امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تکذیب شد!(تک خوانی زن)

#1
تکخوانی خواننده زن در حضور وزیر ارشاد شایعه ای بیش نیست؛

وزیر ارشاد تکذیب کرد



موسیقی ما - لی‌لا رضایی: هنوز از روی کار آمدن دولت جدید چند صباحی نمی‌گذرد اما زمزمه‌هایی درباره آزاد شدن صدای بانوان در عرصه موسیقی به گوش می‌رسد و اهالی این حوزه به دنبال معجزه‌اند. توقعات هنرمندان از دولت جدید تا جایی پیش رفته که چندی پیش دبیر و سخنگوی خانه موسیقی در حضورمعاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار آزادی صدای بانوان در عرصه موسیقی کشور شد!

داریوش پیرنیاکان در روز جشن خانه موسیقی در حالی خواستار آزادی صدای زنان شد که اعضای هئت مدیره این مرکز اعلام کردند که سخنرانی او در روز جشن نظرات شخصی بوده و مفاد آن سخنان قبلا به اطلاع هیچ‌یک از اعضا نرسیده است.

هر چند عده ای بر این باور بودند که در این جشن و در حضور مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد حرف‌های منافی اعتقادات و ارزش‌های اسلامی ایرانی و خلاف شرع زده‌ شد و این سخنان را عجیب دانسته و به دنبال واکنش از سوی مسولان بودند اما تا کنون جواب و واکنشی از سوی هیج یک از مسولان نرسیده است.

در ادامه خواسته داریوش پیرنیاکان، تنها علما و فقها واکنش نشان دادند. در این بین حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی با انتقاد از جسور شدن برخی افراد و بیان اظهارات تامل برانگیز در خصوص درخواست صدور مجوز برای پخش صدای خوانندگان زن، گفت: عده ای آمده‌اند و در مغالطه ای آشکار گفته‌اند که فقها دلیلی ندارند برای این که صدای زن نباید پخش شود و چرا علما و فقها می‌گویند خواننده زن نباشد؛ این طرز سخن گویی جسورانه سابقه ندارد.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: : افرادی که جسور شده و مدعی شده‌اند که فقها دلیل خود را بر ممنوعیت پخش صدای خوانندگان زن بگویند، خبر ندارند که یک طلبه بیست سال درس می‌خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد و یک مرجع تقلید نیز سی یا چهل سال باید تلاش کند تا به این مرحله برسد، حال یک خواننده و نوازنده بیاید و از خود فتوایی بدهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: ما در شرایطی که مشغول مذاکره با خارجی‌ها هستیم، باید در داخل متحد باشیم و بدانیم ایجاد اختلاف در داخل در این شرایط به مصلحت کشور نیست. وزارت و فرهنگ ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می‌شود مردم فاصله بگیرند.

شب گذشته گروه «ماه» که خوانندگی آن را بانوان به عهده دارند و در تالار وحدت اجرای برنامه کرده بود به یکی از پرحاشیه ترین کنسرتهای سال تبدیل شد.

شایعات بر این اساس است که در این کنسرت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشته و در حضور ایشان بانوان خواننده این گروه که سرپرست و آهنگسازی آن را مجید درخشانی به عهده دارد، خانم مهدیه محمدخانی اقدام به تکخوانی کرده‌اند.این خبر آنقدر دهان به دهان گشت تا با واکنش صریح وزیر ارشادمواجه شد. وی طی نامه ای این شایعه را تکذیب کرد.

در نامه ای که از سوی مشاور این وزیر به دست مدیران رسانه‌ها رسید، و امضای مشاور ویز- بابک دربیکی- پای آن است، آمده است: به دنبال درج مطلبی در رسانه‌ها با عنوان «شایعهٔ حضور وزیر ارشاد در مراسم تک خوانی زنان!» به آگاهی می‌رساند خبر مذکور به کلی عاری از صحت بوده و صرفا یک شایعه بی پایه و اساس است.

در ادامه این نامه نوشته شده است: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته و خبر شرکت ایشان در مراسم خانه فرهنگ ایران نوعی خبرسازی مجعول می‌باشد. بر همین اساس ضمن تاکید بر رعایت اصول اخلاق حرفه ای ضرورت دارد آن رسانه قبل از انتشار هرگونه خبر از صحت و سقم آن آگاهی کامل پیدا کرده و از حاشیه سازی و دامن زدن به این قبیل موضوعات چالش برانگیز خودداری کند.

در پایان آورده است: لذا مقتضی است بر اساس مفاد قانون مطبوعات و به منظور تنویر افکار عمومی پاسخ این مرکز را در همان صفحه و ستون درج نمائید.

جنتی رسما در پاسخ یکی از خبرنگاران اعلام کرده است که بنده در هیچ کنسرت متعلق به بانوان حضور نداشته‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تک‌خوانی زنان در کنسرت‌ها گفته است: من در این مورد قبلا هم گفتم که در مورد تک‌خوانی خانم‌ها اتفاق‌نظر و اجماعی در بین آقایان مراجع وجود ندارد. برخی از مراجع اعتقادشان این است که بحث درباره تک‌خوانی و جمع‌خوانی خانم‌ها نیست، بحث این است که صدای آن‌ها لهوی نباشد. برخی مراجع نظرشان این است که اگر مفسده‌انگیز نباشد مشکلی وجود ندارد.


منبع:


اختصاصي سایت موسيقي ما
پاسخ
 سپاس شده توسط Sina_0611
آگهی
#2
كاشكي واقعي بود
پاسخ
 سپاس شده توسط مبینافرزین
#3
ممنون
پاسخ
 سپاس شده توسط مبینافرزین


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان