امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خیزش شوالیه تاریکی : پیش نمایش عنوان Batman : Arkham Origins

#1
به نام خداوند بخشنده مهربان

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خیزش شوالیه تاریکی : پیش نمایش عنوان Batman : Arkham Origins 1

امروزه شخصیت "بتمن"، در جامعه ما به شخصیتی شناخته شده تبدیل شده است؛ به طوریکه همه ما پیش از مطالعه "کامیک بوک" (Comic Book) های مشهور Mavrel، اطلاعات گسترده ای از وی و سرگذشت متفاوت اش داریم؛ زیرا فیلم های متعددی از شخصیت وی ساخته شده است که همگی جزء فیلم های به یادماندنی و جذاب هستند؛ ولی این شخصیت، نزد ما، یعنی گیمرها، از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا گیمرها علاوه بر تماشای سری فیلم های "بتمن" و مطالعه کتاب های Comic، تجربه انجام یکی از نسخه های بازی های رایانه ای "بتمن" را داشته ایم. بدون شک بازی های Batman : Arkham City و Batman : Arkham Asylum جزء به یادماندنی ترین بازی ها هستند و همین دلیل، باعث شوق طرفداران، برای انجام نسخه ای دیگراز سری بازی های "بتمن" می شود. همه چشم ها به استودیو خوش نام "Rocksteady" دوخته شده است تا خبری از تایید ساخت نسخه دیگری از سری بازی های "بتمن" منتشر کند؛ ولی این استودیو روزهای زیادی را در سکوت کامل پشت سر می گذارد، تا این که استودیو دیگری، یعنی استودیو Warnor Bros Games Montreal"" شروع به ساخت بازی کرد و جمعیت انبوهی از طرفداران را خوشحال کرد؛ اما این خبر عکس العمل های مختلفی از جانب منتقدها و گیمرها از سرتاسر جهان داشت؛ زیرا برخی معتقد بودند که استودیو Rocksteady، موفق به، به تصویر کشیدن دنیای سیاه و تاریک "بتمن" نشده است و به Warnor Bros Game Montreal، امید زیادی برای جبران کمبودهای نسخه های گذشته دارند؛ ولی گروه دیگر که تجربه و خاطرات زیادی از نسخه هایی چون Batman : Arkham City دارند، از این واقعه بسیار ناراحت شدند و امید خود را از این سری از دست دادند؛ ولی، Warnor Bros Games Montreal، با نمایش خارق العاده و جذاب خود در نمایشگاه بین المللی E3 و تریلر های منتشرشده، نشان داد، چیزی از Rocksteady، کم ندارد؛ بلکه در ساخت جلوه های مختلف، از آن هم موفق تر است.

نام بازی : Batman : Arkham Origins
سازنده : Warnor Bros Games Montreal
ناشر : Warnor Bros
سبک : اکشن سوم شخص
تاریخ انتشار : مهرماه 92

از دست این ایرانی ها ...

محبوبیت و شهرت سری بازی ها، کامیک بوک ها، انیمیشن ها و فیلم های "بتمن" باعث شده است تا نام ها و لقب های مختلفی برای وی ساخته شود و خوشبختانه یا متاسفانه، یشتر این القاب، توسط هم وطنان خودمان ساخته شده است! باور کنید، اگر Rocksteady، می دانست که قرار است نام بازی Batman : Arkham City، در ایران "آرخام" تلفظ شود؛ مطمئناً نام دیگری برای این بازی انتخاب می کرد! اگر به چند مغازه مختلف سربزنید، اسم های زیادی از این بازی خواهید شنید که احتمالاً اکثر آن ها درست نیستند و کاملاً اشتباه تلفظ می شوند! جالب این جاست که این افراد نمی دانند که در زبان انگلیسی، حرفی به نام "خ" وجود ندارد و تمام اصطلاحاتی که در این زبان هستند و با حرف "خ" تلفظ می شوند؛ ریشه انگلیسی ندارند و از زبان های دیگری وارد انگلیسی شده اند؛ ولی با این حال، بنده اطلاعی ندارم که چگونه هموطنان عزیزمان، این کلمه را اختراع کرده اند! لقب اشتباه این شخصیت Comic نیز "The Dark Knight" می باشد که به زبان انگلیسی است؛ البته تنها ترجمه فارسی این لقب، مفهوم اشتباهی دارد؛ زیرا این لقب، نه به کلمه "Knight" به معنای "شوالیه" و نه به "Dark" به معنای "تاریک" ارتباطی دارد! بلکه انتخاب این لقب، به ماجراهای "بتمن" و "هاروی دنت" مربوط می شود که هر دو به عنوان مهره ای در صفحه شطرنج شناخته می شوند که "بتمن" نقش اسب سیاه و "هاروی دنت" نقش اسب سفید صفحه شطرنج را دارد. با این حال، لقب "اسب سیاه"، شایسته فردی چون "بتمن" که شباهت بسیاری به خفاش دارد نیست؛ زیرا می توان گفت که از خفاش الهام گرفته شده است، پس بهتر است این لقب، یعنی"The Dark Knight" را هم ترجمه نکنیم تا معنی اش تحریف نشود!

زندگی یک خفاش

داستان سری بازی های بتمن، به عنوان یکی از نکات قوت این سری شناخته می شود؛ زیرا در نسخه های گذشته، مانند : Batman : Arkham City، نیز شاهد داستانی فوق العاده و متفاوت بوده ایم. داستان سری بازی های Batman : Arkham Originsبه سال های پیش از وقایع Batman : Arkham Asylum، مربوط می شود؛ در حقیقت می توان گفت، داستان بازی در روزهای سرد و برفی زمستان، همزمان با عید پیروان مسیحیت، یعنی کریسمس، به وقوع می پیوندد. حال قهرمان محبوب ما، یعنی بتمن، تنها دو سال است که برعلیه جنایتکاران و دشمنان مردم، فعالیت می کند؛ ولی در همین مدت زمان نسبتاً کوتاه، موفق به شکست دادن تعداد زیادی مخالف مردم شده است و همین دلیل، باعث پیدایش دشمنان متعددی برای وی می شود که مهمترین آن ها، Black Mask می باشد. Black Mask، از قدرتمندترین تبهکاران شهر است که فعالیت های بتمن علیه وی، باعث ایجاد خسومت شده تا این که Black Mask، در صدد از بین بردن بتمن برمی آید؛ وی برای این کار، هفت قاتل حرفه ای را به کار گرفته است که در ادامه به بررسی تک تک این شخصیت ها خواهیم پرداخت :

Batman : شخصیت بتمن، برای نخستین بار در سال 1939، در یکی ازComic Book ها حاضر شد. در ابتدا، وی هیچ ظاهر مرموز و رکزآلودی نداشت و بیش تر شبیه نیروهای پلیس بود؛ ولی بعد از مدتی، با طراحی گذشته ای تاریک و الهام گرفتن از جانوری چون خفاش، این شخصیت، به یک قهرمان تبدیل شد. این قهرمان، هیچ قدرت فراطبیعی ندارد و تمام موفقیت های خود را به وسیله ذکاوت و قدرت بدنی نسبتاً قوی اش به دست می آورد. بتمن در بازی هایی چون، Injustice : Gods Among Us و Mortal Kombat vs DC نیز نقش پررنگی دارد. بتمن امروزه به فردی با آوازه تبدیل شده است؛ به طوریکه کسانی که حتی یک ورق از Comic Book ها را هم نخوانده اند؛ نیز شناخت خوبی با وی دارند. شخصیت اصلی سری Batman یک تاجر و فردی ثروتمند به حساب می آید؛ ولی وی با استفاده از ماسک اجازه شناخت خود به دیگران را نمی دهد. در این نسخه، بتمن، تنها دو سال است که برعلیه دشمنان مردم مبارزه می کند و می توان گفت، بی تجربه تر از بتمنی است که در بازی های Batman : Arkham Asylum و Batman : Arkham City شاهدش بودیم، می باشد. حال بتمن علاوه بر 8 قاتل شرور، مجبور است با پلیس شهر و نیروهای Swat نیز مقابله کند؛ زیرا نیروی پلیس، وی را یک Vigilante، یعنی کسی که بدون اعتنا به قانون، به مبارزه با خلافکاران می پردازد، می نامند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خیزش شوالیه تاریکی : پیش نمایش عنوان Batman : Arkham Origins 1
بتمن این جا، بتمن اون جا، بتمن همه جا!

بازی Batman : Arkham Origins، با پیشینه عالی و طرفداران بی شمار، این بار توسط استودیو دیگری، یعنی استودیو Warnor Bros Games Montreal، ساخته می شود؛ گروهی که در ساخت نسخه Batman : Arkham City، همکاری کوچکی داشته است و همواره از استودیو های موفق به شمار می رود. این استودیو با نوآوری های جدید، سعی بر فاصله گرفتن از کلیشه های این سری داشته است؛ ولی آیا این تغییرات، منتقد های سراسر جهان را راضی خواهد کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید چند روز دیگر نیز صبر کرد تا متوجه کیفیت بازخورد های این بازی باشیم.

با تشکر از تمامی دوستانی که مقاله را مطالعه کرده اند.
خیزش شوالیه تاریکی : پیش نمایش عنوان Batman : Arkham Origins 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ღ ற£ђЯᏙVЄђ ღ ، atefeh♥ ، ✘ 2gнєтєя4єνєя ✘
آگهی
#2
ممنون
خیزش شوالیه تاریکی : پیش نمایش عنوان Batman : Arkham Origins 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مبارزات بازی واقعیت مجازی Boneworks در نخستین نمایش‌هایش خیره‌کننده به نظر می‌رسد
  دانلود رایگان بازی Darkness Rises – فرار از تاریکی برای اندروید
  دانلود بازی Batman: The Telltale Series برای پلتفرم PS4
  دانلود بازی Batman: Arkham Knight برای پلتفرم XBOXONE
  فوتبال با ماشین! | نقد و بررسی عنوان Rocket League
  سودای یگانگی | تحلیل نمایش Assassins Creed : Unity در ۲۰۱۴ E3
  بررسی نمایش بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در E3 2015؛ تقاص بر وزن زبان
  E3 2015 : نگاهی بر 10 نمایش موفق و مهم امسال
  نقد و بررسی بازی Batman Arkham Knight
  به نام عدالت | نقد و بررسی شبگرد: طلوع تاریکی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان