امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خنده‌ دارترین بیماری دنیا چیست؟!

#1
سکسکه‌های تکرار شونده، میتوانند نشانه‌ای از بیماریهای جدیتری باشد که باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد. آنچه مهم است آن که به طور کلی سکسکه معمولاً حالت خوش‌خیم دارد و با درمان‌های ساده برطرف میشود، ولی در مواردی که طولانی شود یا به درمان‌های معمولی جواب ندهد، مراجعه به پزشک و ریشه‌یابی علت آن ضروری است.

امان از این هق‌هق‌های پشت سر هم که از انتهای گلو بالا می‌آید. همان صدای‌ تند و سریعی‌ که‌ می‌گویند بر اثر گرفتگی‌ دیافراگم‌ از دهان‌ خارج‌ می‌شود و به عنوان خنده‌دارترین بیماری دنیا، آن هم پس از آن که فردی به مدت ۶۸ سال سکسکه کرد، لقب گرفته است.

البته این دلیل نمی‌شود به کسی که دچار سکسکه شده است، بخندید! چرا که همین سکسکه که معمولا بر اثر عوامل مختلف روانی یا جسمی بروز می‌کند و زود هم پایان می‌یابد، اگر خیلی طولانی شود، بسیار آزاردهنده خواهد بود و به نوعی شما را از زندگی ساقط می‌کند.

فقط لازم است پای صحبت کسانی که برای ساعت‌ها، روزها و حتی ماه‌ها و سال‌های متمادی سکسکه کرده‌اند، بنشینید، تا ببینید انقباضات ناخودآگاه و مکرر عضله دیافراگم‌شان چگونه آنها را مستاصل کرده و از یک اتفاق شاید خنده‌دار یک بیماری آزاردهنده ساخته است.

وقتی شوکه می‌شوی!

اگر شخصی به عنوان رکورددار در تاریخ وجود داشته که به مدت ۶۸ سال سکسکه کرده است، پس نباید تعجب کنیم که سکسکه‌هایی بتوانند تا سال‌های بسیار طولانی و حتی تا ابد ادامه پیدا کنند.

دکتر جعفری با اشاره به این نکته که سکسکه‌های طولانی مدت و مکرر معمولا نشانه‌ای از بیماری‌های معده، مری، کبد و قفسه سینه است، می‌افزاید: خوردن یا آشامیدن مایعات داغ یا تحریک‌کننده مثل چای یا الکل می‌توانند از عوامل بروز سکسکه باشند، اما مهم‌تر از آنها یکسری بیماری‌ها از جمله بیماری‌های معده همچون ریفلاکس معده و زخم معده و بیماری‌های پانکراس است که می‌توانند با سکسکه‌های مکرر شناسایی شوند، به علاوه بیماری‌های ریه از جمله عفونت ریه (ذات الریه) و التهاب پرده‌ای که دور ریه را گرفته نیز می‌توانند از روی سکسکه‌های طولانی تشخیص داده شوند. حاملگی نیز در خانم‌ها می‌تواند عامل ایجاد سکسکه باشد.

این متخصص بیماری‌های گوارشی تاکید می‌کند: بیماری‌های کبد مانند تومورهای کبد و آبسه (آب آوردن کبد)‌ و بیماری‌های طحال نیز می‌توانند با سکسکه‌های طولانی شناسایی شوند. از سکسکه‌های آزاردهنده به‌عنوان علامتی برای تومورهای مغزی و نارسایی‌های کلیه هم نباید غافل شد.

نشانه یک بیماری

سکسکه‌های تکرار شونده، می‌توانند نشانه‌ای از بیماری‌های جدی‌تری باشد که باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

دکتر جعفری می‌گوید: مسلما احتمال وجود بیماری‌های معده و مری باید با آندوسکوپی مورد بررسی قرار بگیرد. به علاوه نارسایی‌های کبد و کلیه هم از طریق آزمایش‌های خون و نیز رادیوگرافی یا اسکن قابل بررسی است. آنچه مهم است آن که به طور کلی سکسکه معمولاً حالت خوش‌خیم دارد و با درمان‌های ساده برطرف می‌شود، ولی در مواردی که طولانی شود یا به درمان‌های معمولی جواب ندهد، مراجعه به پزشک و ریشه‌یابی علت آن ضروری است.
نفس‌تان را دقایقی حبس کنید

روش‌های درمان سکسکه‌های کوتاه‌مدت ساده و متنوع هستند که معمولا اساس آن مبتنی بر روش‌های تحریک ناحیه حلق و بینی است.

توصیه‌هایی مثل نگه داشتن نفس برای ۲۰ تا ۶۰ ثانیه، داخل یک بسته کاغذی تنفس کردن، یک لیوان آب سرد را بسرعت نوشیدن، گذاشتن لیمو ترش روی زبان، خوردن عسل، شکر یا نان خشک و یا یخ خرد شده قورت دادن از راهکارهای رایج برای قطع سکسکه است. با این حال در برخی مواد هم درمان دارویی توسط پزشک برای رفع سکسکه فرد در نظر گرفته می‌شود که در بسیاری از موارد هم موثر است.

به خاطر داشته باشید که سکسکه یک علامت است که در برخی موارد جهت کمک به سلامت‌تان باید آن را جدی بگیرید.

می‌گویند سکسکه یکی از اسرار دنیای پزشکی تلقی می‌شود، چراکه تا به حال نقش و عملکرد مفیدی برای آن شناخته نشده است! به بیان دیگر علت اصلی سکسکه به عنوان یک بیماری خوش‌خیم، موقت و زودگذر، ناشناخته باقی مانده است و پزشکان در شناخت علت آن به تشخیص خاصی نرسیده‌اند. جالب آن که سکسکه غالبا در افراد مضطرب و دارای استرس بالا یا به دنبال شنیدن خبر خوشایند یا غم‌انگیز رخ می‌دهد. البته زمان‌هایی که پرخوری می‌کنیم یا نوشابه‌های گازدار می‌نوشیم هم معمولا این اتفاق می‌افتد.

دکتر ستار جعفری، فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد در این باره می‌گوید: اگر عضله دیافراگم، که حفره شکم را از قفسه سینه جدا می‌کند، به صورت مکرر انقباض پیداکند و گرفتگی عضله حنجره نیز همزمان اتفاق بیفتد، سکسکه خواهیم کرد. البته تحریک عصبی (عصب فرنیک) که از مغز به عضله دیافراگم می‌رسد، عامل اصلی سکسکه است. وی می‌افزاید: برای سکسکه کوتاه‌مدت معمولا علت خاصی وجود ندارد، لیکن علت سکسکه‌های طولانی مدت باید مورد بررسی قرار بگیرد.

فراموش نکنید که تقریبا همه دچار سکسکه‌های کوتاه‌مدت می‌شوند، حتی جنینی که در رحم مادر است. سکسکه معمولا یک مشکل گذراست، ولی اگر بیش از حد ادامه پیدا کند، می‌تواند آزاردهنده و ناتوان‌کننده باشد.
شكسپير: هميشه به كسي فكر كن كه تو رو دوست دارد، نه كسي كه تو دوستش داري**
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، pink devil ، ...Sara SHZ... ، cute flower ، tara joon ، ღeternal Loveღ ، Lordlas ، love 2012 ، ♥گل یخ ♥ ، AmItiSe ، badboy6666 ، art ، جیدا ، ×~parand~× ، امیررضا*
آگهی
#2
من بیشتر اوغات سکسکه میکنم!Confused
همیشه هم به یکی میگم منو بترسون تا سکسکم بند بیاد!
خــط زدنِ مَـــن ، پـایــآنِ من نبـــود !!!
آغـــاز بی لیاقتـــیِ تـو بــود!
پاسخ
 سپاس شده توسط AmItiSe
#3
وای خدا جونم


من فکر می کی کردم سکسکه خوبه

اخه روزی دوبار


سکسکه ام می گیره

بعدشم من اعتقاد دارم

وقتی ادم سکسکه می کنه یکی یادشه!!!!!!!!!!!!!
cof cof
پاسخ
 سپاس شده توسط pink devil


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  علائم بیماری پارکینسون در سالمندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  فلسفه ی طب سوزنی و درمان بیماری ها با آن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان