امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بدل امام موسی صدر در لیبی دستگیر شد

#1
بدل امام موسی صدر در لیبی دستگیر شد 1
دو تبعه لیبیایی که در زمان ‘معمر قذافی’ دیکتاتور معدوم این کشور به عنوان امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب معرفی شده و وانمود شده بود که از لیبی به ایتالیا عزیمت کرده اند، هم اکنون در بند دولت جدید لیبی هستند.

به گزارش ایرنا، دولت لیبی پیش از این مدعی شده بود، امام صدر و همراهانش روز۳۱ اوت با هواپیمای خطوط هوایی ایتالیا ، لیبی را به مقصد رم ترک گفته‌اند و بنابراین موضوع به آن‌ها ربطی ندارد.

به همین منظور و با ایجاد صحنه ای ساختگی، دو نفر از وابستگان به خود را با انجام گریم شبیه امام موسی صدر درست کرده و همراه با چمدان وی به هتلی که در رم رزرو شده بود، فرستادند.

اما در آخرین تحول روی داده در راستای تعیین سرنوشت امام موسی صدر، یک گروه قضایی لیبی روز پنجشنبه به منظور تحقیقات در خصوص پرونده ربایش امام ‘موسی صدر’ و دو همراهش شیخ ‘محمد یعقوب’ و ‘عباس بدرالدین’ وارد بیروت شدند.

از جمله اعضای این گروه قاضی ‘محمود الیسیر’ و ‘عبد اللطیف قدور’ هستند که در بدو ورود خود با ‘عدنان منصور’ وزیر امور خارجه لبنان دیدار کردند و در خصوص پیشرفت های این پرونده به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منصور پس از این دیدار، این سفر را اولین اقدام مستقیم حکومت لیبی به منظور مشخص ساختن سرنوشت امام صدر و همراهانش دانست و افزود: طرف های لیبیایی تاکید کردند که امام صدر پس از سفر خود در سال ۱۹۷۸ میلادی به لیبی خاک این کشور را ترک نکرده است.

به گفته منابع خبری، شناسایی و بازداشت این دو نفر در لیبی اثبات می کند که امام صدر و همراهانش خاک لیبی را ترک نکرده اند و طی رایزنی های طرف های لیبی و لبنانی، مقامات لیبیایی زمینه را به منظور بازجویی مقامات قضایی لبنانی از این دو شخص را فراهم خواهند کرد.

بنابر گزارش منابع خبری، ‘سیف الاسلام قذافی’ فرزند دیکتاتور معدوم لیبی که هم اکنون در بند انقلابیون این کشور به سر می برد، طی بازجویی هایی که از وی به عمل آمده، اطلاعات فروانی را ارایه کرده است اما از دادن هرگونه اطلاعات در خصوص موضوع امام صدر طفره می رود.

به گفته این منابع هنوز امیدی در خصوص زنده بودن امام صدر و همراهانش وجود دارد چرا که مناطقی وسیع از لیبی وجود دارد که جستجو نشده و نیز تحت سیطره کامل شورای انقلابی این کشور قرار ندارد.

بنا بر گزارش منابع رسمی لبنان، هیات لیبیایی که هم اکنون در لبنان به سر می برد، از سوی مقامات کشور خود مامور شده اند که با مقامات لبنانی در این خصوص همکاری کرده و با خانواده ها و مسئولین ذیربط این پرونده در لبنان ملاقات هایی را انجام دهند.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرد گرگ نما در خیابان بدست پلیس دستگیر شد ( عکس )
  آیا ماجرای صلح امام حسن (ع) دوباره تکرار می‌شود؟/ پاسخ از رهبر معظّم انقلاب
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
Heart نباید سناریوی سوریه در لیبی تکرار شود
Heart حدود ۲۸ هزار تن از شهرهای ترهونه و سرت لیبی آواره شده‌اند
Heart سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی
Heart انتقاد ترکیه از موضع "متناقض" فرانسه در لیبی
Heart ترکیه درصدد احداث ۲ پایگاه نظامی در لیبی است
  بازتاب سخنرانی روز قدس امام خامنه‌ای در رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی
  ترکیه به بیانیه ۵ کشور علیه فعالیت آنکارا در دریای مدیترانه و لیبی پاسخ داد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان