امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بمب خلاء Vacuum Bomb

#1
یکی از قدرتمند ترین سلاح جهان

بمب خلاء Vacuum Bomb 1





بمب خلاء Vacuum Bomb 1

بمب خلاء بمبی موسوم به هوا سوز است که قدرت آن در تولید امواج با بسامد بالا ، بسیار پرقدرت تر از انفجار مواد منفجره چگال متعارف و حتی هسته است !! موج انفجار تولید شده از یک بمب کوچک خلاء با میزان این امواج در یک انفجار هسته برابری میکند !! ولي بدون ايجاد خسارات زيست محيطي ناشي از يک بمب هسته اي است .

بمب خلاء انواع و اقسام مختلفی از دست پرتاپ و خمپاره پرتاب تا بمب هایی که از طریق بمب افکن پرتاب می شوند را شامل می شوند.

اساس کار و وجه تسمیه این بمبها بر استفاده از نوع خاصی از مواد منفجره Thermo baric است که در هنگام انفجار اکسیژن وسیعی را از محیط اطراف خود تهیه میکنند

از این رو در تهیه این بمب ها بر خلاف فالب تسلیحات انفجاری که معمولا در تهیه آنها از نسبتی در حدود 25% سوخت و 75% اکسیدکننده استفاده می شود ، مواد منفجره با حجمی کمتر و به دلیل بی نیازی از اکسیدکننده ، جگال تر مورد استفاده قرارگیرند !!

نیاز حیاتی این بمب ها به حجم بالایی از اکسیژن استفاده از آنها در زیر آب و حتی ارتفاعات بالا را با مشکل روبرو کرده و ناکارامد میگرداند.

این سلاح علاوه بر قدرت مهیب تخریب ساختارهای دفاعی و استحکامات در کنار انفجاری به نسبت کوچک بر روی قربانیان آن تا فواصل نسبتا دور ؛ اثرات جبران ناپذیری و دردناک و رنجهای شدید و طاقت فرسا در اثر صدمات جدی به گوش ، مغز و سلسله اعصاب برای مدتهای کوتاه تا مادام العمر بر جای خواهد گذاشت.

در تصویر انفحار ، سوراخ شدن سقف شیلتر از لحاظ فنی و مهندسی بسیار غیر قابل باور است !!!!

در وبلاگها و وب سایتهای فارسی هیچگونه منبعی در این خصوص مشاهده نمیشود و تنها به آزمایش قوی ترین بمب خلاء توسط روسیه در اواخر سال 2007-8 اشاره شده و مطلب فوق در زمان محدود از بخشی از اطلاعات موجود در دانشنامه ویکی پدیا به زبان فرانسوی حضور شما ارائه گردیده و خبر اآزمایش مذکور عینا خدمتتان تقدیم گردیده است .


قوي ترين بمب خلاء جهان را روسيه آزمايش کرده است.

اين بمب که با هواپيما حمل مي شود قابليت ايجاد خلاء دارد و قابل مقايسه با قدرت و کارايي يک بمب هسته اي ولي بدون ايجاد خسارات زيست محيطي ناشي از يک بمب هسته اي است . اين بمب که به طور مخفيانه ساخته شده قدرتى بيش از بمب هاى هسته اى داشته و ارتعاش هاى ناشى از انفجار آن به مراتب شديدتر از ارتعاش هاى هسته اى است .

اين بمب موسوم به "پدر تمام بمب ها " است و قدرت آن چهار برابر بيشتر از پرقدرت ترين بمب هاى فعلى جهان است که در اختيار آمريکا قرار دارد زيرا از يك نوع جديد و بسيار كارآمد مواد منفجره كه به آن اشاره اي نشده است، بهره مي‌برد . MOAB يا مادر تمام بمب ها كه پيش از اين به عنوان قوي ترين بمب خلاء شناخته مي شد و در سال 2003 آزمايش شده بود، يك بمب هدايت شونده ماهواره‌اي دوربرد است و امريكا از آنها در جنگ با طالبان در افغانستان استفاده کرد .

بمب روسي اولين بار توسط هواپيماهاى توپولف مدل Tu-160 در محل آزمايش فرو ريخته شد . قدرت اين بمب ها که با شدت زيادى منفجر شدند، بيش از حد تصور است . اين بمب از لحاظ اندازه از بمب هاى MOAB آمريکايى کوچکتر است، اما به دليل استفاده از فناورى نانوتکنولوژى در ساخت آن و با توجه به حرارتى که در زمان منفجر شدن در مرکز انفجار توليد مى شود قدرت آن بسيار بيشتر از بمب هاى آمريکايى است .

بمب خلاء جديد مي تواند جايگزين يک سري از ابزار هسته اي با قدرت ضعيف تر شود که قبلا ساخته شده بود . در همين زمينه وزارت دفاع روسيه اعلام كرد اين طرح نظامي هيچکدام از توافقات بين المللي را نقض نمي کند و به ايجاد رقابت تسليحاتي تازه اي در جهان منجر نخواهد شد . بمب روسيه حاوي ‌8/7 تن ماده منفجره قوي است ولي بمب آمريكا بيش از هفت تن ماده منفجره دارد در حالي كه بمب آمريكا معادل ‌11 تن تي.ان.تي است ولي بمب روسيه معادل ‌44 تن از اين ماده منفجره است.

همچنين شعاع انفجار بمب روسيه ‌990 فوت يا 300 متر و دو برابر شعاع انفجار بمب آمريكا است . اين بمب روسي در ابتدا يک توده اي از مواد آتش زا را در شعاع انفجاري خود ايجاد ميکند که با اکسيژن موجود در جو مخلوط ميشود سپس درمرحله بعد ، اين توده آتش مي گيرد بطوريکه تمام منطقه آتش گرفته شده را نابود مي کند .
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥ هومن♥ ، hossein. ، komando
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بمب موشی (Rat bomb)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان