امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی تخصصی LG Optimus 3D

#1
معرفی

جذابیت و گیرایی 3D هم اکنون بیش از هر موقعی است ، اما تولید کنندگان آن در تلاش و مطالعه اند که با استفاده از قطعات و راه های بهتر و ارزانتر در مشاهده و تصویر برداری 3D اقدام نمایند . در حالی که باید در حالات عمومی برای مشاهده سه بعدی از عینک های مخصوص استفاده کنید و کاربران منتظر انقلاب و تحولی در این زمینه اند . مطمئنا این همان دلیلی است که تلویزیون های 3 بعدی هنوز در منزل ها به عموم دیده نمی شود ، اما با خرید این گوشی خوش شانس خواهید بود که این قطعه جادویی را همیشه در کنار خود داشته باشید .

مدت زمانی طول خواهد کشید تا تولید کنندگان به این دست آورد برسند اما از پیش LG در مورد آن بحث می کرد و اولین موبایل با صفحه نمایش 3 بعدی به نام LG Optimus 3D را که در ماه February در MWC معرفی کرد و اکنون در دسترس عموم قرار خواهد گرفت .



یک حرکت تند از LG به حساب می آید که LG را وارد همچین رقابتی می کند و گرفتار رقابتی برای حراست از خود شده است . به نظر می رسد که Optimus 3D از همه کارت ها پشتیبانی می کند و به سختی تلفنی پیدا می شود که قادر باشد در تمام سطوح با این گوشی رقابت کند . نکته قابل توجه این گوشی صفحه نمایش آن و البته یک جفت دوربین پشت آن است که این امکانات خود باعث شده است تا بدون فناوری 3 بعدی نیز در بازار طرفدار و فروش خوبی پیدا کند . شروع Optimus 3D با پردازنده ی دو هسته ای و آخرین نسل گرافیک و بسته اتصالاتی ، دوربین حرفه ای و نیز روح آندروید Froyo که قابلیت ارتقا به Gingerbread را در آینده ای نزدیک شاید خواهد داشت برای LG شروع خوبی به حساب می آید .

ویژگی های کلیدی :

- پشتیبانی از چهارباند GSM و پشتیبانی از 3G

- پشتیبانی از HSDPA با سرعت 21 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه

- صفحه نمایش 4.3 اینچی خازنی 3 بعدی -16 میلیون رنگ از نوع لمسی LCD با رزولوشن WVGA ( 800×480)

- سیستم عامل آندروید v2.2 به نام Froyo با رابط کاربری LG 3D

- پردازنده ی 2 هسته ای 1 GHz از نوع ARM Cortez – A9 ، PowerVR SG540 GPU و TI OMAP 4430 Chipset

- دارای 512 مگابایت RAM

- دارای 8 گیگابایت حافظه به صورت داخلی

- دارای 2 دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و تصویر برداری 3 بعدی 3 مگاپیکسلی و قابلیت تشخیص چهره و برچسب گذاری جغرافیایی

- فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه 1080 P و نیز فیلم برداری با حالت 3 بعدی 30 فریم بر ثانیه و 720p .

- دارای Wi-Fi b/g/n و DLNA

- GPS به همراه A-GPS

- کارت حافظه ی خارجی MicroSD که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را داراست .

- سنسور های شتاب سنج ، سنسور های تنظیم کننده نور ، سنسور مجاورت

- دارای دوربین ثانویه جهت برقراری مکالمات تصویری

- دارای خروجی استاندارد 3.5 میلیمتری صدا

- دارای پورت microUSB و بولوتوث V3.0

- دارای پورت MicroHDMI

- قابلیت شماره گیری صوتی و شماره گیری هوشمند

- پشتیبانی از فایل های ویدیویی با فرمت XviD و DivX

- دارای ویرایشگر پرونده های آفیس

- کنترل های حرکتی نوآورانه

- پشتیبانی از Adobe Flash 10.3

- دارای صدای دالبی و فناوری SRS

معایب اصلی

- فاقد رادیو موج FM

- قابلیت های و برنامه های محدود 3D

- عملکرد نه چندان عالی دوربین گوشی

- عملکرد نه چندان خوب صفحه نمایش در محیط های باز

- عملکرد نه چندان جالب با وجود استفاده از پردازنده ای 2 هسته ای

- عدم تعبیه کلید اختصاصی دوربین

LG Optimus 3D از عالی بودن خیلی فاصله دارد ، اما با این وجود این چنین موبایلی در بازار موجود نیست ، اما نکته ی جالب و قابل ذکر این است که Optimus 3D اولین نوع از موبایل های 3 بعدی به نظر می رسد و در این کلاس تقریبا اول و کامل است .

این گوشی از تغییرات و تحولات زیادی برای متفاوت بودن استفاده کرده است ، این گوشی دارای منوی 3 بعدی ، گالری 3 بعدی و فیلم برداری و عکس برداری در حالت 3 بعدی و نیز بازی های 3 بعدی می باشد که این امکانات باعث شده است این گوشی در نگاه اول گوشی خوب و فوق العاده ای به نظر برسد .





در واقع اگر چند نکته ی منفی این گوشی را در نظر نمی گیرید ، این گوشی ایده عالی خواهد بود و اگر آخرین نسخه آندروید Gingerbread را در آن بخواهید باید تا ماه October منتظر بمانید .

نمای 360 درجه LG Optimus 3D

گوشی LG Optimus 3D دارای ابعاد 11.9×68×128.8 میلیمتر می باشد که به خوبی در بردارنده ی صفحه نمایش 3.4 اینچی شده است و این گوشی تنها چند میلیمتر از برادر خود یعنی Optimus 2X بزرگتر است .

چیزی نیست که در گوشی دنبال آن بگردید و پیدا نکنید ، در واقع این گوشی تمامی نیاز های شما را بر آورده می سازد . وزن هدست آن 168 گرم است که نسبت به تکنولوژی های هوشمند کمی سنگین است . در نهایت فکر می کنیم که آرم 3D مشکلات کاربران را در بیشتر موارد حل خواهد کرد .

هر آنچه که باید در مورد صفحه نمایش 3D آن بدانید

صفحه نمایش 4.3 اینچی نمایش 3 بعدی LED آن دارای رزولوشن WVGA بوده که دارای امکانات و ویژگی های متفاوت و خاصی است و ما نیز بحث سخت افزاری را از این قسمت شروع کردیم . مهندسان LG در این زمینه راه درازی را در پیش گرفتند و اکنون می بینیم که از تولید صفحه نمایش 2 بعدی نیز پیشی گرفتند .

صفحه نمایش Optimus 3D بسیار معقول بوده و کنتراست و روشنایی صفحه نمایش نیز ایده آل است و در این مدل از تکنولوژی LCD به جای Super AMOLED plus استفاده شده است که متاسفانه دارای بازتابش بوده و کمی از رقبا در این زمینه عقب افتاده است ، اما باید در نظر بگیرید که کدام مدل دارای صفحه نمایش 3 بعدی است ؟



حالت 3D این گوشی تنها در زمانی که گوشی را در حالت افقی قرار می دهید کار می کند و صفحه ی اضافی که بر روی صفحه نمایش تعبیه شده است باعث شده می شود که هر چشم پیکسل های مختلفی از تصویر را دریافت کرده و حس عمق و ارتفاع نمایان شود و هر چشم تنها نیمی از رزولوشن صفحه نمایش آن را در بر می گیرد و در این صفحه نمایش از عینک های 3 بعدی استفاده نشده و کاربردی ندارد که این فناوری را مدیون parallax – barrier است . اما با این حال باید دید که داشتن موبایل 3 بعدی چقدر هزینه در بر خواهد داش و قیمت آن ارزش خرید را دارد یا نه ؟

برای لذت بردن کامل از این صفحه نمایش شما باید نقطه ی مورد نظر و طریق نگاه کردن به آن را بیابید که برای هر کس متفاوت است و بعد از مدتی به آن عادت پیدا خواهید کرد .شاید در نگاه اول و کارکرد های اول برای شما آزار دهنده باشد اما با گذشت زمان به آن عادت پیدا خواهید کرد .



نکته ی دیگر این صفحه نمایش آن است که امکان اشتراک گذاری محتوای 3D وجود ندارد و تنها می توانید تغییرات 3D را مشاهده نمایید . کردن به صفحه نمایش از زوایای مختلف باعث می شود تصویر به حالت 2 بعدی برگردد و به قول بعضی ها به بهترین حالت برگردد !

تکنولوژی 3 بعدی در نوع خود بسیار جذاب است مخصوصا برای کسانی که از این تکنولوژی استفاده می کنند و نیز کسانی که به تماشای فیلم می پردازند این گوشی 3 بعدی را می پسندند .

اما امکانات 3 بعدی سازی تنها در برنامه اختصاصی این گوشی تعبیه نشده است و البته 3 بعدی های این گوشی محدود شده است . آندروید آن نیز همانند دیگر گوشی های هوشمند آندرویدی دارای ظاهری یکسان است .

با این وجود با در نظر گرفتن اولین تلاش برای ساخت صفحه نمایش 3 بعدی ، این گوشی دارای عملکرد خوبی است و حیرت زده از آن هستیم که این تکنولوژی آینده ی گوشی های هوشمند را در بر می گیرد یا حداقل پتاسنل آن را ایجاد خواهد نمود .

طراحی

با وجود اینکه بدنه ی این گوشی تمام پلاستیک است ، LG Optimus 3D از ظاهری خوب و آراسته بهره می برد و بر روی گوشی ترکیبی از فلز ظاهر دیگری به آن داده است . ( بر روی گوشی 2 قسمت پلاستیکی در پایین و بالا گوشی وجود دارد و قسمتی که صفحه نمایش قرار گرفته است ترکیب با فلز شده است ) .بر روی این گوشی چهار کلیدخازنی همیشگی گوشی های آندروید و صفحه کلید LCD آن تعبیه شده است .

در پشت گوشی نام برند LG با استفاده از فلز و پلاستیک نرم ساخته شده که جلوه ی خاصی به پشت گوشی داده است . اگر نکته ی منفی بتوان از طراحی و ساخت آن گرفت فقط می توان به ضخامت آن اشاره داشت که با وجود 2 دوربین و صفحه نمایشی از نوع LCD کمتر از این شاید امکان پذیر نبود . رقابت این گوشی با گوشی های هم رده و البته نازک باعث شده است که این گوشی یک گوشی ضخیم و گوشتی به نظر برسد .



کمی دور از انتظار است که بتوان این گوشی را راحت در دست جای داد به صورتی که کامل در دست قرار گیرد اما در کل بد نیست و در نهایت گوشی ارزشمند است . حال دیگر از بحث صقحه نمایش و قابلیت های نمایش 3 بعدی آن می گذریم و به دیگر بحث های این گوشی می پردازیم . کمی بالاتر از صفحه نمایش ، شما می توانید دوربین دوم که جهت مکالمات تصویری تعبیه شده است را مشاهده نمایید و در سمت چپ آن می توانید سنسور های مجاورت و خروجی صدای مکالمات تلفنی را مشاهده نمایید .

درپایین گوشی همان 4 کلید تیره رنگ خازنی آندرویدی را مشاهده می کنیم که این دکمه ها از قبیل : Home ، Menu ، Back و جستجو می باشند که دارای نور پس زمینه ای فوق العاده زیبا می باشند . این دکمه ها دارای قابلیت های فشاری و نگه داشتن طولانی مدت ، همانند دیگر گوشی های آندروید می باشد.



سمت چپ LG Optimus 3D میزبان خروجی HDMI و MicroUSB است که با پوششی پلاستیکی پوشانده شده است که خود به زیبایی بیشتر و محافظت در برابر گرد و خاک کمک می کند .



در سمت راست گوشی دکمه سخت افزاری اختصاصی 3D تعبیه شده است که این مکان اغلب برای دکمه ی شاتر دوربین استفاده می شود . کلید های تنظیم صدا آن نیز در این قسمت تعبیه شده اند که کاملا تخت بوده و فشردن آن کمی سخت است اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد . ناگفته نماند که دکمه ی اختصاصی 3D رابط کاربری آن را بارگذاری می کند .

عکسها
بررسی تخصصی LG Optimus 3D 1
بررسی تخصصی LG Optimus 3D 1
بررسی تخصصی LG Optimus 3D 1


پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، msit723 ، FARID.SHOMPET ، sepi kobe ، poya
آگهی
#2
ممنون
ولی
LG prada/p940
از این گوشی بهتره
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان