امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آب بخورید تا باهوش شوید

#1
آب بخورید تا باهوش شوید 1
پژوهشگران انگلیسی ادعا کردند : همراه داشتن بطری آب سر جلسه امتحان به دانشجویان کمک می کند تا نمرات بالاتری بگیرند.

روانشناسان اظهار داشتند علت دقیق بهبود عملکرد دانشجویان در صورت به همراه داشتن آب مشخص نیست ولی می توان گفت احتمالا آب تاثیر مثبتی روی عملکرد مغز می گذارد. دیگر اینکه شاید این بهبود عملکرد به خاطر احساس اطمینان خاطری باشد که دانشجو به دلیل به همراه داشتن آب از آن برخوردار شده است.

بر اساس مطالعه ای که بر روی صدها نفر از دانشجویان سالهای اول و دوم انجام گرفت ، مشاهده گردید دانشجویانی که در جلسه امتحان انواع نوشیدنی مخصوصا آب بهمراه داشتند ، نمراتشان تا ده درصد بهتر از بقیه دانشجویان بود. نتایج این بررسی در کنفرانس سالانه انجمن روانشناسی بریتانیا، ارائه گردید.

در این بررسی فعالیتهای دانشجویان در طول ترم و نمرات آنان در نظر گرفته شد و مشاهده گردید احتمال آوردن آب توسط دانشجویان باهوشتر بیشتر از بقیه است.

با بررسیهای بیشتر مشاهده گردید تاثیر به همراه داشتن آب و نتایج بهتر در امتحانات در دانشجویان سالهای پائینتر بیشتر مشاهده می شود. در حالیکه با بالاتر رفتن سالهای تحصیل این اثر کمتر می شود.

بر اساس نظر مارک گاردنر از دانشگاه وست مینستر و یکی از محققان این بررسی می توان گفت : درصورتیکه مشخص شود این تاثیر فقط در دانشجویان جوانتر مشاهده می شود ، احتمالا به این دلیل است که مردم معتقدند آب تاثیر مفیدی در از بین بردن اضطراب امتحان دارد. همچنین ممکن است دانشجویان جوان به علت استفاده از غذاهای ناسالم و در اواخر شب نیاز بیشتری به مصرف آب داشته باشند.

البته برای ما مشخص نشد که بردن آب سر جلسه حرکت هوشمندانه ای است و از افراد باهوش سر می زند یا اینکه خود آب هم می تواند تاثیر مناسبی در حضور ذهن فرد داشته باشد (احتمالا هر دو). اما در هر صورت به نظر می رسد بردن آب سر جلسه امتحان حداقل برای به رخ کشیدن هوش خود، کار مفیدی باشد.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
 سپاس شده توسط ارمیتاخوشگله
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb با ساده ترین راه کارها در کنکور 94 موفق شوید(اگر تا به حال درس نخوانده اید)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان