امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جمهوری آذربایجان :تهدید مشترک ایران و روسیه!

#1
با افزایش تنش ها بر سر برنامه هسته ای ایران و تلاش های رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن برنامه هسته ای کشورمان به هر نحو ممکن، حوزه همسایگان شمالی ایران بیش از پیش مورد توجه این رژیم قرار می گیرد. به نظر می رسد این امر به همان میزان که علیه منافع ملی ایران است، به منافع ملی روسیه نیز آسیب می رساند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه روسی «مسکو تایمز» امروزی با انتشار تحلیلی، به بیان این امر پرداخته که افزایش کشمکش ها بر سر برنامه هسته ای ایران، بیانگر افزایش حضور و مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی در قفقاز است و این امر سبب نگرانی جدی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور جدید روسیه می شود.

بر این اساس، نگرانی عمده روسیه این خواهد بود که ایالات متحده سعی دارد در منطقه ای که همواره به عنوان «حیاط خلوت» روسیه تلقی شده، به یک بازیگر فعال تبدیل شود و از این طریق نقش روسیه را محدود کند.

نویسنده این مطلب سپس به بیان دغدغه های کم و بیش مشترک ایران و روسیه در این رابطه می پردازد. البته به بیان وی، طبیعتاً ایران باید بیش از روسیه نگران باشد، زیرا با وجود این باور در ایران که «موساد» با برقراری پایگاه در باکو به فعالیت علیه ایران مشغول است، یک خطر امنیتی جدی از این ناحیه متوجه ایران است.

وی سپس با اشاره به قرارداد بیش از یک و نیم میلیارد دلاری تسلیحاتی میان آذربایجان و رژیم صهیونیستی، بیان می کند که به احتمال زیاد مبلغ این گونه معاملات تسلیحاتی در سال های آتی افزایش نیز خواهد یافت.

نویسنده مسکو تایمز بر این اساس نتیجه می گیرد که این معامله بخشی از یک برنامه گسترده تر از سوی آمریکا و رژیم صهونیستی است. وی به نقل اظهارات یکی از کارشناسان این حوزه می پردازد: «مشکل است باور کنیم آمریکا و اسرائیل در حال هماهنگ کردن فعالیت های خود در قفقاز نیستند... می توان حدس زد که ایالات متحده این اقدامات را تأیید کرده است».

وی نتیجه می گیرد که روسیه و آمریکا در قفقاز و به ویژه در مورد آذربایجان در تقابل با یکدیگر قرار گرفته اند. روسیه توانسته قراردادهای مربوط به پایگاه های نظامی خود در ارمنستان و گرجستان را تمدید کند، اما مدت زمان اجاره پایگاه «قَبَله» در جمهوری آذربایجان اواخر امسال به پایان می رسد. علاوه بر این، در مورد خطوط لوله انتقال نفت و گاز نیز آذربایجان و روسیه در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

نویسنده این مطلب، یکی از دلایل این امر را حضور آمریکا در آذربایجان می داند. آمریکا به منظور ارسال کمک های موردنیاز به نیروهایش در افغانستان از آذربایجان استفاده می کند. همچنین میزان کمک های اعطا شده از سوی آمریکا به آذربایجان، اکنون به به بیش از دو و نیم میلیون دلار رسیده است که با میزان کمک ها به ارمنستان برابری می کند. این در حالی است که ارامنه دارای لابی بسیار قوی در آمریکا هستند و این میزان از کمک ها طبیعی است، اما در مورد آذربایجان این امر صدق نمی کند.

نویسنده مسکو تایمز نهایتاً اظهار می دارد تنها زمانی این وضعیت در آذربایجان به پایان می رسد، که مسئله برنامه هسته ای ایران به نحوی از انحا حل شود. وی اظهارات یکی از مقامات سابق ضداطلاعاتی آذربایجان را نقل می کند که وضعیت کنونی باکو را به کازابلانکا در زمان جنگ جهانی دوم تشبیه کرده است: شهری پر از جاسوسان، معامله کنندگان اسلحه و آدمکش ها.

. ҉ مـے روے !!!

.::هَـوایـتـ نـیـسـت::.

و بـہـ هـمـیـטּ راحـتـے .:: احـسـاسـات ِ مـטּ خَـفـه ::. مـے شَـونـב...

.::آبـے کـہــ روز آخـر پـشتـ سـرتـ ::. ریـخـتـمـ ؟!

.::آبـروے בلـمـ ::. بـوב... ҉
پاسخ
 سپاس شده توسط ☭Nicola☭ ، FARID.SHOMPET
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
Information احمدی نژاد و باز هم تهدید هایش!
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
Subarrow بلغارستان روسیه را متهم اصلی انفجار و ترور معرفی کرد
Subarrow پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار اخراج روسیه از سوئیفت شد
  اردکانیان: ۴ میلیون مشترک کم مصرف شامل آب‌ بهای رایگان می شوند
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
Heart مخالفت ارمنستان و آذربایجان با آتش‌بس
  نظر روسیه درباره خروج ایران از «ان پی تی»
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان