امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زندگینامه کرت کوبین رهبر گروه Nirvana

#1
کرت دونالد کوبین رهبر گروه نیروانا Nirvana در بیستم فوریه 1967 در دهکده ای کوچک به نام هوکوایم Hoquaim واقع در 140 کیلومتری جنوب غربی در خانواده ای از طبقه متوسط به دنیا آمد . مادرش وندی اوکانر Wendy O'connor خدمتکار رستوران و پدرش Donald Cobain مکانیک بود .

KURT COBAIN BOY NIRVANA WALLPAPER


وی اولین فرزند خانواده و دارای یک خواهر کوچکتر به نام کیم بود . کرت در دوران کودکی شخصیتی منزوی و ناهنجار داشت . هنگامی که در سن 7 سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند وضعیت روحی بدتری پیدا کرد همانطور که در ترانه سیلور Silver خود می گوید از آن به بعد بود که احساس کرد دیگر مورد حمایت و عشق والدین قرار نمی گیرید .



در این دوره بود که شخصیت ضد اجتماعی کرت شکل گرفت و بازتاب این رویداد رادر شعر و موسیقی نیروانا مشاهده می کنیم . 

کرت بعد از جدایی پدر و مادرش شبهای زیادی را در زیر یکی از پلهای شهر ابردین
Aberdeen سپری می کرد و پس از تحمل 2 سال سختی ناگزیر به خانه پدرش بازگشت .



کرت محیط مدرسه را دوست نداشت و برای فرار از آن به تنهایی و خفا پناه می برد . کرت بدلیل زیبایی ظاهری همواره مورد توجه دختران همکلاسی قرار داشت و همین امر سبب حسادت پسران مدرسه شده بود و این مساله او را آزار می داد . از همین دوره بود که کرت استفاده از مرفین را برای تمدد اعصاب شروع کرد 

وی از 9 سالگی با گروههایی مثل بیتلز Beatles و مانکیز Monkees آشنا شد در سال 1979 پدرش در یک کلاب موسیقی شروع به کار کرد و از آن به بعد بود که کرت به گروههایی همچون لدزپلین Led Zepplin بلک سابت Black Sabbath گروه کیس Kiss و گروههای راک بریتانیایی از جمله س ک. س پیستولز s e. x Pistols و کلش The Clash علاقمند شد .

در دوم فوریه 1981 در چهارده سالگی اولین گیتارش را خرید و از همان زمان لاش خود را برای تشکیل یک گروه زیر زمینی در سیاتل آغاز کرد . وی اولین اجرای گیتار خود در جشن Holloween که در خوابگاه دانشگاه ایالتی اورگین Evergreen برگزار به نمایش گذاشت و مدتی بعد بع عنوان نوازنده مهمان در گروه ملوینس Melvins پذیرفته شد .

سرانجام در سال 1986 تلاش های کرت به نتیجه رسید و گروه نیروانا متشکل از کریس نواسلیک Krist Novaslic نوازنده باس دیو گرول Dave Grohl نوازنده درام و خود کرت به عنوان لیدر شکل گرفت . آنها در ابتدا از اسامی پنکاپرو Pen Capcrew اسکیدرو Skid Row تد اد فرد Ted Ed Fred ویندوویپن Windowapne اسکیدرو Skid Row استفاده می کردند ولی در آخر نام نیروانا که در فلسفه بوذا به معنی روشنایی در اوج می باشد را برگزیدند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.enews.org/alves/_photosbig/kurt_cobain1.gif

نیروانا تا دو سال به اجراهای زنده و تنظیم آهنگهای مختلف پرداخت و در سال 1989 اولین آلبوم خود با نام بلیچ Bleach (به نام سفید کننده) را در استدیو ساب پاپ ضبط کردند که هزینه ضبط این آلبوم فقط 500 دلار بود . در همان سال گروه به برگزاری تورهای بسیاری در سراسر آمریکا پرداخت و اولین کنسرت اروپایی خود را در نیوکاسل انگلیس برگزار کرد.

در سال 1991 نیروانا قرارداد جدیدی با کمپانی جفن رکوردز منعقد کرد و تلاشها برای بیرون دادن آلبوم بعدی خود را آغاز نمود تا سرانجام در 24 سپتامبر همان سال مشهورترین و پرسروصدا ترین آلبوم خود را نور مایند Never Mind (بی خیالش) را منتشر کرد . این آلبوم در آن زمان در رتبه 144 فهرست Hit جای گرفت ولی بعد از مصاحبه ای که برنامه MTV Headbanger Ball با آنها انجام داد و نمایش اجرای زنده ای که از شبکه NBC پخش شد این آلبوم و همچنین آهنگ Smell Like Teen Spirit در صدر جدول پرفروشترین ها قرار گرفت و به تعداد 10 میلیون نسخه عرضه شد که 550 میلیون دلار درامد داشت که مبلغ بسیار اندکی به گروه رسید . اکثر مردم از معنی دقیق اشعار سر در نمی آوردند ولی خلاقیت خارق العاده کرت در اجرای وسوسه انگیز و جذاب شنونده را به وجد می آورد .

کرت از شهرت بیزار بود و از اینکه نیروانا به یک گروه راک پرطرفدار و درامدزا تبدیل شود نگران بود به همین دلیل در اکثر کنسرتها طرفداران خود را از خریدن آلبوم ها و شرکت در کنسرت ها منع می کرد . از این رو گروه به اجرای زنده در باشگاهها ی کوچک اکتفا کرد اما از آنجا که اعضای گروه به شکستن سازهای خود و به هم ریختن سن عادی داشت سرانجام مجبور به اجرا در سالنهای بزرگ شد . در همین دوران کرت برای رفع مشکل درد معده خود و خستگی مفرط ناشی از ورهای زیاد و اراهای پشت سر هم به مصرف مواد مخدر رو آورد .

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://images.picturesdepot.com/photo/s/...209201.jpg

وی در 24 فوریه 1992 در واکی کی Wakiki واقع در هاوایی با کرتنی لاو Courtney Love (رهبر گروه هول در ان زمان و بازیگر فیلم جدید مردم علیه لری فلینت The People vs Larry Flint ) ازدواج کرد و در 18 آگوست همان سال آنها صاحب دختری به نام فرانسیس بین Frances Bean شدند . در اواسط سال 1992 سومین آلبوم نیروانا با نام اینسکتی ساید Incesticcide منتشر شد و چهارمین آلبوم این گروه به نلم این آترو In Utero در یال 1993 تنها در مدت دو هفته در استدیو ضبط شد که به خاطر آهنگ من از خودم متنفرم و می خواهم بمیرم به مدت 6 ماه به بازار عرضه نشد و پس از حذف این ترانه با رضایت کرت آلبوم منتشر شد و در مدت کوتاهی در صدر پرفروشترین ها قرار گرفت . این آلبوم از سوی رسانه ها به عنوان روشنفکرانه ترین و پرشورترین آلبوم نیروانا شناخته شد خصوصا ترانه های Like All Apologies و Heart Shaped Box که نگاه عمیقی به ازدواج متزلزل کرت می انداخت از بهترین های این آلبوم بودند . 

وی در سال 1993 به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر داوطلبانه برای درمان به بیمارستان مراجعه کرد اما پس از مدتی به خاطر عدم توجه کافی مسئولین بیمارستان به وی قبل از پایان دوره درمان بیمارستان را ترک کرد.

در نوامبر 1993 یک اجرای Unplugged در استدیو MTV از نیروانا پخش شد که آخرین کار گروه بود.

کرت چندی بعد در مارس 1994 دست به خودکشی ناموفقی زد که به همین خاطر به مدت 20 ساعت در حالت اغما فرو رفت . او پس از به هوش آمدن از بیمارستان فرار کرد و12 روز بعد با زندانی کردن خود در یک اتاق همسرش را تهدید به خاتمه دادن به زندگی خود نمود ولی پلیس با کمک کرتنی لاو وی را دستگیر کرد .

پس از این ماجرا پلیس وی را به یک کلینیک روان درمانی در کالیفرنیا فرستاد ولی وی در اوایل آوریل 1994 تنها پس از گذشت دو روز مراقبت از کلینیک فرار کرد و از کالیفرنیا خارج شد . 

سرانجام جسد کرت در 8 آوریل 1994 با صورتی متلاشی شده و اسلحه Shot gun که در دستش قرار داشت و به سمت چانه وی نشانه رفته بود توسط یک کارگر برقکار در اتاقک بالای گاراژ خانه اش کشف شد . در کنار جسد او وصیت نامه اش که با جوهر قرمز نوشته شده بود قرار داشت . مخاطبان آخرین نوشنه کرت لاو همسرش و فرانسیس دختر 19 ماهه اش بود . تحقیقات بعدی نشان داد که کرت 3 روز قبل در حالیکه مقدار زیادی مواد مخدر مصرف کرده بود به زندگی خود خاتمه داده است .

Kurt Cobain Pain Eyes

دو روز بعد بیش از 5000 نفر جمعیت شمع به دست برای یاد بود کرت در سیاتل جمع شدند و به متن وصیت نامه او با صدای همسرش گوش دادند .

کرت در همان سال گوشزد کرده بود که علاقه ای برای رسیدن به 30 سالگی ندارد . متاسفانه او راست گفته بود کرت اسطوره ای شد که همانند بزرگانی چون جیمی هندریکس Jimi Hendrix جنیس ژوپلین Jenis Joplin و جیم موریسون Jim Morrison در 27 سالگی از دنیا رفت و علت مرگ وی برای همیشه در هاله ای از ابهام فرو رفت .
A Friend is nothing but a known enemy
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زندگینامه کرت کوبین رهبر گروه Nirvana 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ᘐᗝᖇᘐᓰﬡ ، Mïņ̃†êR ، βΑllεяiηΑ♡ ، Mason ، ~JaSmIn~ ، τοxικ ، ღღ KaYiP pRenses ღღ ، First Star ، ρяіηcεss~Αιοηε ، ⓢⓘⓛⓔⓝⓒⓔ
آگهی
#2
عــآشــِــخ صـدآشَم...Angel

زندگینامه کرت کوبین رهبر گروه Nirvana 1


زندگینامه کرت کوبین رهبر گروه Nirvana 1

زندگینامه کرت کوبین رهبر گروه Nirvana 1
 ,ιт'ѕ a paper тown
, paper нoυѕeѕ and paper people
(: ... everyтнιng'ѕ υglιer υp cloѕe

زندگینامه کرت کوبین رهبر گروه Nirvana 1
پاسخ
#3
نیروانا یع انقلابع -_-
مرسی مرسی مرسی بع اشتراک گذاشتنش
Cats are answer to everything                           


زندگینامه کرت کوبین رهبر گروه Nirvana 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان