امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اوبا ما از اسرائیل برای حمله به ایران حمایت نمی کند

#1
اوبا ما از اسرائیل برای حمله به ایران حمایت نمی کند 1
روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت” در گزارشی با عنوان “اوباما در خصوص ایران بلوف می‌زند” به بررسی سفر “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل به آمریکا و دیدارش با رئیس جمهوری این کشور پرداخت و نوش: در حالیکه اسرائیل از برنامه هسته‌ای ایران می‌هراسد، به نظر می‌رسد “باراک اوباما” فقط نگران حمله پیش‌دستانه اسرائیل به ایران یا لفاظی‌های جنگ طلبانه‌ای است که قیمت نفت را افزایش می‌دهد و در نتیجه به اقتصاد آمریکا و انتخاب مجددش ضربه می‌زند.

یدیعوت آحارونوت ادامه می‌دهد: به رغم اطمینان بخشی مجدد اوباما در کنفرانس آیپک که گفت برای استفاده از زور برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای درنگ نمی‌کند او در واقع بلوف زد تا نظر رای دهندگان یهودی را جلب کند و از حمله یکجانبه علیه ایران جلوگیری کند. کمتر از دو روز بعد از سخنرانی اوباما در آیپک، او بلافاصله از تعد خودش عقب نشست. وقتی که از او سوال شد که منظورش از این حرف که “ما پشت اسرائیل را داریم” چیست پاسخ داد “این سخن به معنی یک دکترین نظامی طراحی شده برای هر گونه اقدام نظامی خاص نیست”.

این روزنامه صهیونیستی افزود: اسرائیل باید در حال حاضر متوجه شده باشد که اوباما هرگز به ایران حمله نخواهد کرد یا از حمله اسرائیل به ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت نمی‌کند چرا که جنگ در یک منطقه نفت خیز قیمت بنزین را حتی از قیمت کنونی بالاتر خواهد برد، اوضاع اقتصادی را بدتر می‌کند و به بخت اوباما برای انتخاب مجدد ضربه می‌زند.

یدیعوت آحارونوت تاکید کرد: با اینکه اوباما از اعتبار تحریم‌های “فلج کننده” علیه ایران بهره برده است و از اسرائیلی‌ها خواست تا چند ماه صبر کنند تا این تحریم‌ها اثر کند، او در حقیقت سعی کرده تا این تحریم‌ها را تضعیف کند. در دسامبر ۲۰۱۱ طرحی در سنا با ۱۰۰ رای موافق تصویب شد تا اقدامات تنبیهی علیه شرکت‌های خارجی معامله کننده با ایران در نظر گرفته شود. با این همه دولت آمریکا سعی کرد تا دموکرات‌های بلند پایه را تحت فشار بگذارد (گرچه نتیجه‌ای نداشت) تا اجرای تحریم‌ها را برای چند ماه به تعویق اندازد و اینگونه توجیه می‌کرد که اجرای این طرح تحریمی به افزایش قیمت نفت منجر می‌شود و به اقتصاد آمریکا آسیب وارد خواهد کرد.

در بخش دوم این گزارش با عنوان “آیا اسرائیل در این نبرد تنهاست؟” آمده است: اگر اوباما مجددا رئیس جمهور آمریکا شود حتی به عنوان آخرین راه چاره نیز به ایران حمله نخواهد کرد. با نگاه کردن به سخنرانی نتانیاهو در کنفرانس آیپک به نظر می‌رسد روشن است او پس از صحبت با اوباما فهمیده است که اسرائیل در این نبرد تنهاست.

به گزارش فارس، یدیعوت آحارونوت در پایان تصریح می‌کند: تنها امید باقیمانده اسرائیل این است که اوباما انتخابات را ببازد و جمهوریخواهان قدرت را در دست بگیرند.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ
 سپاس شده توسط LIGHT
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  جزئیات حمله وحشیانه پدر با کلنگ به هانیه 17 ساله در کوهدشت !
Heart به موضع خود در حمایت از مسأله فلسطین ادامه می‌دهیم
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart حمله با سلاح سرد در اسکاتلند سه کشته برجای گذاشت
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart اسرائیل طرح الحاق را کنار بگذارد
  ایران و ایرانی از تلاش برای رسیدن به تعالی باز نمی‌ایستد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان