امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جنایت در خونخواهی از برادر

#1
شرق: مردي كه متهم است به خونخواهي از برادرش فردي را به قتل رسانده است در حالي پاي ميز محاكمه رفت كه اتهامش را قبول ندارد. اواسط رمضان سال گذشته به مركز فوريت‌هاي پليسي خبر داده شد صداي شليك گلوله از يكي از محله‌هاي شيراز به گوش رسيده است. وقتي ماموران به محل حادثه رفتند و وارد خانه موردنظر شدند، جنازه مردي را ديدند كه غرق در خون بود و آثار اصابت چند گلوله بر پيكرش مشاهده مي‌شد. اين مرد «ايوب» نام داشت و در خانه‌اش توسط افرادي كه چهره خود را پوشانده بودند به قتل رسيده بود. كارآگاهان در گام نخست به بازجويي از اعضاي خانواده مقتول پرداختند. آنها گفتند: «ما سر سفره افطار نشسته بوديم كه ناگهان دو مرد وارد خانه شدند. آنها سلاح در دست داشتند و بدون اينكه حرفي بزنند به سمت ايوب شليك كردند و به سرعت پا به فرار گذاشتند. اين قتل در زماني كوتاه اتفاق افتاد و همه ما از ترس شوكه شده بوديم و نمي‌توانستيم واكنشي نشان بدهيم.»كارآگاهان با شنيدن شرح ماجرا به اين نتيجه رسيدند كه قاتلان با انگيزه خصومت شخصي دست به اين جنايت زده‌اند چرا كه هنگام ورود به خانه خواسته‌اي را مطرح نكرده و حرفي به زبان نياورده‌اند. در واقع آنها از پيش مي‌دانستند ايوب در آن ساعت در خانه است و صرفا به قصد ارتكاب جنايت وارد منزل او شدند. با روشن شدن اين موضوع پليس سعي كرد فهرستي از افرادي را كه با قرباني اختلاف داشتند تهيه كند. اين فهرست شامل نام چند مرد مي‌شد كه همگي اختلافات جزيي با ايوب داشتند و هيچ‌كدام از اين اختلافات نمي‌توانست زمينه‌ساز جنايت مسلحانه شود. در ادامه سرنخ‌هايي به دست آمد كه نشان مي‌داد اعضاي خانواده مردي كه چندي قبل از اين جنايت كشته شده بود، ايوب را مقصر قتل مي‌دانستند. بنابراين احتمال جنايت با انگيزه خونخواهي قوت گرفت و كارآگاهان توانستند نخستين مظنون اين پرونده را كه «آرش» نام دارد بازداشت كنند. آرش در بازجويي‌ها به ارتكاب قتل اقرار كرد و درباره انگيزه‌اش گفت: «مدتي قبل برادرم به طرز مشكوكي به قتل رسيد و من تقريبا مطمئن بودم ايوب در اين جنايت نقش داشته اما به لحاظ قانوني نمي‌توانستم حرفم را ثابت كنم و او آزادانه به زندگي‌اش ادامه مي‌داد. من نمي‌خواستم خون برادرم پايمال شود. ايوب با آن قتل ما را عزادار كرده و زندگي‌مان را به هم ريخته بود. به همين دليل تصميم گرفتم از او انتقام بگيرم چون به تنهايي از عهده اين كار برنمي‌آمدم موضوع را با يكي از دوستانم به نام «سيامك» در ميان گذاشتم و او هم قبول كرد به من كمك كند.»متهم به قتل در ادامه گفت: «من دو قبضه سلاح تهيه كردم و روز حادثه با پوشاندن چهره‌مان به خانه ايوب رفتيم و بعد از كشتن او به سرعت فرار كرديم. ما هيچ ردپايي از خودمان به جا نگذاشته بوديم و فكر نمي‌كرديم دستگير شويم.»
ماموران بعد از ثبت اعترافات آرش به تعقيب سيامك پرداختند و او را هم بازداشت كردند. اين مرد در بازجويي‌ها، گفته‌هاي همدستش را تاييد كرد. سپس دو متهم براي انجام تحقيقات مقدماتي به بازپرس ويژه قتل معرفي شدند اما هنگامي كه در دادسرا تحت بازجويي قرار گرفتند، اتهامشان را انكار كردند و گفتند در قتل ايوب نقشي نداشتند و نمي‌دانند قتل را چه كساني مرتكب شده‌اند. با اين وجود بازپرس پرونده به دليل اعترافات اوليه متهمان و همچنين برخي شواهد و مدارك ديگر آن دو را گناهكار شناخت و قرار مجرميت صادر كرد.
پرونده پس از اين مرحله با صدور كيفرخواست در اختيار قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان فارس قرار گرفت و در اين جلسه كه چند روز قبل برگزار شد نماينده دادستان، جرم آرش و سيامك را محرز دانست و اولياي دم ايوب نيز خواستار قصاص قاتلان شدند اما دو متهم در دادگاه بار ديگر اتهام‌شان را رد و ادعا كردند بي‌گناه هستند. بنا بر اين گزارش در حال حاضر هيات قضات براي صدور راي درخصوص اين پرونده وارد شور شده‌اند.
صداقت نخستین فصل دفتر دانایی است . ((تامس جفرسن))
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Heart تلاش‌های حدادعادل برای به کرسی نشاندن قالیباف بر صندلی ریاست مجلس / رویای برادر بزرگت
  ازدواج خواهر و برادر+عکس
  اسناد جنایت های منافقین از آرشیو خودشان
  تطهیر جنایت‌های منافقین حرکتی مرموز و تاسف‌بار است
  مافیای جنایت جنگل/ چوب خواران از آدم کشی و قتل هراسی ندارند
  جزئیاتی از علت مرگ ۹ زن در گور دسته‌جمعی خلخال/احتمال وقوع جنایت
  2 برادر بلژیکی، یکی تروریست یکی قهرمان تکواندو (+عکس)
  سارقین مسلح حتی به برادر خود نیز رحم نکردند+تصاویر
  جنایت پسر 12 ساله برای رهایی از شکنجه گاه مادر بی‌رحم+تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان