امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه ی کامپیوتر

#1
بشر اوليه شمارش را باانگشتان دست و اندازگيري کميت ها رابا بعضي از اعضاي بدن مانند دست و پا انجام ميداد و بدين ترتيب واحدهاي اندازه گيري مانند وجب و قدم بوجود آمد . سيستم دهدهي امروزه که براي بيان کميتها بکار ميرود از بکار بردن انگشتان دست براي انجام شمارش نتيجه شده است . قديمي ترين دستگاهي که براي شمارش و انجام محاسبات عددي بکار ميرفت چرتکه بود که در حدود 610 سال قبل از ميلاد در خاور دور ساخته شد . پيشرفت مهم بعدي در زمينه محاسبات عددي در سال 1614 صورت گرفت که درآن موقع نپر (Nepeir) جدولهاي لگاريتم را تهيه و چاپ کرد. در سال 1642 پاسگال (Pascal) اولين نوع ماشين حساب را تهيه نمود که نوع اوليه آن فقط عملهاي جمع و تفريق را انجام ميداد و بعدها توسط دانشمندان ديگري تکميل شد و عمل ضرب را نيزممکن ساخت . دراواخر قرن هفدهم لايبنيتز(Leibnitz) ماشين حساب ساخت که عمل نگهداشتن رقمها را از يک مرتبه به مرتبه ديگر انجام ميداد و اين يک قدم مهم بسوي تکميل ماشينهاي حساب بشمار ميرفت . در اوائل قرن نوزدهم بابج (Babbage) ماشين حساب طرح کرد که ميتوانست محاسبات عددي را انجام دهد و جوابها را چاپ نمايد . درطرح بابج پيش بيني شده بود که ماشين بطور خودکاراز دستورهاي ذخيره شده معيني پيروي کند و محاسبات لازم را انجام دهد . ماشين بابج هرگز ساخته نشده زيرا ابزارهاي فني آن زمان لازم براي ساختن اجزائ چنين ماشيني را نداشتند و در واقع طرح بابج پيشرفته تر از تکنولوژي آن زمان بود . نخستين کامپيوتر الکترونيکي در سال 1940 توسط آزمايشگهاي تلفن بل Bell)
(Telephone Laboratories ساخته شد که فقط مي توانست در مورد محاسبات عددي بکار
رود . در نيمه اول دهه 1940 دکترهاوردآيکن (Howard Aiken) از دانشگاه هاروارد کامپيوتري که بنام Mark I معروف است ساخت که بارله هاي الکنرومغناطيسي و کارتهاي منگنه شده بکار ميکرد .
شايد بزرگترين پيشرفت در کامپيوترهاي خود کار زماني صورت گرفت که درسال 1945 دکتر جان فن نويمن (John Von Neumann) نظريه ذخيره کردن برنامه رادر درون کامپيوتر بيان نمود . سيستم کنترل در کامپيوترهاي پيشين بوسيله صفحه هاي سيم پيچي شده خاص يا دستورهائي که در برخي وسايل بيروني مانند نوار کاغذي منگنه شده يا کارت منگنه شده ذخيره مي گشتند انجام مي گرفت . اولين کامپيوتر با برنامه ذخيره شده (Stored Program Computre) بنام EDV AC معروف است که درسال 1964بوسيله دانشگاه پنسيلوانيا براي استفاده نيروي زميني آمريکا ساخته شده . در اين ماشين برنامه مستقيما درون حافظه قرار داده ميشد بطريقي که يکايک دستورها بلافاصله پس از آنکه دستور پيشين انجام مي گرفت آماده اجرا بود .
کامپيوتر ENIAC که در دانشگاه پنسيلوانيا براي قسمت اردنانس نيروي زميني در ايالات متحد شاخته و در سال 1946 تکميل شد ، يک قدم بزرگ در راه ترقي و در عين حال يک گام نزولي از نقطه نظر تکنولوژي نسبت به EDVAC مي باشد. ENIAC نخستين کامپيوتري بود که همه کارهاي درروني را آن بصورت الکترونيکي انجام مي گرفت اما داراي هيچگونه برنامه ذخيره شده نبود و در نتيجه ترتيب اتصال بيروني بسيار يچيده اي در آن بکار مي رفت . اين کامپيوترها بدنبال کامپيوترهاي ديگري که پيشرفتهاي بسياري در زمينه هاي سرعت ، حافظه وقابليت اعتماد بوجود آوردند تکميل شدند . پس از پايان جنگ جهاني دوم ، پيشگامان صنعت ماشينهاي کامپيوتر مانند IBM ، CDC،، NCR،، SRC،N ، کامپيوترهاي الکنرونيکي همه منظوره بوجود آوردند .
کامپيوتر UNIVACI که در سال 1951 بوسيله SRC تهيه گشت نخستين کامپيوتر الکترونيکي بود که براي فروش در بازار ساخته مي شد . در کامپيوترهاي مدرن امروزه براي فشردگي و قابليت اعتماد ، بيشتر از ترانزيستورها ز مدارهاي يک پارچه و عناصر مغناطيسي مينياتوري اسستفاده ميشود . اين کامپيوترها محاسبات پيچيده را با چنان سرعت و دقتي انجام ميدهند که توانائي انسان در مقايسه با آنها براستي بسيار ضعيف ميباشد . مثلا کامپيوترهاي بزرگ امروزه مي توانند در حدود 10 ميليون عمل جمع يا تفريق را در ظرف يک ثانيه انجام دهند . در حال حاضر کامپيوترهاي الکترونيکي نه تنها انسان را از انجام کارهاي تکراري بسيار کننده آسوده ساخته اند ، بلکه براي درک بهتر محيط به او کمک شاياني کرده اند.
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط نانا☀2012 ، KATARA ، aLiReZaZ-iM ، parisa16 ، لی مین هو 2
آگهی
#2
طولانی است
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه ی کامپیوتر 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Apathetic ، KATARA ، parisa16
#3
اسپم نده نانا
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط KATARA
#4
چه جالب......................Undecided
پاسخ
#5
عجب تاریخی داشته ها
پاسخ
#6
مرسی با این که کمی طولانی بود ولی جالب بود Heart
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اتصال‌ آیفون و کامپیوتر ازطریق USB
  چطوری تاریخچه سرچ گوگل رو پاک کنیم؟
  آموزش گرفتن اسکرین شات از صفحه کامپیوتر در نسخه قدیمی ویندوز 7و۸
  راه حل های تعمیر صفحه کیبورد کامپیوتر
  چطوری از اینستاگرام در کامپیوتر استفاده کنیم؟
  آموزش نصب ویندوز ۸ و ۷ در کنار یکدیگر بروی یک کامپیوتر
  باینری چیست و چگونه توسط کامپیوتر استفاده می‌شود؟
  افراد تاثیر گذار در تاریخچه‌ی زبان‌های برنامه نویسی
  تاریخچه‌ی زبان‌های برنامه نویسی
  آموزش افزایش رم کامپیوتر با استفاده از هارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان