امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات دستگیری 2 باند آدم‌ربایی در گیلان

#1
حادثه>داخلی -گروه حوادث:
کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان بعد از یک هفته تحقیقات تخصصی اعضای 2 باند آدم‌ربایی را شناسایی و دستگیر کردند.


نخستین باند از 4 مرد و زن تشکیل شده بود که برای اخاذی 400 میلیون تومانی دست به ربودن پسربچه 11 ساله‌‌ای زده بودند.
ساعت 7:30 صبح 7 آذرماه، زمانی که پسربچه 11 ساله به نام محمدرضا در راه رفتن به مدرسه در شهرستان لاهیجان بود، از سوی سرنشینان یک پراید مشکی ربوده شد. یک ساعت و نیم بعد، آدم‌ربایان با پدر این پسربچه تماس گرفتند و با گفتن این جمله که پسرش را ربوده اند، از وی خواستند برای آزادی او 400 میلیون تومان چک‌پول 50 هزار تومانی پرداخت کند.

پدر محمدرضا وقتی با مدرسه تماس گرفت و مطمئن شد که فرزندش در کلاس درس حاضر نشده، سراسیمه به اداره آگاهی رفت و ماموران را در جریان ربوده شدن پسرش قرار داد. از همان زمان تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربایان و رهایی پسربچه 11ساله شروع شد.

دومین تماس

24 ساعت از ماجرای آدم‌ربایی گذشته بود که زنگ موبایل پدر محمدرضا به صدا درآمد. پشت خط یکی از آدم‌ربایان بود که تهدید می‌کرد اگر همه مبلغ درخواستی‌شان را دریافت نکنند، گروگانشان را خواهند کشت. به‌دنبال دومین تماس، بررسی‌های تخصصی وارد مرحله تازه‌‌ای شد اما آدم‌ربایان برای ردگم کردن از شگردهایی استفاده می‌کردند که نشان می‌داد با نقشه‌ای حساب شده دست به گروگانگیری زده‌اند.

ردپای آشنا

ماموران که خود را در برابر باندی حرفه‌ای می‌دیدند، به تحقیق از پدر محمدرضا پرداختند. وقتی از این مرد پرسیده شد که آیا با کسی خصومت و اختلاف داشته، وی به فکر فرو رفت و بعد از لحظاتی گفت: چند سال پیش با شریکم بر سر مبلغ 400 میلیون تومان اختلاف حساب پیدا کردیم و این تنها اختلاف حسابی است که در این سال‌ها با کسی داشته‌ام.

همین اطلاعات کافی بود تا تحقیقات پلیس روی شریک قدیمی پدر محمدرضا متمرکز شود. ماموران محل زندگی این مرد را شناسایی کردند و تمامی رفت‌وآمدهای او را زیرنظر گرفتند. این در حالی بود که تماس‌های تهدیدآمیز آدم‌ربایان ادامه داشت و آنها موافقت کرده بودند که در ازای دریافت 250 میلیون تومان، گروگانشان را آزاد کنند.

مدتی بعد حدس پلیس درست از آب درآمد و کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد شریک قدیمی در ماجرای آدم‌ربایی دست دارد. این مرد با دستور قضایی بازداشت شد و در بازجویی‌ها اعتراف کرد که طراح اصلی نقشه آدم‌ربایی کسی نیست جز پسر او. درحالی‌که 4 روز از ربوده شدن پسربچه 11 ساله می‌گذشت، ماموران توانستند تمامی آدم‌ربایان و محل نگهداری پسر ربوده شده را شناسایی کنند اما متهم اصلی که از دستگیری پدرش باخبر شده بود و پلیس را در یک قدمی خود می‌دید، تصمیم گرفت گروگانش را رها کند.

با آزادی محمدرضا، عملیات پلیس برای دستگیری متهمان ادامه یافت و ماموران 2 مرد و 2 زن را که دست به ربودن پسربچه 11 ساله زده بودند دستگیر کردند و آنها بعد از انتقال به اداره آگاهی، به جرم خود اعتراف کردند. در این میان طراح اصلی نقشه آدم‌ربایی گفت: چند سال پیش پدرم با پدر محمدرضا دچار اختلاف حساب 400 میلیون تومانی شد و همین مسئله باعث شد تا بعد از گذشت چند سال از این ماجرا، نقشه ربودن محمدرضا را طراحی کنم.

من و همسرم به همراه یک زن و شوهر دیگر، محمدرضا را زیرنظر گرفتیم و متوجه شدیم که او هر روز برای رفتن به مدرسه، مسیر خانه تا ایستگاه تاکسی را پیاده طی می‌کند. از آنجا که این مسیر همیشه خلوت است، روز حادثه به کمین او نشستیم و این پسربچه را در بین راه به زور دزدیدیم. در این مدت نیز همیشه به چشمان او چشم بند می‌زدیم و برای نگهداری از وی از 2 خانه استفاده می‌کردیم.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه پسربچه ربوده شده در این مدت یک بار توانسته بود از دست آدم‌ربایان فرار کند اما آنها دوباره او را‌ گیر انداخته بودند، تصریح کرد: بعد از اعترافات متهمان، تمامی آنها با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

دستگیری شکارچیان شب

اعضای دومین باند، 2 مرد تبهکار بودند که با یک خودروی پراید اقدام به ربودن زنان و دختران و سرقت اموال آنها می‌کردند.
اوایل آذرماه امسال زن جوانی به اداره آگاهی رشت رفت و مدعی شد که سرنشینان یک خودروی پراید وی را با تهدید چاقو ربوده و همه اموالش را به سرقت برده‌اند. این زن به ماموران گفت: حدود ساعت 9 شب بود که در یکی از خیابان‌ها به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پراید شدم.

وی ادامه داد: راننده پراید روی صندلی جلو یک لاستیک ماشین گذاشته بود و به همین دلیل مجبور شدم روی صندلی عقب و در کنار مردی بنشینم که وانمود می‌کرد مسافر است. بعد از طی مسیری کوتاه، این مرد چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدیدم کرد که اگر سر و صدا کنم، مرا خواهد کشت. او و همدستش مرا به یک جاده جنگلی بردند و بعد از سرقت طلاها، پول‌ها و گوشی تلفن همراهم، مرا همانجا رها کرده و متواری شدند.

با این شکایت، تحقیقات پلیس برای دستگیری مردان آدم‌ربا آغاز شد تا اینکه 3 زن دیگر هم با مراجعه به اداره آگاهی، شکایت مشابهی را مطرح کردند. رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در تشریح دستگیری این باند به همشهری گفت: مشخصاتی که تمامی شاکیان از آدم‌ربایان و خودروی آنها داده بودند، یکی بود. بنابراین تصویر چهره نگاری شده متهمان و مشخصات خودروی آنها در اختیار تمامی تیم‌های گشت قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع، ماموران به‌صورت نامحسوس خیابان‌های اصلی شهر را زیرنظر گرفتند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: بعد از چند روز بررسی‌های گسترده، سرانجام خودروی متهمان در یکی از خیابان‌ها شناسایی شد اما زمانی که ماموران به راننده دستور ایست دادند، او قصد داشت با زیر گرفتن ماموران از محاصره آنها فرار کند. وی افزود: با شلیک چند گلوله، خودروی متهم متوقف و او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد اما در بازجویی‌ها ادعا کرد که در ربودن زنان نقشی نداشته است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان خاطرنشان کرد: وقتی ماموران متهم را در بین چند متهم دیگر قرار دادند، تمامی شاکیان پرونده او را به‌عنوان یکی از آدم‌ربایان شناسایی کردند و این مرد که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به آدم‌ربایی و سرقت به عنف با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه دومین متهم نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شد، تاکید کرد: متهمان در بازجویی‌ها به ربودن 6 زن با تهدید چاقو و سرقت اموال آنها اعتراف کردند و این در حالی است که 2 زن دیگر هم به محض اطلاع از دستگیری آنها، با مراجعه به پلیس از متهمان شکایت کردند.

سرهنگ کریمی یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دو متهم از مجرمان سابقه داری هستند که پیش از این هم چندین‌بار به اتهام سرقت و آدم‌ربایی در کرج دستگیر شده بودند؛ به همین دلیل برای فرار از دست پلیس از کرج راهی رشت شده و در این شهر به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه می‌دادند.

وی گفت: این دو متهم به غیر از یک خودروی پراید با روکش‌های سفید، یک خودروی پیکان سفید هم داشتند و احتمال می‌رود علاوه بر شهرستان رشت، در کرج نیز با این شگرد دست به سرقت زده باشند. به همین دلیل شاکیان احتمالی می‌توانند برای شناسایی آنها به پلیس آگاهی گیلان مراجعه کنند. رئیس پلیس آگاهی گیلان با اشاره به اینکه متهمان اغلب در تاریکی شب نقشه خود را عملی می‌کردند از زنان و دختران خواست شب‌ها از سوار شدن به‌خودروهای شخصی خودداری کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط Mahdi m.g ، ps3000 ، mohammadreza...
آگهی
#2
گیلانی ها خیلی مشتی هستن واقعا برای این چند نفر که آبروی گیلانی ها رو ریختن متاسفمDodgyDodgyDodgyConfusedConfused
YOU EITHER DIE A HERO OR YOU LIVE LONG ENOUGH TO SEE YOURSELF BECOME THE VILLAIN

جزئیات دستگیری 2 باند آدم‌ربایی در گیلان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط frozen✘girl ، mohammadreza...


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information دستگیری کارمند بانک با اختلاس ۲۴ میلیاردی!
  جزئیات ربوده شدن دختر حاکم دوبی و واکنش سازمان ملل
  دستگیری 2 دختر بخاطر پوشیدن ساپورت عجیب
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
  افشاگری جنجالی از طلاق محسن افشانی و همسرش + جزئیات !
Heart دستگیری ۸ نفر از خطرناک‌ترین تروریست‌ها به دست الحشد الشعبی
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست
  جزئیات برنامه جاسوسی تل‌آویو از فلسطینیان !
  فعالیت پایگاههای انتقال خون هشت شهرستان گیلان در شب های قدر !
Shocked جزئیات حریق در انبار غلات مرکز مازندران .. سهل‌انگاری دلیل حادثه !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان