امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرسپولیس و سالهای دور از صدر جدول ! (ورود لنگی ها ممنوع)

#1
لول مگه نگفتم نیا


شاید بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم پیش از آغاز سوت بازی‌های هفته چهارم باورش نمی‌شد سرخ‌پوشان که تا قبل از روبه‌رو شدن با سایپا در جایگاه دوم حضور داشتند، اینچنین مقابل یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ امسال صف‌آرایی کنند و شکست را به جان بخرند.
اما بالاخره پرسپولیس اولین باخت خود در لیگ سیزدهم را متحمل شد تا هم رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در رقابت‌های این فصل در بازی چهارم شکسته شود و هم عدد صفری که در مقابل گل‌های خورده این تیم نقش بسته بود، تغییر کند. البته هر چند سرخ‌پوشان پایتخت بعد از شکست برابر سایپا با تیم ۱۰ نفره خود مقابل ملوان بندرانزلی به پیروزی دست یافتند، اما یک آمار عجیب در طول روزهای اخیر، هواداران پرسپولیس را به‌شدت نگران کرده و آن دوری ۱۰۰ هفته‌ای سرخ‌پوشان پایتخت از صدر جدول است. 
 
راه سخت پرسپولیس برای قهرمانی
قرمزپوشان محبوب پایتخت بازی‌های لیگ سیزدهم را با رویارویی برابر تراکتورسازی تبریز آغاز کردند و برتری خفیف یک بر صفر در این بازی سبب شد تا بارقه‌های امید در اردوگاه سرخ‌پوشان مبنی‌بر فرارسیدن روزهای خوش ایجاد شود. این تیم در دومین بازی به مصاف ذوب‌آهن رفت و پس از تساوی با نماینده اصفهان، در ورزشگاه آزادی توانست مس را شکست دهد و با هفت امتیاز جایگاه دوم را در اختیار بگیرد. اما پرسپولیس برابر سایپا شکست خورد تا به جایگاه پنجم سقوط کند و حالا بعد از برد خفیفی که مقابل ملوان به دست آورد، در جایگاه سوم جدول ایستاده است. 
در این بین نگاه به بازی‌های آینده سرخ‌پوشان نشان می‌دهد که این تیم در ۱۰ بازی باقی مانده تا پایان نیم‌فصل اول باید برابر تیم‌هایی چون نفت تهران، فولاد، ‌استقلال و سپاهان قرار گیرد؛ رقابت‌هایی که حتی کسب یک امتیاز از آنها نیز شاید رضایت هواداران پرسپولیس را حاصل کند. حالا اگر هدف سرخ‌پوشان، قهرمانی در لیگ سیزدهم است، باید مقابل این تیم‌ها به پیروزی دست یابند و سایر تیم‌های میانه جدول و ته‌جدولی را جدی بگیرند اما اگر بار دیگر می‌خواهند همچون فصول گذشته، لیگ را با هدف کسب سهمیه آسیا دنبال کنند، همین رویه که در پیش گرفته‌اند به آنها کمک خواهد کرد تا به هدف دست یابند. 

بیش از هزار روز گذشت

از آخرین باری که سرخ‌پوشان پایتخت صدر جدول را به دست آوردند، بیش از صد هفته می‌گذرد. سه فصل پیش و درست در پایان هفته ششم لیگ دهم بود که پرسپولیس با مربیگری علی دایی توانست در جایگاه نخست قرار گیرد. سوم شهریورماه سال ۸۹ بود که سرخ‌پوشان توانستند رتبه اول لیگ را مال خود کنند و جای ذوب‌آهن اصفهان را بگیرند. از آن روز تا به حال بیش از هزار روز می‌گذرد و هنوز که هنوز است، قرمزپوشان پایتخت رنگ صدر جدول را حتی برای یک بار هم ندیده‌اند. پرسپولیس لیگ دهم را با حضور کاشانی به‌عنوان مدیرعامل و دایی به‌عنوان سرمربی آغاز کرد و در بدو کار نتایج نسبتا خوبی هم به دست آورد تا اینکه در هفته ششم نیز به صدر جدول رده‌بندی راه یافت. اما آنها نتوانستند در ادامه راه این جایگاه را حفظ کنند و روند نزولی این تیم تا جایی پیش رفت که در پایان فصل با ۱۰ باخت به رتبه چهارم رسید. حتی اگر به شکلی دیگر بخواهیم روند ناکامی‌های پرسپولیس را مورد بررسی قرار دهیم، باید به قیمت ارز و دلار در آن زمان اشاره‌ای داشته باشیم که مبادلات ارزی آن زمان با دلار هزار تومانی انجام می‌شد و امروز نرخ آن به مرز سه‌هزار تومان رسیده، اما خبری از لمس رتبه نخست لیگ توسط سرخ‌پوشان نیست. البته این مثال را زدیم تا دور بودن این اتفاق را یادآوری کنیم. 
سرخ‌پوشان پایتخت در ۱۲ دوره اخیر لیگ برتر فوتبال کشور تنها در چهار فصل بین سه تیم برتر قرار داشته‌اند و حاصل آن نیز دو دوره قهرمانی و دو عنوان سومی بوده است. در بین مربیان نیز پس از علی پروین که چهار مرتبه در ادوار مختلف هدایت سرخ‌پوشان تهرانی را برعهده داشت، علی دایی با قبول هدایت پرسپولیس، در کنار حمید درخشان و مصطفی دنیزلی قرار گرفت که پیش از این و در ادوار مختلف دو مرتبه تجربه هدایت سرخ‌پوشان را داشته‌اند. 
دایی برای نخستین مرتبه در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به جای زلاتکو کرانچار، سرمربی پرسپولیس شد و پس از دو فصل و کسب دو عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی، در تاریخ ۲۰ خرداد سال ۱۳۹۰ به علت مشکلاتی که با حبیب کاشانی، مدیرعامل وقت پرسپولیس برایش ایجاد شد، از پرسپولیس جدا شد. امروز اما علی دایی در حالی پس از ۷۱۰ روز به جمع سرخ‌پوشان بازگشته که این تیم آخرین جام قهرمانی‌اش را با هدایت این مربی به دست آورده بود و امیدوار است پس از یک فصل پرحاشیه بتواند روزهای خوبی را با این مربی تجربه کند. 

پرسپولیس و لزوم بازبینی در روش‌ها
کسب ۱۰ امتیاز از حداکثر ۱۵ امتیاز ممکن در پنج مسابقه اول سرخ‌های تهرانی در قیاس با شروع آنها در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشور حاصل بدی به‌نظر نمی‌رسد اما نوع و میزان کارایی بازی آنها با امیال و اهداف‌شان لزوما همخوانی لازم را ندارد و تیمی پیش‌روی ما مشاهده نمی‌شود که در اندازه‌های فتح لیگ باشد. 
علی دایی به رسم و سیاق همیشگی‌اش به جوانان در فهرست ۲۶ بازیکن انتخابی‌اش بهای زیادی داده و خانزاده، غریبی، عباس‌زاده، عالیشاه، صادقیان و حتی علی‌عسگر به جمع نفرات زیر ۲۳ سال لیست وی تعلق دارند و نام امیر عابدزاده هم بین سه بازیکن زیر ۲۱ سال این تیم ارائه شده است. 
این تیم پنج هفته بعد از شروع یک لیگ ۳۰ هفته‌ای به نوعی بازبینی و کنکاش مجدد در باورهای تاکتیکی و در ارکان کارش نیاز دارد و علی دایی در این زمینه مهم‌ترین وظیفه را برعهده دارد تا بتواند تیمش را بعد از ۱۰۰ هفته دوری از صدر جدول، به جایگاهی که لیاقتش را دارد بازگرداند.
پاسخ
 سپاس شده توسط aLiReZaZ-iM ، دانيال 4 ، mahdi101378 ، zahra! ، امیر مهدی نوری ، arman 17 ، ♥h@di$♥ ، alireza2099 ، Jack Daniel'ѕ
آگهی
#2
اخییییییی گناه دارن....................Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin
پاسخ
#3
هنوزم به صدر نرسیدنTongueTongueTongue
پاسخ
#4
ایبی یوخ ایبی یوخ
دنیا سوت پایان رابزن صداقت من حریف دروغ این زمانه نمیشودSad
پاسخ
#5
همچین می گن هنوز به صدر نرسیدن انگار خودشون رده اول هستند پرسپولیس دوم و استقلال هفتم می باشد.....Sleepy 5020
پاسخ
#6
(19-09-2013، 11:00)حسامی نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
همچین می گن هنوز به صدر نرسیدن انگار خودشون رده اول هستند پرسپولیس دوم و استقلال هفتم می باشد.....Sleepy 5020
:ag54:
پاسخ
آگهی
#7
ژو ژو وقتی یه مشت خر لنگی جمع کردن انتظار دارن به صدر جدولم برسن؟
پرسپولیس و سالهای دور از صدر جدول ! (ورود لنگی ها ممنوع) 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس
  رسانه قطری: منتظر شکست پرسپولیس نباشید!
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!
  والیبال ایران در انتظار ورود آلکنو و معروف

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان