافظه microSD (دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی است)
کیفیت متوسط فیلم های ضبط شده توسط دوربین
نقد و بررسی Sony Xperia U 1
نقد و بررسی Sony Xperia U 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
 سپاس شده توسط Meteorite ، saeedrajabzade
آگهی
#2
خیلی گوشیه خوبیه من میخواستم اینو بخرم ولی بخاطر حافظه کمش نگرفتم
سپاس دادم
پاسخ
#3
THIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTSTHIS IS A SPAM FROM ROBBOTS
پاسخ
#4
پوفففففففف چرت ترین چیز بوود.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی دوربین زیر نمایشگر گوشی زد تی ای اکسون ۲۰
  بررسی گوشی هواوی P30 Pro
  بررسی تخصصی جی اس ام؛ مقایسه گلکسی اس 6، آیفون 6 و وان ام 9
  بررسی وان پلاس 3 : قاتل پرچمداران اندرویدی
  تایید Xperia E5 سونی و تاریخ معرفی آن
  افشای اطلاعات جدید از Xperia E5 سونی
  بررسی کامل اچ تی سی 10 : اقتدار تایوانی‌ها
  بررسی تخصصی ال جی G5؛ سرگرمی بیشتر، زندگی بهتر
  افشای رندرهای Xperia C6 Ultra با دوربین سلفی قدرتمند
  اطلاعات جدیدی از تلفن همراه Xperia C6 Ultra منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان