امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فایل هایت را به گوگل بسپار!

#1





سال ۲۰۰۸ گوگل تصمیم گرفته بود پروژه جدیدی را تحت عنوان گوگل درایو (google drive) راه اندازی کند که بنا به دلایلی متوقف شد، اما حالا به نظر می رسد که پس از گذشت چند سال، تصمیم برای آغاز به کار این سرویس جدی شده است. گوگل درایو این امکان را به شما می دهد تا از وب به عنوان یک حافظه آنلاین مانند فلش مموری ها استفاده کنید و هرگونه اطلاعات مدنظرتان را روی شبکه جهانی ذخیره کنید. استفاده از این سرویس جدید بسیار ساده است.

تنها کافی است فایل موردنظرتان را با استفاده از موس کامپیوتر کشیده (drag) و در داخل پنجره این سرویس رها کنید (drop) تا این فایل روی درایو اختصاصی و شخصی شما روی وب ذخیره شود. به این ترتیب می توان گفت از این پس سرویس اسناد گوگل یا همان google document ـ که از مدت ها پیش، بسیاری از کاربران کار با آن را آغاز کرده بودند ـ به یکی از زیرمجموعه های جدید گوگل درایو تبدیل خواهد شد.

به عبارت دیگر، گوگل درایو سرویس جدیدی است که امکاناتی شبیه به اسناد گوگل اما در محدوده وسیع تری را در اختیار کاربران قرار می دهد. بسیاری از کاربران براین باورند که با این کار، سرویس اسناد گوگل به گوگل درایو تغییر خواهد یافت و به این ترتیب بدون هیچ محدودیتی می توان انواع فایل ها را روی این سرویس جدید بارگذاری کرده و در محیط وب به آنها دسترسی داشت. با این امکان جدید می توانید برای همیشه از نگرانی درباره ایمیل فایل های بزرگ و حجیم که اغلب با مشکلات بسیار زیادی همراه است، دست بکشید. این سرویس به کاربر اجازه می دهد فایل هایی تا حجم ۲۵۹ مگابایت را براحتی (این راحتی صدالبته به سرعت اینترنت شما هم بستگی دارد) در فضای آنلاین بارگذاری کرده و حتی به اشتراک بگذارد. حالا می توان تنها با ارسال آدرس این فایل برای شخص مورد نظر از ارسال پیوست های حجیم روی ایمیل اجتناب کرد. در سرویس google doc برای به اشتراک گذاری فایل ها محدودیت هایی وجود داشت و هر فایلی را نمی شد ارسال کرد، اما با انجام تغییرات جدید و راه اندازی سرویس گوگل درایو، می توان از هر نوع فایلی که مایلید یک نسخه پشتیبان آنلاین تهیه کنید. ویژگی منحصر به فرد گوگل درایو در مقایسه با دیگر سرویس های مشابه مانند dropbox این است که کاربر برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم افزار ندارد و می تواند لینک دانلود مستقیم را برای فرد مورد نظر ارسال کند.

● محاسبات ابری

محاسبات ابری امکانی است که به کمک آن می توانید امور روزمره مانند ذخیره سازی و ایجاد اسناد مختلف را از طریق مجموعه نرم افزاری office که به صورت آنلاین در اختیارتان قرار می گیرد، انجام دهید. این اطلاعات که به شکل ابری شناور روی فضایی در اینترنت بارگذاری می شود از طریق هر کامپیوتری که به اینترنت متصل باشد قابل دسترسی است. از آنجا که بسیاری از سرویس هایی که تحت عنوان زیرمجموعه cloud ارائه می شوند از طریق مرورگر وب اجرا می شوند جستجوگرهای گوگل، موزیلا و مایکروسافت تلاش می کنند تا مرورگرهایی توانمندتر و سریع تر را در اختیار کاربران قرار دهند تا آنها بتوانند نرم افزارهای cloud را براحتی و بدون وجود هرگونه محدودیتی اجرا کنند.سرویس های مبتنی بر محاسبات ابری علاوه بر نرم افزارهای کاربردی، فضایی را نیز برای برای ذخیره سازی ایجاد می کنند تا کاربران از آن برای ذخیره فایل ها و اطلاعات موردنظرشان استفاده کنند. به این ترتیب یک پوشه جدید به کامپیوترها اضافه می شود که می توانید هر گونه اطلاعاتی را در آنجا کپی کنید تا در وب ذخیره شود. icloud، google doc، office۳۶۵، dropbox و google drive از انواع مختلف سرویس های مبتنی بر محاسبات ابری هستند. در حقیقت این سرویس ها از ضروریات دنیای امروز است. به کمک این سرویس ها دسترسی به اطلاعات شخصی در تمامی این ابزارها امکان پذیر است و تنها کافی است که ارتباط با دنیای اینترنت برقرار باشد تا بتوانید در هر مکانی و در هر زمانی به کمک یکی از این ابزارها به اطلاعات موردنظرتان که روی وب ذخیره شده است دسترسی داشته باشید. به این ترتیب دیگر هیچ گاه نگران از دست رفتن اطلاعات به علت آسیب دیدن حافظه اصلی کامپیوتر نخواهید بود. حالا سازندگان هم می توانند ابزارهای سبک تر و جمع و جورتر بسازند که ماموریت اصلی شان اتصال به اینترنت است و نه محاسبه و ذخیره سازی اطلاعات.

نکته: گوگل درایو این امکان را به شما می دهد تا از وب به عنوان یک حافظه آنلاین مانند فلش مموری ها استفاده کنید و هرگونه اطلاعاتی که مدنظرتان است روی شبکه جهانی ذخیره کنید

البته باید پذیرفت سرویس های به اشتراک گذاری ابری نیز به نوبه خود با محدودیت هایی مانند عدم امکان دسترسی به اینترنت یا ذخیره سازی اطلاعات در فضای مجازی و امکان سوءاستفاده از این اطلاعات مواجه هستند. اما بر اساس اطلاعات منتشرشده در وبلاگ رسمی سیستم عامل گوگل، این سرویس هنوز به طور کامل در اختیار تمام کاربران قرار نگرفته است و به نظر می رسد گوگل قصد دارد از این سرویس و امکان جدیدی که به آن اضافه کرده است تنها برای فرستادن فایل های بزرگ از طریق ایمیل یا به اشتراک گذاری فایل ها با دوستان و همکاران یک مجموعه استفاده کند. به این ترتیب می توان گفت گوگل می خواهد حجم محدودی را به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دهد و از این رو نمی تواند رقیبی جدی برای سرویس sky drive مایکروسافت باشد که ۲۵ گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهد. به گفته کارشناسان، اگر گوگل بخواهد این سرویس را به یک سرویس مناسب برای به اشتراک گذاری فایل ها تبدیل کند باید تغییراتی را در ساختار آن ایجاد کند. بی شک با توجه به عملکرد سیستم عامل گوگل کروم لازم است این جستجوگر بزرگ اینترنتی، یک سرویس به اشتراک گذاری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

● از ​آی کلود تا گوگل​درایو

icloud سرویس به اشتراک گذاری ارائه شده توسط اپل است که حدود یک سال قبل توسط استیو جابز، مدیر عامل اسبق اپل در کنفرانس wwdc (کنفرانس جهانی برنامه نویسان) رونمایی شد. ویژگی منحصر به فرد این سرویس این است که قابلیت همگام سازی اطلاعات به روش بی سیم و برای انواع مختلفی از کامپیوترها و ابزارهای مبتنی بر سیستم های عامل ios و mac را دارد. سرویس به اشتراک گذاری icloud که تصور می شود گوگل درایو برای رقابت با آن راهی طولانی را پیش رو داشته باشد می تواند اطلاعات مختلف مانند فهرست تماس ها، تقویم، ایمیل و... را در میان ابزارهای مختلف همگام سازد. برای مثال اگر هرگونه تغییری را در فهرست تماس ها در گوشی تلفن همراه آیفون خود ایجاد کنید این تغییرات با icloud همگام شده و در دیگر ابزارهای مشابه که از آنها استفاده می کنید، اعمال خواهد شد.

از آنجا که هرگاه گوگل همیشه در هر عرصه ای قدم نهاده به رقیبی جدی برای دیگر سرویس های مشابه تبدیل شده است، دور از انتظار نخواهد بود اگر در آینده ای نه چندان دور، گوگل درایو بتواند همه توجهات را به خود جلب کند. گوگل درایو همچنین بسیار ارزان است. بنابر آنچه اعلام شده، گوگل به ازای هر ۲۰ گیگابایت فضای اضافی، سالانه ۵ دلار از کاربران دریافت می کند. با توجه به تنوع خدمات گوناگون گوگل می توان پیش بینی کرد که گوگل درایو تنها یک فضای مجازی برای ذخیره سازی اطلاعات در دنیای وب نباشد و امکاناتی فراتر از آن را نیز برای کاربران خود به همراه خواهد آورد.
همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط .ali.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پس از اینستاگرام و واتساپ گوگل پلی و اپ استور نیز فیلتر شدند !
  استرالیا به گوگل و فیس‌بوک: سهم رسانه‌های استرالیا را از تبلیغات بدهید
  جن ترسناکی که در دوربین گوگل مپ دیده شد (عکس)
  چرا گوگل به ترامپ عنوان “احمق” داده؟
  گوگل برای کرونا سیستم هشدار راه‌اندازی کرد
  جن ترسناکی که در دوربین گوگل مپ دیده شد (عکس)
  گوگل، دانالد ترامپ را فیلتر می‌کند !
  نابغه 7 ساله هندی که یک پا گوگل است
  دختر ایرانی چگونه شاهزاده امنیتی گوگل شد
  احتمال جریمه 6 میلیارد دلاری گوگل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان