امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی م UMI X2

#1
تا کنون هرگاه نام جنس چینی را می شنیدیم، اولین عبارتی که به خاطر می آوردیم، «بی کیفیت» بود. و همان طور که پیش تر در بررسی محصولاتی همچون دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تبلت هیوندا  دیدیم، این تصور چندان هم بی ربط نبوده است.


اما کم کم شرکت های موبایل ساز چینی نیز در حال آماده کردن ساز و برگ و تهیه زرادخانه های قدرتمند برای حمله ای بزرگ به بازارهای جهانی هستند. از نام هایی چون شیائومی و اوپو گرفته تا اسامی معروفی همچون لنوو، کم‌کم در میان گیک های اسمارت فون زمزمه هایی به راه انداخته اند و چیزی نمانده تا با عرضه محصولات خود با کیفیت و سطح تولیدی جهانی، تبدیل به سیلی مهیب در این بازار شوند.

برای اینکه ببینیم تا چه حد کارخانه داران چینی در تدارک حمله خود جدی هستند و آیا چیزی واقعی در چنته دارند یا تنها هیاهوی تبلیغاتی است، تصمیم داریم به سراغ برخی محصولات آنها برویم.

لذا در این قسمت از بررسی نارنجی، به سراغ اسمارت فونی هرچند گمنام برای ما، اما خوشنام برای چینی ها رفتیم. اگر شما هم می خواهید با UMI X2 تولید شرکت ZOPO بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نارنجی  همراه باشید.


طراحی
بررسی م  UMI X2 1

اگر چه از تلفن های همراه چینی در بازار ایران اغلب به بدی یاد می شود و کسی خاطره خوشی از آنها ندارد، اما وقتی که UMI X2 را از جعبه بیرون می آورید، متوجه می شوید که می توان یک محصول الکترونیک ساخت چین داشت و در کنار آن استحکام، کیفیت و زیبایی را هم به ارمغان آورد. اگر چه این زیبایی عاریتی باشد!

این اسمارت فون با بدنه پلاستیکی (پلی کربنات) تنها ۹.۹ میلیمتر ضخامت دارد و از این نظر می تواند به خوبی با پرچمداران بازار رقابت کند. اما هنگامی که آن را در دست می گیرید، متوجه می شوید کمی بیش از حد معمول اسمارت فون های امروزی سنگین است. 

بررسی م  UMI X2 1

نمای ظاهری آن بدون هیچ کم و کاستی گلکسی اس ۳ سامسونگ را به خاطر می آورد. که تنها تغییرات جزئی همچون حذف کلید هوم فیزیکی، جابجایی سنسورها و دوربین جلو، یا تغییر مکان اسپیکر و کلید پاور را می توان در آن مشاهده کرد که البته به عاریت گرفتن ظاهر اسمارت فون های موفق بازار در میان شرکتهای چینی و بازتولید آنها با کیفیتهای مختلف امری معمول است. هرچند این بار خوشبختانه UMI تمام تلاشش را به کار برده تا این کار را با کیفیتی خوب انجام دهد.

بررسی م  UMI X2 1

هرچند که طراحی جعبه این تلفن هوشمند خلاقانه و متفاوت با دیگر محصولات بازار است، اما شلوغی بیش از حد عکس و نوشته های درون آن، در کنار صرفه جویی فراتر از حد معمول در اندازه جعبه باعث شده تا وقار لازم را نداشته باشد.

اما خود تلفن همراه UMI X2 در دستان شما به خوبی احساس لذت کار با یک تلفن نسبتا مرغوب آسیایی را خلق می کند و مانند اغلب تبلت ها و اسمارت فون های چینی موجود در بازار، هنگام استفاده، نگران استحکام و در رفتن زهوار آن نیستید و -اگر اغراق آمیز نباشد- پلاستیک استفاده شده در بخش داخلی پشت موبایل که باتری را در برگرفته، حتی کمی از گلکسی نوت ها هم با کیفیت تر است.

همان طور که گفتیم این اسمارت فون شباهت غریبی به گلکسی اس سوم سامسونگ دارد. البته هنگامی که آنها را با دقت بیشتری کنار یکدیگر مقایسه می کنید، متوجه برخی تغییرات نسبتا کوچک خواهید شد. 
بررسی م  UMI X2 1

بررسی م  UMI X2 1

UMI X2 در کنار Nexus 4

از نمای روبرو با طراحی معمول یک اسمارت فون اندرویدی روبرو هستیم. خبری از دکمه فیزیکی نیست، سه دکمه لمسی در پایین قرار دارند. در بالا هم اسپیکر مکالمه، دوربین تماس ویدیویی و دو سوراخ برای سنسورهای مختلف به چشم می خورند. و البته همانند گلکسی اس ۳، نواری نقره ای رنگ با ظاهری فلزی (اما از جنس پلاستیک) دور تا دور صفحه را فرا گرفته است.

این در حالی است که بخش جلویی گلکسی اس ۳ هم به همین ترتیب جزئیات مشابهی را دارد. البته تنها تفاوت عمده، وجود یک دکمه فیزیکی در پایین صفحه اس ۳ سامسونگ است.

در دیگر بخش های یومی ایکس ۲، تفاوتها با اس ۳ چشمگیرتر می شوند.

بررسی م  UMI X2 1

بخش پشتی این اسمارت فون همانند اس ۳ از پلاستیک پلی کربنات نسبتا براق تولید شده است و تا حد زیادی همان شکل کلی را هم دارد. اما تقاوت ها در جزئیاتی چون محل قرار گیری اسپیکر، شکل دوربین و فلاش LED به خوبی مشهود هستند.

بررسی م  UMI X2 1

در بالای یومی ایکس ۲ فقط پورت جک هدفون ۳.۵ میلیمتری قرار گرفته.

بررسی م  UMI X2 1

سمت چپ بدنه ایکس ۲ کاملا یکدست و بدون هیچ درز و سوراخی طراحی شده.

بررسی م  UMI X2 1

در بخش پایین می توانید سوراخ ریز میکروفون مکالمه و پورت میکرو یو اس بی را مشاهده کنید. در اینجا یک فرو رفتگی کوچک هم برای باز کردن راحت درب پشتی اسمارت فون تعبیه شده.

بررسی م  UMI X2 1

در سمت راست بدنه هم می توانید کلید پاور و کلیدهای یک تکه کنترل صدا را مشاهده کنید.

نمایشگر
بررسی م  UMI X2 1

UMI X2 با نمایشگر ۵ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل عرضه شده است. این بدان معنی است که تراکم پیکسل در نمایشگر این اسمارت فون به عدد فوق العاده ۴۴۰ پیکسل بر اینچ می رسد. این صفحه نمایش جذاب و با کیفیت، توسط یک لایه گوریلا گلس ۲ محافظت می شود. 

اگر چه این نمایشگر در فضای بسته شفافیت و شدت نور بسیار خوبی را همراه با دقت رنگ کافی به ارمغان می آورد و زاویه دید بسیار خوبی هم دارد، اما متاسفانه در نور مستقیم خورشید چندان که باید خوب عمل نمی کند و برای خواندن آن کمی با مشکل روبرو خواهید شد.

در کنار کیفیت بالای نمایشگر که تنه به تنه بسیاری از پرچمداران مشهور دیگر رقبا می زند، باید به حساسیت بالای صفحه لمسی آن هم اشاره کرد. این صفحه لمسی با سرعت بسیار خوبی تماس انگشت شما را تشخیص داده و به آن عکس العمل نشان می دهد و در بازی ها و هنگام کار، تقریبا هیچ تاخیر آزار دهنده ای را حس نمی کنید.
بررسی م  UMI X2 1

البته در این میان ایرادهایی هم در بخش لمسی این اسمارت فون مشاهده می شود که گاهی می تواند باعث آزار شما شود. اولین مورد محدودیت صفحه لمسی به ۵ لمس همزمان است. اگرچه این موضوع در هنگام کار هیچگاه باعث مشکل نشد و دردسری ایجاد نکرد، اما با توجه به لمس ۱۰ انگشتی در میان اغلب محصولات بازار، مطرح شدن آن می تواند یک نقطه ضعف محسوب شود.

دیگر ایراد تا حدی آزار دهنده در این دستگاه، عدم دقت کافی پنل لمسی آن است. به گونه ای که گاهی چند میلیمتر بیرون از محدوده لمس شما را تشخیص داده و لمس می کند. البته این یکی هم به ندرت پیش می آید و به جز هنگام استفاده طولانی از صفحه کلید، ممکن است متوجه آن نشوید.

اما بزرگترین مشکل پنل لمسی این اسمارت فون هنگام شارژ آن است. کافی است کابل شارژر را به یومی ایکس ۲ وصل کنید تا بخش پایینی پنل لمسی تقریبا از کار افتاده و حتی باز کردن قفل گوشی هم مشکل شود.

سخت افزار و کارایی
بررسی م  UMI X2 1

یومی ایکس ۲ یک تلفن اندرویدی خوش قیمت ۴ هسته ای است که با مشخصات بسیار خوبی همچون نمایشگر ۵ اینچی فول اچ دی 1080p با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، پردازنده ۱.۵ گیگاهرتزی چهار هسته ای مدیاتک MT6589، رم ۲ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. 

سیستم عامل آن اندروید 4.2.1 جیلی بیلی است که رابط کاربری MIUI روی آن نصب شده و البته از حافظه جانبی میکرو SD تا سقف ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می کند. از امکانات ارتباطی آن می توان به وای فای 802.11b/g/n، بلوتوث 4.0، پشتیبانی از شبکه های 3G بر روی هر دو اسلات سیم کارت و سیستم موقعیت یابی aGPS اشاره کرد.

در خصوص سنسورهای به کار رفته در این اسمارت فون هم باید به مواردی همچون ژیروسکوپ، سنسور نور، سنسور مجاورت، شتابسنج و قطب نمای دیجیتال اشاره کرد.
بررسی م  UMI X2 1

با توجه به سخت افزار قدرتمند و رابط کاربری کارآمد MIUI، این اسمارت فون تقریبا بدون هیچ گیر و تاخیری به درخواست های شما پاسخ می دهد. البته ممکن است گاهی اوقات در ورود به برخی اپلیکیشن ها یا استفاده از قابلیت های رابط کاربری اندکی تاخیر را هم مشاهده کنید. برخی این تاخیر را به عدم هماهنگی کامل میان سخت افزار و رابط کاربری نسبت می دهد. زیرا هر چه باشد، این رابط کاربری تولید خود کارخانه UMI نیست و توسط گروهی دیگر تهیه شده است.

اگر چه یومی از واحد پردازش گرافیکی نسبتا قدرتمند PowerVR SGX 544 MP بهره می برد. اما به دلیل پایین بودن سرعت پخش فریم در ثانیه این موبایل، شاید یک سوپر استار جذاب برای بازی خورها نباشد، اما به راحتی (و کمی اغماض) می تواند تمامی بازی های موجود در گوگل پلی استور را اجرا کرده و لذت آنها را به شما بچشاند. درست همانطور که Need for speed به صورت پیش فرض روی آن نصب است.
بررسی م  UMI X2 1

اسپیکر تلفن بلندی صدای خوبی دارد، اما کیفیت، عمق و بلندی صدا چنان نیست که شما آن را ابزاری مناسب برای محیط های شلوغ بدانید. هرچند که در پخش ویدیوها یا آهنگهای با کیفیت بالا، دقت صدای مناسبی دارد و چیزی از آن نمی کاهد.

مشخصات فنی
بد ندیدیم در این قسمت بررسی به جای اینکه صرفا به مشخصات فنی UMI X2 بپردازیم، آن را به صورت مقایسه ای در کنار برخی محصولات بازار که مشخصات مشابهی دارند قرار دهیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید.

بنچ مارک
علی رغم سخت افزار قابل قبول، به دلایل نامشخصی این اسمارت فون از آزمون بنچ مارک ها چندان سربلند بیرون نمی آید و نتایج چندان درخشانی را ارائه نمی کند.
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]

نرم افزار
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
نرم افزار اصلی این اسمارت فون شامل نسخه ۴.۲.۱ سیستم عامل اندروید جیلی بیلی است که یک رابط کاربری محصول دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
MIUI  آن را در بر گرفته. از اپلیکیشن های پیش فرض نصب شده روی آن که کارایی به جا و مناسبی هم دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
+ Data Meter برای سنجش و کنترل میزان اینترنت مصرفی روزانه.
+ فایل منیجر با تفکیک انواع فایل ها (از جمله تم، apk، اسناد، موسیقی، عکس و...)
+ پاور پلاس برای اطلاع از میزان دقیق شارژ باقی مانده باتری و همچنین برنامه ریزی برای مدیریت مصرف انرژی
+ تیتانیوم بک آپ برای پشتیبان گیری کامل از اسمارت فون
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
+ Safe Center برای مدیریت امنیتی تلفن و استفاده از قابلیت هایی همچون آنتی ویروس، لیست سیاه و سفید برای تماس ها و پیامک ها، برنامه ضد سرقت، کنترل برنامه های لود شده هنگام روشن شدن دستگاه و مدیریت مجوزهای برنامه ها.

یکی از جذابیت های سیستم عامل مورد استفاده در یومی ایکس ۲، روت بودن اندروید آن است که دست شما را در هرگونه تغییری باز می گذارد. از جمله اینکه به سراغ سایت هایی همچون needrom.com رفته و رام دلخواه تان را جایگزین رابط کاربری نصب شده روی یومی نمایید.
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
علاوه بر این باعث می شود تا بتوانید از تم های فراوان و جذاب موجود در حافظه دستگاه یا اینکه قرار گرفته روی سرورهای شرکت سازنده بهره برده و هر بار ظاهری کاملا تازه به اسمارت فون تان ببخشید. اگر هم کمی حوصله و سلیقه به خرج دهید، قادر به تولید تم شخصی خودتان خواهید بود.

دوربین
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
این اسمارت فون با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش LED پرنور عرضه می شود و بنا به گفته برخی منابع لنز مورد استفاده در آن هم تولید سونی است! اما هرچند که دوربین مورد استفاده در این اسمارت فون ۱۳ مگاپیکسلی عنوان شده، اما تنها در حالت 4:3 امکان عکاسی با چنین کیفیتی را دارید و در حالت فول اسکرین تنها می توانید با کیفیت ۸ مگاپیکسل به عکاسی بپردازید.

این دوربین همچنین امکان ضبط ویدیوهایی با کیفیت 720p و 1080p را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه دارد. دوربین جلوی آن هم ۲ مگاپیکسلی است و به خوبی از پس تماس های ویدیویی شما بر می آید. 
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
دوربین عقب به قابلیت فوکوس خودکار سریعی مجهز است که در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری به خوبی عمل می کند. نکته جالب در یومی ایکس ۲ حضور دو اپلیکیشن برای انجام برخی کارها است. برای مثال شما دو اپلیکیشن دوربین در اختیار دارید که یکی از آنها همان اپلیکیشن پیش فرض اندروید است و دیگری کاملا شبیه به اپلیکیشن دوربین آی او اس طراحی شده است. 

البته هر دو اپلیکیشن دوربین طراحی خوبی داشته و رابط کاربری کاربرد پذیری دارند، و تقریبا تمام امکانات دوربین از درون همان رابط کاربری قابل استفاده. از امکانات اپلیکیشن دوربین این اسمارت فون می توان به موارد زیر اشاره کرد:
+ قابلیت تنظیم میزان نوردهی
+ ثبت موقعیت جغرافیایی با استفاده از جی پی اس
+ انتخاب حالت های عکاس همچون نور مستقیم خورشید، خودکار، میهانی، تئاتر، ساحل، برف و ...
+ انتخاب افکت های رنگی مختلف همچون مونو، سپیا، نگاتیو، آکوا، تخته سیاه و...
+ تنظیمات مختلف وایت بالانس در حالت های اتوماتیک، نور فلوئورسنت، نور روز، هوای ابری، غروب و...
+ تنظیمات مختلف عکس همچون اشباع، شفافیت، میزان رنگ، روشنایی و کنتراست

در حالت عکاسی متوالی هم می توان انتخاب کرد که دوربین ۴۰ عکس پیاپی را ثبت کند یا اینکه ۹۹ عکس متوالی را ذخیره نماید، و جالب تر اینکه ISO تصویر هم از ۱۰۰ تا ۱۶۰۰ قابل تنظیم است. در کنار قابلیت های عکاسی مختلف این اپلیکیشن، از جمله پانوراما، تشخیص لبخند و... شاید مهمترین گزینه امکان عکاسی Multi Angle View باشد که در برخی از مدل های اندروید (از جمله نکسوس ۴)‌ قابل مشاهده است.

در این حالت تنها کافی است که دکمه شاتر را روی نمایشگر فشرده و دوربین را حول محور سوژه عکاسی به صورت افقی حرکت دهید تا یک تصویر ۳۶۰ درجه از آن در اختیار داشته باشید. و جالب تر اینکه برای مشاهده نتیجه در حالت نمایش، تنها کافی است که اسمارت فون را به چپ و راست خم کنید تا ژیروسکوپ زحمت چرخش به دور سوژه را بکشد. این تصاویر را می توانید در قالب فایل هایی با فرمت mpo (نمایش سه بعدی تصاویر) ذخیره کرده و روی کامپیوترتان به تماشای شان بنشینید.

نمونه عکس ها
برای مشاهده هر کدام از عکسها در اندازه واقعی، روی آنها کلیک کنید.
[/font][/size][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی م  UMI X2 1

عمر باتری
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
یومی ایکس ۲ از باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که برای یک اسمارت فون ۵ اینچی مناسب و کافی به نظر می رسد. البته هنگامی که پای نمایشگر فول اچ دی و مصرف انرژی آن به میان می آید، هر باتری ممکن است از پا در آید.

به هر روی در صورت استفاده روزانه معمول از یومی، این اسمارت فون به خوبی یک روز کامل شما را همراهی خواهد کرد. اما اگر تصمیم دارید از نمایشگر عالی آن برای بازی و تماشای ویدیوهای طولانی بهره ببرید، یا اینکه از اینترنت 3G قاتل باتری برخی اپراتورها استفاده کنید، بهتر است همیشه شارژر را به همراه داشته باشید. چون برخی اوقات در میانه روز هم ممکن است UMI X2 شما را تنها گذارده و به خواب رود.

و در نهایت نباید از خاطر برد که رابط کاربری MIUI نصب شده روی اندروید این تلفن هوشمند، به نظر هم سبک، و هم عاقل در مصرف انرژی است. لذا می تواند به خوبی از پس مدیریت مصرف انرژی شما در طول روز بر آید.

جمع بندی
[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
اگرچه شما با یک اسمارت فون کاملا چینی روبرو هستید، اما کیفیت ساخت آن در نگاه اول چنان شما را غافلگیر می کند که ممکن است بسیاری از پیش داوری ها را کنار بگذارید. اگر به دنبال یک اسمارت فون اندرویدی ۴ هسته ای با ۲ گیگابایت رم و نمایشگر فول اچ دی هستید، احتمالا چیزی ارزانتر از UMI X2 که چنین کیفیت ساختی را داشته باشد، در بازار نخواهید یافت.

می توان گفت به نسبت پولی که می دهید، سخت افزار قدرتمندی را صاحب می شوید که به خوبی از پس کارکرد مناسب نمایشگر فول اچ دی آن بر می آید. این اسمارت فون را می توان از نظر کیفیت ساخت با برخی از تلفن های رده بالای بازار اندروید مقایسه کرد. البته باز هم باید در نظر داشت که هنوز برخی ایرادهای یک اسمارت فون چینی را با خود به همراه دارد که از یک شرکت تازه تاسیس (۲۰۱۲) دور از انتظار نیست.

UMI X2 اگرچه هنوز رسما در بازار ایران جای پایی ندارد، اما توسط برخی وارد کنندگان با قیمت تقریبی ۸۲۵ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. البته نباید از خاطر دور داشت که عدم حضور رسمی در بازار ایران مشکلات و دردسرهایی همچون عدم عرضه گارانتی رسمی و همچنین کمبود خدمات پس از فروش و قطعات را به دنبال خواهد داشت.

[/font][/size][/color]
بررسی م  UMI X2 1
[color][size][font]
نکات مثبت:
• نمایشگر عالی فول اچ دی با تراکم ۴۴۰ پیکسل در اینج
• نمایش تصاویر شفاف، دقیق و پر نور
• سخت افزار قدرتمند در مقایسه با مدل های هم رده
• کیفیت ساخت عالی در مقایسه با گوشی های چینی موجود در بازار
• دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سریع و با کیفیت
• حساسیت بسیار بالا و قابل رقابت صفحه لمسی
• تم های فراوان و جذاب برای تغییر ظاهر رابط کاربری و امکان طراحی تم دلخواه

نکات  منفی :
• از کار افتادن تقریبی صفحه لمسی هنگام اتصال شارژر
• دقت پایین صفحه لمسی (به خصوص هنگام تایپ)
• جی پی اس نسبتا کند (احتمالا مشکل اغلب اسمارت فون های مجهز به چیپ مدیا تک) 
• فاصله اندکی در اطراف صفحه محافظ نمایشگر وجود دارد که باعث جمع شدن گرد و خاک می شود.
• در مقایسه با اسمارت فون های هم اندازه رقبا، اندکی سنگین است.[/font][/size][/color]
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان