امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

90جمله تاریخی رهبر انقلاب در سال 90

#1
رهبر معظم انقلاب در سال 90 بیش از 60 سخنرانی داشتند که در هریک از آنها نکات مهمی را برای مردم و مسئولین مطرح کردند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ در این گزارش 90 جمله از کلیدی ترین جملاتی را که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در سال 90 از فروردین تا مرداد به آنها توجه ویژه داشتند را در چهار بخش اقتصادی، فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجه برای شما گردآوری کرده ایم.

حوزه اقتصادی

1. این سال را "سال جهاد اقتصادی" نامگذاری می كنم و از همه مسئولان انتظار دارم در عرصه‌ی اقتصادی با حركتِ جهاد گونه كار كنند.

پيام نوروزى به مناسبت آغاز سال 1390 / "سال جهاد اقتصادی"

2. آنچه كه من از مسئولين و از مردم عزيزمان توقع دارم، اين است كه جای تابلونویسی شعار جهاد اقتصادی را بشنوند، باور كنند و دنبال كنند.

بیانات در حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90

3. جهاد اقتصادى. يك حركت عظيمى جلوى همت مسئولين كشور هست. هم مردم، هم مسئولين بايد دست به دست هم بدهند، امسال اين حركت جهاد اقتصادى را شروع كنند.

4. شعارهاى سال به معناى شروع اين جريان است، نه اينكه مخصوص امسال است

بيانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس

5. بعضی روى قوه‌ى قضائيه فشار مى‌آورند كه اسامی مفسدین اقتصادی را افشاء كنيد. هيچ لزومى ندارد افشاء كردن. در موارد شارع مقدس مشخصاً خواسته است كه مردم مجازات را ببينند، يا مجازات شونده را بشناسند؛ اينها موارد خاصى است، مال همه جا نيست.

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه

6. ما واقعاً حق نداريم افراد را به صرف گمان، متهم كنيم، مشهور كنيم؛ واقعاً جايز نيست؛ نه در سايت، نه در روزنامه، نه در تريبونهاى گوناگون. حيثيت افراد را بايد حفظ كرد.

7. اگر جرمی جائى ثابت نشده باشد. ما هيچ حجتى نداريم كه اين را بگوئيم. حتّى جرمى كه ثابت شد، اصل نبايد بر افشاى آن جرم باشد. مگر آنجائى كه خود نفس افشاء كردن، يك مصلحت بزرگى داشته باشد

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

8. ما در عرصه های گوناگون اقتصادی ، کشاورزی صنعتی و .... پيشرفتهاى خوبى داشتيم. خوب است كه مردم اينها را از زبان مسئولان بخشهاى گوناگون غيردولتى بشنوند؛ اين، مردم را اميدوار مي كند.

9. سياست استكبارى، زمين زدن ملت ايران و نظام جمهورى اسلامى از راه اقتصاد است. تحريمها گرچه بهانه‌اش مسئله‌ى انرژى هسته‌اى است، اما دروغ مي گويند هدف تحريمها، فلج كردن اقتصادى است.

بيانات در ديدار فعالان بخش‌هاى اقتصادى‌ كشور


حوزه فرهنگی

10. نظام آموزش و پرورش وارداتی ما توانائى لازم را براى تربيت نسلهاى گوناگون را ندارد و برخاسته‌ى از نيازهاى درونى ما نيست.

11. تحول در نظام آموزش و پرورش بايد بر اساس ايجاد يك الگوى مستقل ايرانى و برخاسته‌ى از معنويات و نياز اين كشور باشد؛ در واقع برخاسته‌ى از اسلام ناب، باشد.

12. هدف الگوى جديد تحول در آموزش و پرورش ،تربيت نيروى انسانىِ طراز جمهورى اسلامى است.

بيانات در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور

13. یكى از مهمترين كارها در عرصه‌ى نظرى عدالت‌پژوهى است باید در دانشگاه يك دانشِ ميان‌رشته‌اى تعريف شود؛ بحث شود، روى آن به طور مستقل سرمايه‌گذارى شود.

بيانات در دومين نشست انديشه‌هاى راهبردى‌

14. بحران زن در دنیا از دو مساله نگاه غلط و بد فهمیدن جایگاه و شان زن در جامعه و بدفهمیدن مسئله خانواده و بد عمل کردن در رفتارهای داخل خانواده است. که از غرب شروع شده و خيلى هم قديمى و ريشه‌دار نيست.

15. ما در مسئله‌ى زن، از غرب طلبگاريم؛ ما مدعى غربيم.

16. غرب باید در قبال تحقیر و ظلم به زن جواب گو باشد.

17. جمهورى اسلامى در مسئله‌ى زن بايد به طور صريح و بدون هيچ مجامله، حرف خودش را كه اعتراض به نگاه غربى و اين نامعادله‌ى ظالمانه‌ى غربى است بگويد.

بیانات در دیدار جمعی از بانوان نخبه

18. رسانه‌ها متوجه باشند؛ بى‌دليل گزارشهاى رسمى مسئولان برجسته‌ى نظام را زير سؤال نبرند.

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه

19. به گمان من يكى از بدترين و پرخسارت‌ترين تنبلى‌ها، تنبلى در خواندن كتاب است.

20. كتابخوانى بايد در جامعه ترويج شود؛ و اين كار بر عهده‌ى همه‌ى دستگاه‌هائى است كه در اين زمينه مسئولند؛ از مدارس ابتدائى بگيريد تا دستگاه‌هاى ارتباط‌جمعى، تا صدا و سيما، تا وسائل تبليغاتى گوناگون.

21. در توليد كتاب به نيازها و خلأهاى جامعه نگاه كنند؛ خلأهاى فكرى را، نيازهاى فكرى را بشناسند، انتخاب كنند، سراغ آنها بروند.

بیانات در دیدار مسئولان كتابخانه‌ها و كتابداران

22. حفظ قرآن می تواند تدبر در قرآن را ایجاد کند. ما حافظ قرآن كم داريم. حالا يك ميليون کم است به جاى يك ميليون، ما بايد ده ميليون نفر حافظ قرآن داشته باشيم.

بیانات در دیدار قاریان، حافظان و اساتید قرآنی

23. من معتقدم كه كشور ما با امكاناتى كه داريم، مي تواند صد و پنجاه ميليون نفر جمعيت داشته باشد. هر اقدام و تدبيرى كه مي خواهد براى متوقف كردن رشد جمعيت انجام بگيرد، بعد از صد و پنجاه ميليون انجام بگيرد.

بيانات در ديدار مسئولان نظام جمهورى اسلامى ايران

24. ما به هيچ وجه نگفتيم كه دانسته‌هاى غربى‌ها را كه در زمينه‌هاى گوناگون علوم انسانى پيشرفتهاى چند قرنىِ زيادى داشتند، ياد نگيريم يا كتابهاى اينها را نخوانيم؛ ما ميگوئيم تقليد نكنيم.

25. ما از يادگيرى به هيچ وجه احساس سرشكستگى نمي كنيم. لازم است ياد بگيريم، از غرب و شرق ياد بگيريم .ما از اين احساس سرشكستگى مي كنيم كه اين يادگيرى به دانائى و آگاهى و قدرت تفكر خود ما منتهى نشود. شاگردى مي كنيم تا استاد شويم.

26. به تشكلهاى دانشجوئى توصيه كنم، اين است كه به طور جدى به كارهاى فكرى و فرهنگىِ برنامه‌مند و هدفمند و عميق بپردازند. و از ابتذال در کارهای فرهنگی به جد بپرهیزند.

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان

27. امروز تعداد شاعران ما در كشور، از لحاظ كميت، شبيه همان دوره‌ى دويست ساله است. البته اين به بركت انقلاب است.

بیانات در دیدار جمعی از شعرا


حوزه سیاست خارجه

28. جمهورى اسلامى موضع حق را انتخاب مي كند،تماشاگر بی تفاوت بودن در طبیعت جمهوری اسلامی نیست .

29. جنگ، امروز هم هست. قدرتهاى مستكبر دنيا - يعنى قدرتهاى غربى، قدرت آمريكا، قدرت صهيونيستها - حد يقف ندارند

30. امروز به بركت اسلام، به بركت انقلاب اسلامى، يك حوادثى در منطقه دارد اتفاق مى‌افتد. مطمئناً اين بيدارى مردم به نتيجه خواهد رسيد .

31. ما از اخم قدرتهاى پوشالى دنيا هرگز نترسيديم، ملاحظه نكرديم و نخواهيم كرد.

بيانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس

32. من اصرار دارم مواضع ضد استکباری مجلس همچنان با همين استحكام، با همين قوت ادامه داشته باشد.

33. چالش ميان انقلاب اسلامى و استكبار جهانى، چالش مستمرى است.

34. دشمن امروز بر روى مسئله اقتصادی تكيه‌ى اساسى دارد.

35. دشمن يك سناريوى جامع و سر و ته دارى را براى نظام اسلامى و براى حركت اسلامى و بيدارى اسلامى تدارك ديده است. خوشبختانه ما كفايت برخورد با اين سناريو را داريم؛ در اين ترديدى نيست.

36. دشمن در اين سى و دو سال بيكار كه نبودند. مرتباً تلاش شده، مرتباً فكر شده، به قول خودشان اتاقهاى فكرشان مشغول كار بوده است. ولى نتيجه اين شده كه جمهورى اسلامى جلو آمده، آنها عقب رفته‌اند.

بيانات در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى

37. شاخص عمده در حركت مردمىِ در بیداری اسلامی سه چيز است: يكى اسلامى بودن، يكى ضد آمريكا و صهيونيست بودن، و يكى مردمى بودن. ما با این حرکت ها همراهیم.

38. اگر در جائى ببينيم با تحريك آمريكائى‌ها، با تحريك صهيونيستها، يك حركتى به راه افتاده است، با آن حركت همراهى نمي كنيم.

بیانات در بیست و دومین سالگرد امام خمینی(ره)

39. امروز قدرتهاى مستكبر نمي خواهند در مقابل اين واقعيت بزرگ و غيرقابل انكار تسليم شوند كه ملتهاى منطقه بيدار شدند،و به اسلام برگشته‌اند.

40. حقيقت این است. نفس اسلامى در كشورهاى مسلمان دميده شده است.

41. حكام دست‌نشانده‌ى آمريكا و غرب با اين ملتها كارى كردند كه اين ملتها احساس كردند كه جز قيام، جز حركت عظيم عمومى، جز انقلاب، راهى در مقابل آنها نيست؛ لذا قدم در اين راه گذاشتند .اين حركتها يقيناً به نتيجه خواهد رسيد.

42. بايد همه هوشيار باشند؛ بدانند حيله‌هاى دشمنان متنوع است، ملتها توجه داشته باشند؛ آمريكائى‌ها و صهيونيستها سعى مي كنند انقلابها را منحرف كنند.

43. آنجائى كه حركت ضد آمريكا و ضد صهيونيسم است، آن حركت، حركت اصيل و مردمى است؛ آنجائى كه شعارها به نفع آمريكا و صهيونيسم است، آنجا حركت انحرافى است.

بيانات در ديدار مسئولان نظام در روز عید مبعث

44. آنچه امروز دارد اتفاق مى‌افتد، حضور مردم است با تنشان، با جانشان؛ آن هم با گرايش توحيدى و خدائى و الهى؛ با الله اكبر، با نماز جماعت.

45. تاريخ منطقه و به تبع آن تاريخ دنيا ورق خورده است؛ يك فصل جديدى آغاز شده است .

46. امروز همان حركتى كه ما ملت ايران سى سال قبل عيناً همان حركت را با يك تفاوتهاى منطقه‌اى و بومى و جغرافيائى و تاريخى، در دنياى اسلام در چندين كشور داريم مشاهده مي كنيم.

47. موج بعدى بیداری اسلامی در مناطق خيلى دوردست‌تر هم وجود دارد و چنين چيزى پيش خواهد آمد، كه اين براى ما تشويق‌آميز است،نشان مي دهد كه ما اميدمان به آينده بايد بيشتر باشد.

بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران

48. امروز جمهورى اسلامى در فضاى سياست بين‌المللى، به عنوان يك كشور محترم، اثرگذار، معتبر و متنفذ در دنيا شناخته شده است.

49. اوضاع منطقه درست عكس سياستهاى قدرتهاى غربى و آمريكا و صهيونيسم بين‌الملل دارد پيش مي رود.

50. ابعاد آنچه كه در مصر و در تونس و در يمن و در بعضى از مناطق ديگر دارد اتفاق مى‌افتد،خيلى عظيم است. امروز رژيم اشغالگر قدس محاصره است در بين كشورهائى كه براى مقابله‌ى با او انگيزه دارند.البته تلاش مي كنند براى اينكه بر امواج بحران در اين منطقه سوار شوند و بيدارى را به نحوى كنترل كنند؛ اما نتوانستند.

51. در ليبى، سياست غرب، سياست بسيار رذيلانه و موذيانه‌اى است. اولاً مسئله‌ى نفت ليبى است كه برايشان مهم است، ثانياً فضاى وسيع اين كشور است كه مي توانند در جاهاى مختلفش پايگاه بزنند، ثالثاً اشراف بر كشور مصر و كشور تونس؛ دو تا كشور انقلابى.

بيانات در ديدار مسئولان نظام جمهورى اسلامى ايران

52. در زمينه‌ى مسائل منطقه، دستگاه‌هاى ذى‌ربط كشور تحرك بسيار خوبى داشتند و دارند. الان منطقه، ميدان عظيم زورآزمائى است و دستگاه‌هائى كه با اين مسئله مرتبطند، حسابى وسط ميدانند . برخى از كارها قابل تبليغاتى شدن نيست

53. ثبات و استمرار و استقرار نظام جمهورى اسلامى از جمله‌ى مهمترين عواملى بوده است كه ملتهاى منطقه و ملتهاى مسلمان را اميدوار كرد.

54. توصيه‌ من به مجموعه‌ى تشكلهاى دانشجوئى اين است: شما وقتى نگاه مي كنيد به جبهه‌ى معارض، يعنى استكبار، جبهه‌ى ظلم، جبهه‌ى سرمايه‌دارهاى كلان بين‌المللى، كارتلها، تراستها و و و، به چشم يك جبهه به آنها نگاه كنيد در مقابله‌ى با انقلاب اسلامی با این نگاه خيلى از كارهاى اينها معناى واقعى خودش را نشان مي دهد.

55. امروز يكى از سياستهاى دشمن، ترويج ابتذال است. با اين سياست استكبار مبارزه كنيد.

بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان


حوزه سیاست داخلی

56. كشور نباید به مسائل حاشيه‌اى مبتلا شود.

57. اتحادى كه امروز در ميان مردم و در بين مردم و مسئولين وجود دارد، بايستى باقى بماند .

58. يكى از نقشه‌هاى بزرگ دشمنان ملت ايران، ايجاد تفرقه و شكاف در داخل بوده است.

59. مسئولين كشور بايد سعى كنند گله ها را در معرض افكار عمومى مطرح نكنند؛ اين ضربه‌ى به اتحاد ملى است.

بیانات در حرم مطهر رضوی در آغاز سال 90

60. تا من زنده هستم، تا من مسئوليت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت اين حركت عظيم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود.

61. تا مردم عزيزمان اينجور با شور، با شعور، با بصيرت، با عزم راسخ در ميدان هستند، لطف الهى شامل است؛ اين را بدانيد.

62. دولت مشغول تلاش و فعاليت و خدمت است. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است.

63. در مسئله‌ى اطلاعات چه جنجالى در دنيا راه انداختند. تحليلها را به سمت شکاف داخل نظام جمهورى اسلامى بردند، که رئيس جمهور حرف رهبرى را گوش نكرده است!ببينيد چطور منتظر بهانه‌اند.

64. آنجائى كه احساس كنم يك مصلحتى دارد تفويت مي شود(مثل مسئله اطلاعات) يك مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار مي گيرد، تفويت مي شود؛ خب، انسان وارد مي شود كه جلوى اين تفويت مصلحت را بگيرد.

65. نقص در كار همه‌مان هست؛ بنده هم نقص دارم، رؤساى قوا هم خالى از نقص نيستند، بايد نقصهاى خودمان را بشناسيم، آنها را كم كنيم؛ تا در كار عظيم اين ملت بزرگ گره ايجاد نكنيم.

بيانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس

66. بحث عدالت بايستى به يك گفتمان نخبگانى تبديل شود. بايد اين مسئله را دنبال كنيم و پيگيرى اين بحث را رها نكنيم؛ چون زمينه خيلى زياد است.

67. امروز كشور در مسير پيشرفتهاى جهشى است؛ اين يك واقعيتى است. خوشبختانه حركت كشور به سمت پيشرفت - به معناى عام - يك حركت سريعى است.

68. امروز بايد رابطه‌ى پيشرفت و عدالت مشخص شود.

بيانات در دومين نشست انديشه‌هاى راهبردى‌

69. اختلاف سليقه، اختلاف نظر، در مسائل سياسى، نبايد به چالش ميان جناحهاى كشور منتهى شود.

70. گناه بزرگ فتنه‌گران در سال 88 اين بود كه شبه های ذهنیشان را به صورت ايجاد چالش براى نظام اسلامى مطرح كردند. اين گناه بزرگ، قابل اغماض هم نيست.

71. در داخل مجلس شوراى اسلامى، خودنظارتى بگذاريد. اين، همان تقواى جمعى است.

72. كسى با آزادى نماينده مخالف نيست؛ با كج رفتارى نماينده مخالف است.

73. يك نماينده‌ى كج رفتار مجلس شوراى اسلامى را بدنام می كند، حيف نيست؟ مجلسِ به اين عظمت، اين نهاد قانونىِ اساسى در كشور.

74. مراقب باشيد به خاطر انتخابات آخر سال در اسفند، اين ده ماهى كه باقى مانده، مجلس دچار ركود و كم‌كارى نشود.

75. خطر بزرگى است كسى به خاطر تأمين نمايندگى در يك دوره، به صاحبان ثروت يا به صاحبان قدرت نزدیک شود؛ اين از آن چيزهائى است كه خداى متعال از آنها نمي گذرد و انتقام خواهد گرفت.

76. بايستى همكارى كرد، بايد كمك كرد؛ هم مجلس كمك كند به دولت، هم دولت كمك كند به مجلس.

بيانات در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى

77. تعبير "پابرهنگان" و "كوخ‌نشينان" جزو تعبيراتى بود كه در كلام امام بارها و بارها تكرار شد. به مسئولين اصرار داشتند كه به طبقات محروم برسيد و از اشرافيگرى پرهيز كنند.

78. آفت مسئوليت در يك نظامى كه متكى به آراء مردم و متكى به ايمان مردم است، اين است كه مسئولين به فكر رفاه شخصى بيفتند.

79. اعتماد مردم با تأمين عدالت و عمل دقيق و حكيمانه‌ى به قانون تأمين خواهد شد.

80. تمام قوا ها هم توجه داشته باشند زير سؤال بردن فعاليتها، زحمات را ضايع مي كند.

81. ما به عنوان كسى كه مستمع و شنونده و مخاطب گزارش های رسانه ها هستیم، بايد هوشيارانه نگاه كنيم، گزارشها را تلقى به قبول كنيم.البته در مواردى ممكن است يك آمار دروغ، آمار غلط، آمار اشتباهى هم داده شود؛ اين را نبايد تعميم داد و شبهه كرد.

بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه

82. بايستى واقع‌بينانه نگاه كنيم؛ خودمان را نبايستى دچار خطا كنيم؛ يكسونگرى نكنيم. ما نقاط مثبتى داريم، نقاط منفى‌اى هم داريم؛ هر دو را ببينيم.

83. غلبه دادن نگاه منفى، خلاف واقع‌بينى است؛ موجب نااميدى است.

84. غلبه دادن نگاه مثبت، بدون ديدن نقطه‌ى منفى، اين هم گمراه كننده است؛ موجب يك رضايتى در انسان مي شود كه كاذب است.

85. نظام ثابت كرده است كه توانائى غلبه‌ى بر تهديدها را دارد؛ اين خيلى چيز مهمى است.

86. اعتماد ميان مردم و نظام. كمتر كشورى در دنيا وجود دارد كه اعتمادى را كه مردم ايران نسبت به نظام جمهورى اسلامى دارند، نسبت به نظام حكومتى خود داشته باشند.

87. در سخت‌ترين شرائط تحريم، كشور در مقوله علم و فناوری ، انرژی هسته ای فناوری زیستی و نانو، ابررایانه ها ، هوا و فضا ، نانوداروهای ضد سرطان و... پيشرفت كرده است .

88. ما در كشور ركود نداريم؛ حركت داريم، پيشرفت داريم، اما نظام، نظام ثابت و مستقرى است؛ استحكام دارد. اينها نقاط مثبت ماست.

89. تجربه‌ى متراكم در قانونگذارى، در اجرا؛ اين هم جزو نقاط درخشان كشور است.

90. ميل به رفتارهاى قبيله‌اى در ميدان سياست، در ميدان اقتصاد، از ديگر نقاط ضعف ماست.

بيانات در ديدار مسئولان نظام جمهورى اسلامى ايران
. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط mohammadreza...
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  آیا ماجرای صلح امام حسن (ع) دوباره تکرار می‌شود؟/ پاسخ از رهبر معظّم انقلاب
Heart مرگ مشکوک فرزند رهبر شوروی سابق در آمریکا
  ۱۰ توصیه رهبر انقلاب به دانشجویان
  پخش زنده بیانات رهبر انقلاب با امت جهان اسلام به مناسبت روز قدس
Rainbow دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب برگزار خواهد شد !
  بدل کیم جونگ اون رهبر کره شمالی لو رفت
Heart ادعایی عجیب در مورد رهبر کره شمالی
Heart میزبان رهبر انقلاب در دوران تبعید چه کسی بود، که امروز فوت شد؟
Heart اظهارنظر پمپئو درباره احتمال مرگ رهبر کره شمالی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان